Verbitterde Ziyech: Hij haat Marokkanen, maar wat doe je daaraan?

    Verbitterde Ziyech: "Hij haat Marokkanen, maar wat doe je daaraan?"

    Hakim Ziyech is het zat dat Marokkaanse Nederlanders vaak over één kam worden geschoren. Dat zegt de spelmaker van Ajax in een interview met magazine Helden. Zelf krijgt Ziyech ook regelmatig te maken met vooroordelen. 

    Aan politieke discussies waagt hij zich niet. "Wilders doet maar met zijn minder, minder. Hij haat Marokkanen, maar wat doe je daaraan? Ik vind dat in Nederland, Marokkanen te veel over één kam geschoren worden."

    "Ik ben opgegroeid met de wetenschap dat je als Marokkaan in Nederland altijd al achterstaat. Dat je harder moet werken voor respect", vervolgt Ziyech. "Als een Nederlander iets verkeerds doet, dan worden ook niet alle Nederlanders daarop afgerekend. Bij ons Marokkanen is dat wel zo."

    "Ik word geregeld zonder aanleiding van de weg gehaald. Bijvoorbeeld toen ik na een trip met het Marokkaans elftal door een vriend op Schiphol werd opgehaald. We reden echt niet te hard, maar werden wel aan de kant gezet. Mijn auto en koffers werden helemaal doorzocht. Het voelde als een vernedering."

    Plaats een reactie

    JJD +297
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:23
    Iets met houding en gedrag.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21626
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:24
    Of vooroordeel
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:46
    Vooroordelen komen (helaas) voort uit eerdere ervaringen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 20:54
    wat maken jullie je druk !!! Ik heb veel Marokkaanse vrienden en die zijn het ook niet eens met sommige van hun broeders , dus schei uit met al die reactie,s en blijf positief denken ook onder de Nederlanders zitten een stelletje van die boefjes en ik denk in ieder land wel het zelfde probleem hebben
    Vind ik leuk
    robson81 +2050
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:04
    Vooroordeel me reet,andere bevolkingsgroepen hoor ik nou nooit dit soort Jank verhalen houden.bij vele marokaanse landgenoten ligt alles altijd aan een ander en dan vooral aan Nederland. Doodmoe word je van dit soort mannetjes.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21626
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:51
    Je zou eens moet horen wat Surinamers, Indo's en bijvoorbeeld Antilianen om hun oren krijgen en hoe die zomaar aan de kant worden gezet omdat ze in een mooie auto rijden
    Vind ik leuk
    robson81 +2050
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:01
    Ik zou zeggen nou en al is het af en toe vervelend.hun zijn er voor ieders veiligheid en als je normaal opstelt en je medewerking verleent is er niks aan de hand.toen ik een jaar of 23 was en in een dikke auto reed werd ik ook geregeld aangehouden,stelde ik me bij voorbaat al vijandig op en dat werkt averechts ken ik je vertellen.ik had 1 pech ik kon niet zeggen dat het racisme was want ik ben blank.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21626
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:06
    ik stond laatsts met een collega (Javaans Surinaams) te wachten op een parkeerplaats tot het tijd was om naar onze afspraak te gaan. Hij stond in zn Audi A5 Cabrio te wachten en ik in mijn eigen auto, ook van redelijke makelij. We stonden naast elkaar en er kwam politie naar hem toe om te vragen wat hij daar deed. Raar toch? En zo heb ik met hem nog wel een 5 tal situaties meegemaakt en dan laat ik de rest van mijn familie en vrienden er nog maar even buiten.
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 13:47
    Maar even dit kerel wat deden jullie daar dan en wat voor soort afspraak was het dan .
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21626
    donderdag 8 juni 2017 om 13:58
    Wij hadden een afspraak bij een bank om een opdracht te bespreken. Stonden derhalve nog even op een parkeerplaats te wachten omdat we aan de vroege kant waren.
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 14:16
    Nou kerel moet wel zeggen dat dat toch wel erg verdacht is twee draaiende auto,s bij een bank
    hadden jullie toevallig ook bivakmutsen op.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21626
    donderdag 8 juni 2017 om 14:58
    :-) nee geen bivakmutsen, slechts in kostuum, geen draaiende motoren en de parkeerplaats was nog wel een stukje bij de bank vandaan hoor :-)
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 13:49
    Niet helemaal waar het konden natuurlijk ook twee dienders zijn met buitenlandse afkomst.
    Vind ik leuk
    JJD +297
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:03
    Wattestaafje je lult uit je nek, onbegrijpelijk dat jij al ruim 8000 likes hebt.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21626
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:09
    Tja, als je daar je voldoening uit moet halen is het triest met je gesteld
    Vind ik leuk
    ValenciaFc +664
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:47
    Zo'n mensen gebruiken buitenlanders als schuld dat zij hun banen in nemen enzo.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    dinsdag 6 juni 2017 om 23:04
    Ik ben zelf ook van buitenlandse komaf en heb hier ook dagelijks mee te maken. Krijg je te horen goh wat een aparte naam en wat spreek je goed Nederlands. Ik ben verdomme in Zandvoort geboren . En om over die wouten maar niet te spreken.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 juni 2017 om 10:04
    Heb je wel weleens een proces verbaal gelezen ? Ik ben nog nooit een tegengekomen zonder spelfouten. Bijvoorbeeld " de verdachte heeft verklaart dat hij op de moment .... bla bal
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 13:50
    Maar wat schrijf je dan slecht.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    donderdag 8 juni 2017 om 14:08
    Hoe bedoel je Senna?
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 14:13
    Nee joh je schrijft prima.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 juni 2017 om 10:02
    En waarom lult Wattestaafje uit zijn nek ? Omdat hij de waarheid vertelt zeker. Als je de mening van een ander niet kunt respecteren adviseer ik jou om niet meer deel te nemen aan de publieke discussie.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3162
    woensdag 7 juni 2017 om 16:45
    Alsof dat alleen met hen gebeurt. Jarenlang met een maat in een dikke audi gereden van hem. De hoeveelheid keren dat we aan de kant gezet zijn waren niet meer te tellen, echter nooit een nationaal probleem van gemaakt. Staat totaal los van afkomst!
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2891
    dinsdag 6 juni 2017 om 21:20
    Gelijk heeft die hoe dan ook! Ik denk dat bij een sollicitatie de werkgevers meer tevreden zijn met een: Jaap van der broek ipv een Abdoullah. Spijtig, maar zeker waar.
    Vind ik leuk
    robson81 +2050
    dinsdag 6 juni 2017 om 22:14
    Behalve als jaap vd broek 55 jaar is spijtig genoeg.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2891
    dinsdag 6 juni 2017 om 22:18
    Ik zal mezelf corrigeren; als ze gelijkwaardige CV's hebben en leeftijd.
    Vind ik leuk
    robson81 +2050
    dinsdag 6 juni 2017 om 22:44
    De gemiddelde werkgever zal zeker voor jaap gaan in dat geval.alleen zou die zelfde jaap in Marokko weer minder kans hebben als abdoulla.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2891
    woensdag 7 juni 2017 om 06:18
    Helemaal mee eens Robson en dat is dus in beide gevallen een vorm van discriminatie
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 14:25
    Je moet je afvragen wat nu precies discriminatie is
    de Ajax fans willen Ten Hag niet omdat hij niet goed Nederlands zou spreken ik kom niet bij de politie omdat ze daar meer buitenlanders willen en ga zo maar door. waar leg je de drempel van Discriminatie
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2891
    donderdag 8 juni 2017 om 15:37
    Senna, wat jij zegt is ook een vorm van discriminatie (dat van de politie dan). Die drempel is erg moeilijk te plaatsen en vooral in Nederland. Maar dat van Ten Hag valt naar mijn mening niet onder het mon van discriminatie, omdat zij een trainer nodig hebben die goed Nederlands kan praten en dat zijn dus gewoon de vereiste voor de functie.
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 15:41
    Ja dat is zeker moeilijk
    het is maar goed dat we schrijven want ik praat erg plat Drents dan zou ik hier ook niet mogen spreken.lol
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2891
    donderdag 8 juni 2017 om 15:49
    Hahaha gelukkig maar dat het schrift is uitgevonden :)
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 15:51
    Ja lol ik woon wel in Drenthe maar spreek het niet
    dat echte drents versta ik ook niet .lol
    Vind ik leuk
    woensdag 7 juni 2017 om 10:01
    Dan ben je niet goed op de hoogte van de etnische profilering door met name de politie.
    De burgemeester van Den Haag heeft lange tijd het fenomeen racisme en discriminatie onder het politiepersoneel ontkend. Totdat twee ex agenten als klokkenluiders optraden en hun relaas in de media deden. De Marokkaan en of Turk die bij de burgemeester over discriminatie klaagde werd niet geloofd. Nadat twee voormalige agenten bevestigden dat binnen het Haags Korps racisme en discriminatie een veelvoorkomend probleem is, werd de burgervader wakker. En hebben wij Nederlanders ook niet er een handje van om met de vinger naar anderen te wijzen ? Dan word je zeker ook doodmoe van het eigen volk. Gelukkig dat je al die vermoeidheid overleefd hebt.
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 15:47
    Ja dat hebben we allemaal
    Vind ik leuk
    Appie53 +173
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:53
    De cijfers laten iets anders zien dan vooroordeel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 20:04
    Als je niet corrigeert voor socio- economische omstandigheden zijn cijfers waardeloos.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    dinsdag 6 juni 2017 om 22:11
    Helemaal schrikbarend wordt het beeld, wanneer we naar cohortgegevens kijken. Van alle jongens van Marokkaanse herkomst is 65% tussen zijn twaalfde en drie’ntwintigste levensjaar wel eens aangehouden; van alle Antilliaans-Nederlandse jongens 55%.

