Nieuw plannetje FIFA en Van Basten: rigoureuze aanpak tegen tijdrekken

Nieuw plannetje FIFA en Van Basten: rigoureuze aanpak tegen tijdrekken

zaterdag 17 juni 2017 om 22:17

De FIFA-commissie die zich bezighoudt met het innoveren van het voetbal, gaat binnenkort mogelijk een nieuw proefballonnetje oplaten. Er wordt gekeken naar de haalbaarheid van zogenaamde 'effectieve speeltijd'. De eerste en tweede helft van een wedstrijd duren dan geen 45, maar 30 minuten. 

Het gaat om een nieuw project van de FIFA en IFAB, een commissie die waakt over de spelregels in het voetbal. Als zogenaamde 'chief officer of technical development' is er ook een belangrijke rol weggelegd voor Marco van Basten, voormalig bondscoach van Oranje. Hij mag filosoferen en meedenken over experimenten met effectieve speeltijd. 

Centraal staat het idee van de FIFA en IFAB om een helft 30 minuten te laten duren. De klok wordt stilgezet wanneer het spel stilligt. Als de scheidsrechter heeft gefloten voor een blessurebehandeling, stopt de tijd. Dat is ook zo wanneer de bal over de zijlijn is verdwenen voor een ingooi. Het idee erachter is dat tijdrekken uitgebannen wordt. Lang op de grond blijven liggen bij een blessure, heeft geen nut meer. 

In een rapport over dit plan valt te lezen dat het vooralsnog om 'een idee waarover slechts gediscussierd wordt' gaat. 

Poll

Lijkt dit idee jou wat?

(2577 stemmen)

Plaats een reactie

Haarbal +705
zaterdag 17 juni 2017 om 22:21
Het lijkt wel alsof van Basten helemaal niet van voetbal (regels) houdt!
Vind ik leuk
Noudyo. +3464
zaterdag 17 juni 2017 om 22:22
Straks schaffen ze hands ook af.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:43
Hij heeft vak voor tijd gescoord in de 59ste minuut.. ik heb t vaker gezegd MVB is een gevaar voor het voetbal
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 22:44]
Vind ik leuk
LFC16 +63
zaterdag 17 juni 2017 om 23:15
die goal in de 88e minuut was ik en jij denk ik ook maar wat blij mee!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:17
Hij heeft vast te veel bij z'n dochter op het hockeyveld gekeken
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:21
was te verwachten. Is al veel vaker aangehaald.
Vind ik leuk
Pino61 +1615
zondag 18 juni 2017 om 07:53
In dribbelen, lange en korte corners, constant doorwisselen video ref op het grote scherm, cheerleaders op het veld bij iedere stop, Ijshockey muziek etc.....
Kortom..... voetbal naar de klote
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 07:55]
Vind ik leuk
Morris +7783
zondag 18 juni 2017 om 11:23
Prachtig.. Pino en veren in gesprek. Weer word ik emotioneel..
Vind ik leuk
Noudyo. +3464
zaterdag 17 juni 2017 om 22:22
Of je laat een helft gewoon 45 minuten duren èn laat de tijd stilstaan wanneer de wedstrijd "stop staat"?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 22:31]
Vind ik leuk
Filip_FCU +1736
zaterdag 17 juni 2017 om 22:24
Precies wat ik dacht, waarom zou je dan de helften 30 minuten maken? Tijd stil zetten vind ik wel een goed idee, en dan een videoscheids erbij en alles zou zomaar opeens eerlijk kunnen verlopen :o
Vind ik leuk
Noudyo. +3464
zaterdag 17 juni 2017 om 22:26
Verder krijg je dan ook dat spelers met een betere conditie dan een gebruikelijke voetballer minder belangrijk worden, wat minder is voor spelers als Klaassen. En dat soort spelers vind ik toch wel goed om te zien spelen.
Vind ik leuk
United +24164
zaterdag 17 juni 2017 om 23:56
Precies! Ze moeten het verder niet gaan veranderen. Dan wordt het gewoon minder leuk. 45 minuten + tijd stil zetten + videoref en doellijntechnologie. Klaar :)
Vind ik leuk
Harrie82 +1037
zondag 18 juni 2017 om 05:44
Weet je hoe lang de wedstrijden dan gaan duren.
Iedere uitbal, achterbal, corner, vrije trap, blessure en wissel de tijd direct stil.
Dan komt er minimaal 10 à 15 minuten per helft bij.
Op dit moment is er echt niet veel meer als 30 minuten zuivere speeltijd. Dan duurt een wedstrijd totaal ruim 2 uur.
Dus ik zeg meteen invoeren, samen met videoref en doellijntechnologie.
Vind ik leuk
Jozef +12439
maandag 19 juni 2017 om 07:51
Door twee keer dertig minuten zuiver te gaan spelen hebben de 'rekkende' partijen nu op voorhand al hun voordeel binnen. Als twee ploegen allebei echt willen wordt er meer dan zestig minuten gespeeld in het totaal.Bij twee keer dertig minuten ga je weer krijgen dat de tijd weliswaar wordt bijgeteld, maar dat telkens bewust te lang wordt onderbroken.

