Update: 'Chelsea neemt behalve van Traoré ook afscheid van stopper'

Update: 'Chelsea neemt behalve van Traoré ook afscheid van stopper'

zondag 18 juni 2017 om 12:26

Bertrand Traoré heeft zijn transfer naar Olympique Lyon te pakken. De Burkinese aanvaller verruilt Chelsea definitief voor de Franse topclub, meldt De Telegraaf.

Met de transfer is een bedrag van negentien miljoen euro gemoeid, weet de ochtendkrant. De aanvaller heeft zijn transfer naar Frankrijk met name te danken aan zijn uitstekende optredens in de halve finales van de Europa League. Daarin wist Traoré namens Ajax indruk te maken door in het heenduel twee keer te scoren.

Traoré kiest dus voor Lyon, maar had meerdere keuzes. Zo hoopte Borussia Dortmund-trainer Peter Bosz op zijn handtekening. De Nederlandse trainer is fan van de linkspoot. Bij Vitesse had Bosz al de beschikking over Traoré en toen hij trainer werd van Ajax, haalde hij de Burkinees naar Amsterdam. Ook was er grote belangstelling uit de Premier League. Lyon wilde echter heel ver gaan om Traoré binnen te hengelen.

Het was voor Ajax onmogelijk om Traoré nog een jaar in Amsterdam te houden. Chelsea wilde de aanvaller niet nóg een jaar verhuren en de transfersom was voor Ajax te gortig. De Amsterdammers hebben het geld wel, maar directeuren Marc Overmars en Edwin van der Sar willen geen twintig miljoen euro betalen voor een speler. Bovendien zou ook het salaris een struikelblok vormen. Traoré verdient een stuk meer dan de best verdienende Ajacieden.

Update 18 juni, 12.26 uur: Volgens het Franse Telefoot neemt Chelsea niet alleen afscheid van Bertrand Traoré, die zoals bekend op het punt staat om zijn toekomst een vervolg te geven bij Olympique Lyon. Ook Kurt Zouma zal de Londense club verlaten. De verdediger was afgelopen seizoen veelal afwezig vanwege blessureleed, waardoor hij uit beeld is geraakt bij Chelsea-manager Antonio Conte.

Plaats een reactie

Foebele +35180
zaterdag 17 juni 2017 om 10:03
Zie hier de werkelijke reden waarom Chelsea zoveel talenten opkoopt, het is gewoon pure handel, het is niet eens de bedoeling dat ze het eerste halen.
Vind ik leuk
GaoYao +4469
zaterdag 17 juni 2017 om 10:04
Dat is toch al jaren duidelijk? Het is een handelshuis!
Vind ik leuk
Foebele +35180
zaterdag 17 juni 2017 om 10:19
Dat zou je denken, maar toch trappen er nog heel veel jonge spelers in, dus kennelijk is het nog niet duidelijk genoeg.
Vind ik leuk
GaoYao +4469
zaterdag 17 juni 2017 om 10:24
Dat is de kracht van geld! Grote club met mooie entourage en ouders die meegesleurd worden in een droom die voorgespiegeld wordt...
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 12:26
Money rules.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:32
Nee. Cash rules everything around me. CREAM
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 12:59
Het niveau van alle competities gaat wel omhoog. Als Traore door een of andere onbekende club uit Burkina Faso was opgeleid of via Chelsea naar Vitesse en Ajax. Vind het overigens zelf geen goede speler.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:47
Ajax won de supercup? Whahaha united won de supercup!!!
Vind ik leuk
jari_ +460
zondag 18 juni 2017 om 13:09
Nee, United won de Europa League. Wij wonnen helaas helemaal niets dit seizoen ;)
Vind ik leuk
darmianto +7837
zaterdag 17 juni 2017 om 10:29
Klopt, het is pure handel maar als je de efficientie vergelijkt met Ajax dan is het lachwekkend eigenlijk. Sowieso betalen ze hun spelers daar een veelvoud van wat Ajax voor jong talent betaalt en bovendien, dit soort bedragen zijn voor hun een fooi dus hebben ze ook weinig motivatie om echt met een opleidingsprogramma te komen waarbij continu spelers die ze opleiden het eerste halen. Het is leuk bij hobbyen voor ze, meer niet. Voor Ajax (en eigenlijk alle ED clubs) is het de enige manier om nog een beetje mee te komen financieel met de grotere landen.
Vind ik leuk
Jozef +22891
zaterdag 17 juni 2017 om 10:29
He Foebele, dat is gewoon zo.