    Hoezo vooroordeel? Dit zijn officiële cijfers uit onderzoek naar criminaliteit!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 juni 2017 om 10:11
    Precies, ''aangehouden''! Omdat ze dus ook vaak zonder reden worden aangehouden. Toch wat anders dan gearresteerd worden voor een misdrijf of aangehouden worden voor een overtreding. Als de ministerie van veiligheid/justitie morgen bepaalt om de Polen telkens aan de kant te halen zodra je er een ziet als agent, gaan de cijfers er ook anders uitzien. Je mag het niet baseren op aantal aanhoudingen. Dan ben je bewust met cijfers aan het manipuleren of je bent gewoon dom.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    woensdag 7 juni 2017 om 10:31
    Hahaha, lees het hele artikel eens kerel!
    Wie is er dan dom??
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 15:49
    Ik denk dat je eens in de spiegel moet kijken en dan dit verhaal aan je zelf vertellen kijk dan als je jezelf gelooft.
    geloof je jezelf dan is er echt iets goed mis sooike.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    donderdag 8 juni 2017 om 15:55
    Man man... wegkijken is ook een sport!
    Vind ik leuk
    hantayo +1098
    woensdag 7 juni 2017 om 11:11
    "Van de jongens van Marokkaanse herkomst die in 1984 zijn geboren, werd 61,4 procent tussen 1996 (toen ze 12 werden) en 2010 één of meer keren van een misdrijf verdacht. Onder jongens van autochtone herkomst is dat 24,8 procent". En in 1 jaar: "Met name mannen van Marokkaanse herkomst tussen de 18 en 25 worden vaak van misdrijven verdacht. 20,3 procent van hen werd in 2012 van een of meer misdrijven verdacht. Dat is meer dan vier keer zo veel als bij autochtone mannen van dezelfde leeftijd (4,5 procent)".
    Vind ik leuk
    Lx +0
    woensdag 7 juni 2017 om 13:11
    Heeft dit niet met normen en waarden te maken die je van huis uit mee krijgt????
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 15:26
    Ja verdacht maar dat wil nog niet zeggen dat je schuldig bent TOCH .je kunt wel iedereen verdenken.en daar gaat het hier om. Verdenk je iemand omdat hij een andere naam heeft of een andere kleur als je tien mensen op een rij zet met een Marokkaan er tussen wijst 70% de Marokkaan aan of hij nu schuldig is of niet dat heet een vooroordeel .
    Vind ik leuk
    hantayo +1098
    donderdag 8 juni 2017 om 16:00
    Je bent niet zomaar een verdachte hè. Bij zaken als overvallen, diefstal, drugdelicten zal het in de praktijk wel er op neer komen dat de verdachte betrapt is en aangehouden.
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 16:15
    Als uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden naar voren komt dat u zich schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar feit maar tot dat die tijd dat u niet schuldig bent verklaart bent u een verdachte .en dus nog steeds onschuldig .
    Hantayo je kunt het draaien zoals je wilt .maar het blijft zoals de wet het bedoeld heeft.
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 16:18
    Geloof je het niet dan kun je het hier even nalezen artikel 27 van het Wetboek van Strafvordering.
    veel succes en een fijne avond
    Vind ik leuk
    hantayo +1098
    donderdag 8 juni 2017 om 17:47
    Voor de duidelijkheid, ik hou ook niet van discriminatie.
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 17:49
    Nee ik ook niet maar religies dan gaan mijn haren recht op mijn rug staan .
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 14:20
    Onderzoek van wilders zeker.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    donderdag 8 juni 2017 om 15:11
    Waarom meteen wilders betrekken bij een onafhankelijk onderzoek??

    Blijkbaar mogen feitenniet benoemd worden volgens jou als het bevestigd dat sommige groepen zich stelselmatig misdragen
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 15:20
    het is jeugd en dat het Marokkanen zijn word extra uitvergroot .en mocht het echt zo zijn dan heeft de overheid gedisfunctioneerd.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    donderdag 8 juni 2017 om 15:22
    Ach, hou toch op! Ze zijn zèlf verantwoordelijk voor hun doen en laten!
    Hoezo schuld van overheid? Zo kan je alles wel afschuiven!
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 15:28
    Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden .Maar de overheid kan daar wel iets in betekenen.
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 15:32
    feiten zijn pas feiten wanneer het wetenschappelijk is bewezen .ik kan ook een onderzoek gaan doen en dan komt er heel iets anders uit . je moet de oorzaak vinden.aan een probleem niet gelijk een bevolkingsgroep aan wijzen.
    daar hebben we toch wel van geleerd 40/45
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 15:46
    Als ik een Marokkaan zou zijn en honderd keer word staande gehouden en niets verkeerd doe wil toch niet zeggen dat ik een crimineel ben.daar is meer iets te zeggen over degene die mij dan staande houd.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    dinsdag 6 juni 2017 om 22:13
    http://www.ministrando.org/jeugdcriminaliteit/statistieken_over_criminali.html

