De Boer: Dan kan je Klaassen in mijn ogen in de prullenbak gooien

De Boer: "Dan kan je Klaassen in mijn ogen in de prullenbak gooien"

zaterdag 17 juni 2017 om 20:41

Ronald de Boer en Kenneth Perez vinden het heel verstandig dat Davy Klaassen gekozen heeft voor een transfer naar Everton. Het feit dat er op Goodison Park een Nederlandse manager aan het roer staat, gaat hem namelijk enorm helpen, denken de twee analisten. 

"Het belangrijkste is dat Ronald Koeman hem kent. Hij kon naar Italië, Duitsland... Maar als je een trainer hebt die zijn kwaliteiten niet snapt en die zijn kwaliteiten niet goed gebruikt, dan kan je Klaassen in mijn ogen gewoon in de prullenbak gooien", aldus De Boer voor de camera van FOX Sports.

Perez is het daar volledig mee eens. "Hij was een van de slimste spelers van Ajax. Bij zijn nieuwe club weet Koeman precies wat hij kan. Uiteindelijk is dit een toptransfer voor Klaassen."

Wie bij Ajax in de voetsporen moet treden van Klaasen? "Je hebt een speler nodig die weet wanneer hij druk kan zetten. Wanneer wel, wanneer niet, hoe. Donny van de Beek en Abdelhak Nouri zijn zulke spelers. Kijken of de nieuwe trainer het aandurft met hun", aldus Perez. 

Poll

Gaat Klaassen slagen in Engeland?

(2209 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 17 juni 2017 om 20:46
Eindelijk reageert Ronald de Boer op de transfer van Klaassen.

Wat een onzinverhaal ook zeg. Dit zeiden ze ook over de transfer van Depay naar Van Gaals Man U... Of hij slaagt of niet hangt maar van 1 persoon af en dat is Klaassen zelf.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12657
zaterdag 17 juni 2017 om 20:49
Ronald de Boer ;)

Hoe vaak hebben wie vandaag wel niet gehoord? Heeft hij ook nog een mening over het kabinet ;)
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:49
Wat een onzin. Clasie is onder koeman ook niet geslaagd in Engeland.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:12
Nee maar die speelde wel onder Koeman maar onder de nieuwe trainer niet.
Vind ik leuk
14forever +6858
zaterdag 17 juni 2017 om 20:51
Zelfs Frenkie zou dit misschien ook aankunnen. Al zie ik die liever in de.schone rol. Genoeg interne oplossingen lijkt me.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12657
zaterdag 17 juni 2017 om 20:55
Mee eens! Zo zou ik Ajax invullen.

Onana
Sinkgraven-De Ligt-Sanchez-Veltman
Ziyech-V/D Beek-F de Jong
Younes-Dolberg-Neres

Dus Frenkie Klaassen rol eigenlijk en dan V/D Beek Schøne rol die hij dit seizoen wel vaker in heeft gevuld.
Vind ik leuk
Hyena +20539
zaterdag 17 juni 2017 om 20:58
Gelieve een andere linksback erbij en het middenveld is dan wel heer erg jong. Dat zal best kunnen, maar niet een heel seizoen. Dat gaan die gastjes niet trekken. Een extra buitenspeler is ook geen overbodige luxe.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12657
zaterdag 17 juni 2017 om 21:11
Zeker goed. Maar je kan V/D Beek in moeilijke tijden ook inwisselen voor Lasse. En Frenkie voor Appie. Prima luxe op middenveld.

Sinkgraven legend! Niks aan veranderen Viergever daarachter is gewoon perfect.

Buitenspeler? Mwoah.. Younes, Neres, Kluivert, Cerny, Clement, Menig en Muric prima naar mijn mening. Als Younes dus idd vertrekt naar Torino kan er zeker wel een buitenspeler bij denk aan Larsson.
Vind ik leuk
Hyena +20539
zaterdag 17 juni 2017 om 21:14
Clement, Menig en Muric zijn geen Ajax 1 spelers. Cerny kan nog niet overtuigen. Kluivert is pas 18 en is ook wisselvallig. Om prijzen te pakken moet iedereen er elke wedstrijd kunnen staan. Ook Neres is nog alles behalve fantastisch.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12657
zaterdag 17 juni 2017 om 21:17
Neres gaat het maken. Kluivert heeft laten zien heel goed te zijn. Younes ook gewoon heel goed. Dan heb je al 3 spelers voor 2 posities die alle drie goed genoeg zijn. Cerny voor daarachter ook prima en mocht er een blessure bom komen zouden Menig, Muric en Clement wel ff invallen toch? Dus niks aan doen.