Gewoon, twee keer veertig minuten lijkt me fair.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:30
Misschien 30 min per helft omdat nu de zuivere speeltijd gemiddeld 60 min per wedstrijd is. Als je het mij vraagt kaat alles hoe het is + videoref.
Vind ik leuk
poklane +1042
zondag 18 juni 2017 om 00:07
"omdat nu de zuivere speeltijd gemiddeld 60 min per wedstrijd is"
Sorry hoor, maar geloof je jezelf? Denk je nou serieus dat tijdens 1/3e van elke wedstrijd het spel stilligt? Laat me alsjeblieft niet lachen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 00:17
Dat is gewoon gemeten hoor. Klopt wat ie zegt
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 07:09
Bron!? Overigens denk ik ook dat het wel klopt...
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:02
http://www.volkskrant.nl/sport/zuivere-speeltijd-bij-het-ek-ligt-laag~a565378/

Eerste hit op google. Geen zin om verder te zoeken voor je ;)
Vind ik leuk
Hyena +12610
zondag 18 juni 2017 om 02:07
Dat is vaak zat echt zo ja. Helaas.
Vind ik leuk
Exitium +290
zondag 18 juni 2017 om 02:35
Klopt wel hoor. Denk eens aan een doeltrap, duurt al snel 15-20 seconden voor die genomen wordt. Corners duren nog langer met al die verdedigers die mee naar voren moeten, en daar zijn er gemiddeld zo'n elf van in een wedstrijd in Nederland. Dan nog de tijd rond vrije trappen, juichen na goals, wissels, blessurebehandelingen.. Gaat erg hard op die manier.
Vind ik leuk
yuuup +3462
zondag 18 juni 2017 om 03:13
Makkelijk.
Vind ik leuk
Cappie +3243
zondag 18 juni 2017 om 09:45
Volgens mij was het iets van 62 minuten gemiddeld ofzo. Maar een bron zou wel fijn zijn inderdaad. Er is onderzoek naar gedaan in ieder geval. Misschien dat ik ook wel fout zit en dat het 72 minuten is :P
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 13:25
Kampioenschap is naar de bol gestegen :P Check jij niet eerst of iets daadwerkelijk zo is voordat je iets roept? Probeer het eens, meestal werkt het! :D
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:26
45 minuten per helft of de hele wedstrijd?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 22:26]
Vind ik leuk
Noudyo. +3464
zaterdag 17 juni 2017 om 22:27
De wedstrijd inclusief verlenging
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:35
Dan gaat een wedstrijd 3 uur duren :)
Vind ik leuk
Noudyo. +3464
zaterdag 17 juni 2017 om 22:35
Mooi toch? Des te meer voetbal, des te beter ;)
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:41
Denk dat met tv niet goed valt.
Maar aangezien een wedstrijd 90 min hoort te duren zouden t eigenlijk 90 echte min zijn.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 02:36
Denk dat er veel relaties sneuvelen dan....
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:36
Gezellige avondjes worden het dan :-)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 07:16
dan ook continu doorwisselen toestaan. geen probleem.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 00:19
Klinkt heel mooi, alleen er zit wel een nadeel aan. Uit onderzoek blijkt dat bij een gemiddelde wedstrijd maar 60 min van de 90 min 'effectief' gebruikt wordt. Dat betekent per helft dat er 15 minuten niet gespeeld wordt. Dan krijg je dus al snel dat een helft een uur duurt of misschien wel langer. Ik denk dat ze daarom voor die 30 minuten hebben gekozen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 01:31
Dan heb ik nog meer tijd om bier te drinken in het stadion. Mag ik er wel een bijbaantje bij nemen anders is het niet te betalen.
Vind ik leuk
HanV +1077
zondag 18 juni 2017 om 09:15
Ik denk dat je juist minder tijd krijgt om te drinken tijdens de wedstrijd. Het idee van hem is toch juist dat er naast de 60 minuten speeltijd dan minder dan een half uur verloren gaat aan tijdrekken omdat het geen zin meer heeft. Ik zie het niet gebeuren, dat tijdrekken begint toch pas na een uur. Je ziet ook bijna altijd dat de keeper er mee wegkomt zonder geel of vrije trap tegen, ondanks waarschuwingen. Laat ze eerst maar eens doen dat die een vrije trap tegen krijgt als die meer dan 6 seconden de bal vast heeft. Als het publiek gaat tellen wordt de scheidsrechter misschien wat actiever daarop.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:42
Ik reageer op de mensen hier boven die zeggen dat een wedstrijd dan 3 uur gaat duren. Dan heb ik meer tijd om te drinken.