    Hier het hele artikel
    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 15:36
    Ik heb het even snel door gelezen en ze praten nog steeds over verdachten en niet over veroordeelde dat is dan wel een feit.
    Dus dat wat jij hier probeert te propaganderen is niet correct .
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 juni 2017 om 15:38]
    Vind ik leuk
    ouajason +103
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:30
    JJD wat een belachelijke opmerking
    Vind ik leuk
    Garinsha +4829
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:47
    en toch krijgt JJD zoveel likes dus kan je nagaan hoe belachelijk die mensen zijn.........
    Vind ik leuk
    JJD +297
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:18
    Is gewoon een constatering, de uitzonderingen zijn te schaars, als de meerderheid van de Marokaanse Nederlanders een houding en gedrag als Karim El Ahmadi hadden gehad was er niks aan de hand geweest.
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3194
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:24
    Of de uitzonderingen laten zich niet genoeg horen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:14
    Maar juist de uitzondering is niet interessant genoeg voor de media. Kijk ik snap all dat gejammer maar discriminatie zit altijd in je leven. Ik vind echt zonde dat wij mensen makkelijk zijn met bepaalde groep in een hokje te zetten. Heb je ooit gedacht als iemand altijd word beoordeeld als een crimineel en geen kans krijgen om een fatsoenlijke werk te doen uiteindelijk juist de crimineel worden eigenlijk precies het beeld worden van wat de mensen om hem heen vind, ik vind allemaal zonde, maar dit is realiteit. Maar ff eerlijk wie wil nou een slachtofferrol dus moet je doen met wat je denkt het beste is.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 juni 2017 om 19:18]
    Vind ik leuk
    Lx +0
    woensdag 7 juni 2017 om 13:20
    met deze opmerking kunnen heel veel allochtonen in dit land eens wat doen misschien komen ze er dan achter waarom er zo veel vooroordelen zijn die moeten toch ergens wegkomen.
    en ik betwijfel dat het vooroordelen zijn vaak is het waar rook is is vuur!!
    Vind ik leuk
    maandag 12 juni 2017 om 13:14
    Precies, en laat het nou net zo zijn dat juist Karim El Ahmadi een persoon is die zich bezighoudt met zijn geloof. Zoek dat interview maar op. Mensen die roepen dat je het geloof thuis moet houden. Echt dom!!! Een geloof is niet iets waar je alleen van overtuigd bent zodra je thuis bent. Het is iets wat je altijd draagt, beleeft en praktiseert (komen velen in tekort).

    Niet per se op jou gericht hoor.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4117
    dinsdag 6 juni 2017 om 21:54
    Nou houding ik koop in Spanje een ml 500 brabus, en ik word op de terugweg 2x aangehouden. En als ik zeg dat ik in de afgelopen 10 jaar nooit meer ben aangehouden, wat is dat dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:27
    Als je al opgroeit met die gedachten zit er misschien iets verkeerd in je opvoeding. Dan ben je al een geboren slachtoffer. Als ik je een hufter vind dan vind ik dat vanwege je gedrag. Niet vanwege je afkomst.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:39
    Dit schurkt akelig dicht tegen mijn waarheid aan. Al is etnisch profileren door de Snorren niet oké....
    Vind ik leuk
    Arbee +2258
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:56
    Waarom niet? An sich is er niets mis met etnisch profileren. Als uit de criminaliteitscijfers blijkt dat bevolkingsgroep A vaker bij criminaliteit betrokken is dan bevolkingsgroep B, dan moet men bevolkingsgroep A gewoon extra kunnen controleren. En of dat dan Marokkanen, Nederlanders, blanken, zwarten, jongeren of ouderen zijn interesseert mij niet zoveel. Het belangrijkste is dat goed onderbouwd kan worden waarom je etnisch profileert. Op een paar mafklappers na zit niemand te wachten op de politie die Marokkaantje pesten speelt, maar een agent die zijn keuzes goed kan onderbouwen wordt wel gewaardeerd.
    Vind ik leuk
    Squirreltom +1002
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:00
    Handelen naar huidskleur of afkomst is discriminatie hoe je het ook verpakt
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:03
    Er worden teveel mensen te vaak aangehouden omdat ze zwart zijn of een Arabisch uiterlijk hebben. Er zijn grenzen en die is hierin bereikt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:10
    In hoeverre zijn bepaalde criminaliteitscijfers beïnvloedt door etnisch profileren? Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bezit van een opiaat als cocaïne in een strafbare hoeveelheid. Als er 10.000 bestuurders van een 'dure' auto hierop gecontroleerd zouden worden zonder naar de bestuurder te kijken heb je een eerlijk beeld. Als van die 10.000 'dure' auto's alleen de getinte bestuurders er uit worden gepikt dan zal het criminaliteitscijfer bij die groep onevenredig hoog zijn.
    Snap je dit?
    Vind ik leuk
    Arbee +2258
    dinsdag 6 juni 2017 om 20:45
    Oh jazeker. Ik snap je punt heel goed en ben het er ook volkomen mee eens. "Fatsoenlijk etnisch profileren" (om het maar even een naam te geven) kan echt niet van de een op de andere dag uitgevoerd worden. Daarvoor zullen de criminaliteitscijfers ook eerst tegen het licht moeten worden gehouden om gekleurde cijfers uit te sluiten.
    Vind ik leuk
    feye88 +2112
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:46
    Dielange010
    Jij misschien niet. Maar er zijn een hoop anderen die dat wel doen. De goede gasten moeten vaak ook lijden onder de slechten. En dat geldt voor veel Marokkaanse jongens net zo. Die hebben geen slechte bedoelingen, maar worden wel etnisch geprofileerd.
    Je gaat je ook gewoon gedragen naar hoe je behandeld wordt.
    Beide kanten mogen weleens aan zelfreflectie doen ipv alleen de schuld bij de ander te leggen.
    Dat geldt dus voor zowel een deel van de Marokkaanse jongeren en hun gedrag, maar ook voor een deel van de autochtonen en hoe zij minderheden behandelen.
    Vind ik leuk
    robson81 +2050
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:15
    Ja en ik word als chauffeur gediscrimineerd dankzij Oost europese chauffeurs die schijten in de douche die spullen jatten uit de sanitaire ruimte.tegenwoordig moet ik mijn sleutel inleveren voor ik ga douchen.helaas dat het zo moet maar het is niet anders.zou ook kunnen gaan huilen dat alle chauffeurs worden gediscrimineerd.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 juni 2017 om 18:22]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:19
    Dat is allemaal waar. Maar er speelt ook nog een cultuurverschil dat heel veel onbegrip oplevert.... aan beide kanten. En zolang dat niet benoemd wordt en onbesproken blijft gebeurt er helemaal niks.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:10
    Dat ben jij ! De meeste nederlandse mensen denken daar anders over
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3194
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:27
    Wie ben jij om voor de meeste Nederlanders te spreken?
    Dat je je mening geeft en die van je omgeving is tot daar aan toe maar kom niet met je ik spreek voor de meeste Nederlanders.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 juni 2017 om 11:37
    Is ook zo !! Weetje zelf ook !! stop maar met je krokodillen tranen slaat nergens op
    Vind ik leuk
    SuperScc +874
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:27
    Altijd dat jank gedrag van die lui. Hou op man, het is dramatisch gesteld met de houding van de meeste buitenlanders in dit land. Dat is geen mening maar een feit.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2224
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:50
    Onderbouw die mening eens, want wat je zegt is feitelijk onjuist.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:26
    Jeugd die intimideert, grote smoel heeft tegen jan en alleman, zich nergens aan wil houden, altijd maar de discriminatie kaart trekt. Uit feiten blijkt dat meer dan 60(!!)% van de Marrokkaanse jongens in aanraking komt met justitie. Ook de verhouding allochtoon- autochtoon in de gevangenis is 70-30 terwijl dat in de maatschappij 15-85 is...