Ajax doet op een ander niveau niet zoveel anders. Wat denk je dat het gedaan had als Zivkovic er 12 had ingelegd bij Utrecht? Te weinig voor Ajax, maar aantrekkelijk voor kopers. Dan was Zivko met winst verkocht dus...
Vind ik leuk
Foebele +35180
zaterdag 17 juni 2017 om 11:38
Heb je zeker een punt, daar ben ik dan ook fel tegen, maar bij Ajax is het wel zo dat ze ook daadwerkelijk in het eerste komen (de meesten), er floppen er alleen veel te veel!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 13:02
Dat heet doorselecteren.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3771
zaterdag 17 juni 2017 om 11:09
Zoals Ajax dat ook doet, prima !
Wat een rendement; 1 1/2/ miljoen voor Younes betalen en binnen 2 jaar 12 miljoen pakken, je hoeft helemaal geen prijzen meer te pakken.......
Vind ik leuk
mcmodd +12075
zondag 18 juni 2017 om 13:46
Nee, dan hoef je geen prijzen meer te pakken, maar je kunt dan ook je jeugdopleiding opdoeken want die heb je dan ook niet meer nodig? Scheelt ook wel een miljoen of 5 per jaar. Nochtans denk ik dat het ook anders zal zitten: Er wordt ook behoorlijk risico gelopen. Als Younes in twee jaar een beenbreuk en een binnenkruisband scheur had meegemaakt hadden ze hem voortijds gratis laten vertrekken. De waarheid zit er een beetje tussenin, het een is meegenomen, het ander daargelaten, zoiets.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3771
zondag 18 juni 2017 om 19:26
Je begrijpt het niet.

De opleiding is juist een van de kerntaken bij Ajax.
Ze leiden eigen jeugd op, maar dat is slechts een deel van haar taak, daarnaast koopt Ajax vooral veel jeugd en leidt deze op.
Daar zit de grootste winst, kopen en spelers beter maken. Luister maar eens wat Younes zegt over zijn training, maar ook Suarez, Zlatan en een hele rij anderen prominenten.

Risico: Er is geen commercieel bedrijf dat kan ondernemen zonder risico aan te gaan, dat is essentieel en dus gewoon een
onderdeel van het dagelijks ondernemen.
De bottom line is hier: fouten maken, wat geld kost, maar meer
successen boeken die nog meer opleveren, dat doet Ajax beter dan welke club ook in de Eredivisie en zijn daardoor aangesloten bij de financiële Europese top elte van clubs, zoals onlangs door de pers is aangegeven.

Ajax zou een bron van inspiratie moeten zijn voor alle clubs in de Eredivisie.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 19:37]
Vind ik leuk
mcmodd +12075
zondag 18 juni 2017 om 22:26
Oh paulp50, ik snap het niet? Wat ik uit je verhaal kan halen is vergelijkbaar met een huis van plezier dat erg goed draait, waar mensenhandel de grondslag is voor financieel succes en waar vooral veel jonge mensen worden teleurgesteld omdat, al aardig ver in hun 'opleiding' ze mogen vertrekken omdat er van buiten nieuwe spelers ingekocht worden, onder het mom: jammer jongen, maar het is onze plicht om winst te maken. Probeer het elders maar, daar zal je misschien wel goed genoeg zijn.

Let op: dit haal ik uit je verhaal. Ik weet dat jet helemaal anders is, of je verhaal klopt niet. Maar dan ben ik het niet, maar jij die er niets van snapte. Dat geeft niet, ongetwijfeld heb je de tijd om wat bij te leren.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 22:28]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3771
zondag 18 juni 2017 om 23:27
Het is zo simpel:
Zo werkt het bij moderne succesvolle commerciële bedrijven nu eenmaal anno 2017.........
In jouw wat kinderlijke redenering zijn dus alle bedrijven die mensen inhuren, vervangen indien nodig, te vergelijken met huizen van plezier ?
Nou ben ik geen specialist, als het gaat over huizen van plezier, zoals jij kennelijk, dus die mening laat ik graag aan jou over.
Veel plezier overigens bij je bezoekjes en denk om je gezondheid !
Vind ik leuk
Farmer +6102
zaterdag 17 juni 2017 om 15:16
Yup.. Zolang dit soort grote clubs, maar tíg spelers onder contract houden, al heeft nog geen 25% zicht op een plek in de eerste selectie.. tja...

Dan zullen clubs als deze, altijd bovenaan blijven, en de rest... kansloos...

T is al járen tijd voor een spelers-maximum, en een salarisplafond. Dan wel begrotingsplafond... Op deze manier gaat het voetbal, gewoon hartstikke kapot aan de macht van het kapitaal..

