'Feyenoord krijgt concurrentie van RB Leipzig én kampioen voor Amrabat'

'Feyenoord krijgt concurrentie van RB Leipzig én kampioen voor Amrabat'

vrijdag 19 mei 2017 om 13:44

Feyenoord krijgt Sofyan Amrabat niet cadeau. FC Utrecht verlangt een serieuze transfersom voor de middenvelder, die bovendien wordt begeerd door Anderlecht en RB Leipzig.

Dat meldt Voetbal International. Anderlecht ziet in Amrabat een potentiële opvolger van Tielemans, die de kersverse kampioen van België gaat verlaten. Ook RB Leipzig, de nummer twee van de Bundesliga, heeft de Utrecht-middenvelder omcirkeld als mogelijke versterking. Zowel Anderlecht als Leipzig speelt volgend seizoen in de Champions League.

Met Anderlecht en Leipzig krijgt Feyenoord te maken met serieuze concurrentie. Het Algemeen Dagblad meldde onlangs dat technisch directeur Martin van Geel zich heeft gemeld in Utrecht, al werd dat later weer ontkend. Voordat Feyenoord actie overneemt, moet waarschijnlijk eerst een overbodige middenvelder verkocht worden.

De twintigjarige Amrabat werd vrijdag overigens voor het eerst opgeroepen voor de nationale ploeg van Marokko. Hij kan op 31 mei zijn tweede interland spelen in de vriendschappelijke wedstrijd tegen het Nederlands elftal.

Plaats een reactie

frhoi +102
vrijdag 19 mei 2017 om 13:47
Hoe zit dat met RB Leizpig in de CL ? Dat mocht toch niet samen met RB Salzburg ofzo?
Vind ik leuk
Tafkaz +3105
vrijdag 19 mei 2017 om 14:03
Aangezien RB Leipzig officieel RasenBallsport heet en geen Red Bull mag het alsnog.
Vind ik leuk
Gu3rilla +6895
vrijdag 19 mei 2017 om 14:16
Dat is echt onzin.

Ze mogen allebij erin omdat Red Bull geen meerderheid aandelen meer heeft in Salzburg heeft niks met naam te maken maar met meerderheid van aandeelhouders en aangezien Red Bull al vrij lang dat niet. meer heeft voor Salzburg is er geen probleem en nooit een probleem geweest
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 14:17]
Vind ik leuk
younited +1826
vrijdag 19 mei 2017 om 13:47
Dat zou Leip zijn zig
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:47
Gewoon 10 miljoen vragen Utrecht
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:51
Dan zou ik heel snel naar Leipzig gaan...laatst een docu gezien over de trainingsaccomodatie, stadion, begroting en salarissen..geniaal plan zit erachter en 3 miljoen salaris is daar heel normaal.
Vind ik leuk
mcmodd +586
vrijdag 19 mei 2017 om 13:54
Ze hebben RB veranderd, het is officieel niet meer Red Bull. Maar dit nieuws is echt fantastisch. Als er serieus geboden wordt, er onderling een strijd in het bieden ontstaat, trekt dat nog meer aandacht, bijv. uit de UK, Italië en Spanje. Dan heeft het weinig zin om te gokken over de prijs. Toch een poging: 57 miljoen :-)
Vind ik leuk
Gu3rilla +6895
vrijdag 19 mei 2017 om 14:20
RB Leipzig heeft nooit Red Bull geheten het is vanag het begin altijd RasenballSport geweest.
Vind ik leuk
feyeniels +4854
vrijdag 19 mei 2017 om 13:56
Hopen dat Amrabat nog in Nederland wil blijven dan. Zou hem echt graag bij Feyenoord zien. Komend seizoen rouleren met Vilhena, El Ahmadi en Amrabat en dan het seizoen erna het vertrek van Vilhena opvangen...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:02
Ja ik ook maar tegen de miljoenen van RB kunnen wij niet op.
Vind ik leuk
feyeniels +4854
zaterdag 20 mei 2017 om 14:12
Klopt, maar Amrabat moet die stap zelf ook zien zitten. In zijn recente interviews rondom wedstrijden vind ik hem erg positief over Feyenoord, dus dat is een goed teken.
Vind ik leuk
Tafkaz +3105
vrijdag 19 mei 2017 om 14:05
Inderdaad. Of gewoon 4-4-2 spelen in de CL.
Amrabat-Vilhena-El Ahmadi-Toornstra... Ik zie t helemaal zitten ;-)

