'Feyenoord krijgt concurrentie van RB Leipzig én kampioen voor Amrabat'

    'Feyenoord krijgt concurrentie van RB Leipzig én kampioen voor Amrabat'

    vrijdag 19 mei 2017 om 13:44

    Feyenoord krijgt Sofyan Amrabat niet cadeau. FC Utrecht verlangt een serieuze transfersom voor de middenvelder, die bovendien wordt begeerd door Anderlecht en RB Leipzig.

    Dat meldt Voetbal International. Anderlecht ziet in Amrabat een potentiële opvolger van Tielemans, die de kersverse kampioen van België gaat verlaten. Ook RB Leipzig, de nummer twee van de Bundesliga, heeft de Utrecht-middenvelder omcirkeld als mogelijke versterking. Zowel Anderlecht als Leipzig speelt volgend seizoen in de Champions League.

    Met Anderlecht en Leipzig krijgt Feyenoord te maken met serieuze concurrentie. Het Algemeen Dagblad meldde onlangs dat technisch directeur Martin van Geel zich heeft gemeld in Utrecht, al werd dat later weer ontkend. Voordat Feyenoord actie overneemt, moet waarschijnlijk eerst een overbodige middenvelder verkocht worden.

    De twintigjarige Amrabat werd vrijdag overigens voor het eerst opgeroepen voor de nationale ploeg van Marokko. Hij kan op 31 mei zijn tweede interland spelen in de vriendschappelijke wedstrijd tegen het Nederlands elftal.

    Plaats een reactie

    frhoi +511
    vrijdag 19 mei 2017 om 13:47
    Hoe zit dat met RB Leizpig in de CL ? Dat mocht toch niet samen met RB Salzburg ofzo?
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4424
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:03
    Aangezien RB Leipzig officieel RasenBallsport heet en geen Red Bull mag het alsnog.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15675
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:16
    Dat is echt onzin.

    Ze mogen allebij erin omdat Red Bull geen meerderheid aandelen meer heeft in Salzburg heeft niks met naam te maken maar met meerderheid van aandeelhouders en aangezien Red Bull al vrij lang dat niet. meer heeft voor Salzburg is er geen probleem en nooit een probleem geweest
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    younited +3515
    vrijdag 19 mei 2017 om 13:47
    Dat zou Leip zijn zig
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 mei 2017 om 13:51
    Dan zou ik heel snel naar Leipzig gaan...laatst een docu gezien over de trainingsaccomodatie, stadion, begroting en salarissen..geniaal plan zit erachter en 3 miljoen salaris is daar heel normaal.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19721
    vrijdag 19 mei 2017 om 13:54
    Ze hebben RB veranderd, het is officieel niet meer Red Bull. Maar dit nieuws is echt fantastisch. Als er serieus geboden wordt, er onderling een strijd in het bieden ontstaat, trekt dat nog meer aandacht, bijv. uit de UK, Italië en Spanje. Dan heeft het weinig zin om te gokken over de prijs. Toch een poging: 57 miljoen :-)
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15675
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:20
    RB Leipzig heeft nooit Red Bull geheten het is vanag het begin altijd RasenballSport geweest.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18228
    vrijdag 19 mei 2017 om 13:58
    Dat leipzig heeft nog al wat spelers in de planning
    Vind ik leuk
    Juppes046 +346
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:08
    Weer een in Nederland geboren en opgeleide speler die voor een ander land kiest! Ik vind dat echt schandalig. Wel hier naar school gaan en gebruik maken van onze verzorgingsstaat, maar voor NL kiezen hoh maar. Dan levert hij het NL paspoort ook maar gelijk in, want klaarblijkelijk voelt hij meer verbinding met Marokko. Ik ben absoluut geen PVV aanhanger maar ik begin steeds meer te voelen voor het afschaffen van een dubbel paspoort.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5829
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:19
    Rofl
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2352
    vrijdag 19 mei 2017 om 15:23
    Een dubbel paspoort is sowieso 1 grote grap
    Vind ik leuk
    berwi +423
    vrijdag 19 mei 2017 om 17:49
    hij werdt toch niet opgeroepen voor het nederlands elftal
    Vind ik leuk
    Juppes046 +346
    vrijdag 19 mei 2017 om 19:36
    Al hadden ze hem willen oproepen, nu kan het toch niet meer. Hij heeft niet eens gewacht op het NL elftal. Ik snap het ook wel! Zijn broer speelt ook voor Marokko en waarschijnlijk nog meer vrienden en kennissen van hem. Toch vind ik het niet kloppen, want hij heeft hier z'n opleiding gehad. Hij maakt gebruik van de voordelen van de NL samenleving, maar verder is er geen loyaliteit naar Nederland. Allemaal prima! Maar lever dan je paspoort maar in en wordt volledig Marokkaan, want daar ligt blijkbaar je loyaliteit.
    Vind ik leuk
    inimini +1844
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:17
    Wanneer RB Leipzig concreet zal zijn, is Feyenoord al kansloos.
    Bij Leipzig zal hij ook zeker gaan spelen, alleen speelt hij daar in een mooiere competitie en zal hij minimaal het dubbele verdienen dan dat Feyenoord hem kan bieden.

