De Boer fileert 'schandalige' Zeefuik: Het is te triest voor woorden

De Boer fileert 'schandalige' Zeefuik: "Het is te triest voor woorden"

donderdag 18 mei 2017 om 22:58

Ronald de Boer wist niet wat hij zag, toen hij Genero Zeefuik bij de zijlijn zag staan voor een invalbeurt in de tweede helft van FC Emmen - NEC (1-3). De spits paste nog maar net in zijn shirt.

"We zagen hem al warmlopen. Ja, wat moet je hier nou over zeggen", aldus De Boer, terwijl hij naar beelden van Zeefuik kijkt, bij FOX Sports. "Ik vind het eigenlijk schandalig als je profvoetballer bent. Ik geloof dat hij 27 jaar is. Dat kan toch niet... Als je iedereen om je heen ziet, dan word je toch wel wakker geschud?"

De Boer heeft geen goed woord over voor Zeefuik, die voorheen te boek stond als een beloftevolle spits. Vanuit de jeugdopleiding van PSV kwam hij via Almere City FC, FC Dordrecht, NEC, FC Groningen, Heart of Midlothian, Balikesehirspor dit seizoen terecht bij Emmen. De Boer: "We doen er lacherig om, maar het is te triest voor woorden."

Plaats een reactie

Bizzy +7705
donderdag 18 mei 2017 om 23:01
Big momma's kitchen....wtf
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:55
Geneerje Zeebuik
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 23:57]
Vind ik leuk
HJR +4392
vrijdag 19 mei 2017 om 22:49
Vanmiddag werd hij volgens Nu.nl nog in Amsterdam verwacht: ' vammiddah zware spits verwacht '
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:04
Joh, die had gewoon niet op de nacompetitie gerekend en was alvast begonnen te vreten vanwege de zomervakantie
Vind ik leuk
buddha +4877
donderdag 18 mei 2017 om 23:04
die shirts zijn ook altijd te klein zeg
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:04
Laat die jongen toch. Hij heeft zijn bordje goed leeggegeten. Prima toch?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:25
Ze betalen hem als topsporter he.
Mag die er ook wel naar leven.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:28
Raymond van Barneveld en Michael van Gerwen zijn ook topsporters.
Vind ik leuk
Paul1982 +6741
donderdag 18 mei 2017 om 23:40
Die worden ook niet betaald om 90 minuten de longen uit hun lijf te rennen over een voetbalveld. Net als dat Zeefuik niet wordt betaald om pijltjes in een bord te gooien. Dus je vergelijking vind ik vrij bijzonder.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 22:20
balotelli wel.....

die dikke van juventus is ook nog altijd te dik... maar die jaagt de ballen er wel in... en daar accepteren we het van.... of de braziliaansr ronaldo in zijn real madrid tijd.. werd ook steeds dikker.... en om akinfenwa maar te zwijgen.... dat is een cult held... of die engelse keeper.....
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:50
wat een rare vergelijking
Vind ik leuk
Spidey +653
vrijdag 19 mei 2017 om 04:40
Grapjas
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 05:56
Bij hun is hun buik voor de evenwicht, heel belangrijk voor t spelletje!;p
Vind ik leuk
HanV +2035
vrijdag 19 mei 2017 om 07:52
Eigenlijk zijn Klaasen en Price de uitzonderingen.
Vind ik leuk
JOJO +1195
vrijdag 19 mei 2017 om 09:50
Vogeltje pik is geen sport gast. Dat is gewoon een overgewaardeerd en veel te goed betaald kroegspelletje, niet meer en niet minder. Het feit dat ze daarbij zweten, is een combi van hun overgewicht en de felle lampen op het podium. Dat mensen naar zoiets kijken. Kun je net zo goed naar dammen kijken. Gaat RTL het ook nog uitzenden, belachelijk. Wel vogeltje pik, maar onze max en het voetbal zit achter de decoder.
Vind ik leuk
Jozef +20837
vrijdag 19 mei 2017 om 07:33
Toen hij tekende bij Emmen was het nog een v-vormige Adonis?

