Van Geel doet belofte: Hij begint op 3 juli bij Feyenoord aan de voorbereiding

Van Geel doet belofte: "Hij begint op 3 juli bij Feyenoord aan de voorbereiding"

vrijdag 19 mei 2017 om 16:26

Jari Schuurman krijgt in de voorbereiding op het nieuwe seizoen een kans om zich te bewijzen bij Feyenoord. Dat bevestigt Martin van Geel vrijdag.

Van Geel, technisch directeur van Feyenoord, belooft de twintigjarige middenvelder een serieuze kans. "Schuurman begint op 3 juli bij Feyenoord aan de voorbereiding", zegt Van Geel tegen het Brabants Dagblad. "Hij moet proberen de concurrentie aan te gaan. Als hij dat goed doet, dan blijft hij bij Feyenoord."

Feyenoord verhuurde Schuurman het afgelopen seizoen aan Willem II, waar hij slechts mondjesmaat speeltijd kreeg. Van Geel: "De speeltijd die Schuurman gekregen heeft bij Willem II is ons tegengevallen. Hij was een deel van de voorbereiding weg. Dan wordt het team gevormd. Vervolgens loop je achter de feiten aan."

Pas in de laatste fase van het seizoen kwam Schuurman regelmatig in actie. Hij miste een deel van de Tilburgse voorbereiding door verplichtingen bij Oranje onder 19. Bij Feyenoord heeft Schuurman een contract tot de zomer van 2020.

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 16:31
Lijkt me de juiste gang van zaken.....
Vind ik leuk
SJA +338
vrijdag 19 mei 2017 om 18:01
Ja inderdaad dacht iets speciaals te lezen maar bij van geel hoef ik duidelijk geen nieuwtjes te verwachten
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 09:15
Die doet gewoon heel degelijk zijn werk. Prima ;)
Vind ik leuk
14forever +1498
vrijdag 19 mei 2017 om 16:35
Dus wordt hij weer verhuurd! Mondjesmaat gespeeld bij Willem2.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:20
Dus?is net zo groot talent als vd beek dus zie hem wel aanhaken.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:34
Ik denk dat ie het niet gaat redden.... Nieuwkoop is hem al voorbij en Hansson denk ik ook wel..... en hij heeft niet genoeg "body" om achter Jorgensen te spelen....