Maar om nog ff op jouw te reageren. Er zijn zat clubs die vroeg op 1-0 komen en dan meteen beginnen met tijd rekkken. Daar moet je vanaf. En dat met de keeper wat jij zegt ben ik met je eens.
Ik kan me nog herinneren dat op het wk 98 geloof ik chilli voor stond en zamarano en salas de hele tijd bewust buitenspel gingen lopen om tijd te rekken. Dat vond ik op zich nog wel creatief maar dat moet je niet hebben.
Vind ik leuk
yuuup +3462
zondag 18 juni 2017 om 03:10
Dan gaat een wedstrijd dus ruim 2 uur duren en met verlenging 3 uur.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:22
Niet verkeerd gebeurt in andere sporten ook. Krijg je wel reële speeltijd
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:22
Ze zouden de plek van ingooien ook beter in de gaten moeten gaan houden kan me daar vaak echt aan irriteren.
Vind ik leuk
United +24164
zondag 18 juni 2017 om 00:11
En ook de manier van ingooien. En op het lijntje staan. Is er allemaal niet meer bij. Sommige gooien echt als kleuters.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:23
Omdat het van basten is zeg je bijna stndaard nee in zo'n poll. Maar dit lijkt mij prima. Bovendien meer wissels toestaan ik zeg onbeperkt per linie of per positie twee mogelijkheden.
Vind ik leuk
Artikia +584
zaterdag 17 juni 2017 om 22:29
Onbeperkte wissels betekent dat rijke teams gaan zorgen dat ze 22 volwaardige spelers hebben. Dan wordt het gat tussen Nederland en het buitenland helemaal gigantisch, aangezien wij niet eens 11 goede spelers kunnen betalen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:37
Klopt maar toch wordt tactiek belangrijker. Wisseltactiek. Er zit minder kapitaal op de bank dat je nooit ziet te verpieteren. Ook jongere spelers kun je beter brengen.
Maar ik ben met je eens dat een NBA achtige structuur met salry caps etc zou helpen.
Vind ik leuk
Artikia +584
zaterdag 17 juni 2017 om 22:46
Zeker, maar dat is uiteindelijk allemaal voorkeur. Ik heb namelijk niet zoveel met wisseltactiek, ik heb liever meer nadruk op het spel zelf. Wat dat betreft is 2x 30 minuten wel interessant, omdat het tempo dan waarschijnlijk een stuk hoger ligt. Als je het eerste kwartier afwacht, kost dat je al een kwart van de wedstrijd ipv 1/6e.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:57
Ik zie heel veel afwachtend energieloos lusteloos slecht kutvoetbal. Er zijn nog maar een paar ploegen die echt iets kunnen. De rest is tegenhouden vaak veroorzaakt door het kwaliteitsverschil ook forse veschillen in het atletisch vermogen. Dat moet aangepakt worden
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:25
Dit is eigenlijk geen slecht idee

