Update: 'Russische ondernemer geeft niet op: 2,3 miljard voor Arsenal-aandelen'

Update: 'Russische ondernemer geeft niet op: 2,3 miljard voor Arsenal-aandelen'

zaterdag 20 mei 2017 om 23:10

De steenrijke Rus Alisher Usmanov heeft een poging gedaan om Arsenal in handen te krijgen. De miljardair heeft volgens de Financial Times een enorm bod gedaan op Stan Kroenke, die momenteel de meeste aandelen van de Engelse club in bezit heeft. 

Kroenke bezit maar liefst 67 procent van de aandelen. Usmanov is niet tevreden met het huidige beleid dat gevoerd wordt door de club uit Londen en wilde zodoende ingrijpen. De Rus heeft een bod van ruim 1,5 miljard euro gedaan op alle Arsenal-aandelen van Kroenke. Daarmee zou de club Arsenal zo'n twee miljard euro waard zijn. De Amerikaan is echter niet van plan om te vertrekken: hij heeft het gigantische bod van tafel geveegd. 

Usmanov, rijk geworden in de staalindustrie, is onder meer de baas van de Amerikaanse grootmacht Colorado Rapids en enkele grote basketbalclubs. De volledige zeggenschap over Arsenal moet hij voorlopig dus uit zijn hoofd zetten. 

Update 20/04 23.10: Volgens Engelse en Russische media weigert Alisher Usmanov op te geven. De zakenman heeft een nieuw bod gedaan op de aandelen van Stan Kroenke. Usmanov wil 2,3 miljard euro betalen voor de 67 procent van Kroenke, weet Express. Als hij het pakket van Kroenke in handen krijgt, wordt Usmanov volledig eigenaar van Arsenal. 

Plaats een reactie

royco88 +2838
vrijdag 19 mei 2017 om 20:36
Ajax aub! De rest boeit niet haha
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 20:36]
Vind ik leuk
Streaker +2332
zondag 21 mei 2017 om 05:46
De overige 90% leest graag iets anders dan dat standaard geneuzel over Ajax
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 07:24
Met je Arsenal logootje, ga eerst eens om de prijzen meedoen.
Vind ik leuk
Itsese +1485
zondag 21 mei 2017 om 08:21
Ga eerst maar weer is de Eredivisie winnen jochie
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 08:24
Waarom? Prijsje van niets vergeleken met EL.
Vind ik leuk
Itsese +1485
zondag 21 mei 2017 om 08:36
Yep, Europa League is inderdaad alles of niets;)
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 08:54
Ik meet het af aan hoe memorabel het is, niet of de prijs daadwerkelijk wordt gewonnen. Schaaltje eredivisie stelt niets voor, Europese finale ziet iedereen en wordt door de verassende finale en fantastische voetbal van Ajax nooit meer vergeten.
Vind ik leuk
Itsese +1485
zondag 21 mei 2017 om 08:41
Maar dat bewijst je klasse ook, want voor Arsenal is de Europa League weer een prijs van niks.
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 08:55
Zelfs voor Man U is het een belangrijke prijs en het kastje daar is flink voller. Zelfs de CS wordt door Arsenal als hoofdprijs gevierd.
Vind ik leuk
Itsese +1485
zondag 21 mei 2017 om 08:59
Mwah, ze zitten er liever niet, maar als het moet dan moet het. Vergeleken met de PL inkomsten, CS inkomsten is de Europa League een Jupilertje
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 17:08
Zal best, presteren doen ze niet en prijzen leveren die bergen met geld niet op.
Vind ik leuk
Streaker +2332
zondag 21 mei 2017 om 12:33
Wat heeft mijn reactie met Arsenal te maken? Niets.

Als er in een niet-Ajax artikel over Ajax wordt gesproken, dan komt dat volgens jullie doordat de club zogenaamd zo belangrijk is en waar iedereen tegen opkijkt, volgens jullie zelf. Echter worden er door de arrogantie steeds reacties uitgelokt. Beetje kinderachtig vind je niet?

En ik ben het met je eens dat een Europa League winst meer aanzien is in vergelijking met een Eredivisie winst. Voor een Nederlandse club geldt dit wel, voor topclubs natuurlijk niet. Veel succes voor Ajax in ieder geval, hopen op een leuke spannende finale!
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 17:10
Reageren op arrogantie is inderdaad een primitieve kinderachtige reactie.
Vind ik leuk
Streaker +2332
zondag 21 mei 2017 om 20:31
Als je je met zo'n reactie prettiger voelt, moet je dat vooral doen.
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 21:06
Weet ik.
Vind ik leuk
buddha +4190
vrijdag 19 mei 2017 om 20:38
ken die rus ons niet een beetje sponseren ?
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 21:01
Kan beter investeren in de Eredivisie ;p
Vind ik leuk
Bizzy +4581
vrijdag 19 mei 2017 om 21:08
Nw eigenaren worden gescreend door de knvb. Mark my words deze rus zou door de mand vallen. 1 of andere manier hebben ze een band met ex kgb er meneer Poetin.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 23:07
Zover ik weet zijn banden met poetin alleen maar goed
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 22:09
Voor de desbetreffende persoon wel ja.
Vind ik leuk
Kwikwek +2295
zondag 21 mei 2017 om 00:27
Of desbetreffende land ;) .
Vind ik leuk
Exitium +363
vrijdag 19 mei 2017 om 20:57
De Amerikaanse grootmacht Colorado Rapids, die laatste staan met 7 punten uit 10 duels...
Vind ik leuk
Truth +2582
vrijdag 19 mei 2017 om 22:37
Kroenke is geen kleine jongen ...getrouwd met de dochter van bud walton broer van The sam Walton ...billions !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 22:42]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 23:02
Samen werken met onze wang.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 23:25
Hij mag ook wel 2.3 miljard bieden voor heerenveen 2.2 accepteren we ook nog wel
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 23:35
Effe 800 miljoen erbij, alsof het niks is... 3 biljoen als dit niet genoeg is? Nog eens 500 miljoen extra voor spelers? Geen wonder dat het voetbal kapot gaat.
Vind ik leuk
luccerd +2249
zondag 21 mei 2017 om 00:17
Ahaaaaa... Dames en Heren, hier is de ongedekte cheque van Korotaev naartoe gegaan!
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 00:56
Alexis sanchez is wel heel duur geworden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: 'Russische ondernemer geeft niet op: 2,3 miljard voor Arsenal-aandelen'