    Genoeg onderbouwd jasperjoos?? Gewoon weer lekker groen links stemmen menneke en lekker alles ontkennen en de andere kant inkijken
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 juni 2017 om 18:26]
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2224
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:40
    Wederom onderbouwing gebaseerd op aannames en onderbuikgevoelens. Er zijn inderdaad problemen met de integratie, dat zal ik niet ontkennen. De beeldvorming wordt echter beoaald door een minderheid van 'die groep die altijd problemen veroorzaakt'. Daarnaast is er ook een groot probleem met etnisch profileren, waar ook veel keurige (getinte) Nederlanders problemen mee hebben.

    Loop maar weer lekker met de kudde mee jongen, zonder zelf na te denken. Overigens stem ik VVD, dus gefeliciteerd, wederom een foute aanname gebaseerd op onderbuikgevoelens. Nog één tip: ik ken 'tuig' dat beter Nederlands schrijft en spreekt dan jij. Maar dat zal wel weer de schuld van de rabobank zijn.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    dinsdag 6 juni 2017 om 20:30
    En natuurlijk begint onze wegkijker weer over de Nederlandse taal. Want een beter argument valt niet te vinden hè? ( wat betekent overigens beoaald??)

    Het feit dat je VVD stemt maakt je mening er niet beter op. Ik weet daardoor vrij zeker dat jij niet in een volkswijk woont zoals ik en dus compleet geen besef hebt hoe het in wijken er aan toe gaat waar grote groepen Marokkanen wonen. Ja, ik haal de marrokanen specifiek naar voren want die veroorzaken gewoon de meeste overlast.

    Hoezo onderbuikgevoel? 5 minuutjes Google en je hebt gewoon de cijfers. Dit zijn feiten! Maar onze gutmensch wil dit natuurlijk niet zien en vind het makkelijker om ongenuanceerd wat opmerkingen te plaatsen.

    Ja, ik snap dat etnisch profileren voor de goedwillende allochtoon vervelend is! Aan de andere kant is het volstrekt logisch dat dit gebeurd want er rijden gewoon veel buitenlandse patsertjes in te dure auto's die ze niet op normale manier hebben verdiend. Maar ook dat zal je wel ontkennen.

    Weet je wat zou helpen? Als Ziyech en co eens kei en keihard de streken van hun mede marrokanen zouden veroordelen! Juist degene die een voorbeeldfunctie hebben zouden voor een positieve verandering kunnen zorgen. Maar ze houden allemaal de hand boven hun hoofd.

    Ik nodig je uit om eens een maand bij ons in de buurt te wonen. Laat je hond uit in het park wanneer de schemering in valt. Laat je vrouw alleen in een( normaal) kort rokje boodschappen doen. Laat je dochter van 16 met haar vriendinnen door de wijk naar de stad fietsen...

    Beste Vvd-er... je zou binnen 24 uur mij meteen gelijk geven en niet weten hoe snel je weg zou moeten komen.
    Hou gewoon op met die lulkoek proberen goed te praten als je bij god niet weet wat er in de echte wereld gebeurd!
    Tegenwoordig mag je verdomme niet eens meer het beestje bij zijn naam noemen. Doe ik nu wel dus in volgende reactie zal ik nu wel rascist worden genoemd..
    En idd de schuld van de Rabobank dat mijn Nederlands zo beroerd is! Pff
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 juni 2017 om 20:35]
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2224
    dinsdag 6 juni 2017 om 21:30
    Ik begon niet met een opmerking over je taalgebruik ik eindigde ermee, maar bij deze zal ik er nu dan mee beginnen. Het taalgebruik in je reactie is geen haar beter dan het volk dat je zo verafschuwt. Ik ben zo langzamerhand een beetje klaar met alle foute, kleinerende aannames die je maakt, zowel over mij, als anderen. Ik kom ook uit een volkswijk en woon in één van de meest multiculturele steden van Nederland. Smerig woord he, multicultureel.

    Ook ik maak genoeg mee en hoor voldoende nare verhalen, om mogelijk op hetzelfde standpunt als jij te eindigen. Er zijn dan ook genoeg problemen en ontwikkelingen, waar in mijn ogen niet goed op gereageerd wordt. Dan heb ik het over de hoge mate aan criminaliteit binnen bepaalde bevolkingsgroepen en de verloedering van wijken door een (grote) meerderheid aan allochtoonse bewoners. Er moeten oplossingen gezocht worden voor dergelijke problemen, want op dit moment worden die problemen gestaag groter.

    Ook ik ben van mening dat er niet alleen vanuit de overheid, maar ook vanuit de allochtoonse samenleving veel harder gecorrigeerd moet worden. Het zou inderdaad jongens als Ziyech sieren als ze zich ageren tegen de problemen rond een grote groep Marrokaanse jongeren. Maar denk jij nou echt dat zoiets zal gebeuren als ook zij als crimineel wordt behandeld? Google eens 2 minuten en je weet dat problemen als etnisch profileren ook een groot probleem zijn. Waarom is dat een groot probleem? Omdat de overgrote meerderheid van de 'buitenlanders' niet crimineel is. Er is een relatief hoog percentage crimineel en dat is een groot probleem, maar daar gaat het niet alleen om. Nog een leuk feitje van een korte Google search: het percentage criminaliteit onder Antillianen ligt hoger dan bij Marrokanen.

    Dat er problemen zijn betekent niet dat de meerderheid van de 'buitenlanders' een slechte houding heeft of crimineel is. Dat is waar ik in eerste instantie op reageerde. Helaas zijn er dan meteen kortzichtige figuren die uit onmacht dan maar naar het gebruikelijke riedeltje grijpen. Ik ben geen groenlinks-stemmer, geen 'gutmensch', wegkijker of rijk vvd'ertje. Ik kijk echter wel verder dan mijn neus lang is.

    Ik heb geen reden om je een racist te noemen, dat ben je namelijk niet. Er zal vast wat gebeurd zijn waardoor je zo fel reageert. Ik zou het wel waarderen als je in het vervolg op een iets normalere toon zou reageren.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    dinsdag 6 juni 2017 om 21:58
    https://www.trouw.nl/home/criminaliteit-daalt-maar-niet-onder-alle-bevolkingsgroepen~a1dd3b38/

    Lees dit artikel maar eens. En zo zijn er nog meer.
    Feit is dat 1 op de 4 misdaden geeegd wordt door iemand met Marrokkaanse afkomst.
    Feit is dat van de jongeren met Marrokkaanse achtergrond liefst meer dan 50 % in aanraking met justitie is geweest.

    Hoezo heb je het dan over een kleine groep.
    Je kunt van mening verschillen maar cijfers liegen niet. Het zou fijn zijn als je dat ook eens zou erkennen.

    Het is door die gedragingen dat er etnisch wordt geprofileerd en dat ze in de nek worden aangekeken. En niet andersom.
    En binnen in die samenleving wordt er niet of amper op gereageerd. Ze houden deze gedragingen met zijn alle in stand.

