Schöne hoopt op toestemming schoolleiding: Ik wil dat iedereen dit meemaakt

Schöne hoopt op toestemming schoolleiding: "Ik wil dat iedereen dit meemaakt"

donderdag 18 mei 2017 om 22:15

Duizenden Ajacieden volgen Ajax volgende week naar de Europa League-finale in Zweden, waaronder het zoontje van Lasse Schöne. Er is echter één maar: de schoolleiding moet toestemming geven.

De eindstrijd tegen Manchester United is in meerdere opzichten bijzonder voor Schöne. Hij vindt het vooral speciaal dat zijn zoontje meegaat. "Hij is nu zeven jaar en dit wordt zijn eerste buitenlandse avontuurtje. Ik weet zeker dat hij meer gespannen is dan zijn vader", vertelt Schöne op de Ajax-website.

"Hij is helemaal gek van Ajax en vond het fantastisch dat we de finale bereikten. Als hij zelf niet voetbalt, dan kijkt hij wel wedstrijden. Hij doet niks anders", vervolgt de middenvelder, die stelt dat ook zijn vrouw en dochter woensdag in de Friends Arena zitten. "Dat is natuurlijk iets unieks. Dat maak ik misschien nooit meer mee. Deze ervaring wil ik ook aan hun meegeven, want ze zijn oud genoeg om het mee te maken."

Er is echter één maar: ook de kinderen van Schöne hebben gewoon leerplicht. "Ik hoop dat de schoolleiding van mijn kinderen toestemming geeft." Met een knipoog: "Dan zitten ze maar een dagje niet in de klas. Ik wil dat iedereen die ik liefheb dit meemaakt."

Plaats een reactie

donderdag 18 mei 2017 om 22:21
Ik ben er ook bij samen met mijn zoon de 7 jarige hooligan! Dus wanneer jullie ergens lezen dat er een rel uitgebroken is, florian jr kan zomaar de aanstichter zijn :D
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 22:23]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:23
Veel plezier, man! Momenten samen met je zoon om te koesteren!
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 22:23]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:24
Thnx man, dat doe ik zeker :D
Vind ik leuk
2cents +26913
donderdag 18 mei 2017 om 22:26
Geniet er van!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 00:08
Ga ik zeker doen en gaat ook zeker lukken :D
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:28
Gaaf zeg!!!! Neem de cup mee terug!!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 00:09
Zou heel mooi zijn Roodbergen, ik heb er vertrouwen in :D
Vind ik leuk
Noudyo. +5190
vrijdag 19 mei 2017 om 07:28
Nee joh, die Man United supporters zijn gewoon degelijke mensen. Sterker nog, met hun zou je als Ajacied gewoon samen een borreltje kunnen nemen. Dus hopelijk kan je hooligan zich inhouden ;)
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 12:37
Haha je hebt er echt wel gekke bij zitten hoor. Was 3 jaar geleden voor het laatst naar sunderland- man united geweest. Zaten we op de weg naar het stadion met united supporters in de metro... Bij elk station zag je sunderland supporters wachten maar die rende naar de andere kant van het metrostation toen ze die supporters zagen. Gelukkig breken er daar tegenwoordig minder rellen uit door de strenge politie e.d.
Vind ik leuk
Noudyo. +5190
zaterdag 20 mei 2017 om 13:25
Je hebt altijd wel gekken zitten bij welke club dan ook. Alleen zijn de meeste mensen bij Man Utd gewoon nuchtere mensen. Althans, da's mijn ervaring.
Vind ik leuk
michelhx +1806
vrijdag 19 mei 2017 om 15:23
Even een serieuze vraag tussendoor: Dat je hem liefkozend kleine hooligan noemt begrijp ik, maar ik ga er vanuit dat je hem niet loslaat tussen de harde kern en biertjes mee laat drinken, hem laat opnaaien om foute liedjes te zingen en ontoelaatbare obscene gebaren te maken onder het mom van: Kijk eens hoe leuk, zo'n kleine toekomstige relschopper? Of heb ik het mis?

Toen ik 10 was, ben ik ook met m'n ouders mee geweest naar o.a. Rapid Wien, Nederland-Engeland, Benfica en dat zijn écht momenten die ik nooit van mijn leven meer zal vergeten, dus ik hoop voor jou en je zoon dat je er een onvergetelijke dag van maakt, maar ook dat je ver weg blijft van randzaken waar de rest van de hooligans zich mee bezig houden op zo'n dag.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:05
Haha nee joh ik noem de kleine altijd als koosnaampje hooligan. Ik heb een grote hekel aan rellen en puinhoop trappen, dat zal ik daarom ook nooit van me zoon accepteren.

