Amsterdammer over pikante overstap: 'Dus nu zijn ze voor PSV'

Amsterdammer over pikante overstap: 'Dus nu zijn ze voor PSV'

maandag 12 juni 2017 om 15:40

Steven Bergwijn moest fysiek in de jeugd altijd het onderspit delven tegen zijn leeftijdsgenoten. De negentienjarige aanvaller erkent dat hij veel heeft gehad aan het spelen in de Jupiler League.

"Ik was altijd de kleinste van het team", zegt Bergwijn tegen PSV Jeugd Magazine. "Door mijn techniek heb ik het uiteindelijk wel gered. Toen ik hier (profzijde, red.) kwam, moest ik echt wennen. Al die jongens waren veel groter en sterker dan ik. Ik speelde ineens met en tegen Jeffrey Bruma. Ik heb toen veel in de gym gezeten, dat heeft me geholpen. Ik merk dat ik het nu fysiek aankan."

Bergwijn erkent dat de stap van PSV onder 19 naar het eerste elftal groot is. "Ik moest erg wennen, maar de jongens hier hebben me goed opgevangen. Luciano Narsingh, Gini Wijnaldum, Memphis en Joshua Brenet, zij hebben me wegwijs gemaakt. Dat was echt fijn." Ook de Jupiler League hielp hem in zijn ontwikkeling. "Ja, dat vind ik een goede stap. Het is anders dan de Eredivisie, vooral fysiek, maar je leert er enorm veel van."

Bergwijn is inmiddels een bekend gezicht bij PSV, maar speelde in het verleden in de jeugd van rivaal Ajax. "Toen ik bij Ajax speelde, zag ik de D1 van PSV. Ik dacht meteen: daar wil ik spelen, en uiteindelijk is dat ook gelukt." Problemen met zijn familie leverde dat niet op, stelt de Amsterdammer. "Ze zijn altijd voor mij, dus nu zijn ze voor PSV."

Plaats een reactie

maandag 12 juni 2017 om 15:48
Beste VP-gebruikers:

Kunnen we ook een keer een Ajax-topic lezen zonder dat de Ajacieden, Feyenoorders, PSV’ers of wie dan ook elkaar meteen op persoonlijke grond de haren in vliegen. Daarmee bedoel ik niets over clubvoorkeur maar woorden als; debiel, sukkel, mongool, idioot, kneus, droeftoeter, zielepoot of dingen roepen over anderen hun dierbaren. En om de 2 reacties hetzelfde riedeltje over; afgunst, arrogantie en jaloezie daar word ik (waarschijnlijk ben ik niet de enige) ook een beetje moe van, en nee ik heb het niet alleen over de Ajacieden. Als jullie daar iets mee zouden kunnen zou dat ontzettend fijn zijn. ;)

Bij voorbaat vriendelijk bedankt en een ontzettend fijne dag!

PS: Zij die zich niet aangesproken voelen zijn dit ook niet. :)


Ja deze stond ook bij de VP-kantine maar op aanwijzing heb ik hem ook daar maar geplaatst dus ja dubbele reactie. :)
[Reactie gewijzigd op maandag 12 juni 2017 om 15:57]
Vind ik leuk
Korm +20587
maandag 12 juni 2017 om 15:51
deze moet je wel bij de juiste topic zetten ;)
daar hebben we de kantine voor :)

ben het wel met je eens hoor, je klein plaagstootje moet kunnen maar het gaat meestal te ver
[Reactie gewijzigd op maandag 12 juni 2017 om 15:52]
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 15:52
Uno momento!
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 15:55
Consider it done! :)


