Blind: 'Hoeveel ik ook Ajacied ben in mijn hart, dat moet woensdag aan de kant'

Blind: 'Hoeveel ik ook Ajacied ben in mijn hart, dat moet woensdag aan de kant'

vrijdag 19 mei 2017 om 17:52

Voor Daley Blind is de Europa League-finale tussen Ajax en Manchester United extra speciaal. De verdediger hoopt in Stockholm zijn oude liefde pijn te doen, al is hij wel trots op de prestatie van de Amsterdammers.

Blind draagt Ajax nog altijd een warm hart toe, zo vertelt hij in gesprek met de NOS. "Van binnen ben ik Ajacied, alleen woensdag even niet... We hebben hier keihard voor geknokt, het hele jaar. Ik speel bij Manchester United. Het enige dat voor mij telt is winnen. Hoeveel ik ook Ajacied ben in mijn hart, dat moet woensdag even aan de kant. Dan wil ik gewoon die prijs winnen."

Toch blijft de wedstrijd speciaal voor de Oranje-international. "k vind het alleen maar mooi dat Ajax in de finale staat. Het wordt sowieso een hele bijzondere wedstrijd. Ik heb daar vanaf m'n zevende gespeeld. Er zijn heel veel mensen die ik ken daar."

Plaats een reactie

14forever +6506
vrijdag 19 mei 2017 om 17:58
Respect voor Daley,maar woensdag ff niet!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 17:59]
Vind ik leuk
2cents +31404
vrijdag 19 mei 2017 om 17:59
In de vermoeidheid de bal naar een spits in een Ajax shirt spelen als assist voor de winnende goal. ;)
Vind ik leuk
Ricklek +1383
vrijdag 19 mei 2017 om 18:01
Nou kom op Daley gewoon zoals normaal spelen dan wint ajax sowieso wel
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:04
ze hebben het verdient??? het lelijkste voetbal ooit spelen is zwaar hoor echt heel zwaar!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:06
?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:13
Je vind het mooi voetbal wat MANUTD speelt?
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:11
Wie zegt dat ze het verdient hebben? Je reactie slaat als een lul op een drumstel. Vandaar dat vraagteken.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:29
Dat zegt Blind, het hele jaar hard voor geknokt dus verdient
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:34
Ja hij zegt dus niet dat ze het met prachtig voetbal hebben afgedwongen, daarom slaat je opmerking als een kut op een heipaal.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:38
Dat vind jij , hard geknokt = verdient fijne dag verder
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 11:34
Inderdaad hard geknokt, mooi voetbal heeft hij niet gezegd.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 12:35
ik ook niet je bent vermoeiend.... ik zei juist het lelijkste voetbal maar dat hij het verdient had omdat hij hard heeft geknokt in zijn optiek!. echt vermoeiend reageer ook niet meer je doet maar.....
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 14:00
Geen domme dingen meer zeggen voortaan, dan krijg je weer straf.
Vind ik leuk
Johan_D +3076
vrijdag 19 mei 2017 om 18:28
Met die verdediging ( Smalling , Jones en Blind) moet het geen probleem zijn deze kapot te spelen.

Op het middenveld bij United staan ook geen geweldenaren.

En die Rashford of Martial moet je geen ruimte geven.

Zou me niks verbazen dat ze die krullenbol in de spits gaan zetten.
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 20:21
Die is volgens mij geblesseerd..
Vind ik leuk
Foebele +30455
vrijdag 19 mei 2017 om 19:06
Het voetbal heeft een verhaal als dat van Ajax nodig. Alleen al vanwege het feit dat United de laatste 3 seizoenen meer heeft uitgegeven aan spelers dan Ajax sinds de tweede wereld oorlog heeft uitgegeven.

Na Leicester heeft de voetbalwereld een tweede mooie verhaal nodig en alleen daarom al zou Ajax moeten winnen woensdag!

Tevens denk ik ook gewoon dat we een beter team hebben dan United en we daarom een goede kans maken.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:32
Dus je vergelijkt de prestatie van Ajax met die van Leicester?
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 17:30
Volgens mij noemt hij het enkel een mooi verhaal, uit het niets de PL winnen is wel beter als de EL
Vind ik leuk
maandag 22 mei 2017 om 10:06
Nou die Foebele schiet nog wel eens uit de bocht als het om Ajax gaat.
Moeten we altijd effe rechtzetten. Niettemin mooie prestatie van Ajax.
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 20:19
Toch mag je er best wel 1 in eigen doel schieten. Vinden ze niet erg hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:31
We houden van je Daley. Evenveel als van je vader. En woensdag krijg je de kruisbanden ingekort
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:49
Denkt dat Blind beter zijn talenten kan gebruiken tijdens het bakken van koekjes of taarten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Blind: 'Hoeveel ik ook Ajacied ben in mijn hart, dat moet woensdag aan de kant'