    Ja, natuurlijk zijn er ook genoeg die zich normaal gedragen. Gelukkig wel! Maar die zijn helaas de pineut door een hele grote groep die lak heeft aan alles en zich compleet buiten deze maatschappij zet
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2224
    dinsdag 6 juni 2017 om 22:45
    Zelfs 60% van de Marrokaanse jeugd is ooit als verdachte aangemerkt door justitie. Dat zal ik niet kunnen ontkennen, dat is nou eenmaal een feit. En een heel groot probleem.

    Ik heb echter wel het idee, dat ik overigens niet kan bewijzen, dat etnisch profileren op negatieve wijze bijdraagt aan de mate van criminaliteit onder allochtonen. Dat het niet werkt is in ieder geval wel bewezen door onafhankelijk onderzoek.

    Het grootste probleem is in mijn ogen de zogenaamde 'beschermende cocon'. Daar is een paar jaar terug een mooi artikel over gepubliceerd:
    http://www.parool.nl/opinie/-misdaad-loont-voor-marokkaanse-probleemjongeren-nog-te-vaak~a4156078/amp

    In dat opzicht zou het mooi zijn als jongens zoals Ziyech hier tegen opstaan. Laten zien dat het anders kan en moet. Toch snap ik zijn frustratie: hij heeft niks te maken met die groep criminelen, maar is wel regelmatig slachtoffer van een maatregel gericht tegen die groep.

    Er moeten maatregelen genomen worden tegen die aanzienlijke groep van criminele danwel overlastgevende Marrokanenmaar dingen als etnisch profileren bestrijden slechts symptomen en niet de wortel van het probleem. Het pamperen van onze groenlinksvrienden doet dat net zo mij overigens ;).

    Het feit dat op dit topic zo fanatiek gereageerd wordt, laat al zien dat niemand eigenlijk weet wat de juiste aanpak is. Om tot slot nog terug te komen op een deel van een van je eerdere reacties: die volkswijk van je klinkt (afgezien van een vervelend deel) als een heel gezellige buurt, daar zou ik het zeker een maand kunnen uithouden. ;)
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    dinsdag 6 juni 2017 om 22:26
    Overigens vind ik multicultureel helemaal geen 'vies' woord. Ook ik woon in een multiculturele wijk en mijn kinderen zitten op een multiculturele school. Regelmatig zit mijn huis vol met buitenlandse vriendjes en we gaan met zijn alle prima met elkaar om. Donkere kindjes worden hier met sinterklaas nog donkerder gesminkt voor zwarte piet. Ik zou voor geen goud willen verhuizen!
    Alleen.... de enige groep die overlast veroorzaakt zijn toch echt de Marrokkaanse jongeren. Daar zijn wij Nederlanders, turken, Syriërs, Antilianen, Surinamers en noem maar op in onze buurt het allemaal grondig mee eens. Ik kan het niet mooier maken dan dat het is..
    Vind ik leuk
    woensdag 7 juni 2017 om 08:09
    nederland is opgebouwd op en met zwart geld, zonder dat waren ze ook niet groot geworden, en die houden meer de hand boven hun eigen blanke volk hoofd ,ze gaan hier naar school om te leren, te stelen, maar niemand heeft het daar over, en als het slecht gaat met nederland komt dat altijd door de minderheden ,welk volk is het die vaak zo maar op scholen uit het niets mensen neerknalen,wie heeft P v Fortuin dood geschoten was dat een marokaan,het blanke volk is het duivelse volk, het duivelse Ras niet vanwege hun kleur,maar vanwege hun denk wijze omdat ze denken superieur te zijn dan wat niet blank is,ze kunnen niet met anderen leven, Apartheid is een nederlandse woord en je hoort het overal op deze wereld,iedereen moet zich aan hun manieren aanpassen die ze helemaal niet hebben alleen maar grote bek tegen hun ouders pedo s eerste klas hoererij en rukkers die al hun natuurlijke verstand uit rukken,and you get the blame, en als ze in jou land komen kruipen ze bij elkaar als huigelaars intregeren niet ,het blanke cultuur is luxe,ze hebben niks anders en dat willen ze behouden koste wat het kost, ze hebben overal er voor lopen stelen roven en doden ,zijn het altijd met elkaar eens als het gaat om andere volkeren, wilders is daar niet voor niks gezet.voor het geval,als het slecht gaat in nederland, om de minderheden de schuld te geven en het volk tegen elkaar kan op te zetten, nu zijn het de marokanen,nee maar blanken zijn zo blind dat in te zien en plotseling loop er eentje weer te schieten op een school of waar dan ook,uptown baby s dont cry they dont know whats hunger is like, they have mamie s and dady s lots of toy s to play wiht,en als wij er ook hard voor werken ,wordt ons zelfs ook dat niet gegund want dan moet het criminelen zijn, jij zit te wachten op sosiale dienst geld.survival is the game, only the fitest of the fitest shall survive, hebben we van de blanke geleerd, take whats yours,do to them what they do to you,wij weten precies wat politiek betekent ,zigzag zigzag streken,als slangen,maar die hebben ze nou ontdekt 13e sterre teken ,we weten nu wie je bent sha- than,de barmhartige Samaritaan voor ons was niet blank en zal dat ook nooit worden,wij hebben geen vrienden in de politiek,en daarom ook niet in de society,we must look fore our one in all this brain wash creation of the evil demonds call democracy(Demon-Crazy) the table is turn, wie de bal kaats kan het terug verwachten ,de natuur bepaald dat als je zo denkt en handeld, zijn er ook dieven boven dieven,cremineel boven crimineel, nu is het minder marokan straks is het minder Surinamers en die polen en die jugoslavia die wel meer kansen krijgen aan werk te komen omdat ze blank zijn ,wij hebben geen moeder of vader en kinderen zeker,die moeten eten zeker alleen het blanke Ras heeft familie s en kinderen waarmee ze als honden zelfs mee samen leven, Hitler wou ook alleen blond haar blauwe ogen en dat is het blanke ras nog steeds bij gebleven, zelfs zwarte voetballers worden uitgefloten, die net zo hard werken hun doel te bereiken, wordt het ook niet aan hun gegund mooie auto s te rijden, of speel minuten te maken ondanks betere kwaliteiten, alles draait om kwaliteit en niet om kleur. blanke volk is het enige volk die dat nog niet kan inzien want ook al hebben ze geen moer toch voelen ze zich beter of superieur dan een ander volk die wel kwaliteiten heeft, boeven volk is het blanke volk zelf, ga jou geschiedenis maar na ,zo waren de zwarten wilden en barbaren genaamd,maar,wie werden er wild en barbaars,toen ze al dat goud en diamanten zagen in die landen, if you dont know your history you dont know future,your future can be come a hell for all of you killing and doing yhinks in gods and politicks name you can t steel frome a thief and run and hide........ .openbaring, yor turn now
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 juni 2017 om 09:38]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    woensdag 7 juni 2017 om 09:45
    Een heel verhaal maar wat is nu je punt??
    Ik heb helemaal niks tegen wie dan ook die normaal door het leven gaat en hard werkt voor zijn centen!

    Reageer maar eens op het feit dat bijna 65 % van de Marokkaanse jongeren in aanraking komen met justitie!
    Is dat de schuld van de boze blanke man?? Of zou je eens je hand eigen boezem kunnen steken?

    Altijd maar andere de schuld blijven geven.. dat is idd lekker makkelijk
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    woensdag 7 juni 2017 om 09:50
    En dan nog iets...Altijd maar weer beginnen over pedo's. Ook ik vind dat verwerpelijk en gelukkig wordt er zo veel mogelijk strijd tegen gevoerd!