;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 07:34]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:29
Oh nee, het is ook onbegrijpelijk dat een club nog hem in dienst neemt.
Maar dat is een ander verhaal.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:56
Die heeft echt geen vet contract bij emmen hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:50
Dat zegt toch ook niemand.
Vind ik leuk
maandag 22 mei 2017 om 15:10
je snapt m niet he
Vind ik leuk
maandag 22 mei 2017 om 21:08
Oh jezus.. haha
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:24
Niet alleen zijn bordje... ook die van andere tafelgenoten waarschijnlijk
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 08:37
Volgens mij ook het bordje van een ander erbij
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:07
Ik zie direct mido op mijn netvlies voorbij komen... lekker visitekaartje voor de club
Vind ik leuk
Basschot +1720
donderdag 18 mei 2017 om 23:19
Google Maceo Rigters maar.. hoe hij er uit ziet..
Vind ik leuk
Sazzz +8597
vrijdag 19 mei 2017 om 08:28
Mido was nog een slankie vergeleken met deze knul
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:01
De laatste wedstrijden echt niet
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:07
Best triest inderdaad. Misschien een maagband in de toekomst? Nu sport hij nog af en toe maar stel je voor wanneer hij niet meer sport. Daar gaat hij zeker problemen mee krijgen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 23:08]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:08
Haha, Van der Meyde en Mido waren slank vergeleken met dat bolle hok!
Vind ik leuk
5697956 +1537
donderdag 18 mei 2017 om 23:08
Misschien heeft hij iets met zijn schildklier ofzo.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 00:12
Genero Zeefuik lijdt onder een zogeheten 'basal metabolic disorder'.

Dat weerhoudt de cognitief gehandicapte puberale primeurboys niet van hufterig leedvermaak.

Van de primair reagerende en gemankeerde campinghuftertjes op primeur hoeft geen nuance verwacht te worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 00:16]
Vind ik leuk
inimini +1444
vrijdag 19 mei 2017 om 02:36
Daar is niks over terug te vinden, dus moet dit sarcastisch zijn? Of heb je ook echt bewijzen die dat verklaren?
Vind ik leuk
Jozef +20837
vrijdag 19 mei 2017 om 08:41
Nee. Boemel doet gewoon zijn periodieke plasje.

Ook wel gezeik genoemd in de volksmond.
Vind ik leuk
Youri99 +5504
vrijdag 19 mei 2017 om 10:59
Heel erg voor Genero Zeefuik dat hij dat heeft hoor maar met zo'n lichaam hoor je gewoon geen profvoetballer te zijn. En als je met zon lichaam dan alsnog profvoetballer word, tja... Dan moet je het "hufterig leedvermaak van gehandicapte puberale primeurboys" ook maar voor lief nemen.
Uiteindelijk is hij het zelf die met zijn te dikke lichaam op het veld gaat staan en zich belachelijk maakt. Hij hoeft van niemand anders profvoetballer te zijn. Dat hij dan niets aan zijn overgewicht kan doen doet daar niets aan af.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:50
Kennelijk voldoet de diepgang van een surfplank aan een collectieve primeurbehoefte om niet uit te blinken en tegen elkaar aan te schurken in de comfort zone van mediocriteit.


Meisjes in een mini-rokje geven aanleiding voor schampere opmerkingen van menig onaangepast tuig.

Dat moet zij maar lief nemen. Uiteindelijk is zij als hoer verantwoordelijk voor haar kledingkeuze.

De analogie is treffend.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 12:51]
Vind ik leuk
Youri99 +5504
vrijdag 19 mei 2017 om 15:12
Jij associeert meisjes met een mini-rokje met een hoer, gesprekken op dusdanig niveau worden hier niet zo gewaardeerd. Ga maar terug naar dumpert of iets dergelijks.

PS: Gerapporteerd
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:19
Die associatie komt uiteraard niet voor mijn rekening en kan derhalve ook niet aan mij toegeschreven worden.

Jij ben niet de aangewezen persoon om mij verantwoordelijk te stellen voor je bizarre hersenschim.

