'Ajax ligt goed in de markt en bij PSV zijn veel spelers rijp voor een transfer'

'Ajax ligt goed in de markt en bij PSV zijn veel spelers rijp voor een transfer'

vrijdag 16 juni 2017 om 22:39

Het gaat kort na afloop van het Eredivisie-seizoen 2016/17 'wel heel snel' met het vertrek van diverse belangrijke spelers. Onder meer Eljero Elia (Feyenoord), Davy Klaassen (Ajax, foto) en Héctor Moreno (PSV) zijn inmiddels weggekocht door buitenlandse clubs, constateert ook Arno Vermeulen. 

"Het gaat wel heel snel op deze manier. Maar we weten al jarenlang dat dit de situatie is waarin Nederland verkeert. Het is voor de clubs, en ook voor het publiek, te hopen dat het de komende zomer verder binnen de perken blijft", zegt de commentator op de website van de NOS. 

Spelers als Rick Karsdorp, Kenny Tete, Joël Veltman, Andrés Guardado en Jeroen Zoet worden gelinkt aan transfers naar het buitenland. "Ajax ligt momenteel goed in de markt door de finale van de Europa League en van PSV wisten we wel dat een flink aantal spelers rijp zijn voor een transfer", weet Vermeulen. 

"Bij Feyenoord lijken ze de boel wel bij elkaar te kunnen houden. Alleen Dirk Kuijt en Eljero Elia zijn weggevallen en ze hopen in Rotterdam dat Steven Berghuis behouden kan worden. En misschien dat Feyenoord nog moet anticiperen op een vertrek van Nicolai Jörgensen."

Plaats een reactie

jaja_PSV +8110
vrijdag 16 juni 2017 om 22:47
Nietzeggend. Next!
Vind ik leuk
Ruud40 +4165
vrijdag 16 juni 2017 om 23:11
Altijd nuttig dat iemand halverwege juni roept dat er nog spelers weggekocht gaan worden.
Vind ik leuk
Morris +7780
vrijdag 16 juni 2017 om 22:50
Arno wordt ook wat gevraagd..
wat een teksten
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 22:51
Zo liggen de zaken er idd voor, word nog een boeiende spannende zomer!

Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 22:54
Bluffie , proficiat met de verkoop van Klaassen voor een erg mooi bedrag. Dat de selecties maar mooi versterkt worden en ik kijk natuurlijk erg uit naar de topclubs in de koel. ( overigens voor wie het interesseert , vvv is bezig met een nieuw stadion op dezelfde plek met capaciteit van 10000 toeschouwers. Moet gerealiseerd zijn in 2018/2019)
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 22:58
Mooi voor VVV Als kind was ik fan van VVV omdat ik dat gele shirt zo mooi vond. Was wel voor Feyenoord, maar ook voor VVV, en die scoorde ook altijd veel in de 2e divisie of hoe het ook heette in die tijd :)
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 00:19
Idd een mooie club met ook een rijke historie. Waar nog spelers hebben gespeeld als Hans Klaassen, faas Wilkes', dick advocaat en John de wolf
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:04
Eerste divisie :)
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 04:41
Ik zou het echt zonde vinden als De Koel op de schop gaat, heb het altijd een geweldig stadion gevonden. En ik snap het ook niet echt. Bouw gewoon die 2 hoge kanten vol en je hebt een stadion voor meer dan 10.000 man.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 11:05
Dat willen ze nu ook doen . En de historische trap blijft dan bestaan
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:37
Kijk, opgelost :) mooi man!
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:35
Als onze selectie maar optijd klaar is voor de voorronde van de champions league
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 22:51
Dat ze die Arno Vermeulen nog een podium geven. Alsjeblieft zeg
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:20
De witte chinees?!
Vind ik leuk
Feye1908 +2645
vrijdag 16 juni 2017 om 22:53
Wat een onzin stuk. Bij alle clubs kan nog van alles gebeuren.

Zo kunnen bij Feyenoord nog Karsdorp, Kongolo en Jorgensen vertrekken. Ook ben ik er niet gerust op dat er geen club komt voor Vilhena en El Ahmadi. Dan is Feyenoord in 1x 7 basisspelers kwijt + mogelijk Berghuis.

De transferperiode duurt nog lang.
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:01
Ik geloof niet dat er veel jongens bij Feyenoord vertrekken. Die willen veel te graag met hun cluppie de CL in. Zeker Vilhena als rasechte Feyenoorder!
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:24
ik geloof ook niet dat er veel weg gaat maar er moet wel veel bij . 3 buitenspelers , 2 middenvelders en een links back.
Vind ik leuk
Feye1908 +2645
vrijdag 16 juni 2017 om 23:27
Ach voor een flinke zak centen is vrijwel iedereen over te halen
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 22:56
Als Nicolai Jörgensen bij Feijenoord weggaat kunnen ze beter niet aan de Champions League beginnen, en de groepsfase aan Ajax gunnen.
Kost ons alleen maar UEFA punten met Feijenoord als geplaatste club.
Kuijt weg, Nicolai Jörgensen weg, en geen geld om te investeren.
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 22:59
Als Jorgensen weggaat hebben zij minimaal 20 miljoen om nog te besteden die ze krijgen voor hem.
Zou het trouwens een enorme dickmove vinden van Jorgensen mocht hij nu weggaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 juni 2017 om 22:59]
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:14
Wat is een dickmove?
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:29
Voor mij is dat iemand die iets doet wat hij eerder zei dat hij dat nooit zou doen en heeft beloofd om nog minimaal een jaar te blijven en dan toch weggaan. In dit geval dan.