Thnx man gaat hopelijk een hele mooie dag worden :D
Vind ik leuk
mcmodd +5066
donderdag 18 mei 2017 om 22:24
Ik gun hem dit best, maar vind het een zeer slecht idee. De leerplicht is er voor iedereen en als Schöne vind dat dit een reden is om zijn kinderen niet op school te hebben, hebben andere vaders, alle vaders van leerplichtige kinderen, echt ook wel redenen om hun kinderen van school thuis te houden. Ouders die om andere redenen vrij vragen vangen ook gewoon bot hoor. Nee, ook kinderen kunnen gewoon thuis tv kijken en overdag gewoon naar school.
Vind ik leuk
John M. +1920
donderdag 18 mei 2017 om 22:27
Jij hebt waarschijnlijk geen kinderen.
Vind ik leuk
mcmodd +5066
donderdag 18 mei 2017 om 22:32
Jawel, ik heb wel degelijk kinderen. Ze zijn inmiddels in de veertig, maar ook vroeger was er leerplicht zoals je zult weten. Ze waren best goed op school en hadden best dagen kunnen missen maar thuishouden was er niet bij. Ik vond en vind dat je dat tegenover kinderen die de lessen hard nodig hebben om mee te komen niet kunt maken. Bovendien, er bleven zat legitieme vader zoon momenten over, die heb ik nog steeds met alle drie mijn zoons.
Vind ik leuk
yuuup +4002
donderdag 18 mei 2017 om 22:40
Nou je kunt voor allerlei uiteenlopende redenen vrij krijgen voor je kinderen. Als Schone het netjes aanvraagt zal het geen enkel probleem zijn.
Vind ik leuk
mcmodd +5066
donderdag 18 mei 2017 om 22:42
In dat geval heb ik natuurlijk ook geen bezwaar. Ook dan geldt: regels zijn regels.
Vind ik leuk
Paul1982 +3178
donderdag 18 mei 2017 om 23:34
Dat zal Lasse fijn vinden, dat jij geen bezwaar hebt :-)
Vind ik leuk
John M. +1920
donderdag 18 mei 2017 om 22:42
Die kinderen hebben volgens mij een moeilijke jeugd gehad, nooit iets wat niet mag maar wel leuk is voor kinderen.De duitsers zeggen (vrij vertaald): je moet af en toe de vijf een evengetal laten zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 06:47
Of hij is leraar?
Vind ik leuk
John M. +1920
vrijdag 19 mei 2017 om 11:32
Dat moet wel een leraar zijn ja.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:28
Jezus wat een moraalridder ben je....
Vind ik leuk
mcmodd +5066
donderdag 18 mei 2017 om 22:38
Ja, daar herken ik mezelf wel een beetje in. Daarentegen: een leven zonder moraal houdt zomaar in dat er ook geen verantwoordelijkheidsgevoel meer is. Dat lijkt me een rotzooitje worden.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:31
Je bent zeker geen feyenoord supporter?
Vind ik leuk
mcmodd +5066
donderdag 18 mei 2017 om 22:39
Nee, maar ik kan moeilijk van elke club supporter worden. Of ben jij soms (ook)FC Utrecht-supporter?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:45
Ik hoorde je niet toen alle lokalen in rotterdam leeg waren en het was het geen weekend of nationale feestdag
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 22:46]
Vind ik leuk
mcmodd +5066
donderdag 18 mei 2017 om 22:52
Nee sorry Antikunstgras. Maar ik meen te hebben begrepen dat de gemeente Rotterdam de kinderen op maandagmorgen toestemming had verleend. Dat is het criterium en dat maakt wel degelijk verschil. Begrijp me goed, ik gun alle kinderen, dus niet alleen die van Schøne, op die momenten vrij. Maar dan ook alle andere kinderen op vrgelijkbare momenten. De leerplicht is er echt niet om te plagen maar daar zullen we het over eens kunnen zijn, net als dat er ook een leerrecht bestaat voor kinderen.
Vind ik leuk
2cents +26913
donderdag 18 mei 2017 om 23:04
Dat lijkt me precies het probleem, wie bepaalt welke momenten vergelijkbaar zijn? De directeur? De leerplichtambtenaar?

Zo ja, dan kan die persoon Schöne nu toestemming geven en zeggen dat bij niemand anders sprake is van een vergelijkbare situatie. In dat geval ben jij het dus eens met een vrije dag voor de zoon van Schöne. ;)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:58
Wat een onzin kraam jij uit?
Welke school zitten jouw kinderen?

Basisschool "De bajus" ?

Scholen hebben regels voor het vrijgeven buiten de schoolvakanties en kunnen daar in sommige gevallen heel creatief mee zijn.

Hoeveel kinderen missen de laatste schooldag wel niet tijdens de hemelvaart vakantie, omdat papa en mama een dag eerder willen vertrekken vanwege de voorspelde drukte op de wegen?
Vind ik leuk
Johan_D +2400
donderdag 18 mei 2017 om 23:54
Je zou kunnen proberen om een hoofddoekje op te zetten en zeggen volgende week is het suikerfeeest

Gegarandeerd dat het verzoek wordt ingewilligd.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 03:20
Tja , vrijheid van godsdienst. Dat zou eigenlijk moeten betekenen dat alle belangrijke dagen, voor welk geloof dan ook, vrije dagen zouden moeten zijn.
En nee, ik ben geen moslim, ik vind dat ze alle geloven moeten schrappen tenzij er bewijs kan worden geleverd wat betreft het bestaan van een god.
Ja, ik spel god niet met een hoofdletter.
Vind ik leuk
Jozef +13788
vrijdag 19 mei 2017 om 08:01
Dat is je goed recht, maar dan ga jij bij kerst maar werken, dan begin ik vast aan de kalkoen. Lekker aan de biertjes ook...:-)
Vind ik leuk
Noudyo. +5190
vrijdag 19 mei 2017 om 07:29
Als ze het niet doen, worden ze toch ziek gemeld. Dat weet ik wel 100% zeker
Vind ik leuk
Johan.l +1918
donderdag 18 mei 2017 om 22:27
Koop een gsm dan kun je de weg terug vinden.
Vind ik leuk
mcmodd +5066
donderdag 18 mei 2017 om 22:40
Ja, goed idee. Ik denk dat ik dat maar eens doe. Heb je een advies voor welk merk dan?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 00:13
Waarom zou je hem geen vrij geven? Toch alleen maar mooi om je pa in een europa league finale te zien spelen? We mogen als Nederlanders best weleens trotser zijn op sportieve prestaties.ik ben zelf voor Feyenoord maar waarom zou je een supporter van een andere club niks gunnen? Gewoon genieten.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 03:11
Fuck die leerplicht
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Schöne hoopt op toestemming schoolleiding: "Ik wil dat iedereen dit meemaakt"