Jij ben overduidelijk niet in staat om inhoudelijk van repliek te dienen en grijpt derhalve naar een onoirbare stijlbloem.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:22]
Vind ik leuk
Youri99 +5504
vrijdag 19 mei 2017 om 15:24
Laten we elkaar vooral in zijn waarde laten. Wanneer je mensen een bizarre hersenschim toewijdt rest mij niets anders dan je wederom te rapporteren.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:31
Je verkiest opnieuw een sluiproute omdat de quintessence van mijn analogie je te machtig is.

'Een hersenschim toewijden'...

Fijne dag nog!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:33]
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:18
Schrijf je ook wel eens een brief naar de koning? Of moet ik zeggen U.

On topic: Zeefuik is te dik, dit kan niet op een voetbalveld lopen. Dit is minachtend naar iedere jeugdspeler onder hem in de pikorde. Hoe is het mogelijk dat Emmen hem ooit onder contract heeft genomen. Zeefuik weet al jaren dat hij te dik is, niet alleen van zichzelf, maar ook door het publiek. Dat je jaren later zo op een voetbalveld staat, is om je voor te schamen, en als supporter om van te kotsen. Moet je nagaan hoe hij er uit gaat zien na zijn carrière.
Vind ik leuk
Linneke +136
donderdag 18 mei 2017 om 23:11
Jezus mina, lijkt alsof ie gescout was in de burger king..
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:11
Alweer eens met De Boer
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:15
Hoe gigantisch veel moet je dan wel niet eten om in combinatie met regelmatig trainen zo'n lijf over te houden, misschien toch eens langs de dokter?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:20
Waar halen jullie het recht vandaan om iemand zo te bekritiseren. Weet jij veel of hij iets mankeert, bijv stofwisseling o.i.d.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:22
Hij mankeert zeker wat: hij kan geen maat houden
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:27
Groninger humor? Woon er zelf trouwens ook.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:35
Wat mankeert de trainer van Emmen eigenlijk? Wat doe je hem en het team aan!!!!! Dit heeft niks met betaald voetbal te maken
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 00:15
Van de primair reagerende en gemankeerde campinghuftertjes op primeur hoeft geen nuance verwacht te worden.
Vind ik leuk
Farmer +6036
vrijdag 19 mei 2017 om 02:44
laat ze..

Dat stukje over Metabolisme is precies de spijker op zn kop. Sommige mensen kijken naar een hamburger en komen al aan, andere mensen vreten de hele burger king leeg - zitten de volgende dag 20 minuten op de pot- en zijn zelfs nog een onsje of 2 verloren in het proces.... 'Metabolisme' :) t is precies hoe je lichaam reageert, en in elkaar zit..(voor de leken dan)

Al is de speler in kwestie dan wel een tikkeltje óver een 'bovengewicht' heen, toch hoort men te realiseren dat deze 'grappenmaker' op 27jarige leeftijd, dus niet de ambitie heeft om met Real Madrid nog een wereldbeker te winnen... Hij speelt voorin bij Emmen als 'balvaste speler'.... Nah, laat hem..

Hierboven zijn al voorbeelden genoemd van spelers met een paar kilo's extra om in de strijd te gooien, Curovic van Vitesse bv, of nog langer geleden; Meijer van Groningen.
Een korte analyse van de loopban van Zeefuik, laat toch de eenvoudige conclusie over dat deze man gewoon geniet van zn leven als profspeler op een degelijk niveau in de JL.

Wie is de Boer dan, om daar een standaard aan te stellen?

NB, Jeugd-elftallen 'regeren' onze tweede competitie bijna, en dan moet een speler die over zn top is, alsnog als een afgetrainde bodybuilder bijlopen voor... ja... wat eigenlijk? Emmen heeft een kansje om te promoveren maar zullen dat geval, het toch als een eenmalig, en bij vlagen zelfs bruut verblijf ervaren.. alle respect!
Vind ik leuk
Jozef +20837
vrijdag 19 mei 2017 om 08:46
Natuurlijk.

Als analist en ex-prof mag de Boer hier zijn zegje niet over doen.