Het gaat wel steeds vaker te ver ja, kijk en geinen, dollen en onzinreacties zijn leuk zolang het voor iedereen gezellig blijft. :)
[Reactie gewijzigd op maandag 12 juni 2017 om 16:38]
Vind ik leuk
JCJWZ +8446
dinsdag 13 juni 2017 om 03:53
Boehoeee
Vind ik leuk
Korm +20587
dinsdag 13 juni 2017 om 06:11
???
Vind ik leuk
feyeniels +15702
maandag 12 juni 2017 om 15:53
Is goed, sukkel :-p
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 15:56
Top! :)
Vind ik leuk
Cappie +4975
maandag 12 juni 2017 om 15:56
Maar is dit een Ajax-topic of een PSV-topic? Ik voel mij als PSV-supporter nu wel tekort gedaan. ;)
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 15:57
Gaat erom dat de boodschap overkomt toch? ;)
Vind ik leuk
Cappie +4975
maandag 12 juni 2017 om 15:58
Nou, die boodschap sneeuwt wat mij betreft wel een beetje onder. Het gaat hier over Bergwijn, een PSV-er. Dus een PSV-topic.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 15:59
Staat ook in de VP-kantine!

Ik wil hem ook wel in een Ajax-topic plaatsen maar dan moet ik er eerst eentje hebben die nog niet helemaal is uitgewoond ander komt die ook niet over.
Vind ik leuk
Cappie +4975
maandag 12 juni 2017 om 16:01
Maar dan kun je het beter niet op Ajax richten maar op alle drie de clubs waar jij het over hebt.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 16:03
"Kunnen we ook een keer een Ajax-topic lezen zonder dat de Ajacieden, Feyenoorders, PSV’ers of wie dan ook elkaar meteen op persoonlijke grond de haren in vliegen."

Het is meestal een Ajax-topic waar het uit de bocht vliegt, qua supporters heb ik keurig iedereen benoemd lijkt mij toch?
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 16:00
Wij zijn de grootste dus ook dit gaat over Ajax. Wist je best.
Vind ik leuk
Cappie +4975
maandag 12 juni 2017 om 16:01
WZAWZDG?
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 16:02
Nu gaat AZ er echt in geloven... pas nou op.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 16:51
Precies waarom heel Nederland juicht bij een misstap van ajax. Door mensen zoals jij met arrogante uitspraken.
Dat ajax de meeste prijzen heeft in Nederland heeft daar niets mee te maken, maar die arrogantie bah bah bah!!
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 17:00
Komop hè, hij bedoelde dit gewoon als een geintje. ;)
Vind ik leuk
AFFA +931
maandag 12 juni 2017 om 18:21
Welke arrogantie vertel Pipo iedere club moet die ambitie uitspreken of niet.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 17:00
Ik heb het over alle supporters van alle clubs.
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
maandag 12 juni 2017 om 17:53
ja of niet het begint soms wel is bij PSV maar uiteindelijk word het toch weer Ajax..
Vind ik leuk
cheeks +1236
maandag 12 juni 2017 om 16:25
Cappie, van Casper ?
Vind ik leuk
Cappie +4975
maandag 12 juni 2017 om 16:38
Het spookje? Nee.
Vind ik leuk
JCJWZ +8446
dinsdag 13 juni 2017 om 03:54
Ach dat went wel joh
Vind ik leuk
mcmodd +10418
maandag 12 juni 2017 om 16:06
Je hebt helemaal gelijk Spelletje. Het is ook hartstikke leuk om elkaar in hun waarde te laten, dan ga je vanzelf wat inhoudelijker denken. Ik ben er van overtuigd dat 87 procent van de gebruikers van deze forumsite best wel meer te vertellen hebben dan al die verschrikkelijke scheldwoorden en sneue reacties. Alle supporters houden van hun club en kunnen zich daarover uiten. Dat betekent niet gelijk dat je een ander dat recht niet gunt of moet afzeiken.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 16:10
Precies, dat komt denk ik ook omdat mensen zich verschuilen achter een nickname kijk mij mag je ook gewoon bij mijn voornaam noemen die kan iedereen op mijn profiel zien, ik denk dat op een hele zeldzame uitzondering na mensen niet zo makkelijk face-to-face elkaar voor stront uitmaken in het echte leven dan hier.