Ja leuk soms, dat schitterende voetbal van Bayern, of Barca of Real... maar de rest van Europa kan maar moeizaam een beetje niveau halen soms, omdat ALLE supersterren worden opgezogen door dít soort grootgeld-bezitters.

Ik zie dan toch liever 6 grote teams, met elk een grote speler, ipv 2, en dat dr 3 bij Barca, en de andere 3 bij Madrid in de basis staan....
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 13:25
Je kan er maar 11 opstellen....
Vind ik leuk
Strijp +5698
zaterdag 17 juni 2017 om 10:08
19 miljoen voor traore..
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:12
Ja ik lees het ook vol verbazing.. de man heeft een handje vol goede wedstrijden gespeeld. Chapeau voor Chelsea dat ze nog zoveel hebben weten te vangen!!
Vind ik leuk
GaoYao +4469
zaterdag 17 juni 2017 om 10:15
Ben benieuwd wat hij er van gaat bakken daar in Frankrijk.. Kan die strijden tegen Memphis om de spitspositie.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:24
Memphis is geen spits !
Vind ik leuk
mcmodd +12075
zondag 18 juni 2017 om 13:54
Ik denk maar zo dat Traore die zomaar gaat winnen dan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3771
zaterdag 17 juni 2017 om 11:13
Zo kan je zien hoe waardevol het spelen is in de EL, geen hoofdprijs, maar je elftal staat wel in een prima etalage en je spelers ( Younes ) leveren zo 50% meer op, schat ik.....
Vind ik leuk
LFC16 +312
zaterdag 17 juni 2017 om 10:10
Mooi, Cerny maak je borst maar nat die plek is voor jou! Doe je best!!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 12:20
Neres....
Vind ik leuk
United +39347
zaterdag 17 juni 2017 om 12:31
Of samen ;p
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:11
Ik snap ook echt niet dat Bosz zo'n fan is van Traoré. Bosz is aboluut in staat om zijn clubs aantrekkelijk te laten voetballen dus hij weet wel een team te smeden. Maar op individueel vlak laat Bosz het toch afweten door continu voor Traoré en Veltman te kiezen. Onbegrijpelijk.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 11:42]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:37
Of Schöne in Europees wedstrijden
Vind ik leuk
Jozef +22891
zaterdag 17 juni 2017 om 10:11
19 miljoen voor Traore en dan zijn er elders op deze site mensen die zeggen dat 12 miljoen voor Younes een mooi bedrag is...

Marcje moet nog veel leren. Chelsea verkoopt zijn vuilnis voor 19 miljoen.
Vind ik leuk
darmianto +7837
zaterdag 17 juni 2017 om 10:18
Marcje nog veel leren? Kerel... Hij verkoopt Klaassen voor bijna 30 miljoen, verkocht Milik voor iets van 32 miljoen en hij gaat Younes echt niet voor maar 12 miljoen laten gaan... Als je Marc juist iets wel kan toevertrouwen dan is het veel geld binnenharken. Enne, vuilnis? Traore scoorde in de halve finale tegen z'n nieuwe club 2x, in de halve finale van de EL, dan maak je op zich wel indruk en dat bepaalde mede de prijs. Als hij in de EL er niks van had gebakken, dan zou deze transfer er niet eens komen en al zou dat wel zo zijn, dan was het voor de helft van dat bedrag geweest..
Vind ik leuk
Jozef +22891
zaterdag 17 juni 2017 om 10:24
He, dit was als geintje bedoeld. Marc doet het prima, maar ik wil eigenlijk zeggen dat 12 miljoen voor Younes te weinig is als Traore er 19 op kan brengen. Zonder dollen, we hebben een heel jaar naar Younes en Traore gekeken, en dan is iedereen toch wel duidelijk geworden dat Younes (veel) meer waard moet zijn dan Traore?
Vind ik leuk
darmianto +7837
zaterdag 17 juni 2017 om 10:31
Mwah, ik vind Younes niet per se heel veel beter dan Traore, ze zijn behoorlijk verschillend qua voetbal. Hoewel Younes wel een stijgende lijn te pakken heeft qua efficientie, bij Traore hangt het er maar net van af hoe z'n haar zit of hij 2x scoort of geen bal raakt. Wat dat betreft zou Younes, als je hem al wilt verkopen, ook wel 19 op moeten kunnen leveren.
Vind ik leuk
Jozef +22891
zaterdag 17 juni 2017 om 10:37
Dat bedoel ik. De enige keer dat ik echt wel enthousiast was over Traore was overigens tegen Lyon....daar staat tegenover dat ik echt vele malen vaker genoot van Younes.
Vind ik leuk
Ajax020 +250
zaterdag 17 juni 2017 om 10:52
Meen je dit? Het rendement van de acties van Younes is om te janken natuurlijk. 12 miljoen voor Younes is meer dan genoeg. Grote strik er om en weg met die jongen. Vervanger van hoger niveau heb je al in huis
Vind ik leuk
United +39347
zaterdag 17 juni 2017 om 12:33
Eerst maar zien en dan geloven! Kluivert heeft zeker veel potentie. Maar heeft er nog geen heel seizoen op zitten in de basis.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3771
zaterdag 17 juni 2017 om 11:19
Niet als je kijkt naar de gescoorde doelpunten ( assists weet ik niet) dan staat Traore moet 13 doelpunten er nog niet zo slecht voor......
Niet dat hij 19 miljoen waard is hoor, maar ja, Memphis hebben ze nog meer voor betaald, 25 miljoen ? Dus wat de gek ervoor geeft in deze markt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 23:22]
Vind ik leuk
United +39347
zaterdag 17 juni 2017 om 12:35
Naar United voor 34 miljoen en naar Lyon voor 16 miljoen...
Vind ik leuk
mcmodd +12075
zondag 18 juni 2017 om 13:58
Zonder dollen? Wie is er met dollen begonnen? ;-))
Vind ik leuk
Jozef +22891
zondag 18 juni 2017 om 14:53
Ik bedoel er dus mee dat ik het serieus meen.