Zeg maar wat Dick Advocaat zijn hobby is.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 11:05
De vraag is dan; wat koop je voor 20 miljoen ? Jorgensen is een zekerheid, ook al betaal je 25 miljoen, je weet het nooit met een nieuwe speler.
Gaat Jorgensen weg, na Kuyt en Elia, dan is dat een hele moeilijke uitdaging voor Feyenoord om die gaten te dichten.
Met de CL op komst moeten ze proberen om Jorgensen voor nog 1 jaar te behouden, "koste wat het kost".
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 13:41
Ik zou Jorgensen ook niet laten gaan. Van mij apart geven ze hem 500.000 extra voor een jaar, of zelfs meer als hij anders weg gaat.
Vind ik leuk
United +23972
vrijdag 16 juni 2017 om 23:03
Waarschijnlijk komt RvP terug...
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:30
Van mij mag hij, weet het nog niet zeker of hij komt. Dat zou natuurlijk mooi zijn, maar beter als Jorgensen dan ook gewoon blijft.
Is niet dat RvP nooit geblesseerd is.
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:23
Onzin natuurlijk. Feyenoord heeft 15 jaar geen CL gespeeld en dan zouden we het nu niet moeten accepteren?
Vind ik leuk
stranger +2543
vrijdag 16 juni 2017 om 23:29
15 miljoen in de CL ,mocht Jörgensen vertrekken ook 15 miljoen dus minimaal 20 miljoen om te investeren.

Dus hoezo geen geld?
Vind ik leuk
tikkietoe +1591
vrijdag 16 juni 2017 om 22:57
Ik ben echt benieuwd wat de Nederlandse Europagangers straks op kunnen stellen na hun leegloop van hun toppers.
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:03
Lekker belangrijk!
Tis toch wel duidelijk dat Ajax de grootste club is"en met de meeste historie!.
PSV daarin tegen komt aardig mee, maar verzuiimt grotendeels op een of ander manier steeds weer.
Feyenoord is kampioen" maar houden ze dat vol is de grote vraag?
Ajax heeft een geweldig vangnet dus tis wel duidelijk toch aankomd seizoen!.. Forza Ajax.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 juni 2017 om 23:03]
Vind ik leuk
United +23972
vrijdag 16 juni 2017 om 23:04
Scherp Henk... Scherp!
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:04
Kon het niet laten gap ;))
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 00:05
Kon je het niet laten weer voor de zoveelste keer je naam te veranderen?

Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 00:10
Ik ben geen super boer!!
Dus als je het niet erg vind" behoud ik liever deze naam.
Want beter een scherpe Spits! Dan een domme boer.

Gr H.Scherp.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 00:11
Haha mij best jonguh.
Have fun
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:32
Dus dat is het geheim, een goed vangnet....
Vind ik leuk
Bizzy +1543
vrijdag 16 juni 2017 om 23:41
Last van een cognitieve dissonantie ?
Vind ik leuk
Gerro +1433
vrijdag 16 juni 2017 om 23:08
Vertrek Elia en Moreno zijn nou niet echt schokkend te noemen vertrek Klaassen des te meer. Verder hopen dat spelers als Karsdorp en Tete en Jorgensen wel behouden blijven.Verder is het te hopen dat de overheid nou ook eens in gaat zien dat het van groot belang word dat toppers langer behouden blijven voor de eredivisie en dat internationaal succes veel geld en status oplevert. Kortom lagere belastingen voor spelers en clubs in Nederland zou hier aan kunnen bijdrage met als effect dat toppers langer blijven en dat de clubs structureel verder weten te komen in Europa en over die extra inkomsten daaruit heeft de overheid weer extra belasting inkomsten. Want of je nou 60% hebt van 100 miljoen of 30% over 200 miljoen blijft op het einde hetzelfde bedrag.
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:11
Arno houd je bakkes
Vind ik leuk
derksen +4375
vrijdag 16 juni 2017 om 23:21
Moreno ahahahahhaah
Sorry stratumseind
Geen enkele speler van psv heb dit seizoen een transfer verdient
Op willems na misschien.,
Naar een fietsfabrikant alla Stella ofsjow!
Vind ik leuk
Bizzy +1543
vrijdag 16 juni 2017 om 23:37
Waardeloze artikel. Alles voor de kliks toch.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 00:34
Dit is tenminste een keer echt nieuws waar we reikhalzend naar uitgekeken hebben.
Wat kost zo'n glazen bol nou Arno ?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 08:39
Wie is dit ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax ligt goed in de markt en bij PSV zijn veel spelers rijp voor een transfer'