Het feit dat de een meer wint dan de ander of de ander meer geld, supporters, een groter stadion of meer goede voetballers heeft maakt niet dat de ene mens meer is dan de ander. Iedereen is in mijn ogen gelijk en het zou leuk zijn als sommige mensen elkaar ook zo zouden gaan behandelen.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 juni 2017 om 16:11]
Vind ik leuk
HJR +4141
maandag 12 juni 2017 om 16:17
Ik vind het een heel goed streven, maar ben bang dat het weer begint in het volgende bericht.

Of nog zelfs in dit bericht
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 16:22
Zolang ik me erger maar niks probeer om het op te lossen ben ik misschien wel mede-onderdeel van het probleem. Ik vind dat wij elkaar prima moeten kunnen aanspreken op elkaars gedrag of houding naar elkaar toe.

Ik weet het maar mensen die er wat mee willen doen ben ik hartstikke blij mee en over mensen die dat niet doen kan ik zeggen ik heb het geprobeerd maar helaas heeft het niet geholpen.

Al zou er 1 zijn die er wat van leert heb ik mijn doel bereikt.
Vind ik leuk
Ealanta +114
maandag 12 juni 2017 om 18:06
Doet me een beetje denken aan de show Ton Zuur, van Javier Guzman, daar zit een stuk in:

"Waarom is het grote toverwoord van deze tijd 'vrijheid'?
Vrijheid is ons grote toverwoord
Vrijheid in alles, onbeperkte vrijheid
Dus het maakt nie meer uit, of je iemand kwetst
Nee joh, als jij het vindt mag jij het zeggen

Ben je er dan echt op vooruit gegaan als maatschapij, volgens mij niet!
Weetje, dat iedereen gewoon anoniem op het internet op van die kut forumpjes heel de dag: Alles kut enter, alles kut enter, alles kut enter, aah, heerlijk, alles kut enter, alles kut enter"

[Reactie gewijzigd op maandag 12 juni 2017 om 18:07]
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 18:35
Vaak zit er inderdaad een kern van waarheid in de verhalen die caberetiers vertellen. Ik vind het soms wel een beetje jammer want waar is het voor nodig?
Vind ik leuk
feyeniels +15702
maandag 12 juni 2017 om 16:18
Even afkloppen, maar het lijkt alsof het geholpen heeft... Tot op heden zijn de reacties in dit topic normaal!
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 16:34
Dat moet nog blijken of het geholpen heeft, ik heb het in ieder geval geprobeerd. :)
Vind ik leuk
royco88 +2883
maandag 12 juni 2017 om 17:22
Waarom hef je je account niet gewoon op als het je niet bevalt?
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 17:31
Waar heb ik dan gezegd dat op dit forum zitten mij niet bevalt?
Het bevalt mij hier prima hoor, er zitten zat gezellige mensen op dit forum.

Ik vraag me alleen af wat de lol en het nut is van elkaar doelbewust belachelijk maken. En waarom dat in het openbaar moet, je kunt ook gewoon in de anonimiteit elkaar de huid vol schelden zonder publiek. Maar waarschijnlijk is dat saai want daar krijgen ze geen aandacht dus doen ze het hier.

Alleen als mij iets niet bevalt zeg ik het gewoon dan ben ik daar eerlijk in geweest.
Vind ik leuk
royco88 +2883
maandag 12 juni 2017 om 18:14
Af en toe is het gewoon leuk om elkaar een beetje 'pijn' te doen :-p
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 18:32
Dat weet ik wel maar de afgelopen dagen, misschien wel weken loopt het regelmatig wat verder uit de hand dan gewoon een beetje plagen. Wat feyeniels hierboven deed was bijvoorbeeld gewoon een plagerijtje niets mis mee, echt waar niet.

Maar een riedel van 30-40 berichten van leugenaar dit, kansloze dat, idioot, debiel en ga zo nog maar even door, dat lijkt mij niet echt meer plagen.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 19:30
Een tijd geleden is dit om gebeurd, toen zijn er een aantal uitgegooid en werd het even wat rustiger. Ik lees graag de reacties maar baal ervan als ik veel moet scrollen om een zinvolle reactie te kunnen lezen. Ajax dit, maar PSV dit, nog Feyenoord dit. Telkens maar weer. Goed initiatief van je, top
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 19:39
Ik vind als niemand de eerste stap zet gebeurt er nooit wat! Dus doe ik het maar, misschien een druppel op een gloeiende plaat maar in ieder geval is het iets.

