Salaris van vijftig miljoen lonkt in China: Mondeling akkoord met wereldspits

Salaris van vijftig miljoen lonkt in China: "Mondeling akkoord met wereldspits"

vrijdag 19 mei 2017 om 11:28

De volgende topspeler staat voor een transfer naar China. Tianjin Quanjian, de club van Axel Witsel, kondigt aan dat het de knoop heeft doorgehakt over de wereldspits die komende zomer naar Tianjin moet komen.

"De beslissing is gevallen, we weten welke speler we gaan kopen in de zomer", zegt voorzitter Shu Yuhui in Chinese media. "We hebben een mondelinge overeenkomst met de speler en de club. De contracten zijn nog niet ondertekend en we zullen zijn naam niet onthullen in deze gevoelige periode. We hebben eerder een naam te vroeg bekendgemaakt en trokken toen aan het kortste eind. Daarom zeggen we het nu niet. Maar het is een wereldspits."

Eerder werd bekend dat Pierre-Emerick Aubameyang (Borussia Dortmund) en Diego Costa (Chelsea) in beeld zijn bij Tianjin Quanjian. Costa was eerder al dichtbij een transfer naar China, terwijl Aubameyang ook in de belangstelling staat van de Franse topclub Paris Saint-Germain en daar volgens BILD al mee gesproken heeft. Een jaarsalaris van vijftig miljoen euro kan hem echter naar China lokken.

Plaats een reactie

derksen +4169
vrijdag 19 mei 2017 om 11:36
Dat zou wel zonde zijn
Een van de beste spelers van Europa
Maar voor 50 miljoen per jaar kan je het hem niet kwalijk nemen..
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:50
Grote foto van Aubameyang...dan ga je het stukje lezen...en besef je dat het om Fred Friday gaat.
Vind ik leuk
United +13268
vrijdag 19 mei 2017 om 12:21
Ik schrok ook al even toen ik die foto zag. Mag toch niet hopen dat Auba naar China gaat.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:18
Jaa voor 50 mil ben je gek het niet te doen..maar zou ook wel weer na 2 jaar pleite gaan!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:38
Luuk de Jong?
Vind ik leuk
younited +1826
vrijdag 19 mei 2017 om 11:39
Genero Zeefuik?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:47
Nee joh, die houdt meer van pizza dan van Chinees
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:40
pfoaahhh dan kan je elke dag opnieuw een knoepert van een nieuwe auto halen, en nog niet blut raken. Ik vindt het te ver gaan eigenlijk, dat ze veel verdienen is dan zo, maar dit soort bedragen joh. gaat toch nergens over om die salarissen in te zetten als een soort marketingstunts voor ons entertainment, terwijl de halve wereld elders geen eten heeft. Ik bedoel het niet uit afgunst naar de spelers, en weet ook wel dat veel voetballers geld in goede doelen stoppen. Maar het is ernstig
Vind ik leuk
DubRtd +3934
vrijdag 19 mei 2017 om 11:43
Costa naar de Chinees en Aubameyang naar Chelsea.
Vind ik leuk
United +13268
vrijdag 19 mei 2017 om 12:23
Die gaan waarschijnlijk voor Kukeleku! (Lukaku)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:58
Bruce lee of jackie chan
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:06
costa gaat
Vind ik leuk
younited +1826
vrijdag 19 mei 2017 om 13:25
Heb je een bron of zegt je onderbuik dat?
Vind ik leuk
United +13268
vrijdag 19 mei 2017 om 12:20
Wat een gekke lui daar in China! 50 miljoen is toch niet normaal meer. En wat krijg je er voor terug... Ja de verkoop van shirtjes..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 12:21]
Vind ik leuk
Cfc +312
vrijdag 19 mei 2017 om 12:29
Binnenkort gezellig met het ontbijtbord op schoot om 7 uur sochtends live de kraker in de Chinees competitie maar gaan kijken met z'n alle
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:09
Goed gedaan Klaasjan!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:15
Toch vind ik dat je als sportman het sportieve moet laten primeren.
De droom moet toch de Champions League winnen zijn van Aubemeyang?
Werken zal hij alleszins nooit hoeven te doen na zijn carrière. Niet als naar China gaat maar evengoed een levenslange carrière bij Dortmund is al voldoende om miljoenen te verdienen.
Jammer waarom geld zo'n invloed heeft op bijna iedereen.

Laten we hopen dat het om Costa ging. :D
Vind ik leuk
Aramius +136
vrijdag 19 mei 2017 om 15:06
Zou wel echt zonde zijn als Pierre-Emerick Aubameyang nu al naar China gaat.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 14:42
Word tijd dat de fifa ingrijpt, gaat toch nergens meer over,
Deze bedragen dez
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Salaris van vijftig miljoen lonkt in China: "Mondeling akkoord met wereldspits"