Gemoederen lopen hoog op in Volendam: 'Bal kwam inderdaad tegen m'n hand'

    Gemoederen lopen hoog op in Volendam: 'Bal kwam inderdaad tegen m'n hand'

    vrijdag 19 mei 2017 om 08:48

    NAC Breda-spits Cyriel Dessers geeft toe dat hij hands maakte tegen FC Volendam. Het werd in het play-off-duel niet gezien door de arbitrage, waardoor de Belg kon scoren.

    "De bal kwam inderdaad tegen mijn hand aan in de draai die ik maakte", geeft Dessers toe in gesprek met BN De Stem. "Maar na zoveel pech die we dit seizoen al hebben gehad, mogen we ook wel eens blij zijn dat de scheidsrechter de goal niet afkeurde." Na afloop barstte Kees Kwakman volledig uit zijn voegen vanwege de arbitrale misser.

    Het duel eindigde in 2-2, waardoor NAC in de return een voordeel heeft. Trainer Stijn Vreven houdt echter een slag om de arm. "Maar niks zegt mij dat Volendam zondag niet met 0-1 kan winnen. Daar moeten we ons terdege van bewust blijven. We kwamen voor een resultaat en dat hebben we ook gehaald. Negatief was dat we de wedstrijd bijna nog uit handen gaven. We kwamen goed weg bij die handsbal, maar we hebben in ieder geval de rug weten te rechten. Nu moeten we het wel afmaken. We moeten op leven en dood spelen."

    Poll

    Wie gaat er door?

    (319 stemmen)

    Plaats een reactie

    wiedewiede +328
    vrijdag 19 mei 2017 om 09:02
    NAC was de gehele wedstrijd sterker dan Volendam. Voor wat dat betreft mag Volendam blij zijn met een gelijkspel. De verdediging van NAC blijft echter een achilleshiel.....die twee kansen die worden weggegeven zitten er dan ook meteen in. Het creëren van kansen baart me echter ook zorgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 mei 2017 om 09:58
    De goal van Runderkamp was prachtig, maar een kans wil ik het niet noemen. Krijgt allereerst al de bal van een medespeler die alleen glijdend de bal kan verplaatsten, zonder echt te mikken. Vervolgens komt de bal bij Runderkamp terecht die hem fraai afmaakt. Maar dit is niet echt een vloeiende aanval of kans. Van de 10 keer zal zo'n bal misschien 7 keer uit het stadion vliegen. Verder ben ik het met je eens.
    Vind ik leuk
    wiedewiede +328
    vrijdag 19 mei 2017 om 10:31
    Het waren beiden mooie doelpunten van Volendam. Maar jouw uitleg heeft volgens mij betrekking op de eerste goal van Volendam en die werd niet gemaakt door Runderkamp maar door Van Son. Die assist kwam inderdaad door een glijdende medespeler. De goal van Runderkamp echter werd vanuit rechts ingespeeld richting midden zestien. Aanname was ietwat gelukkig (stuitte precies goed op) maar de afwerking was prachtig. Correct me if I'm wrong !!
    Vind ik leuk
    Guust +4876
    vrijdag 19 mei 2017 om 09:42
    Toepasselijk, we gaven het nog bijna uit handen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6423
    vrijdag 19 mei 2017 om 09:49
    Hands, 1 voordeel en een niet gegeven rode kaar is voordeel nummer 2.
    Vind ik leuk
    wil +838
    vrijdag 19 mei 2017 om 10:47
    Als je dit als scheidsrechter niet meer ziet moet je er maar snel mee gaan stoppen.
    Vind ik leuk
    huge +520
    vrijdag 19 mei 2017 om 11:00
    Maar goed dat ie een slag om de arm houdt.
    Vind ik leuk
    scRzorz +670
    vrijdag 19 mei 2017 om 13:27
    Zondag 13.000+ man al bij NAC aanwezig, come on NAC!
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    zaterdag 20 mei 2017 om 18:57
    Eigenlijk zou een bond dan zo'n goal moeten herroepen, het is vreselijk oneerlijk en de belangen zijn groot, maar als iedereen het ziet, kan de bond het toch ook zien?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gemoederen lopen hoog op in Volendam: 'Bal kwam inderdaad tegen m'n hand'