Niet zo schijnheilig doen hoor.
Vind ik leuk
5697956 +1537
vrijdag 19 mei 2017 om 10:03
Hij mag zijn zegje doen, maar hij moet niet oordelen, want hij is geen God. Van volwassen mannen als De Boer mag juist worden verwacht dat zij hun uitspraken nuanceren of de situatie juist relativeren. Maar dat vermogen heeft De Boer kennelijk niet. Dat De Boer een ex-prof is wil nog niet zeggen dat hij alles maar kan zeggen en overal verstand van heeft. Hij is geen autoriteit op het gebied van de aandoening die Zeefuik mogelijk heeft.
Vind ik leuk
Jozef +20837
vrijdag 19 mei 2017 om 16:39
Nee, maar vanuit zijn kennis mag hij best een mening hebben over het gestalte van een sporter. Het is juist makkelijk om de Boer telkens maar af te katten. Gebeurt veel hier met alle oud voetballers trouwens. vaak alleen maar omdat ze ooit het 'verkeerde' shirt hebben gedragen...
Vind ik leuk
5697956 +1537
vrijdag 19 mei 2017 om 18:54
Ja maar dan moet die mening wel gegrond en gerelativeerd zijn. Veel van die oud-voetballers hebben dat vermogen niet.
Vind ik leuk
Sazzz +8597
vrijdag 19 mei 2017 om 08:35
Vroeger was hij gewoon slank hoor. Mijn nichtje heeft last van een trage stofwisseling en die is altijd dik geweest, in haar vroege jeugd al. Als deze jongen vroeger al dik was geweest was hij nu geen prof
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:57
Dit is een betaald voetballer, een prof! Die gaat maandelijks door de mangel met check ups, bloedmonsters en weet ik al niet wat.

Of is een keuring bij Emmen een rondje Mc Donalds en kijken wat je van de kaart kan eten.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:21
Er is nog veel niet bekend mbt obesitas. Hormonen? Genetisch bepaald? Dat heeft niets te maken met een standaard onderzoek. Voor je weet wat er aan de hand is, stoppen met zogenaamde humor.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:04
Bij obesitas is het heel makkelijk...elke pond gaat door het mondje ;)

https://www.youtube.com/watch?v=lAG3bmEuJM8

Natuurlijk, je bent een Surinamer. Logisch. En dat zeg ik, zonder sarcasme, niet om te discrimineren. Want Surinaamse gerechten zijn ontzettend lekker. Roti Kip Masala, hmmmm. Elke avond tovert jouw moeder een bord vol heerlijk eten voor je neus. Ik zou zelf ook spontaan mijn gewicht uit het oog verliezen.


Vind ik leuk
Hupfean +1363
donderdag 18 mei 2017 om 23:22
Volgens mij is het shirt gewoon te klein. Zeefuik heeft zware botten.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:05
Het schijnt dat tien Chinezen vijf dagen lang non-stop hebben gewerkt om een shirt in zijn maat te fabriceren.


Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:22
Voor profvoetbal is hij niet geschikt, maar ik vraag me af of er misschien psychisch iets niet in orde met hem is. Niemand gaat voor zijn of haar lol zo door het leven.
Vind ik leuk
Wouta80 +279
donderdag 18 mei 2017 om 23:23
Lol die wil je niet in een donker steegje tegenkomen..
Vind ik leuk
Garinsha +2694
donderdag 18 mei 2017 om 23:45
Leuk en aardig dat je dat zegt ronald maar de club is ook een grote grap.. misschien wat strenger optreden.. zoiets als zo kom je niet aan bod bij ons ... maar blijkbaar vinden ze dit oke.
Vind ik leuk
feyeniels +16692
vrijdag 19 mei 2017 om 00:35
Wie is ons?
Vind ik leuk
Garinsha +2694
vrijdag 19 mei 2017 om 05:32
De club waar zeefuik voor speelt.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:47
KFCBUIK, Volgens mij heeft hij een paar bezoekjes extra KFC genomen.
Vind ik leuk
Nvd006 +162
donderdag 18 mei 2017 om 23:57
Liever te dik in de kist dan een feestje gemist! Als zijn club/contract er geen commentaar op heeft, waarom iemand anders dan wel.. lijkt mij alleen moeilijk presteren met overgewicht.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 00:11
Genero Zeefuik lijdt onder een zogeheten 'basal metabolic disorder'.