Hartstikke bedankt voor je positieve feedback! :)
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 19:47
Je krijgt er in ieder geval weer een discussie voor terug :-)
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 19:53
Het mooie is wel dat een hoop mensen het hier mee eens zijn, dat legt het probleem zelf weer anders. Als ik hier helemaal geen reactie op zou krijgen en niemand liet merken het ermee eens te zijn is iedereen zo. Dat is zeer duidelijk niet het geval!

Hopelijk doet het ook iets! :)
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 21:59
Top gedaan!
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 22:02
Dankje! :)

Ik hoop echt dat dit helpt!
Vind ik leuk
Johan.l +3777
maandag 12 juni 2017 om 22:09
Je hebt meer dan gelijk, in het begin verzetten ik mij er ook tegen, maar soms zijn de reacties zo dom dat ik het niet laten kan, om ook iets terug te zeggen, en als ik dan zeg krijg de rambam, ben ik een ouwe lul hahaha maar een ban zou ideaal zijn dan is het zo afgelopen
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 22:12
Precies, het feit dat dit bericht zo vaak onderstreept word is ook een signaal naar de site dat er een een paar man zijn die sommige discussies veel te ver doordrijven. En dat dat niet de gedachte van een paar gebruikers hier op de site maar tientallen.
Vind ik leuk
Hunnie +625
maandag 12 juni 2017 om 15:50
"Toen ik bij Ajax speelde, zag ik de D1 van PSV. Ik dacht meteen: daar wil ik spelen, en uiteindelijk is dat ook gelukt."

Ja hoor... Dat geloven we meteen.

Nog niet overtuigd door Bergwijn. In Jong PSV laat hij hele leuke dingen zien maar in het 1e komt het er nog niet echt uit. Komend jaar wordt belangrijk voor hem.
Vind ik leuk
2cents +32966
maandag 12 juni 2017 om 15:54
Die D lichting was geweldig. Allemaal bekende namen die nu doorbreken.

Die van Ajax althans. Oa Nouri, Van De Beek, Fosu Mensah, Dilrosun, Eiting, Zeefuik, Savastano.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 18:39
En wie van die jongens is doorgebroken? Kan alleen van de Beek zien als iemand die aan het doorbreken is, de rest zit allemaal op een zijspoor bij hun club.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 15:54
De vraag is alleen of hij van Cocu een heel seizoen de tijd krijgt om zich te bewijzen

of dat er na 3 wedstrijden weer iemand gehuurt moet worden omdat het even niet loopt
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 19:33
Waar ligt de nadruk op dan hè, ga je nog langer door zodat het punten kost of stop je met de kans dat de speler gebroken is. Maar ja, de jong bleef ook staan, te lang naar mijn idee..
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 19:38
hij heeft nu in het begin van het jaar 1 wdstrijd gespeelt dan weer 2x niet dan weer een invalbeurtje enz enz.

zo wen je natuurlijk niet aan het niveau

Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 19:46
Denk dat dit ook wel een van de punten is die intern bij PSV als verbeter punt genoemd wordt. Wat was er gebeurd als de jong wel in vorm was. Dan heeft dit wellicht ook zijn neerslag op Bergwijn. In een team dat niet draait ga je eerder naar de ondergrens toe. Een team wat draait gaat het bij iedereen super. Maar eerlijk is eerlijk, hij had veel meer moeten laten zien.
Vind ik leuk
Youri99 +4972
maandag 12 juni 2017 om 15:57
Door mijn techniek heb ik het uiteindelijk wel gered.

Eeuuhmmm sorry maar wie ben jij?
Vind ik leuk
Leeuw +2798
maandag 12 juni 2017 om 16:08
Niet zo onbeleefd :-) Die jongen komt heus wel. Natuurlijk moest hij heel erg wennen en heeft nog niet veel gepresteerd, maar Philip heeft alle vertrouwen in zijn Bergwijntje. :)
Vind ik leuk
Youri99 +4972
maandag 12 juni 2017 om 16:17
Hij stelt zelf dat hij het "gered" heeft.
Vind ik leuk
Leeuw +2798
maandag 12 juni 2017 om 16:20
Geen punt joh. Ik reageer ook met smilies.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 19:35
Denk dat hij voor zichzelf een eerste doel heeft gesteld, speler zijn van psv 1.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 15:58
Ik hoop voor hem dat hij nog die stappen kan maken, op de Toekomst was het een beetje een twijfelgeval. Ik heb die twijfel nog steeds ook als ik hem dit seizoen zag. Maar voor hem hoop ik het wel, hij is nog jong, het nieuwe seizoen daarin zullen we wel gaan zien waar nu echt zijn potentie ligt.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 16:01
Dat van die D'tjes is natuurlijk uit de duim gezogen.
Verder is t vooral hopen dat ie eens een mannetje voorbij gaat ballen.
Komend seizoen moet het seizoen zijn waarin Bergwijn bewijst een goede speler te zijn voor de Nederlandse (sub)top.
Vind ik leuk
RedNas +2066
maandag 12 juni 2017 om 16:04
Iedereen die graag bij psv met de pupillen wil spelen wantrouw ik hevig..
Vind ik leuk
Foebele +32736
maandag 12 juni 2017 om 16:08
"Toen ik bij Ajax speelde, zag ik de D1 van PSV. Ik dacht meteen: daar wil ik spelen."

Hahahahaha said no one ever!!!

Vind Bergwijn ook nog alles behalve goed, wordt tijd dat hij dit seizoen eindelijk wat van de aan hem toegedichtte potentie laat zien, want voorlopig is het allemaal zeer matig.
Vind ik leuk
mcmodd +10418
maandag 12 juni 2017 om 16:13
Hij heeft fysiek nog wel wat bij te spijkeren maar ik zie wel het voetballend vermogen. Veel gymen en goed eten zeiden we vroeger. Veel spelers, zelfs Johan Cruyff, moesten door die fase heen.
Vind ik leuk
HJR +4141
maandag 12 juni 2017 om 16:20
Je kan duizende spelers opnoemen om hem mee te vergelijken. En je kiest voor: Johan Cruyff!........ :) ...... :) ....
Vind ik leuk
United +39592
maandag 12 juni 2017 om 16:24
Om maar even te noemen dat ook de beste het is overkomen...
Vind ik leuk
Dee79 +1756
maandag 12 juni 2017 om 16:19
Helaas was hij daar niet goed genoeg voor en dat zag hij toen al goed op jonge leeftijd.
Eens een Amsterdammer altijd een Ajacied!
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 16:56
Met alle respect voor Bergwijn maar daarmee geeft hij zelf eigenlijk aan dat hem niet zal worden.
Als je de beste jeugdopleiding van Nederland inruilt voor een mindere en in de wetenschap dat bij Ajax de meeste jeugdspelers doorstromen em PSV alleen maar koopt, zegt alkes over de keus. Niet goed genoeg.
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 17:26
Un bietje rustiger worden voor de goal jongen en alles komt goed. Ps:stuur je moeder eens op vakantie ... ik weet nog wel een adres
[Reactie gewijzigd op maandag 12 juni 2017 om 17:29]
Vind ik leuk
maandag 12 juni 2017 om 17:33
"Toen ik bij ajax speelde zag ik de D1 van psv. Ik dacht meteen daar wil ik spelen". Begrijp ik heb je die lichting bij ajax gezoen? Dan kan je beter bij een mindere ploeg gaan spelen, meer kans om in de basis te blijven.
Vind ik leuk
zwollie +3158
maandag 12 juni 2017 om 17:48
Nep supporters als je van club veranderd
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Amsterdammer over pikante overstap: 'Dus nu zijn ze voor PSV'