Moet er wel n 2e killer voor de Spits bijkomen. Of een type Lens.
Vind ik leuk
feyeniels +4854
zaterdag 20 mei 2017 om 14:10
Is ook een optie. Persoonlijk hoop ik dat we Berghuis vast weten te leggen en dat er een goede vervanger wordt aangetrokken. Mocht Van Persie dan ook nog haalbaar zijn, dan is alleen nog een goede linksback nodig en staat er weer een goed team. Overbodige spelers kunnen dan vertrekken.
Vind ik leuk
2cents +23401
vrijdag 19 mei 2017 om 14:12
Zal Amrabat graag rouleren? Of Vilhena?
Vind ik leuk
feyeniels +4854
zaterdag 20 mei 2017 om 14:07
Ik denk dat Amrabat bij geen van de drie clubs de garantie op een basisplaats krijgt. Daarbij wordt El Ahmadi steeds ouder en kan hij al een aantal weken eigenlijk niet meer spelen aangezien hij een blessure heeft. Ik denk dat er voor alle drie speeltijd genoeg is.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 17:20
Ja ik hoop ook dat Berghuis behouden blijft en dat van Persie komt. Er zal sowieso goede dubbele bezetting nodig zijn vanwege het drukke programma en evt blessures.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:58
Dat leipzig heeft nog al wat spelers in de planning
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:08
Weer een in Nederland geboren en opgeleide speler die voor een ander land kiest! Ik vind dat echt schandalig. Wel hier naar school gaan en gebruik maken van onze verzorgingsstaat, maar voor NL kiezen hoh maar. Dan levert hij het NL paspoort ook maar gelijk in, want klaarblijkelijk voelt hij meer verbinding met Marokko. Ik ben absoluut geen PVV aanhanger maar ik begin steeds meer te voelen voor het afschaffen van een dubbel paspoort.
Vind ik leuk
ihvmmdk +911
vrijdag 19 mei 2017 om 14:19
Rofl
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:23
Een dubbel paspoort is sowieso 1 grote grap
Vind ik leuk
berwi +17
vrijdag 19 mei 2017 om 17:49
hij werdt toch niet opgeroepen voor het nederlands elftal
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:36
Al hadden ze hem willen oproepen, nu kan het toch niet meer. Hij heeft niet eens gewacht op het NL elftal. Ik snap het ook wel! Zijn broer speelt ook voor Marokko en waarschijnlijk nog meer vrienden en kennissen van hem. Toch vind ik het niet kloppen, want hij heeft hier z'n opleiding gehad. Hij maakt gebruik van de voordelen van de NL samenleving, maar verder is er geen loyaliteit naar Nederland. Allemaal prima! Maar lever dan je paspoort maar in en wordt volledig Marokkaan, want daar ligt blijkbaar je loyaliteit.
Vind ik leuk
inimini +703
vrijdag 19 mei 2017 om 14:17
Wanneer RB Leipzig concreet zal zijn, is Feyenoord al kansloos.
Bij Leipzig zal hij ook zeker gaan spelen, alleen speelt hij daar in een mooiere competitie en zal hij minimaal het dubbele verdienen dan dat Feyenoord hem kan bieden.

Wel jammer overigens, want Feyenoord heeft wel wat versterkingen nodig, zeker voor de breedte.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:37
Niet alleen voor de breedte.. maar ook voor de basis zal Feyenoord moeten aantrekken. Er vertrekt volgens mij nogal wat.. Kuyt, berghuis en Elia. Volgens mij interesse voor Kongolo en Vilhena. Daarnaast zal kramer wel weg willen schat ik in.... renoveren die selectie!
Vind ik leuk
United +13526
vrijdag 19 mei 2017 om 14:31
Hij gaat hoe dan ook in de Champions League spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:53
Hahahaha dat maakt de keuze weer wat makkelijker. Voor het geld zou hij RB moeten kiezen maar als je voor de mooiste club van Nederland wilt spelen kom je uit op Feyenoord ;)
Vind ik leuk
tikkietoe +1096
vrijdag 19 mei 2017 om 14:40
Jammer.
Amrabat is belangrijk voor Utrecht, maar met zoveel clubs die met miljoenen gaan smijten, is ie zo weg.
Vind ik leuk
666 +2184
vrijdag 19 mei 2017 om 15:11
Dan is het aan hem als 20 jarige te kiezen voor het luceratieve avontuur in het buitenland of je nog doorontwikkelen in de Eredivisie totdat je echt goed en stabiel genoeg bent voor buitenlandse avonturen.
Vind ik leuk
Koeien +1064
vrijdag 19 mei 2017 om 16:50
Joh, alsof ze bij Leipzig niet weten hoe ze een talentvolle speler moeten trainen.
Vind ik leuk
Aramius +136
vrijdag 19 mei 2017 om 15:15
Goede speler!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:56
Die jongen zie ik graag komen een goede aankoop voor in de eredivisie..maar om nu naar een club te gaan in duitsland die daat in de top wilt spelen lijkt mij nog een jaar of 2 a 3 te vroeg..
En hij leek me wel geil te worden van de interesse van Feyenoord!!
Dus voor je welkom!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:03
Man zo n speler heeft Feyenoord toch gewoon in de jeugd lopen, kom zo bijzonder is die Amrabat toch niet, echt zonde van je geld, heeft werkelijk nog niets bewezen, ja een paar keer goed gespeeld bij Utrecht , net als Tapia bij Twente, en je ziet hoeveel PLEZIER daar Feyenoord aan heeft gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:57
Oke teken snel bij Anderlecht of Leipzig ,bij Feyenoord gaan ze eindelijk wat eigen jeugd weer kansen geven en dan kom jij naast Tapia en die slome Yoegoslaaf op de bank te zitten,zonde van je TALENT en hierbij veel succes gewenst in het buitenland .
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 00:54
Ik heb alsnog Veel vertrouwen date hij komt
Vind ik leuk
Teo Smith +6543
zaterdag 20 mei 2017 om 07:15
Ze mogen gustafson tapia en vejinovic zo hebben. 3 halen 2 betalen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 mei 2017 om 07:15]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Feyenoord krijgt concurrentie van RB Leipzig én kampioen voor Amrabat'