'Alves (34) verlaat Turijn en verkast voor zeven miljoen naar Premier League'

'Alves (34) verlaat Turijn en verkast voor zeven miljoen naar Premier League'

zaterdag 17 juni 2017 om 23:20

Britse en Italiaanse media weten het zeker: Manchester City gaat zich binnenkort versterken met Dani Alves. De vleugelverdediger van Juventus verkast voor ongeveer zeven miljoen euro naar de Premier League. 

The Guardian heeft begrepen dat Alves (34) in Manchester een tweejarig contract kan tekenen. City-manager Pep Guardiola is na het vertrek van zowel Bacary Sagna en Pablo Zabaleta dringend op zoek naar een nieuwe rechtsback. Alves kent hij nog uit hun gezamenlijke periode bij FC Barcelona. 

Het contract van Alves bij Champions League-finalist Juve loopt door tot medio 2018. Om die verbintenis af te kopen, moet er zo'n zeven miljoen op tafel worden gelegd - een schijntje voor de steenrijke Citizens. Juventus is bereid om mee te werken. 

In de afgelopen weken betaalde Manchester City opgeteld negentig miljoen euro voor doelman Ederson (Benfica) en vleugelaanvaller Bernardo Silva (AS Monaco). Guardiola wil ook nog een linksback én een centrale verdediger toevoegen aan zijn sterrenselectie. 

Plaats een reactie

zaterdag 17 juni 2017 om 23:25
Zou mooi zijn voor Alves. Nog ff op het einde van he carrière de BPL mee pakken. Fantastische prof.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:30
Ja doet het nog steeds goed op die leeftijd! Niet stuk te krijgen.
Vind ik leuk
Pino61 +6960
zaterdag 17 juni 2017 om 23:34
Goeie gozert
Vind ik leuk
Niellie078 +19695
zaterdag 17 juni 2017 om 23:39
Maar city word geen kampioen dus die gaat hij niet pakken
Vind ik leuk
Ajax_DTC +1698
zaterdag 17 juni 2017 om 23:42
Glazen bol?
Vind ik leuk
Niellie078 +19695
zaterdag 17 juni 2017 om 23:45
Ja guardiola's manier van spelen werkt niet in de premier league dat heb je wel gezien
Vind ik leuk
Ajax_DTC +1698
zaterdag 17 juni 2017 om 23:48
Ben ook benieuwd hoe t dit jaar gaat uitpakken .. maar tot heden is t nog geen match..

Maar ff nog je glazen bol!! Ajax?
Vind ik leuk
Niellie078 +19695
zaterdag 17 juni 2017 om 23:50
Mijn verwachting is dat Ajax kampioen word en dat keizer het erg goed gaat doen
Vind ik leuk
Filip_FCU +4633
zaterdag 17 juni 2017 om 23:57
En Utrecht!?!?
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 00:40
Die wordt 2e!
Vind ik leuk
Tyson89 +2542
zondag 18 juni 2017 om 03:10
Die worden met al hun spelersverlies keurig 6de en halen de playoffs. Verder kan mijn bol nog niet kijken helaas, ik heb een goedkope..
Vind ik leuk
Tyson89 +2542
zondag 18 juni 2017 om 03:09
Ik hoop het voor je, mijn glazen bol laat een Luuk de Jong zien die er weer ouderwets 26 inwerkt en PSV naar de titel werkt. Dan mag Keizer van mij in zijn eerste jaar een keurige tweede plaats halen ;)

Maar mijn glazen bol is wel wat troebel geworden......
Vind ik leuk
Gu3rilla +11549
zondag 18 juni 2017 om 12:06
Hij is toch 3rde geworden zonder fatsoenlijke backs en heeft het beste voetbal in de PL laten zien verschillende wedstrijden.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:46
Ze kunnen zo kampioen worden maar word wel heel moeilijk. Ik hoop dat dit jaar echt spannend gaat worden in de BPL.
Vind ik leuk
Niellie078 +19695
zaterdag 17 juni 2017 om 23:48
De Premier league vergt fysiek gewoon erg veel.. afgelopen seizoen was het niet best
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 01:08
Nee maar dit was ook een team dat al heel wat jaren samen speelt. Die kun je niet in 1 jaar door selecteren. Dus ik verwacht er dit jaar wel veel van.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 08:50
Dan ben ik benieuwd wie jij als grote kanshebber ziet. Volgens mij is het in de PL zo dat er gewoon 6 ploegen kampioen kunnen worden.
Vind ik leuk
Niellie078 +19695
zondag 18 juni 2017 om 08:51
Als conte blijft dan heeft chelsea denk het meeste kans
Vind ik leuk
Ajax_DTC +1698
zaterdag 17 juni 2017 om 23:32
Verassende move.. uiteraard een topper nog op zn 34 ste!!!
Vind ik leuk
Gu3rilla +11549
zaterdag 17 juni 2017 om 23:34
Alves en Walker op rechts Mendy en Bertrand op links dat zou echt zeer wild zijn.
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 00:41
Lucky als jullie hem binnenhalen!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:34
Kom terug, Alves:(

Ik weet dat de kans dat dit gebeurd heel klein is, maar ik HOOP dat die terugkeert
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 00:06
Ik ook.
Al is het alleen maar voor de sfeer.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:34
Ajax , Goede vervanger voor Tete !!!!
Vind ik leuk
Ajax_DTC +1698
zaterdag 17 juni 2017 om 23:36
Humor heb je wel
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:49
Nou ze vinden vast wel een goedkopere oplossing om die plaats op de bank in te vullen ;)
Vind ik leuk
Liwwadder +3138
zondag 18 juni 2017 om 00:14
7 miljoen?.. dat is nu juist goedkoop lijkt me..of zouden ze de 10 ervoor vergeten zijn.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 00:39
Voor een speler van 34...
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 00:39
Haha geweldig om hem nog een keer in de Premier League te zien! Wel bij het verkeerde deel van Manchester! Maar ach van deze speler alleen al kan je van genieten.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 00:46
Dacht dat Feyenoord wat in hem zag als opvolger voor Karsdropje
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 01:47
Dit zou een geweldige aankoop van city zijn! Ja hij is 34, maar nog steeds o zo goed, en hij weet wel hoe ie prijzen moet winnen :P
Vind ik leuk
Leffe +254
zondag 18 juni 2017 om 06:36
7-miljoen voor een 34-jarige speler.,,Zijn er spelers die dit ook waard zijn geweest op die leeftijd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Alves (34) verlaat Turijn en verkast voor zeven miljoen naar Premier League'