NEC komt valse start in Emmen te boven en blijft op Eredivisie-koers

NEC komt valse start in Emmen te boven en blijft op Eredivisie-koers

donderdag 18 mei 2017 om 22:34

NEC heeft zichzelf een goede uitgangspositie verschaft voor het bereiken van de finale van de play-offs. FC Emmen werd donderdag met 1-3 verslagen.

Het moest van ver komen bij NEC, dat het reguliere Eredivisie-seizoen was geëindigd met twee overwinningen. Van dat hernieuwde vertrouwen was in Emmen aanvankelijk weinig terug te zien. De thuisclub begon veel sterker en kwam binnen vier minuten op voorsprong. Alexander Bannink strafte een Nijmeegse dekkingsfout af.

Emmen kreeg in het vervolg van de eerste helft kansen op meer, maar faalde in de afronding. Na rust sloeg NEC toe. Gregor Breinburg maakte na 54 minuten de gelijkmaker, waarna Jay-Rot Grot twaalf minuten later de bevrijdende 1-2 binnenwerkte. In de slotfase maakte Taiyo Awoniyi ook nog de 1-3.

NEC heeft daardoor goede papieren voor het bereiken van de finale van de play-offs. De return is zondag in De Goffert. De winnaar speelt tegen de winnaar van FC Volendam - NAC Breda. De eerste wedstrijd tussen die clubs eindigde in een 2-2 gelijkspel.

Plaats een reactie

donderdag 18 mei 2017 om 22:37
Tering, Zeefuik zien invallen ???? Kan beter gaan afvallen, is met 3 man in het shirt gehesen...
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:45
Genero Bierbuik
Vind ik leuk
Bien +5959
donderdag 18 mei 2017 om 23:06
Dit is geen bier buik maar nog wel erger dan een bierbuik.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:33
Kapsalonbierbuik
Vind ik leuk
stollie38 +12315
donderdag 18 mei 2017 om 22:49
Pieterburen rolt hem straks naar huis toe.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:58
Nog net geen kruiwagen aan te pas :-0)
Vind ik leuk
rpaulp50 +2021
donderdag 18 mei 2017 om 23:45
Wegens de dreigende financiële omstandigheden bij FC Emmen heeft men besloten de shirtjes van de Junioren dubbel te gebruiken, je verwijt aan Zeefuik is bijzonder misplaatst, dat zielige Emmen......
Vind ik leuk
rpaulp50 +2021
donderdag 18 mei 2017 om 22:49
Prima NEC trainer, Derksen.....
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:12
Hopen dat NAC of Volendam NEC d'r uitknikkert, ideale straf voor dat beleid daar in Nijmegen!
Vind ik leuk
rpaulp50 +2021
donderdag 18 mei 2017 om 23:50
Ik gun het die nieuwe NEC trainer wel....ik had niet zoveel met Adolf.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:21
Doe eens niet zo onaardig en verdiep je eerst eens in dat beleid zoals je dat noemt in plaats van te papegaaien.Ik loop hier in Eindhoven al het hele jaar oppeppende woorden te uiten naar jullie PSV-ers. Je hebt geen idee wat een terugslag na 20 jaren erdeivisie naar Jupiler en binnen 1 jaar terug organisatorische teweeg brengt. Kijk maar eens wat er gebeurt als je 2 jaar Champions League mist. Tuurlijk moet het anders, maar in januari liep iedereen te roepen hoe knap dat een saamhorig elftal op de 9e plaats stond. Ondertussen schuift de ene na de andere jeugdspeler in. Beetje nuance zou je prijzen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:13
Stratum, ben jij dat in een soort Zeefuik-vermomming?
Vind ik leuk
Wouta80 +219
donderdag 18 mei 2017 om 23:22
Jammer Emmen...
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:25
Mooi nec moet erin blijven !
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:29
Was tijd om enig gewicht in de strijd te gooien! Geen idee waarom hij er zo uitziet, kan allerlei oorzaken hebben, maar het vraagt om semi-grappige reacties.
Komop man! Nu stoppen of fit worden als je kan. Hoop ooit een respectvolle post te plaatsen want intrinsiek is hij een fantastische spits.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 01:22
Nec eruit wensen vanwege het beleid.......en dan weer een club met kunstgras laten promoveren nee dat is beleid
Vind ik leuk
luccerd +2236
vrijdag 19 mei 2017 om 07:12
Achja met Zeefuik erin hadden ze in ieder geval meer veld over(ge)wicht!
Vind ik leuk
michelhx +1990
vrijdag 19 mei 2017 om 10:54
Ik gun het NEC wel. Beter dan Emmen in ieder geval.
En toch zou ik als ik PSV was die Jay Rot Grot aantrekken. Vind hem een groot talent waar nog veel rek in zit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

NEC komt valse start in Emmen te boven en blijft op Eredivisie-koers