RIP Barcelona als het ingevoerd wordt
Vind ik leuk
Noudyo. +3464
zaterdag 17 juni 2017 om 22:32
Hoezo? Die waren toch eerder van de schwalbes?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:26
Goed om te proberen
Vind ik leuk
mcmodd +2232
zaterdag 17 juni 2017 om 22:26
Heb dit meegemaakt met basketball. Zorg dat je licht hebt op je fiets mannen, het kan zomaar 3 uur en 20 minuten duren, zuurstof moet worden klaargezet, je moet minimaal 5 wissels kunnen inzetten en spelers ook weer opnieuw kunnen laten invallen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:27
Dan moet je de scheidsrechters beter opleiden, want die hoort nu bij tijdrekken, blessures etc ook alle verloren gegane tijd bij te tellen
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:27
Nee.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:49
Graag ja dat er wel iets aan gedaan wordt.
Edit: oke ff voor de duidelijkheid. Ik wil dan niet naar 30min gaan, maar voor de 45 min. En dan alsnog de tijd stil leggen wanneer het spel niet gespeeld wordt.
Zou ook weer wat zijn op conditiegebied, spelers als Toornstra gaan maar door, en die kunnen dan uitblinken op dat gebied.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 23:51]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:27
30 minuten voor een helft? Echt heel erg tegen! Gewoon zo als het was.

De tweede vind ik aan alles een top regel. Eindelijk af van tijdrekkers.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:28
Zeer goed

Zie je ook bij hockey
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:32
Een van onze beste voetballers die zich compleet belachelijk maakt, doet pijn.
Vind ik leuk
Sota +7
zaterdag 17 juni 2017 om 22:36
Poeh poeh, een paar maanden er over doen om iets te bedenken wat al vaker geopperd is. Kom op Marco bedenk iets goeds of hou je stil
Vind ik leuk
14forever +3322
zondag 18 juni 2017 om 00:02
Marco oppert dit idee zelf al jaren. Net zoals blauwe kaarten. En een een xtra 15' meter na de middenlijn.waar geen buitenspel gestaan kan.worden.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:37
Wat een dom geleuter!! Wil je effectieve speeltijd? Bij elke stervende zwaan de klok stilzetten en gewoon doorspelen tot de 45 minuten
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:37
Op zich geen slecht plan, maar in plaats van 30 minuten per helft gewoon 45 houden.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:38
Sinds hij het nl-elftal de rug toe heeft gekeerd. Is het nog verder bergafwaarts gegaan met hem. Triest gewoon die Van Basten
Vind ik leuk
Siem +31
zaterdag 17 juni 2017 om 22:42
Doe dan 2x 45 minuten zuivere speeltijd
Vind ik leuk
joedelie +1042
zaterdag 17 juni 2017 om 22:52
Ik vind het een goed idee.. Spelers zullen hun energy dan nog meer op voetbal kunnen richten en ik denk dat het wat speeltijd niet eens veel verschil is met die 90 minuten.. Natuurlijk de tijd gaat sneller.. Maar je kijkt dan alleen nog naar voetbal!
Vind ik leuk
JohnFe +138
zaterdag 17 juni 2017 om 22:54
Ik hoorde ook iets van een self pass instellen, wat is dat en wat is het voordeel?
Vind ik leuk
14forever +3322
zondag 18 juni 2017 om 00:03
Ipv een ingooi.
Vind ik leuk
United +24164
zondag 18 juni 2017 om 00:16
Net als in de zaal dus?
Vind ik leuk
14forever +3322
zondag 18 juni 2017 om 01:31
Yep. Marco had al veel van deze ideeen als speler. Was altijd gericht op zuivere speeltijd en sneller spel. Ook zijn blauwe kaarten idee vond ik erg sterk.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:54
Worden de toegangsprijzen voor supporters ook goedkoper dan? Toch een halfuur minder vermaak.. Dat ze tijdrekken willen aanpakken prima maar waarom op deze manier oplossen?

Onsimpatiek gedrag in voetbal uitbannen prima!

Grote ergenissen in het voetbal..
-Klagen bij de scheidsrechter (alleen goedkeuren bij een aanvoerder van een partij)
-matenaaierij
-Kaarten vragen
-Swalbes
-Tijdrekken

Er staan inderdaad wel een paar leuke en aantrekkelijke nieuwe dingen in het verslag, en moet zeker eens uitgeprobeerd worden, maar voer eerst wereldwijd de videoref/doellijntechnologie in zou ik zeggen. Als dat goed werkt en iedereen tevreden is zou ik zeggen ga aan de slag om nog meer nieuwe dingen toe te passen, maar het moet niet totaal een andere sport worden natuurlijk. Voetbal moet geen hockey of tennis worden. Het ergste punt waar ik mij aan stoor het onrespecloze gedrag naar een scheidsrechter er is geen gezag van de spelers, eigenlijk moet een scheidsrechter heilig in het veld zijn. Kijk naar Rugby daar durven ze geen eens te mopperen anders krijgen ze een tijdstraf.