We hebben verrekte weinig lol beleefd aan Traoré.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:14
Tuurlijk wil Bosz zijn zoon haha
Vind ik leuk
soksa +965
zaterdag 17 juni 2017 om 10:15
Ongelofelijk hoe amateuristisch voetbalclubs kunnen zijn. Week in week uit hoor je elke ajax supporter klagen dat het één en al drama is met die jongen. Vervolgens speelt hij 3 goeie wedstrijden in Europa en clubs smijten met miljoenen. Zouden die clubs/scouts langer dan 10 minuutjes aan traore besteden en ook de eredivisie wedstrijden bekijken komen ze tot een hele andere conclusie
Vind ik leuk
rpaulp50 +3771
zaterdag 17 juni 2017 om 11:24
Ja, niet voor niets wilde Chelsea hem zelfs niet meer op de bank hebben of zelfs maar verhuren, liever kwijt dan rijk dus.
De clubs hebben zoveel geld dat de betaalde bedragen voor spelers niet meer in verhouding staan tot de geleverde prestaties in misschien wel 50% van de gevallen. Als je goed in en verkoopt ( Ajax ) is het prijzengeld secundair feitelijk.
Vind ik leuk
soksa +965
zaterdag 17 juni 2017 om 11:34
Ja het is echt te bizar. Misschien ben ik te naïef. Maar op het moment dat je een speler ziet die wellicht interessant lijkt zet je er toch een scout op waar je tegen zegt dat hij een uitgebreide analyse moet maken. Ga urenlang beelden terug kijken, wedstrijdenverslagen terug lezen. Kan je als club miljoenen schelen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3771
zaterdag 17 juni 2017 om 12:04
Het schijnt dat niemand meer opkijkt van een miljoen, meer of minder, ze zijn als de dood dat ze de boot missen.......
Een goudmijn voor de zaakwaarnemers, die de boel heerlijk uit kunnen spelen, uiteindelijk zijn die de lachende derde, lopen totaal geen risico en kunnen geriefelijk middels hun kantoor
"ergens" heerlijk belastingvrij in hun geld zwemmen.
Ik krijg ook de indruk dat een club met veel geld ook veel meer betaald voor een speler. Maw; de betaalde prijs weerspiegelt niet meer de specifieke kwaliteit van een speler naar mijn mening. Je kan niet meer stellen dus dat een speler van 60 miljoen 3 x zo goed is als een speler van 20 miljoen.
Maar goed Soksa: biedt je services aan ! Prima idee voor 10% van de besparing bijvoorbeeld, kan je lekker voetballen kijken en binnenlopen, niet verder vertellen, de muren hebben oren !
Vind ik leuk
soksa +965
zaterdag 17 juni 2017 om 12:59
Haha gat in de markt. Lekker op de bank die bakken met geld binnen harken. Ben het trouwens helemaal met je eens wat betreft de stelling 'meer geld = meer smijten met dat geld'
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 10:42
Haha.. Je verwacht het het niet dat Bosz Traore naar Dortmund wilde halen..
Vind ik leuk
Aistern +357
zaterdag 17 juni 2017 om 10:43
Pfoe ben blij dat ie niet naar ons komt.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 13:02
Al zou die naar jullie toe komen, wat had ie moeten doen Dembélé en Reus eruit spelen? Dat gaat al helemaal niet gebeuren.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 13:03]
Vind ik leuk
Aistern +357
zondag 18 juni 2017 om 13:07
Geldverspilling en die Bosz is om een of andere rede nogal een fan van die palmboom.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 13:31
Zeker waar, maar denk ook wel dat het bestuur zich ermee gaat bemoeien als Bosz hem maar blijft opstellen.
Vind ik leuk
Sigma +1675
zaterdag 17 juni 2017 om 10:49
Veel van die jonge talenten gaat het niet eens om de nieuwe Messi of Ronaldo te worden..Je hoort ze het wel zeggen maar denken het niet.....

