Update: 'Russische ondernemer geeft niet op: 2,3 miljard voor Arsenal-aandelen'

Update: 'Russische ondernemer geeft niet op: 2,3 miljard voor Arsenal-aandelen'

zaterdag 20 mei 2017 om 23:10

De steenrijke Rus Alisher Usmanov heeft een poging gedaan om Arsenal in handen te krijgen. De miljardair heeft volgens de Financial Times een enorm bod gedaan op Stan Kroenke, die momenteel de meeste aandelen van de Engelse club in bezit heeft. 

Kroenke bezit maar liefst 67 procent van de aandelen. Usmanov is niet tevreden met het huidige beleid dat gevoerd wordt door de club uit Londen en wilde zodoende ingrijpen. De Rus heeft een bod van ruim 1,5 miljard euro gedaan op alle Arsenal-aandelen van Kroenke. Daarmee zou de club Arsenal zo'n twee miljard euro waard zijn. De Amerikaan is echter niet van plan om te vertrekken: hij heeft het gigantische bod van tafel geveegd. 

Usmanov, rijk geworden in de staalindustrie, is onder meer de baas van de Amerikaanse grootmacht Colorado Rapids en enkele grote basketbalclubs. De volledige zeggenschap over Arsenal moet hij voorlopig dus uit zijn hoofd zetten. 

Update 20/04 23.10: Volgens Engelse en Russische media weigert Alisher Usmanov op te geven. De zakenman heeft een nieuw bod gedaan op de aandelen van Stan Kroenke. Usmanov wil 2,3 miljard euro betalen voor de 67 procent van Kroenke, weet Express. Als hij het pakket van Kroenke in handen krijgt, wordt Usmanov volledig eigenaar van Arsenal. 

Plaats een reactie

buddha +7109
vrijdag 19 mei 2017 om 20:38
ken die rus ons niet een beetje sponseren ?
Vind ik leuk
United +38868
vrijdag 19 mei 2017 om 21:01
Kan beter investeren in de Eredivisie ;p
Vind ik leuk
Bizzy +13539
vrijdag 19 mei 2017 om 21:08
Nw eigenaren worden gescreend door de knvb. Mark my words deze rus zou door de mand vallen. 1 of andere manier hebben ze een band met ex kgb er meneer Poetin.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 23:07
Zover ik weet zijn banden met poetin alleen maar goed
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 22:09
Voor de desbetreffende persoon wel ja.
Vind ik leuk
Kwikwek +2499
zondag 21 mei 2017 om 00:27
Of desbetreffende land ;) .
Vind ik leuk
Exitium +524
vrijdag 19 mei 2017 om 20:57
De Amerikaanse grootmacht Colorado Rapids, die laatste staan met 7 punten uit 10 duels...
Vind ik leuk
Truth +2789
vrijdag 19 mei 2017 om 22:37
Kroenke is geen kleine jongen ...getrouwd met de dochter van bud walton broer van The sam Walton ...billions !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 22:42]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 23:02
Samen werken met onze wang.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 23:25
Hij mag ook wel 2.3 miljard bieden voor heerenveen 2.2 accepteren we ook nog wel
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 23:35
Effe 800 miljoen erbij, alsof het niks is... 3 biljoen als dit niet genoeg is? Nog eens 500 miljoen extra voor spelers? Geen wonder dat het voetbal kapot gaat.
Vind ik leuk
luccerd +2841
zondag 21 mei 2017 om 00:17
Ahaaaaa... Dames en Heren, hier is de ongedekte cheque van Korotaev naartoe gegaan!
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 00:56
Alexis sanchez is wel heel duur geworden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: 'Russische ondernemer geeft niet op: 2,3 miljard voor Arsenal-aandelen'