    Maar om nu uitgemaakt te worden voor pedo door iemand die een zekere Mohammed vereert die met een meisje van 9 is getrouwd vind ik hypocriet en lachwekkend tegelijk!!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:26
    Ik ben ook wel benieuwd.
    Vind ik leuk
    Recycle +1806
    dinsdag 6 juni 2017 om 21:22
    Je verwacht hier toch niet een fatsoenlijke discussie over integratie, criminaliteit en de psyche van de mens.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    dinsdag 6 juni 2017 om 21:24
    Nee, als dat voor 80% van de bevolking al niet te doen is dan ga ik er hier niet op hopen. Desalniettemin ben ik altijd benieuwd naar wat mensen drijft.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4829
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:56
    net zo als het dramatisch is gesteld met mensen zoals jou die bepaalde dingen durven te ontkennen!

    terwijl hier geen woord over gelogen is.

    maja het enige wat jij in andere woorden zegt is hij zoekt het slachtoffers rol..

    yeah right
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5375
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:27
    Maar geen slecht woord over zijn landgenoten die zich hier niet gedragen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:09
    Heb je heel het artikel gelezen ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:28
    Ik respecteer je Ziyech. En al helemaal als je nou even die afstandsschoten gaat raken!
    Vind ik leuk
    pos +8793
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:28
    Je moet je als buitenlander vooral enigszins aanpassen aan de normen en waarden van het land waar je woont. Als dat hoe dan ook grotendeels ontbreekt heb je het moeilijk. En terecht ook.
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1600
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:30
    Hij heeft een nederlands paspoort.
    Vind ik leuk
    pos +8793
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:38
    Hehe ja je hebt gelijk maar dat zegt me in sommige gevallen zo weinig. Het zou toch fijn zijn als hij gewoon een keer zegt zich vreselijk te schamen voor veel van zijn Nederlandse maten van Marokkaanse afkomst. Altijd maar in de rol van slachtoffer kruipen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:49
    Hij heeft, schat ik zo in, helemaal niks te maken met al die andere Marokkanen. Of vertel jij ook aan alle minderheden die je tegenkomt dat je je schaamt voor Klaas Bruinsma / elke andere willekeurige autochtone crimineel?
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1600
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:04
    U begrijpt het. De anderen kunnen alleen maar generaliseren.
    Vind ik leuk
    pos +8793
    dinsdag 6 juni 2017 om 21:02
    Als ik in het buitenland zou wonen en bij veel criminaliteit/ellende zijn Nederlanders betrokken zeker wel.
    Ik zou ze gelijk adviseren al die Hollanders terug te meppen naar Nederland.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 juni 2017 om 10:02
    Dan heb je een zeer aparte psyche. Je kan deze zomer misschien alvast beginnen in Zuid-oost Azië, waar ze kampen met een grote influx van hoerenlopers en pedofielen uit het westen (dus ook Nederland). Veel plezier ermee!
    Vind ik leuk
    pos +8793
    woensdag 7 juni 2017 om 10:35
    Wat mij betreft gooien ze die pedofielen meteen in de diepste grot die ze hebben. Ook en vooral als het Nederlanders zijn. Geen idee wat hier apart aan is trouwens. Sommigen groepen verdedigen elkaar net even te vaak en geven elkaar geeneens aan bij crimineel gedrag. Laat staan dat er iets van corrigerend vermogen in zit. Ik zou mijn broer zo aangeven als hij over de scheef gaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 juni 2017 om 11:34
    Leuk dat ze dat van jou mogen doen. Misschien mogen Marokkaanse criminelen ook wel wegrotten in de cel van de niet criminele Marokkanen. Het punt is dat die mensen helemaal niet verantwoordelijk zijn voor de acties van anderen en zich dus ook niet hoeven te verdedigen ervoor. Net zo min als jij dat hoeft voor de misdragingen van Nederlanders.
    Vind ik leuk
    pos +8793
    woensdag 7 juni 2017 om 12:28
    Hij hoeft zich ook niet verantwoordelijk te voelen maar hij moet toch enigszins begrijpen waarom de politie iets scherper let op Marokkanen die in een grote dure auto rondrijden. Ik snap die domme verontwaardiging gewoon niet zo. Je woont in een vrij land als Nederland en dan nog zo afgeven erop.
    Vind ik leuk
    ppdf +1186
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:42
    Maar speelt voor Marokko. Dus voelt hij zich waarschijnlijk toch meer Marokaan. Daarbij is het toch logisch dat Marokanen meer onder een vergrootglas liggen bij politie en justitie. Weet niet of hij wel eens de criminaliteit cijfers onder deze bevolkingsgroep heeft bekeken? Maar dan lijkt me dat een gevolg. Het zou niet moeten en ieder individu is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Maar logisch is het wel. Ook niet elk lid van een motor club is crimineel, Maar dat er meer op gelet wordt is ook een gevolg van dat er veel wel in de criminaliteit zitten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 juni 2017 om 17:42]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90571
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:48
    Ja en Lars Veldwijk voelt zich Zuid Afrikaan omdat hij voor Bafana bafana uitkomt.
    Vind ik leuk
    Zooitje +1498
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:00
    Wie weet;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90571
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:02
    Wie weet ja wat hij voelt, ik kan het niet voor hem voelen ;)

    Het is weer een zooitje :D
    Vind ik leuk
    Zooitje +1498
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:08
    Ja de naam is bij veel zaken in het voetbal toepasbaar. Zelfs in een politieke discussie als deze. Je krijgt er een Zooitje van;D
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90571
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:11
    Ja dat is het mooiste, was dat ook de achterliggende gedachten?
    Vind ik leuk
    Zooitje +1498
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:16
    Haha ja ongeveer wel de hoofdaanleiding was de rommel binnen de KNVB;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90571
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:16
    Wel overal op toe te passen. Mooie naam ;)
    Vind ik leuk
    Zooitje +1498
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:17
    Thx;)
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1600
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:09
    Ik denk dat hij nu al spijt heeft van zijn keuze. En natuurlijk liggen de Marokkanen onder een vergrootglas. De criminaliteit cijfers liegen er niet om en dus lijkt me dit logisch.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:29
    Dan had ie ook voor Oranje kunnen kiezen. Het is al lang duidelijk waar hij z'n prioriteiten legt. Hij is gewoon een voetbalopportunist!
    Vind ik leuk
    feye88 +2112
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:47
    Hij is hier geboren. Moeten de refo's in de biblebelt zich ook maar aanpassen aan jou omdat vrouwen daar rokken MOETEN dragen?
    Vind ik leuk
    010 armie +1856
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:31
    Zo gaat dat hier Hakim, dit land wordt met de dag triester.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:31
    Wat een waterval aan onrecht Hakim.... een hand in eigen boezem had jou als rolmodel kunnen sieren, maar nu doe je het tegenovergestelde... misschien moet je lekker gaan verhuizen als het hier allemaal zo slecht is.
    Vind ik leuk
    baboushka +1420
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:42
    Ons marokkanen..die 2 woorden zeggen genoeg.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90571
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:45
    Ik ben het helemaal eens met Ziyech, moet maar is afgelopen zijn met mensen tegenover elkaar opzetten door media en politiek!
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:47
    Of je hebt de pech dat de agent anti ajsx is :-)
    Vind ik leuk
    Ziyech +48
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:51
    Wij Marokkanen worden altijd vies aangekeken dat ben ik zat. Ik wordt op handen gedragen door mijn eigen aanhang omdat ik goed speel, maar verkettert om mijn afkomst.. Wij worden regelmatig gediscrimineerd racisme is er in Nederland veel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:08
    Draai de rollen eens om. Zodra er iemand van een minderheid ergen in betrokken wordt, wordt er direct gereageerd met racisme, discriminatie enzovoort. Maar als een minderheid de autochtone meerderheid onheus bejegend, dan is er niets aan de hand want de meerderheid kun je niet discrimineren. Ook het spreken over de Nederlanders is niet op zijn plaats. geef eens een omschrijving van de Nederlander, die is er niet daar Nederland een allegaartje is van nationaliteiten en culturen. Let op dit is niet discriminerend bedoeld, maar het zijn de feiten. Ben er sowieso geen voorstander om iemand te beoordelen op zijn afkomst maar om wie hij is.
    Vind ik leuk
    JJD +297
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:55
    Nee dat begrijpt meneer Zyech dus niet en loopt altijd met een sacherijnige kop rond ook op het veld, en meende de arrogantie te mogen hebben om een bepaalde positie in het veld te eisen en toen men daar uitteraard niet op in ging ging meneer voor minder geld naar fucking Twente.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12403
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:09
    Als een Marokaan een Nederlander dood slaat en zijn moeder zegt tegen t nieuws dat t de hand van god was krijg ik spontaan zin om ........
    Zal ik niet benoemen, maar zegt genoeg over hoe ouders hun kinderen opvoeden.
    Gewoon schandalig dat je zo kunt reageren nadat je zoon iemand dood heeft geslagen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38764
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:55
    Ach Hakim, eerlijk gezegd voel ik me ook altijd klote als ik aangehouden wordt. Ben gewoon Nederlander en het voelt als een vernedering aan om een boete te moeten krijgen voor een flutdingetje en dan nog wel van zo'n arrogant type dat zijn gelijk er driedubbel in wil wrijven. ...