Uiteraard hoop ik van harte dat hij mijn ongelijk bewijst!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:43
Denk dat je ongelijk gaat krijgen.deze gaat nog verassen.
Vind ik leuk
T&T +2475
vrijdag 19 mei 2017 om 18:17
Ja ik hoop dat je gelijk krijgt, maar hij heeft het zijn huur periode niet echt laten zien.
Vind ik leuk
poklane +968
vrijdag 19 mei 2017 om 19:49
Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar als de desbetreffende speler op 20 jarige leeftijd bij Willem II op de bank zit heb ik geen hoop.
Vind ik leuk
Thobar +766
zaterdag 20 mei 2017 om 00:58
En terecht was niet beter dan Willem II spelers, heeft wel stappen gemaakt en bewezen dat hij meekan in de eredivisie, maar of dat genoeg is voor Feyenoord?? De mening van Van Bronckhorst is in deze belangrijker dan die van Van Geel.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:36
EINDELIJK eigen jeugd krijgt weer een kans, als Gio hem nu ook ruime speeltijd geeft en geen paar minuten ,komt het toch nog goed met dit supertalent en voorkomt dat er weer allerlei nutteloze B aankopen worden gedaan.
Vind ik leuk
Linneke +137
vrijdag 19 mei 2017 om 16:37
Als Jari nou die kans eerder had gekregen en niet door van der Looi op de bank werd verkwanselt, had hij nu een goeie back-up geweest kunnen zijn (is in potentie veel beter alsTapia, Gustafsson, vejinovic ?) en nu Kuyt vertrekt is het nog maar afwachten wie d'r naast Karim en Tonny gaat spelen. Nieuwkoop als linkermiddenvelder is misschien ook een optie maar feyenoord is juist groot geworden door haar talenten maar moet uitkijken dat het niet afglijd naar het niveau van die ene club in eindhoven waar men blijft zwetsen dat ze de jeugd een kans 'zullen' geven.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:29
Precies Linneke helemaal met je eens zo n Tapia waarom is die gehaald terwijl je Jari heb rond lopen en zo zijn er meer talenten maar dan moet Gio ze wel een echte kans geven en niet een paar minuten ,dus ik hoop in het nieuwe seizoen dat de talenten meer speeltijd gaan krijgen en geen B spelers worden aangetrokken en dat Gio en zijn 2 ja knikkers ook het lef hebben om de jeugd een echte kans te geven, heb daar de afgelopen 2 seizoenen weinig van gezien
Vind ik leuk
Thobar +766
zaterdag 20 mei 2017 om 01:10
Waarom verkwanselt door Van der Looy, een huurling zonder koopoptie zal beter moeten zijn dan de "eigen" spelers en jeugdspelers. Schuurman was dat zeker in het begin niet en had pech dat bv Lieftink ook stappen maakte. Hij kwam in de hoop op speeltijd maar het is niet de taak van Willem II om jeugdspelers van een ander op te leiden. Het moet een win-win-situatie zijn, wat betekent dat je speelt wanneer het team daar beter van wordt en niet andersom.
Vind ik leuk
ihvmmdk +908
vrijdag 19 mei 2017 om 16:38
Hij heeft beetje een plofkop, ik vind hem niet bijzonder.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:38
Oh dus uiterlijk is belangrijk? Beter 10 plofkoppen die presteren dan 1 die niets doet
Vind ik leuk
ihvmmdk +908
vrijdag 19 mei 2017 om 17:39
Nee, ik vind dat hij er niet fit uitziet.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:40
Kan PSV een voorbeeld aan nemen!
Vind ik leuk
inimini +703
vrijdag 19 mei 2017 om 16:41
Deze jongen is toch bij lange na niet het niveau wat Feyenoord moet nastreven om verder te komen?
Of zijn er hier mensen die denken dat hij het wel gaat redden?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:36
Ja inimini je moet wel een kans krijgen om je te bewijzen en de jeugd een kans geven daar is Gio niet echt sterk in , hij stelt liever 10 keer Nelom op inplaats om een jeugdig talent een kans te geven, nee ze krijgen een paar minuten speeltijd en dan weer snel op de bank, kijk ik ben geen fan van Amsterdam,maar daar geven ze die gasten wel ruim speeltijd en dat betaalt zich uit, dus bij Feyenoord kan dit ook maar dan moet je ze wel een eerlijke kans geven
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:35
En doe ook een belofte dat Nelom niet maar Woudenberg wel er staat 3 juli !
Vind ik leuk
ficusje +636
vrijdag 19 mei 2017 om 17:45
Het niveau feyenoord kan iedereen aan,spectaculair was feyenoord nu ook weer niet.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:44
Het doet je wel heel veel pijn dat Feyenoord kampioen is.
Vind ik leuk
timo45 +294
vrijdag 19 mei 2017 om 18:08
Frenkie de jong speelde ook nooit bij Willem 11 alvorens hij naar Ajax kwam. En zo heeft hij zich toch knap binnen de selectie van Ajax geknokt en zeker als speler om in de gaten te houden
Vind ik leuk
Thobar +766
zaterdag 20 mei 2017 om 01:19
Debuteerde als 17-jarige aan het einde van het seizoen 2014-2015. Was hij bij Willem II gebleven had hij het seizoen erop zeker veel meer speeltijd gehad, in het kader van opleiding van eigen talenten, en dit seizoen basisspeler geweest. Hij tekende echter een contract bij Ajax en werd verhuurd aan Willem II. Dat veranderd wel de situatie want dan ben je een huurling en geen EIGEN jeugdspeler meer en zal je dus beter moeten zijn dan eigen spelers om speeltijd te claimen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:04
Ik vind het echt een goede speler. Ben erg benieuwd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Geel doet belofte: "Hij begint op 3 juli bij Feyenoord aan de voorbereiding"