[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 23:40]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:56
Prima idee wat betreft tijd stil zetten wanneer er niet daadwerkelijk gevoetbald wordt. Blijkbaar moet daardoor wel de speeltijd van de wedstrijd aangepast worden, anders zou deze waarschijnlijk te lang gaan duren. Dát idee, dat een wedstrijd 2 x 30 minuten wordt, dat staat me wat tegen nog. Het feit dat er nagedacht wordt over uitbannen van tijdrekken.. halleluja!!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:04
Zorg er eerst eens voor dat je je al bestaande hulpmiddelen overal krijgt daar waar het hoort ...Dus in ieder stadion doellijn en een videoref.

Daar heb je voorlopig nog je handen aan vol.
Vind ik leuk
United +24164
zondag 18 juni 2017 om 00:17
Precies! Gewoon het spelletje zo laten zoals het is. Op zich met de tijd stil zetten ben ik het dan wel weer mee eens. Maar gewoon 90 min voetbal.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 02:45
Tja wij PSV'ers kunnen het weten
Vind ik leuk
Guust +1482
zaterdag 17 juni 2017 om 23:09
Soms zou het een goeie zijn, ze hebben de tijd weleens opgenomen en dan komen ze niet verder dan 25 minuten speeltijd per helft, dat is wel bizar hoor. Maar dit is wel gek.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:26
Is vast ook goed voor de commercie! 'deze schwalbe wordt mede mogelijk gemaakt door lekkerduiken.nl' zuivere speeltijd prima, maar hoef er geen reclame voor terug te krijgen, die paar seconden dat het stil ligt... ik zie ze der goed voor aan!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 02:51
Of zo'n kut orgel dat je tijdens de pauzes van ijshockey en ik meen ook basketball hoort. Dat wordt in NL natuurlijk meteen het hoempapa orkest van Kleintje Pils ( bekend vh schaatsen). Of Lee Towers die bij elke pauze ff You never walk alone inzet. Of Guus bij PSV En dan denk ik aan Brabant. Of Dree bij Ajax met Bloed zweet en tranen.

Bij nader inzien Marco, laat maar zitten !
Vind ik leuk
Santi +5187
zaterdag 17 juni 2017 om 23:28
tijdrekken vind ik kut, maar nog kutter is het als je schiet op goal en hij wordt afgekeurd omdat het 'een seconde of 2 te laat is'

next!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:40
Pappen en nat houden actie, gaat hem niet worden San Marco.
Kijken eens naar interchange zoals bij hockey, dat gaat pas tijd winst opleveren!!
Vind ik leuk
United +24164
zaterdag 17 juni 2017 om 23:50
Ze kunnen toch beter de tijd stilzetten en de 45 minuten hanteren?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:56
Zeggen veel mensen hierboven. En ik denk dat mensen met veel conditie dan een betere aanwinst zijn. Is weer een andere strategie in het voetbal.
Dacht ook even aan 3x 30 min. Maja dan zit je weer met de pauzes, geen idee of toeschouwers dat willen.
Vind ik leuk
United +24164
zondag 18 juni 2017 om 00:04
Ik reageer altijd eerst op het bericht daarna lees ik de reacties pas ;p

Ze moeten gewoon dezelfde speeltijd hanteren. 45 minuten + spel stil wanneer nodig is + Videoref en doellijntechnologie.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 00:32
Soms doe ik dat ook wel eens:) En voor de rest ben ik het ermee eens. Ben benieuwd hoe het voetbal eruit ziet met alleen die 3 extra regels erbij.
Vind ik leuk
United +24164
zondag 18 juni 2017 om 00:33
Dat wordt sws een eerlijke partij! Geen rare beslissingen meer.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:53
Iets nieuws in de conservatieve voetballerij, dat wordt moeilijk.........! Moet iedereen wakker worden, nadenken en z'n fantasie gebruiken.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:55
Ik opteer voor minder saai en eerlijker spel in iedergeval, uitzonderingen ( qua saaiheid ) daargelaten.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 23:57]
Vind ik leuk
Cfc +559
zondag 18 juni 2017 om 00:07
Ze moeten eens een keer ophouden met dat geëxperimenteer met de regels van deze prachtige sport. Kan ipdv eens de gene aan die het proberen te verzieken zoals gele kaarten sneller geven voor tijdrekken, rood voor schwalbes en schorsingen met terugwerkende kracht voor schwalbes
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 00:21
Hier kunnen we wel wat regels erbij verzinnen wat goed kan gaan