    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:22
    is de wet nu eenmaal Josef, waar we ons allemaal aan moeten houden , OOK BONTKRAAGJES DUS
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1522
    dinsdag 6 juni 2017 om 17:56
    Wat lul je nou uit je nek man !!! Dat gelul over respect hard werken enz. Ja dat moet iedereen hier! Echter veel van je landgenoten helpen de goede naar de kloten.! En zolang jullie te trots zijn op jezelf en nooit eens daden van jullie mensen zullen veroordelen zal het alleen maar erger worden. En Wilders ? Ach die past in het rijtje Kundus Simons Klaver enz enz
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 juni 2017 om 17:58]
    Vind ik leuk
    Zooitje +1498
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:04
    Dit artikel leek al weinig te maken te hebben met voetbal. Of staat de P in VP voor politiek?
    Vind ik leuk
    Gannef9 +1
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:09
    Ziyech moet zich niet zo aanstellen, en gewoon doen waar hij goed in is.
    Vind ik leuk
    palko +1764
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:10
    Hakim Ziyech zit er volledig en falikant naast met zijn opmerking dat een Marokkaan in Nederland bij voorbaat op achterstand staat. Nee meneer Ziyech, de enige waarheid is dat je als Marokkaan in Nederland net zo geliefd bent als je jezelf maakt. Hakim Ziyech zou zich beter kunnen afvragen hoe het komt dat b.v. Hongaren, Spanjaarden, Italianen, Chinezen, Indonesiërs, Portugezen en Duitsers bij Nederlanders niet op achterstand staan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:15
    Meneer Ziyech heeft wel gelijk dat ze allemaal over een kam worden geschoren.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5758
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:16
    Een patserige wagen wordt nu eenmaal eerder van de weg gehaald dan een standaard auto....
    Als man wordt je nu eenmaal eerder van de weg gehad dan als een vrouw....
    Als jongere wordt je nu eenmaal eerder van de weg gehaald dan als bejaarde...
    En als allochtoon wordt je nu eenmaal eerder van de weg gehaald dan als autochtoon...
    Dan noemen we oa daderprofiel.

    En het lijkt me logisch dat de politie minder bejaarde vrouwen in een opeltje van de weg af plukken.
    Je mag er toch vanuit gaan dat een ziyech zoiets simpels begrijpt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 juni 2017 om 18:17]
    Vind ik leuk
    JJD +297
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:26
    Nee dat begrijpt meneer Zyech dus niet en loopt altijd met een sacherijnige kop rond ook op het veld, en meende de arrogantie te mogen hebben om een bepaalde positie in het veld te eisen en toen men daar uitteraard niet op in ging ging meneer voor minder geld naar fucking Twente.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:19
    Werk dan ook harder en jank niet zo, zo is t nu eenmaal, en geef nu eens 1 signaal dat t niet zo is.
    Vind ik leuk
    JJD +297
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:20
    Bij vele marokaanse landgenoten ligt alles altijd aan een ander en dan vooral aan Nederland. Doodmoe word je van dit soort mannetjes.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:24
    Toch typerend dat vooral de Marokkaanse hangjeugd voor problemen zorgt in hele wijken en dat ook in de voetballerij (amateurs tot aan de eredivisie)het bekend is dat er nog al eens problemen zijn. Dat Ziyech de vergelijking maakt "Als een Nederlander iets verkeerds doet, dan worden ook niet alle Nederlanders daarop afgerekend. Bij ons Marokkanen is dat wel zo, zal toch wel ergens aan liggen.
    Je kunt er over zwijgen of het af doen dat het slechts een kleine groep is, maar de cijfers spreken dat toch tegen. Je kunt het weg lachen zoals in de politiek nog al eens gebeurd of er tegen in gaan zoals Wilders dat doet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 juni 2017 om 18:30]
    Vind ik leuk
    Beer66 +68
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:33
    Oh nou gaat Ziyech in slachtofferrol spelen jullie moeten hand in eigen boezem steken en als je niet bevalt lekker oprotten
    Vind ik leuk
    elmagico +31
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:33
    Mensen moeten het hier bij voetbal houden, want over racisme, discriminatie, etnische profilering, etc. hebben er weinig verstand van. Vooral als autochtone Nederlanders gaan spreken voor de Marokkaanse Nederlanders...
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4063
    dinsdag 6 juni 2017 om 20:49
    Wat je voor het gemak vergeet is WAAROM ze te maken hebben met fascisme, discriminatie, etnische profilering etc.
    Zou het heel misschien kunnen dat een flinke groep daar zelf verantwoordelijk is door hun gedragingen?
    Altijd maar die slachtoffer rol opzoeken ipv hun eigen gedrag te verbeteren!
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:33
    Inderdaad deze kansarme zaadvlek heeft nogal wat te klagen. Als deze mensen toch eens realistisch naar de crimicijfers zouden kijken zouden ze dat zelf toch ook moeten snappen. Ga maar in Marokko wonen dan. Ik ken zat Marokkaanse families die nooit ergens last mee hebben. Hij doet lekker mee aan die idiote stereotypering.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:35
    Meneertje Hakim is heel verkeerd bezig, hij begint al met ons marokanen??? lul hannes je ben in nederland geboren met dubbel paspoort als t je niet bevalt pleur je lekker op,je wilde sws al niet voor nl 11 tal spelen dus wat lul je nou wat doe je hier nog IN T LAND WAT JE HEEFTGROOT GEMAAKT....................... SUKKEL
    Vind ik leuk
    Johan.l +4117
    dinsdag 6 juni 2017 om 21:55
    Soory maak ik geloof dat je eens een spiegel moet kopen
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 23:36
    man man man wat ben jij kansloos JOHANNA
    Vind ik leuk
    Iggy +3855
    dinsdag 6 juni 2017 om 22:17
    Als hier iemand een sukkel is ben jij het wel met je kortzichtig reactie!
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 23:35
    yeah right SUKKEL ook een bontkraagje zeker ?
    Vind ik leuk
    cheeks +3746
    dinsdag 6 juni 2017 om 18:44
    Tja Zyech. Je mede marokkanen hebben het er dan ook zelf naar gemaakt. Ipv deze groep aan te spreken kruip je in de slachtoffer rol. Ga als groep werken aan een positiever beeld door goed gedrag te vertonen, wellicht dat het beeld dan veranderd gaat worden.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13234
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:00
    Sommige Chinezen vinden ook dat ze in dit land met een achterstand beginnen, maar die hebben hier geen last van.
    Hoe zou het nou toch komen dat Marokkanen dat probleem wel kennen?