Dat weerhoudt de cognitief gehandicapte puberale primeurboys niet van hufterig leedvermaak.
Vind ik leuk
Farmer +6036
vrijdag 19 mei 2017 om 02:49
Laat ze.. Deze Zeefuik heeft wel een stukje internationaal gespeeld, hij zal volgend seizoen, of daarop, dan wellicht 'afglijden' naar de hogere amateurdivisies, waar met érg gesteld is op spelers van zijn ervaring.

'Everybody happy'?

In mijn ogen is er ook behoefte aan een dergelijke 'doorstroming'.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3098
vrijdag 19 mei 2017 om 00:26
Een vreemde kritiek van een Botox ijdeltuit met gekocht nep haar.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 00:27]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 00:32
Wat een reacties hier zeg... Jullie hebben zeker wel allemaal een sixpack...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 00:42
;) ik dacht dat vrouwen erg waren.....
Vind ik leuk
Farmer +6036
vrijdag 19 mei 2017 om 02:50
ik hád er een... die heeft prima gesmaakt ;)
Vind ik leuk
_AJAX_ +2047
vrijdag 19 mei 2017 om 06:13
Nee, maar dat geeft ook niet, want wij zijn ook geen profvoetballers...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 02:02
Willie Wartaal bij fc Emmen?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 05:40
Genant voor een prof
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 05:42]
Vind ik leuk
_AJAX_ +2047
vrijdag 19 mei 2017 om 06:11
Hij bereid zich alvast voor op de amateurs. Daar zijn ze ook allemaal te zwaar
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 06:27
Blijkbaar is hij kwalitatief goed genoeg om te worden opgesteld door zijn coach. Die heeft er meer kijk op dan Ronald de Boer vanuit zijn luie stoel.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 06:45
Het zweet stand al in ze nek toen hij van de bank moest komen.
KFC Man.
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 19 mei 2017 om 07:40
Dus dikke mensen mogen niet voetballen.Ronald dat geld dan ook voor lelijke mensen die zich voor doen als commentator .
Vind ik leuk
HanV +2035
vrijdag 19 mei 2017 om 07:47
Hij ziet er best eng uit.
Vind ik leuk
El Lobo +1170
vrijdag 19 mei 2017 om 07:44
Kunnen we geen elftal maken hiermee? FC Pondje meer?

Goal: Verhoeven
Achter:
Mid:
Voor: Zeefuik, van Beukering
Vind ik leuk
Teo Smith +13115
vrijdag 19 mei 2017 om 08:03
Zielige reacties hier. Misschien heeft die jongen echt wel iets. Maar hij speelt wel bij emmen, dat kunnen er niet veel zeggen ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:03
Denk dat er niet veel staan te springen als Emmen aan de deur klopt of je komt ballen voor 1400/1600 euro per maand. Tevens zit je daar in Emmen voor je gevoel aan het einde van de wereld.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:41
Ik wil zijn verhaal wel eens horen, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je dit als profvoetballer laat gebeuren en de club zal dit normaal gesproken ook niet accepteren.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:49
He de Boer en negatieve mensen. Kan het niet zijn dat hij aan medicatie zit of dat er iets speelt, iedereen heeft wel een mening klaar over iemand of iets. Coach en club stellen hem toch gewoon op.
Vind ik leuk
michelhx +2096
vrijdag 19 mei 2017 om 10:51
Eén brok spieren.
We kunnen er grappen over maken, maar deze jongen heeft z'n bouw ook niet mee. Was op z'n 17e al vrij fors, wat niet wil zeggen dat hij niet afgetraind is.
Maar voetballend komt hij daarnaast ook nog steeds te kort.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Boer fileert 'schandalige' Zeefuik: "Het is te triest voor woorden"