'Mourinho wijkt af van UEFA-traditie om Ajax niets wijzer te maken'

'Mourinho wijkt af van UEFA-traditie om Ajax niets wijzer te maken'

donderdag 18 mei 2017 om 21:02

José Mourinho ziet het niet zitten om aan de vooravond van de Europa League-finale tegen Ajax in de Friends Arena te trainen met Manchester United. Daarmee dreigt de Portugees te breken met een traditie.

De ongeschreven regels van de UEFA schrijven voor dat een finalist een dag voor de finale een open training in het stadion moet afwerken. Mourinho vindt dat echter niets. De United-manager wil Ajax niet wijzer maken en is er volgens ESPN bang voor dat zijn tactieken uitlekken.

De selectie van Manchester United zal daarom in eigen land trainen en pas dinsdagmiddag naar Zweden vliegen. Of dat ook echt gaat gebeuren, is nog de vraag. De Engelse grootmacht volgde overigens hetzelfde schema voor de Europa League-wedstrijden tegen Zorya Luhansk en FK Rostov.

Het besluit van Mourinho om langer in Manchester te blijven heeft ook te maken met het feit dat United zondag nog een Premier League-wedstrijd tegen Crystal Palace speelt. De manager wil zijn spelers optimaal laten rusten voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar.

Poll

Wint Ajax de Europa League?

(7897 stemmen)

Plaats een reactie

Senna +4851
donderdag 18 mei 2017 om 21:05
Hij geeft elke dag wel een opstelling .wat lult die man raar
Vind ik leuk
2cents +26916
donderdag 18 mei 2017 om 21:05
Gaat ie straks nog klagen dat z'n spelers niet konden wennen aan het gras en het kunstlicht...
Vind ik leuk
psvajax +790
donderdag 18 mei 2017 om 21:25
Dat klinkt bekend.
Volgens mij is er een club in de hoofdstad die daar patent op heeft. :)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:38
Geef eens voorbeelden?
Vind ik leuk
psvajax +790
vrijdag 19 mei 2017 om 23:15
Gras is niet goed, scheidsrechters die de club benadelen, 12.30 uur spelen kan eigenlijk niet want zo vroeg pasta eten is lastig.
Moet ik nog even doorgaan?
Kijk het maar na dan zul je zien dat ik gelijk heb.
Vind ik leuk
2cents +26916
donderdag 18 mei 2017 om 21:46
Op klagen over eigen keuzes? Zoals waarover dan?
Vind ik leuk
Streaker +2093
donderdag 18 mei 2017 om 21:06
Die verdedigende tactiek kent toch iedereen? Waarom dan nog zo geheimzinnig doen.
Vind ik leuk
2cents +26916
donderdag 18 mei 2017 om 21:08
Dus bus arriveert pas op de dag van de wedstrijd in Stockholm, dus die kan domweg niet eerder geparkeerd worden...
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:58
Kan wel maar dat kost simpelweg meer, parkeren is niet meer te betalen tegenwoordig, zelfs niet voor United blijkbaar.
Vind ik leuk
2cents +26916
donderdag 18 mei 2017 om 22:29
Ze hadden natuurlijk een Dogbaatje minder kunnen kopen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:07
Bah
Vind ik leuk
Gozert +1134
donderdag 18 mei 2017 om 21:08
Ik hoop dat Ajax in de eerste helft met 3-0 voorstaat en dat de heer Mourinho woedend en hoofdschuddend op de bank zit. Na afloop moet hij dan natuurlijk ook nog even zeiken op de scheidsrechter. ;)
Vind ik leuk
14forever +4561
donderdag 18 mei 2017 om 21:15
Lolz heerlijk toch al die hype vooraf. Oorlogsvoering zonder kogels
Vind ik leuk
darmianto +4555
donderdag 18 mei 2017 om 21:21
Hahaha, lekker belangrijk... je kan toch ook gewoon trainen in een andere vorm? Hij doet maar lekker joh, mafkees dat het is.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:27
Die gaat duidelijk z'n bus weer parkeren!
En Ajax de taak die bus open te breken!
Vind ik leuk
Gu3rilla +10101
donderdag 18 mei 2017 om 21:27
Tactiek is bus parkeren en lange bal spelen That's it
Vind ik leuk
2cents +26916
donderdag 18 mei 2017 om 21:50
Zelfs de eigen fans roepen dit, en toch lijken er maar weinig te zijn die zich er echt voor schamen. De meesten roepen dat het ze geen ruk uitmaakt hoe, als die prijs maar wordt gewonnen. Waar in deze fase ook wel weer wat voor te zeggen valt natuurlijk.

Maar met al die investeringen zou je toch verwachten dat Utd een tegenstander eens ouderwets de wil op zou willen leggen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +10101
donderdag 18 mei 2017 om 22:18
United ontsloeg LvG toen die 5de werd.

Mourinho werd aangesteld
Ibrahimovic werd gecontracteerd
Bundesliga speler van het jaar werd gekocht
Duurste transfer ooit werd gemaakt
Ze eindigen 6de
Vind ik leuk
2cents +26916
donderdag 18 mei 2017 om 22:24
Als hij wint in Stockholm dan brengt hij de club een prijs die ze nog nooit hebben gewonnen én CL-voetbal.

Wat kun je dan zeggen? Ik neem tenminste aan dat hij niet gekomen is om de club aantrekkelijk voetbal te laten spelen...

Al zou ik me kapot schamen als een coach Ajax ondanks dat enorme budget zulk anti-voetbal zou laten spelen. Zou jammer zijn als dat ook nog wordt beloond met een Europese prijs.
Vind ik leuk
Gu3rilla +10101
donderdag 18 mei 2017 om 23:06
Als hij wint zal hij het goed gedaan hebben idd
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:34
Dat is een goed teken. Morinho isecht bang voor Ajax die geen geheimen kent.
Vind ik leuk
Foebele +23886
donderdag 18 mei 2017 om 21:38
Niet teveel aandacht aan besteden, het is al vanaf het laatste fluit signaal in Manchester na de overwinning op Celta dat hij de grote Mourinho show aan het houden is.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:42
Mourinho is bang en heeft zijn broek al vol van Ajax !
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:51
Als directie van Manchester United moet je je toch doodschamen met al bullshit die die idioot van een Mourinho uitkraamt? De tegenstander is Ajax! Geen Real Madrid! Je kunt je als Manchester United niet in een underdog positie lullen als Ajax de tegenstander is. Waarschijnlijk voelt hij nattigheid.. ik hoop dat Ajax wint zodat Louis van Gaal beter heeft gepresteerd dan deze kwal.
Vind ik leuk
Gerro +1695
donderdag 18 mei 2017 om 23:20
Op basis van Europese prijzen is Ajax nog altijd groter dan Man U maar idd moet hij zich schamen dat je met zo'n begroting je probeert in de underdog positie te lullen.En idd hij presteert niets beter dan Louis en waren ze daar mee doorgegaan hadden ze er nu beter opgestaan denk ik.
Vind ik leuk
Hammie +386
donderdag 18 mei 2017 om 22:09
Hoop dat de neuzen verliezen arrogante ballen bahbah
Vind ik leuk
inimini +1008
vrijdag 19 mei 2017 om 01:57
Chapeau
Vind ik leuk
ihvmmdk +2099
donderdag 18 mei 2017 om 22:15
Een hypermodern uitvoering van de beroemde dubbeldekker formatie?
Vind ik leuk
Paul1982 +3179
donderdag 18 mei 2017 om 23:06
Man man man, wat maak je jezelf als trainer op deze manier ontzettend klein. Deze trainer wordt meer en meer een schande voor Manchester United.
Vind ik leuk
Gerro +1695
donderdag 18 mei 2017 om 23:16
Ja hij doet maar ik geloof niet dat hij Ajax gaat verrassen hij zal gewoon defensief gaan spelen.Ajax moet zich daar ook vooral niet door van de wijs laten brengen en gewoon hun eigen spel spelen en als dat niet goed genoeg zou zijn dan is dat jammer.
Vind ik leuk
Paul1982 +3179
donderdag 18 mei 2017 om 23:20
Die man is sinds de 2e halve finale al excuses aan het bedenken. Maar als je de 2 clubs vergelijkt, dan is Manchester United in alles beter, groter en ervarener. Er zijn maar twee dingen waar Ajax beter in is, en dat is de manier van spelen en het opleiden van jeugdspelers.
Vind ik leuk
Gerro +1695
donderdag 18 mei 2017 om 23:33
In geld zeker,in suporters ook zeker ze spelen dan ook in een veel groter land. Maar In prijzen nee dan zijn wij groter en succesvoller geweest.
Vind ik leuk
Paul1982 +3179
donderdag 18 mei 2017 om 23:36
Oke oke, ik bedoelde meer de huidige situatie en niet de historie van de club. Maar onze prijzenkast is inderdaad beter gevuld, en dat verschil is na volgende week woensdag nog groter ;-)
Vind ik leuk
Gerro +1695
donderdag 18 mei 2017 om 23:42
Dat zou mooi zijn als het verschil volgende week nog groter is.

Tja geld is er altijd al meer geweest in het buitenland en de sport daar krijgt ook meer aandacht van de media etc etc en daar zullen we het nooit van gaan winnen denk ik maar Ajax heeft het altijd anders gedaan en al vaker met succes.
Vind ik leuk
Paul1982 +3179
donderdag 18 mei 2017 om 23:54
Het geld was in 1995 nog niet zo oneerlijk verdeeld als dat het nu is. Elke club in de PL kan zo 10/15 miljoen betalen voor een speler. In Nederland heeft alleen Ajax dat ooit een paar keer gedaan.
Vind ik leuk
Gerro +1695
vrijdag 19 mei 2017 om 00:01
Geld zegt niet alles en als je het veel hebt kijk je vaak ook niet zo nauw met uitgeven en in engeland geven ze al snel veel voor iemand die amper een bal recht voruit kunnen trappen. Goed scouten en dan kun je dus nog altijd goede spelers voor weinig halen zo blijk wel met Dolberg,Sanchez,Onana.
Procentueel gezien had Ajax in 95 minder te besteden dan nu dus de verschillen zijn niet groter geworden maar kleiner.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 06:43
wat hoop ik toch van harte dat ''that bastard'' Mourinho een pak slag krijgt van Ajax!!
ik zit zeker voor de buis, maar wel met een P.S.V. shirtje aan...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Mourinho wijkt af van UEFA-traditie om Ajax niets wijzer te maken'