    Het is niet iedereen over 1 kam scheren, het zijn gewoon de keiharde feiten dat criminaliteit en probleemjongeren over het algemeen gewoon vaker voorkomt bij Marokkaanse-Nederlanders dan bij gewone Nederlanders, maar zodra er iets over wordt gezegd voelen ze zich 1 voor 1 aangevallen, wat mij heel onnodig lijkt want als je niks fout doet kun je je toch ook niet zo snel beledigt voelen?
    Vervolgens worden de rollen ook vaak zat omgedraaid doordat ze zelf alle Nederlanders zien als racisten, dus doe dan ook niet alle Nederlandrs over 1 kam scheren.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2351
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:04
    Hij haat geen Marokkanen maar hun achterlijke religie, en dat ben ik roerend met hem eens!
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:04
    Toch ook wel weer apart dat er zoveel reacties komen over het marokaans - nederlandsschap.... het is bijna ajax - feyenoord
    Vind ik leuk
    tollie +874
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:10
    Blijkbaar roepen ze het zelf over hun af.. Ik rijd net zo vaak vanaf schiphol richting het noorden nooit ergens aangehouden.. Wel gek dat bepaalde groepen dat wel hebben maar ik mag niet oordelen want anders discrimineer ik. Maar het zijn toch vaak deze groepen die de grote mond opzetten en rotzooi trappen( let op ik schreef vaak) denk dat menig nederlander het al lang zat is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:11
    En gerelateerd aan het onderwerp, er moet toch iets gebeurd zijn waarom er zo tegen Marokkanen in Nederland wordt aangekeken. Dit probleem is er met bepaalde bevolkingsgroepen die een bepaalde levensstijl uitdragen. Dit hebben we namelijk niet met bijvoorbeeld de chinese Nederlanders.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:12
    Hakim Ziyech vind ik nou een typisch voorbeeld van een Marrokaanse gast die bewijst dat de vooroordelen over de Marrokaanse jongeren nergens op slaan. Keiharde werker, gemotiveerd, recht door zee, gedisciplineerd. Ik snap z'n punt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 juni 2017 om 19:12]
    Vind ik leuk
    United +36490
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:24
    Etnisch profileren... Het is niet anders in Nederland. Dat verandert ook niet zo 1,2,3!
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    dinsdag 6 juni 2017 om 20:31
    Gebeurt in elk land. In Nieuw Zeeland houden ze niet zo van Hollanders. Reden is dat Hollanders daar hard werken en dan valt het luie gedrag van de Nieuw Zeelander op..

    In volendam discrimeren ze ook naar alle niet volendammers.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4750
    dinsdag 6 juni 2017 om 19:45
    Wat ik niet snap, als Nederland zo'n vervelend land is waarom dan niet lekker terug naar Marokko?
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    dinsdag 6 juni 2017 om 20:32
    In Marokko zelf discrimineren ze ook. Berbers tegen de Arabieren.. En de lichtkluerige tegen de donker gekleurde Marokkanen..
    Vind ik leuk
    Hupfean +4132
    dinsdag 6 juni 2017 om 20:55
    Als marokkanen niet over 1 kam gescheerd willen worden dan moet het merendeel eerst maar eens bewijzen dat Wilders het mis heeft. Integreer normaal, gedraag je een keer. Toon eens respect ten opzichte van de Nederlandse vrouw. Als ze zich te bloot kleden noemen ze hun hoeren. Dit is Nederland. Wen er maar aan.
    Vind ik leuk
    Fred1975 +507
    dinsdag 6 juni 2017 om 20:57
    Werp je dan eens oo Ziyech! Veroordeel het gedrag van die gasten die de zooi verzieken! Kijk naar Aboutaleb! Die man heeft de vooroordelen jegens Marokkanen voor zichzelf ten goede gekeerd!
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 21:45
    gelijk heeft ie
    Vind ik leuk
    Juppes046 +367
    dinsdag 6 juni 2017 om 21:47
    Ik denk dat als hij in een Fiat Multipla zou rijden niet aangehouden zou worden......het ligt er gewoon aan dat sommige mensen een voorliefde hebben voor patserige wagens die ook zeer geliefd zijn door criminelen. Ik durf te wedden dat als hij twee maanden in een klein boodschappenautootje zou rijden nul keer zou worden aangehouden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 22:10
    Zijn alle pvv'ers eindelijk klaar met hun heel Nederland vind? kunnen we nu weer over voetbal praten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 22:10
    Zijn alle pvv'ers eindelijk klaar met hun heel Nederland vind? kunnen we nu weer over voetbal praten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 juni 2017 om 22:10
    Zijn alle pvv'ers eindelijk klaar met hun heel Nederland vind? kunnen we nu weer over voetbal praten.
    Vind ik leuk
    Vos & Berg +197
    woensdag 7 juni 2017 om 00:18
    Opgegroeid met de wetenschap?, of bedoel Je met de paplepel ?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 juni 2017 om 05:45
    Ben zelf Marokkaan, Maar ben nooit aangehouden. En ook nooit problemen gehad met de politie, Het ligt aan de persoon zelf en niet omdat je Marokkaan bent.
    Vind ik leuk
    rashuan +1
    woensdag 7 juni 2017 om 14:24
    Waar heeft iedereen het over ? Het is toch inmiddels wel duidelijk dat politie in Nederland s.w.s een buitenlander eerder preventief zal aanhouden of fouilleren, sterker nog in de Verenigde Staten schieten ze ongewapende Afro Amerikanen gewoon dood. En volgens mij is dat in Nederland ook weleens gebeurt. Heeft geen zin om hier een stigmatiserende filosofie op los te laten. Het is gewoon zo. Het probleem met iedereen is dat men vergeet wat ie heeft gelezen over justitie. Corruptie, onschuldige slachtoffers, schandalen, Demmink , Saban B , Teeven ( bonnetje afaire ) deals , commisie van Traa en ga zo maar door, meer slecht dan goed . Justitiële apparaat wat betaald wordt door belastinggeld en dan nog lees comments waarvan ik denk : degene die dit heeft geschreven is hopelijk nog jong en anders is ie verloren .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 juni 2017 om 14:38]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 juni 2017 om 18:58
    Waar ik woon heb ik het meeste last van losgeslagen, straalbezopen, onbeschofte en meest ook volkomen debiele Nederlandse jongeren. Ook hier op dit forum is die groep duidelijk oververtegenwoordigd.

    Vind ik leuk
    Senna +6270
    donderdag 8 juni 2017 om 13:44
    En zat er wat in je Koffer?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws