Ex-Feyenoorder bezorgt gastland Rusland sterke start op Confederations Cup

Ex-Feyenoorder bezorgt gastland Rusland sterke start op Confederations Cup

zaterdag 17 juni 2017 om 18:54

Rusland heeft zaterdag de openingswedstrijd om de Confederations Cup eenvoudig gewonnen. In Sint-Petersburg werd het tegen Nieuw-Zeeland 2-0 voor het gastland, dat volgend jaar het WK organiseert.

De Russen begonnen sterk en hadden binnen tien minuten al twee grote kansen gehad. Viktor Vasin raakte de paal en niet veel later werd een inzet van de lijn gehaald. Nieuw-Zeeland, met PEC Zwolle-aanvaller Ryan Thomas negentig minuten binnen de lijnen, beet daarna echter meer van zich af.

Juist op dat moment sloeg Rusland genadeloos toe. Na een fraaie pass wipte Denis Glushakov de bal over de Nieuw-Zeelandse keeper heen, waarna in de scrimmage Michael Boxall het laatste zetje gaf en een eigen doelpunt maakte. In de tweede helft had het gastland de controle en beperkte het zich voornamelijk tot verdedigen.

Twintig minuten voor tijd zorgde voormalig Feyenoord-spits Fedor Smolov voor de beslissing. Smolov, de afgelopen twee seizoenen topscorer in de Russische competitie, tikte simpel binnen bij de tweede paal. Daardoor kunnen de Russen zich nu richten op de groepsduels met Mexico en Portugal.

Lees meer over:RuslandNieuw Zeeland

Plaats een reactie

Senn +3527
zaterdag 17 juni 2017 om 19:06
Geen ajax topic? Die hebben toch een nieuwe trainer. Of niet?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 19:30
Geweldige topic !
Vind ik leuk
14forever +6858
zaterdag 17 juni 2017 om 19:36
Probeer je nu goedkoop te.scoren of weet je niet beter?
Vind ik leuk
AFFA +996
zondag 18 juni 2017 om 01:28
Jammer hè,dat jou clubje minder aantrekkelijk is,trouwens met alles kut club.
Vind ik leuk
Senn +3527
zondag 18 juni 2017 om 01:44
Heb je weer gedronken?
Vind ik leuk
AFFA +996
zondag 18 juni 2017 om 01:55
Jazeker koud glaasje cola.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 19:11
Ryan speelde heel erg goed.
Vind ik leuk
Tossa +872
zaterdag 17 juni 2017 om 20:50
Hij wilde zich in de kijker spelen. Is hem wel gelukt, was idd goed bezig!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 19:13
Heb niet alles gezien maar wat ik zag was een goed Rusland.

Ook Ryan Thomas speelde een goeie pot, goeie voetballer.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 19:19
Saaie wedstrijd, Rusland heeft een aardige ploeg maar is niet in topvorm. Hebben ook geen echte topspelers. Verwacht weinig van de Russen volgend jaar.

Nieuw-Zeeland speelt amper voetbal. Elftal bestaat grotendeels uit afgekeurde rugbyers. Alleen Chris Wood is een leuke speler, zou me niks verbazen aks die een transfer maakt naar de PL. Natuurlijk ontbreekt nog wel Winston Reid, de andere blikvanger. Maar ook met twee degelijke spelers gaat N-Z geen potten breken. Voor hun wel jammer dat Australië niet meer bij hun bond zit. Dan hadden ze tenminste nog een serieuze opponent gehad. Wellicht dat N-Z ook mee kan doen met Azië.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 19:29
Nog 24 uur en dan speelt CHUCKY !
Vind ik leuk
14forever +6858
zaterdag 17 juni 2017 om 19:37
Hopelijk blijf je.dan ook zo.positief..
Vind ik leuk
Peany +337
zaterdag 17 juni 2017 om 21:07
PECZwolle's Ryan Thomas made the most interceptions, joint-most tackles and had the joint-most shots for New Zealand vs Russia. Busy.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:12
Molotov?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ex-Feyenoorder bezorgt gastland Rusland sterke start op Confederations Cup