Je kan ook onnodig je geld verspillen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:15
Clement, menig en muric zijn niet goed genoeg. Cerny valt ook nog te betwijfelen. Dus ik vind het ook nog vrij magertjes.
Vind ik leuk
14forever +6858
zaterdag 17 juni 2017 om 21:00
Ik zou beek en frenkie om ruilen. Sinkgraven als back up op Lb. Tegen teams die.4-4-2 spelen, laten spelen. Veltman , zolang.er geen beter alternatief is, kan je die doen. Kluivert dan als 12de man voor beide vleugels
Vind ik leuk
Sil Meijer +12657
zaterdag 17 juni 2017 om 21:14
Ja prima.
Vind ik leuk
United +39347
zaterdag 17 juni 2017 om 21:41
Bedoel je niet:

Onana
Veltman-Sanchez-De Ligt-Sinkgraven
F de Jong- V/d Beek- Ziyech
Neres-Dolberg-Younes?
Vind ik leuk
Sil Meijer +12657
zaterdag 17 juni 2017 om 21:47
Oja dom van me.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3771
zaterdag 17 juni 2017 om 23:38
TROOST: Ik hou het ook niet meer bij Sil.......
Vind ik leuk
JohnFe +289
zaterdag 17 juni 2017 om 22:45
Wie op de plaats van Younes, ALS die vertrekt?

Ik ben eerlijk, ik volg Ajax niet zo, maar hoorde zoiets?
Vind ik leuk
United +39347
zaterdag 17 juni 2017 om 23:11
Dan kan Kluivert daar spelen. Maar ik denk dat er dan wel een andere speler wordt aangetrokken.
Vind ik leuk
JohnFe +289
zaterdag 17 juni 2017 om 23:26
Tjee, wat een gemiddeld jonge ploeg dan?

Daarom zal je wel gelijk hebben en een speler met wat ervaring erbij gehaald worden.

Ik moet nog wennen dat we gepromoveerd zijn en weer tegen Ajax mogen.:)
Vind ik leuk
United +39347
zaterdag 17 juni 2017 om 23:30
Ja behoorlijk jong! Vol talent maar nog niet genoeg ervaring. Dus denk ook dat er nog wel wat bij moet. De mix tussen ervaring/kwaliteit en talent is belangrijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3771
zaterdag 17 juni 2017 om 23:37
Internationaal gezien ( vooral ) een te licht middenveld qua "fysiek" denk ik, Sinkgraven en Veltman worden nooit echt goede verdedigers, ook hier mis ik de fysieke kracht.
Maar Ajax is nog in de markt, dus wie weet. Bovendien Ajax blijft een goede kanshebber voor het Kampioenschap natuurlijk ook met jouw invulling van het elftal. Internationaal moet er echt nog wat kracht bij, natuurlijk in combinatie met kwaliteit, MU vs Ajax moeten we lering uit trekken !
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:07
Ben benieuwd, wordt sowieso lastig in de PL...
Grote sterke en snelle middenvelders..
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:17
Nouri juist niet dony van de beek wel
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 21:28
"Maar als je een trainer hebt die zijn kwaliteiten niet snapt en die zijn kwaliteiten niet goed gebruikt, dan kan je Klaassen in mijn ogen gewoon in de prullenbak gooien". Geldt dit niet voor iedere trainer/speler relatie? Wat een open deuren.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:10
Ik denk dat Koeman zo snel gehandeld heeft omdat hij dacht dat anders Bosz er achteraan ging.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:40
Maak het toch niet groter dan het is. Iedere voetballer die niet op de geschikte wijze wordt benut, verliest zijn waarde voor een ploeg. Hou toch op met die onzin, prutsers De Boer en Perez.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3771
zondag 18 juni 2017 om 02:54

Het zou moeten zijn: " Een trainer die de kwaliteiten van Klaassen niet goed snapt en gebruikt kan zo de prullenbak in ".
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:18
Feyenoord gewoon weer kampioen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Boer: "Dan kan je Klaassen in mijn ogen in de prullenbak gooien"