Klap voor Nijhuis: scheidsrechter degradeert uit elitegroep UEFA

Klap voor Nijhuis: scheidsrechter degradeert uit elitegroep UEFA

Gepubliceerd: dinsdag 13 juni 2017 om 20:01di 13-06-2017 om 20:01

Een domper voor scheidsrechter Bas Nijhuis. De veertigjarige arbiter is door de UEFA gedegradeerd uit de hoogste scheidsrechterscategorie, zo maakt de Europese voetbalbond dinsdag bekend.

Voor Danny Makkelie (34) is het juist een mooie dag: hij promoveert naar de elitecategorie waaruit Nijhuis verdwijnt. Makkelie is nu één van de 26 scheidsrechters die de belangrijkste wedstrijden in de Champions League krijgt toegewezen. Ook Björn Kuipers behoort nog steeds tot die lijst. 

Nijhuis maakt deel uit van categorie 1, de categorie onder de elitegroep. Serdar Gözübüyük en Kevin Blom behoren ook tot die groep. Pol van Boekel en Dennis Higler mogen ook in actie komen tijdens Europese wedstrijden, maar zitten nog een categorie lager.

Voor Nijhuis zal de klap echter groot zijn. Juist na een seizoen waarin hij in de Eredivisie lof én kritiek krijgt vanwege zijn Engelse stijl, moet hij op het hoogste niveau noodgedwongen een stap terug doen.

Lees meer over:Eredivisie

Poll

Vind jij de degradatie van Nijhuis terecht?

(3213 stemmen)

Plaats een reactie

murmur27 +1625
dinsdag 13 juni 2017 om 20:05
Hahahah, hahah, en voor de goede orde, haha.

Slechte scheids met een veel te grote ego.
Vind ik leuk
fcu79 +1010
dinsdag 13 juni 2017 om 20:08
Een van de betere die we hebben

Makkelie die een champions leage wedstrijd moet fluiten ... een eredivisie wedstrijd is meestal al teveel gevraagd.
Vind ik leuk
murmur27 +1625
dinsdag 13 juni 2017 om 20:09
en hoezo is hij een van de betere in jouw mening? Want ik vind hem by far de slechtste.

Hij maakt zijn eigen regels.
Vind ik leuk
fcu79 +1010
dinsdag 13 juni 2017 om 20:13
Bij hem word tenminste niet voor elk klein dingetje gefloten. In de rest van Europa lopen voornamelijk nijhuisjes.

Dan kan je een keer misschien iets te weinig fluiten maar das altijd nog beter als om elk wisse wasje.
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 20:15
En dus terecht dat hij degradeerd. Elke scheidsrechter wordt afgerekend op het hanteren van de regels. Ongeacht welk niveau je fluit. Fluit je niet volgens de regels is het logisch dat je degradeert.
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 20:38
Makkelie maakt ook zijn eigen regels... een wedstrijd stil leggen en dan de wedstrijd hervatten in een hele andere minuut... knap hoor maar doe mij dan toch maar Nijhuis. Fluit tenminste mannelijk, krijg je minder oude wijven voetbal van...
Vind ik leuk
fcu79 +1010
dinsdag 13 juni 2017 om 20:54
Als we dat als leidraad gaan aanhouden speelt heel Europa straks zonder scheids. Elke scheidsrechter hanteert de spelregels op zijn manier. De betere kunnen een wedstrijd aanvoelen en de absolute toppers doen beide en hebben het respect van de spelers.

Dan liever een scheids die ' Engels' fluit en soms wat mist dan dat ik van de 90 minuten 65 minuten kijk naar hoe iemand een vrije trap aan het nemen is
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 juni 2017 om 20:56]
Vind ik leuk
timm0s +632
woensdag 14 juni 2017 om 09:31
Maar een scheidsrechter, die de klok ff een paar minuten terug zet tijdens een wedstrijd, promoveert.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6530
dinsdag 13 juni 2017 om 20:28
er wordt bij hem bijna nergens voor gefloten, laat belachelijke overtredingen doorgaan, en als een speler dan een keertje uit zijn slof schiet. krijgt hij geel

vidn hem de meest irritante scheidsrechter van NL.