    Wel jammer overigens, want Feyenoord heeft wel wat versterkingen nodig, zeker voor de breedte.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:37
    Niet alleen voor de breedte.. maar ook voor de basis zal Feyenoord moeten aantrekken. Er vertrekt volgens mij nogal wat.. Kuyt, berghuis en Elia. Volgens mij interesse voor Kongolo en Vilhena. Daarnaast zal kramer wel weg willen schat ik in.... renoveren die selectie!
    Vind ik leuk
    United +38660
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:31
    Hij gaat hoe dan ook in de Champions League spelen.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17533
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:53
    Hahahaha dat maakt de keuze weer wat makkelijker. Voor het geld zou hij RB moeten kiezen maar als je voor de mooiste club van Nederland wilt spelen kom je uit op Feyenoord ;)
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4709
    vrijdag 19 mei 2017 om 14:40
    Jammer.
    Amrabat is belangrijk voor Utrecht, maar met zoveel clubs die met miljoenen gaan smijten, is ie zo weg.
    Vind ik leuk
    666 +4967
    vrijdag 19 mei 2017 om 15:11
    Dan is het aan hem als 20 jarige te kiezen voor het luceratieve avontuur in het buitenland of je nog doorontwikkelen in de Eredivisie totdat je echt goed en stabiel genoeg bent voor buitenlandse avonturen.
    Vind ik leuk
    Koeien +2081
    vrijdag 19 mei 2017 om 16:50
    Joh, alsof ze bij Leipzig niet weten hoe ze een talentvolle speler moeten trainen.
    Vind ik leuk
    Aramius +355
    vrijdag 19 mei 2017 om 15:15
    Goede speler!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 mei 2017 om 15:56
    Die jongen zie ik graag komen een goede aankoop voor in de eredivisie..maar om nu naar een club te gaan in duitsland die daat in de top wilt spelen lijkt mij nog een jaar of 2 a 3 te vroeg..
    En hij leek me wel geil te worden van de interesse van Feyenoord!!
    Dus voor je welkom!
    Vind ik leuk
    fc roodwit +651
    vrijdag 19 mei 2017 om 17:03
    Man zo n speler heeft Feyenoord toch gewoon in de jeugd lopen, kom zo bijzonder is die Amrabat toch niet, echt zonde van je geld, heeft werkelijk nog niets bewezen, ja een paar keer goed gespeeld bij Utrecht , net als Tapia bij Twente, en je ziet hoeveel PLEZIER daar Feyenoord aan heeft gehad.
    Vind ik leuk
    fc roodwit +651
    vrijdag 19 mei 2017 om 16:57
    Oke teken snel bij Anderlecht of Leipzig ,bij Feyenoord gaan ze eindelijk wat eigen jeugd weer kansen geven en dan kom jij naast Tapia en die slome Yoegoslaaf op de bank te zitten,zonde van je TALENT en hierbij veel succes gewenst in het buitenland .
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8200
    zaterdag 20 mei 2017 om 00:54
    Ik heb alsnog Veel vertrouwen date hij komt
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21113
    zaterdag 20 mei 2017 om 07:15
    Ze mogen gustafson tapia en vejinovic zo hebben. 3 halen 2 betalen.