Een vette auto of 3...een vet huis in meerdere landen....een fotomodel als vriendin en een vette bankrekening dat is wat ze willen...

Kijk maar naar Depay hij heeft bereikt wat hij wilde namelijk....
Vind ik leuk
El Lobo +1184
zaterdag 17 juni 2017 om 11:13
Chelsea is een simpele verbastering van 'Geld zie'.

"When I geld see dan I koop the player!"... ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 11:17
Misschien wordt hij nu niet uitgefloten !
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 11:18]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 12:00
Pffff.... Komen wij even met de schrik vrij....
Vind ik leuk
JayDee +67
zaterdag 17 juni 2017 om 12:25
Prima nieuws vrij baan voor o.a. Justin Kluivert en wellicht Abdelhak Nouri.
Zo komt de eigen jeugd tenminste aan de bak.
Alleen jammer dat Ajax niet mee deelt in het transfer geld.
Vind ik leuk
United +39347
zaterdag 17 juni 2017 om 12:29
Leuke speler voor Lyon! Snap alleen niet waarom Bosz hem ook nog naar Dortmund wil halen. Daar lopen tenslotte betere spelers rond.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 13:14
Veel te veel geld voor Traore natuurlijk!
Vind ik leuk
Farmer +6102
zaterdag 17 juni 2017 om 15:18
Heeft 'het beroemde Technisch Hart' van Ajax, ook een bonus bedongen o pdeze transfer?

Traoré was nergens heengegaan als hij bij Ajax niet zo schitterend-in-de-etalage gezet was, natuurlijk.

Chelsea heeft éigenlijk... NIKS voor m gedaan...Deze hele transfer hebben Traoré, én Chelsea, gewoon aan Ajax te danken!
Vind ik leuk
mcmodd +12075
zondag 18 juni 2017 om 15:16
Dus eigenlijk stelt Chelsea zich op als een voetbalmakelaar? De club verdient aan de speler and that's it?
Vind ik leuk
Farmer +6102
zondag 18 juni 2017 om 16:10
Daar komt het wel op neer zo, of niet?

Hoeveel minuten heeft Traoré gespeeld voor Chelsea?
Vind ik leuk
ihvmmdk +4191
zondag 18 juni 2017 om 12:51
Zonde, Zouma is een goede verdediger.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 13:20
Toch is het wel te begrijpen dat jonge spelers voor dat soort clubs kiezen.....redt je het niet dan kom je meestal wel weer bij een andere mooie club terecht, zie met Traore eerst Ajax nu naar Lyon, vGinkel heeft via Chelsea al bij Stoke, Ac Milan en PSV gevoetbald....en ze verdienen goed daar....dus ik snap het op zich wel....ze moeten alleen niet de illussie hebben om bij die club te slagen...
Vind ik leuk
Mölby +776
zondag 18 juni 2017 om 13:48
Daar moet toch een keer wat aan gedaan worden. Chelsea haalt jonge talentvolle spelers op om ze alleen maar te verhuren en daarna te verkopen. Puur voor de handel dus en het word tijd dat de UEFA / FIFA daar paal en perk aan stelt. Geen idee hoeveel spelers de Londenaren onder contract hebben maar dat het er veel zijn lijkt me duidelijk, net als Manchester City.
Vind ik leuk
Padason +323
zondag 18 juni 2017 om 21:40
Ik was toch naar Dortmund gegaan als ik Traore was geweest, had hij altijd basisplaats gehad. Ongeacht hoe goed hij speeld.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: 'Chelsea neemt behalve van Traoré ook afscheid van stopper'