en ook de slechtste
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
dinsdag 13 juni 2017 om 20:12
Dat zegt wat over "ons" scheidsrechter corps......
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 20:10
Wauw.. echt wauw
Vind ik leuk
Johan.l +4044
dinsdag 13 juni 2017 om 20:13
Jongen jongen jongen, jij hebt echt het voetbal verstand van een garnaal
Vind ik leuk
murmur27 +1625
dinsdag 13 juni 2017 om 20:18
En jij de souplesse van een olifant, nog inhoudelijke punten of gewoon lekker modder gooien naar elkaar? :) (vind ik ook niet erg hoor)
Vind ik leuk
schfan1920 +6366
dinsdag 13 juni 2017 om 20:24
Nee die gasten die een wedstrijd doodfluiten, daar worden we vrolijk van... Geef mij maar Nijhuis, zal ongetwijfeld net als ieder ander wel eens de fout in gaan, maar laat een wedstrijd wel een wedstrijd worden.
Vind ik leuk
Niellie078 +20961
dinsdag 13 juni 2017 om 21:02
Dit heeft hij niet verdiend onze bas
het is een klootzak eerste klas .. maar dit jaar zagen we wel een Nijhuis die mannelijk voetbal toeliet ..een zege voor het voetbal .. nee nu krijg je makkelie .. top man
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 20:07
Een van de weinige scheidsrechters die volwassen fluit en die degraderen ze. Ik moet zeggen dat ik Nijhuis 1 van de betere scheidsrechters van Nederland vind, kennelijk denkt de UEFA daar anders over.
Vind ik leuk
Huntex +39
dinsdag 13 juni 2017 om 20:48
Ben het helemaal met je eens. Ik kijk heel veel Engels voetbal en dat gaat er veel harder aan toe, niet op een overdreven manier maar precies goed. Niet zoals in Nederland waar ze fluiten voor ieder fysiek contact. Je ziet ook als Nederlandse clubs in Europa spelen ze fysiek veel minder gewend zijn en verwachten dat er voor alles gefloten wordt.

Nijhuis gaat daar juist niet mee en ik vind dat dat hij daarvoor credits verdient! Misschien een transfer naar de Premier League??
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 20:58
Dat vind ik ook, er zou wel iets meer toegestaan moeten worden. Hoewel er dan in Nederland weer gek genoeg bijna nooit direct naar een rode kaart gegrepen word. Ook niet bij duidelijk ernstig gemeen spel, gebeurt dat in Engeland ook of trekken ze daar wel rood als het moet?

Ik vind ook dat er bij wat meer duels moet worden doorgespeeld. En daarnaast zou het temp ook wat verder worden opgevoerd waardoor het niveau ook iets hoger word.

Misschien wel een goede suggestie ja, Nijhuis naar de PL.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3756
dinsdag 13 juni 2017 om 23:15
Ze hebben liever zaalvoetbalscheidsrechters
Vind ik leuk
Haarbal +1080
dinsdag 13 juni 2017 om 20:07
Ja het is moeilijk fluiten als je naast je schoenen loopt
Vind ik leuk
Johan.l +4044
dinsdag 13 juni 2017 om 20:14
Heb jij Jam Keizer wel eens gezien?
Vind ik leuk
kuip74 +29
dinsdag 13 juni 2017 om 20:59
Ik ken hem persoonlijk en als er 1 niet naast de schoenen loopt is het nijhuis wel. Super aardige vent die iedereen te woord staat en zeker niet arrogant is.
Vind ik leuk
richard37 +1717
dinsdag 13 juni 2017 om 20:07
Mooi
Vind ik leuk
BoomP +380
dinsdag 13 juni 2017 om 20:07
Die hebben waarschijnlijk zijn interviewsgelezen en gezien, altijd leuk om te lezen wat deze man allemaal over zichzelf en zijn concurrenten ( lees : collega's ) zegt en roept :-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 20:11
En waarom?
Vind ik leuk
Roya +1758
dinsdag 13 juni 2017 om 20:11
Jammer vind het een van de beste scheidsrechters van Nederland op dit moment