Suggesties
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 00:31
Over doelschoppen gesproken ik oud amateur scheidsrechter van de knvb

Ik deed op t veld als scheidsrechter , als de keeper een doelschop wilt gaat nemen en ik merk dat hij tijdrekt dan ging ik met mn arm omhoog en deed 4 vingers opsteken en zei 4,3,2,1, de meeste keren trapte ze de bal hoog naar voren toe hh

Een enkeling waren er 2 ervan had ik geel gegeven na mijn 4 sec. Regel

Is een goede regel om t lekker door te laten lopen

Ook met inworpen dacht ik eraan (had ik nog niet gedaan) als de speler de bal pakt en volgens weer door geeft een andere te laten willen in te gooien om dan af te gaan fluiten en de inworp voor de tegenstander te laten
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 00:35
Waardeloos.... voetbal is 90 minuten bikkelen. Spelregel ok, maar wel gewoon 45.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 00:43
Heeft ook de mogelijkheid dat bij weinig tijdrekken (want ze weten dat het geen zin meer heeft) een helft plotseling na 37 minuten voorbij is. Dat is ook niet de bedoeling lijkt me.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 01:13
Maar 30 minuten is wel heel kort stel dat er bijna geen oponthoud is dan word een wedstrijd wel heel erg kort . Je kan ook denken aan geen wissels meer in de laatste 5 minuten. Binnen 15 seconden van het veld anders mag de wisselspelers pas na 5 minuten invallen bv .
Vind ik leuk
Phoxy75 +138
zondag 18 juni 2017 om 01:14
Lijkt me beter om de speeltijd van Van Basten ernstig in te korten. Die man zegt alleen maar domme dingen.
Vind ik leuk
_AJAX_ +827
zondag 18 juni 2017 om 03:12
Dus dat betekent ook dat oudere voetballers ook langer meekunnen...
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 03:42
lol dit was letterlijk dat artikel dat ik had gepost
Vind ik leuk
JCJWZ +5578
zondag 18 juni 2017 om 04:29
Lang blijven liggen blijft wel degelijk nut hebben, extra tijd om uit te rusten, te hergroeperen of het doen laten lijken dat de overtreding zwaarder was dan in werkelijkheid, tegenstander frustreren....
Vind ik leuk
Vak-DD +4020
zondag 18 juni 2017 om 05:53
Kan die man niks anders gaan doen met zijn rare ideeën !
Vind ik leuk
Leffe +31
zondag 18 juni 2017 om 06:32
Doe het net als hockey dan, kan de voetbal nog veel van leren.
Vind ik leuk
reggie +260
zondag 18 juni 2017 om 08:08
Dan weet je nooit meer hoe laat je als supporter thuis komt;)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 08:21
Marcootje wil er een soort van Robotvoetbal van maken, echt de ene na de andere lachwekkende aanrader komt uit de koker van deze voormalige Godenzoon,de volgende aanrader van Marcootje is de doelen 15 meter breed maken, dan word er meer gescoord en de keeper krijgt een blinddoek voor om het nog spannender te maken.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:44
Tijdrekken is natuurlijk een verschrikking, maar speeltijd verkorten ook. Nu wordt er meer van de concentratie en conditie gevraagd, waardoor juist in de laatsten minuten een wedstrijd beslist of weggegeven kan worden. Soms kakt een wedstrijd wat in maar dat geeft een minder team juist weer wat tijd op te krabbelen. Ik vindt derhalve dat er een stuk charme verloren gaat. Laat de scheidsrechters maar sneller een kaart trekken, en daarbij kan er nog steeds veel tijd getrokken worden met het pingelen bij de cornervlag of eeuwig terug spelen, keepers die dan wat langer de bal vasthouden e.d. omdat de bal dan nog in het spel is.
Vind ik leuk
pikkebaas +1387
zondag 18 juni 2017 om 10:48
Het stil zetten van de klok is een prima idee, niet die 30 min.speeltijd per
helft.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:21
Is een idee van JC van al zeker 15 jaar geleden
Vind ik leuk
Jozef +12439
zondag 18 juni 2017 om 12:24
Prima idee, maar speeltijd inkorten tot twee keer veertig minuten. Met twee keer dertig minuten hebben de tijdrekkers op voorhand hun voordeel al binnen. Voetbal mag toch ook best fysiek een veldslag zijn?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nieuw plannetje FIFA en Van Basten: rigoureuze aanpak tegen tijdrekken