Update: 'Deal is rond: Real hengelt zestienjarige voor 45 miljoen binnen'

Update: 'Deal is rond: Real hengelt zestienjarige voor 45 miljoen binnen'

zondag 21 mei 2017 om 11:57

Het lijkt een kwestie van tijd totdat Real Madrid de komst van Vinicius Junior wereldkundig maakt. Volgens de voormalig voorzitter van Flamengo, de huidige club van het Braziliaanse talent, is de deal zelfs al rond. 

Real werd eerder al in verband gebracht met het zestienjarige toptalent. Ex-Flamengo voorzitter Kléber Leite is naar eigen zeggen verrast over de eerdere berichtgeving. 'Ik ben verrast door de dingen die ik lees, zie en hoor. Sommige mensen zeggen dat hij zijn contract heeft verlengd zodat hij naar Real kan. Dat is niet waar: hij heeft zijn contract verlengd en ís nu van Real', aldus Leite. Vinicius wordt in zijn thuisland beschouwd als een van de grootste talenten van Brazilië. 

In het nieuwe contract van Vinicius zou een clausule staan waardoor hij niet voor minimaal 30 miljoen euro, maar voor 45 miljoen euro verkocht kan worden aan een buitenlandse club. Volgens Leite is de club uit Madrid al akkoord en gaan ze het bedrag in termijnen overmaken naar de Brazilianen. Vinicius blijft echter voorlopig nog zijn wedstrijden spelen bij Flamengo. 'Zijn vertrek volgt waarschijnlijk volgend jaar', besluit Leite. 

Update 11.56: Niets lijkt een overgang van Vinicius naar Real Madrid nog in de weg te staan. Volgens AS is de transfer helemaal rond. In de zomer van 2018 komt de zestienjarige Braziliaan voor het bedrag van 45 miljoen euro over van Flamengo. Het is de bedoeling dat de clubs de deal dinsdag wereldkundig maken.

Plaats een reactie

Bien +5943
vrijdag 19 mei 2017 om 19:43
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Vind 45 miljoen wel veel geld voor een talent. Aan de andere kant geeft een Ajax 14 miljoen uit een Neres wat ook niet goed koop is. Dus ja zeg het maar?
Vind ik leuk
14forever +6711
vrijdag 19 mei 2017 om 19:45
Was een koopje dus die Neres!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:47
Nou inderdaad als je het zo bekijkt. Ajax heeft een begroting van ca. 70 miljoen en Real van ca. 570 miljoen.
In dat opzicht is Neres voor Ajax een grotere investering.
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 12:06
Dat is maar 20 miljoen minder als kaka toen hij de gouden bal had gewonnen. Als dit zo doorgaat weet ik niet waa het gaat eindigen...
Vind ik leuk
Truth +2684
zondag 21 mei 2017 om 14:12
Het is beschamend dat dit eigenlijk kan ! Mensen horen verstand te hebben maar daar merk ik weinig van .
Vind ik leuk
royco88 +2870
zondag 21 mei 2017 om 12:09
En weer een talent die zijn carrière verpest
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:43
Belachelijk veel geld maar wie zegt dat hij het in de huidige markt niet waard is. Ze zullen wel een goede reden hebben om 45 miljoen te lappen.
Ik volg de Braziliaanse competitie niet maar hij zal vast wel goed met een bal uit de voeten kunnen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 19:44]
Vind ik leuk
Bien +5943
vrijdag 19 mei 2017 om 19:45
Ik ben benieuwd. In beiden gevallen veel geld, maar clubs doen dan neit zomaar lijkt mij.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:12
In termijnen betalen. Daarmee laat real zien over te weinig cash te bezitten. Afbetaling.com.
Vind ik leuk
Bien +5943
vrijdag 19 mei 2017 om 20:17
Real heeft genoeg geld hoor. Perez zwemt zelfs in het geld.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:23
Hahahaha. Genoeg geld en dan een gespreide betaling afspreken. Real beschikt helemaal niet over voldoende geld. Doe je huiswerk beter.
Vind ik leuk
Bien +5943
vrijdag 19 mei 2017 om 20:24
Ja als dat het beste is waarom dan niet? Real is de rijkste club van de wereld. Je blaat onzin uit.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 21:27
Heeft vast ook te maken met inflatie ofzo, ben geen expert, maar geld wordt steeds minder waard, zeker de euro doordat Mr Draghi 80 miljard per maand in de 'banken' stopt. Dus gespreid betalen is dan goedkoper.
Of ben ik gek.
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 12:13
Nee, dit is gewoon vraag en aanbod. Grote clubs hebben steeds meer te besteden. Daarom gaan andere clubs steeds meer bizarre bedragen vragen waardoor de markt heel snel verandert.
Vind ik leuk
mcmodd +10396
zondag 21 mei 2017 om 12:44
Nee influence5310, natuurlijk ben je niet gek, maar je kennis en dat van ons allemaal misschien, schiet wat tekort. In Spanje zijn de tv-rechten vrije marktrechten en worden ze minder beknot hierop door de overheid (belasting, speciale tarieven voor de sport), in Engeland is dit een gebakken systeem met heel veel geld uit tv-rechten en een uitgesteld betalingssysteem bij de belasting, die sterk kan worden beknot door de gekste aftrekbedragen. In Nederland is het systeem aan alle kanten tekortschietend voor de internationale voetbalwereld omdat we hier als profvoetballer, timmerman, psycholoog of winkelbediende allemaal te maken hebben met een consistent nelastingsysteem.
Vind ik leuk
Gu3rilla +13828
vrijdag 19 mei 2017 om 21:35
Geen enkele club betaald meteen word altijd in termijnen betaald.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 22:20
Hoe kom je erbij dat dit altijd het geval is?
Vind ik leuk
Gu3rilla +13828
vrijdag 19 mei 2017 om 22:25
In elk contract wat ooit gelekt is door footballleaks of wat dan ook was dit altijd het geval
Vind ik leuk
Bien +5943
vrijdag 19 mei 2017 om 22:42
Laat hem links liggen. Arie denkt altijd alles beter te weten.
Vind ik leuk
Bien +5943
vrijdag 19 mei 2017 om 20:23
Voor de mensen hier de filmpje over dit Braziliaanse talent

https://www.youtube.com/watch?v=WILGtHXNxq0

Zag er niet verkeert uit.
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 12:04
45 miljoen is dat niet ongeveer de begroting van het hele rechterrijtje in de eredivisie
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 12:06
En weer een speler die niet meer aan spelen toe komt
Vind ik leuk
United +39600
zondag 21 mei 2017 om 12:22
Wat een bedrag leggen ze neer voor een speler van 16 jaar! Dan moet hij wel erg goed zijn.
Vind ik leuk
Teo Smith +12430
zondag 21 mei 2017 om 12:24
RIP voetbal.
Verbieden dit soort onzin!
Vind ik leuk
Foebele +32423
zondag 21 mei 2017 om 12:48
Ik hoop dat die kut club failliet gaat. 45 miljoen voor een jongetje van 16, het is verdomme toch gewoon kinder handel?
Vind ik leuk
_AJAX_ +1961
zondag 21 mei 2017 om 13:44
Schandalig zoveel geld!
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 14:58
zegt een fan van de club die ook meer dan 10 miljoen voor een talent heeft betaald...
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 20:11
Dolberg: 350.000 Euro van Silkeborg naar Ajax.
45 mj....echt te zot.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: 'Deal is rond: Real hengelt zestienjarige voor 45 miljoen binnen'