Gelukkig blijven de korfbal scheidsrechters onder hem
Vind ik leuk
Thobar +4601
dinsdag 13 juni 2017 om 20:27
Vraag het mij af, zijn Deniz Aytekin (Barca-Psg) en dat irritante fransoosje Turpin dan bv ook afgevoerd.
Daarnaast stonden er maar liefst 4 Italianen en 4 Spanjolen op en die kunnen geeneens korfballen
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 20:12
@ vp " behoort tot nog steeds tot die lijst" ??
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 20:14
Ja iemand die niet 100% het spelregelboekje volgt en in de geest van de wedstrijd fluit moeten ze natuurlijk niet bij de UEFA/KNVB. Foei Nijhuis!
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 20:17
En terecht. Ik als amateurscheidsrechter wordt ook afgerekend als ik niet volgens de regels fluit. Waarom zou het voor deze manier anders zijn? De regels voor het voetbal zijn hetzelfde ongeacht het niveau.
Vind ik leuk
Huntex +39
dinsdag 13 juni 2017 om 20:50
Jij snapt het niet helemaal...

Als er in Nederland een schouderduw wordt gegeven en de speler hard op de grond valt, krijgt hij een vrije trap mee. Fout dus. Schouderduwen horen geen overtredingen te zijn.

Als er in Engeland of een ander land een schouderduw wordt gegeven, gaat het spel door. Zoals het hoort. Nijhuis volgt die regels, en laat zich niet gek maken door zeurende en vallende spelers. Zoals het hoort.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 13 juni 2017 om 22:15
Dan moet je bij de KNVB even melden dat we jongetjes maken ipv mannen in het Nederlandse voetbal.

We raken steeds verder, verder en verder achterop.
Vind ik leuk
Pino61 +12382
dinsdag 13 juni 2017 om 20:15
Prima, laat lekker doorspelen maar is meestal nogal eenzijdig.
Kans dat bij hem onverdiend erin gefloten wordt is tamelijk groot.
Tis niet één van de beste fluitisten dus hoort niet in het selecte gezelschap
Vind ik leuk
HanV +5471
dinsdag 13 juni 2017 om 22:07
Ik snap die adoratie van Nijhuis niet zo. Het is juist een van de strengste scheidsrechters die er zijn. Hij geeft de meeste gele kaarten en verreweg de meeste rode. Het is dat Gozubuyuk wat minder fluit.
Vind ik leuk
Pino61 +12382
dinsdag 13 juni 2017 om 22:13
Ik adoreer m helemaal niet, zou het nog 1x goed lezen als ik jouw was
Vind ik leuk
JOJO +1795
dinsdag 13 juni 2017 om 20:18
Goede scheids, hele goede zelfs. Alleen gaf hij te veel kaarten voor praten.
Vind ik leuk
EHV4Ever +51
dinsdag 13 juni 2017 om 20:19
Slaat nergens op! Want hij liet gewoon vorig seizoen bijna alles doorspelen, dat moet heleboel scheidsrechters van leren.
Vind ik leuk
Xtacy +536
dinsdag 13 juni 2017 om 20:22
Makkelie, hou toch op man!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 juni 2017 om 20:22]
Vind ik leuk
Enden +4742
dinsdag 13 juni 2017 om 20:22
Er is een verschil tussen stoer fluiten en fluiten volgens eigen regels. Dit haalt hij door elkaar en wordt hij voor bestraft
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 20:23
Niet voor niets komt vaak de naam 'Naaihuis' voorbij.
Vind ik leuk
Pino61 +12382
dinsdag 13 juni 2017 om 22:14
Die naam ken ik ja
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 20:23
Dan heeft hij tenminste weer wat tijd oom gezellig te ouwehoeren met derksen en co....
Vind ik leuk
De Liefhebber +11675
dinsdag 13 juni 2017 om 20:37
Karma is a bitch!!! Nu ook ff stoer gaan zitten doen bij VI........
Vind ik leuk
deltiaan +1423
dinsdag 13 juni 2017 om 20:43
ik vind de degradatie zeer terecht en waarom omdat hij niet INTEGER is zoals de meeste scheidsrechters
Vind ik leuk
Paul1982 +12070
dinsdag 13 juni 2017 om 21:16
Schijnbaar zijn ze in Europa toch niet zo gediend van het niet fluiten bij duidelijke overtredingen in de eerste 10 minuten van de wedstrijd. Wat mij betreft een terechte beslissing.
Vind ik leuk
dinsdag 13 juni 2017 om 21:22
Lachwekkend dit. Wat gebeurt er dan met de scheidsrechters die Real Madrid en Barcelona fluiten ( of gefloten hebben ) ?????
Vind ik leuk
Mascleta +266
dinsdag 13 juni 2017 om 21:59
Dus zelf Higler mag Europese Wedstrijden fluiten. Dan is het niveau van de Europese arbitrage toch wel door de ondergrens aan het zakken hoor!
Vind ik leuk
harrie v. +741
dinsdag 13 juni 2017 om 22:10
Daaaag Nijhuis!!!

Met je zielige kaarten geven voor praten.
Beetje de personality uithangen en dan geel geven voor praten eikel!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 13 juni 2017 om 22:11
Sjaak zal wel blij zijn met de degradatie ;)
Vind ik leuk
Sonneillon +854
dinsdag 13 juni 2017 om 22:27
Nijhuis is onze beste scheids en makkelie onze allerslechtste, hoe bizar is dit nieuws?! die uefa blijft me verbazen, echt waar…
Vind ik leuk
19AZ82 +1966
woensdag 14 juni 2017 om 00:06
Het niveau van NL scheidsrechters is sowieso al bedroevend. Ik juich het toe.
Vind ik leuk
19AZ82 +1966
woensdag 14 juni 2017 om 00:07
Ik vindt de foto komisch. Lijkt wel of Perreiro een stukje kaas heeft gehad.
Vind ik leuk
NLWSV14 +1
woensdag 14 juni 2017 om 07:53
Ik denk dat ze Groningen AJAX hebben gezien....
Vind ik leuk
Staaijman74 +1340
woensdag 14 juni 2017 om 08:46
Is met hele andere dingen bezig als met zijn vak. Een goede scheids is tenslotte onzichtbaar en dat kunnen we van Bassie helaas niet zeggen.
Vind ik leuk
brota +3
woensdag 14 juni 2017 om 09:25
Nijhuis heeeft afgelopen seizoen veel geluk gehad met zijn (nonchalante) beslissingen in de eredivisie. Maar wedstrijden zoals bv. Roda- Heereveen
( vreemde warrige beslissingen) waren er meerdere bij.
Vind ik leuk
woensdag 14 juni 2017 om 11:25
Dan weet hij eindelijk waar hij staat, want zo'n goeie scheids is het helemaal niet. Gözübüyük kan helemaal wel van de lijst af want die bakt er het hele seizoen niets van.
Vind ik leuk
Blindsy +18781
woensdag 14 juni 2017 om 11:51
Tja het lijkt er op dat de critici dan gelijk hebben gekregen. De UEFA is blijkbaar niet zo gecharmeerd van z'n 'Engelse' stijl.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 juni 2017 om 11:51]
Vind ik leuk
Zot Joke +628
woensdag 14 juni 2017 om 14:50
UEFA Maffia
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 juni 2017 om 14:51]
Vind ik leuk
donderdag 15 juni 2017 om 10:27
Voor miljoenen voetballiefhebbers de Verlossing. Wat heeft deze man de voorbije seizoenen clubs benadeeld. Zou hij zijn fouten toegeven dan had ik ermee kunnen leven. Neen, zit doodleuk bij die jongens van Genee, Boskamp en Van der Gijp nog op te scheppen hoe goed hij de wedstrijd aanvoelde en dat hij de overtreding niet zag...
Ik zou weleens met een pollepel hard op zijn kop willen slaan en als ik een hol geluid hoor dan weet ik dat in zijn hoofd niets zit.

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws