Spaanse coach lyrisch over halve Nederlander: 'Een voorbeeld, we zijn gezegend'

Spaanse coach lyrisch over halve Nederlander: 'Een voorbeeld, we zijn gezegend'

zondag 18 juni 2017 om 08:21

Marco Asensio was zaterdag de grote man tijdens de 5-0 zege van Spanje op Macedonië op het EK onder 21 jaar. Ook bondscoach Albert Celades steekt de loftrompet over de middenvelder van Real Madrid.

"Ik wil Marco feliciteren met zijn hattrick en zijn inzet en de toewijding waarmee hij speelde", zegt Celades op de website van de UEFA. "Hij is een voorbeeld voor ons allemaal. Als een speler die komt van de nationale A-selectie en uit de Champions League en vanwege de motivatie die hij toont. We zijn gezegend om een jongen met zijn kwaliteiten te hebben, als voetballer en als persoon."

Asensio, zoon van een Nederlandse moeder, scoorde tegen Macedonië liefst drie keer. Alle goals waren ook nog eens van grote klasse. De middenvelder blijft evenwel rustig. "Voetbal draait om het maken van doelpunten, maar deze wedstrijd is afgelopen en nu moeten we ons richten op Portugal."

Plaats een reactie

zondag 18 juni 2017 om 08:27
Fijne goals zeg!
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zondag 18 juni 2017 om 09:00
Hij maakt alleen maar mooie goals.. asensio heeft het in zich om binnen 5 jaar bij de beste 3 van de wereld te gaan behoren
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 08:29
dat krijg je nu van die vakanties op ibiza.

wat heeft zijn moeder fout gedaan bij zijn opvoeding? :)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 08:34
Niet gedwongen voor Nederland te kiezen helaas...
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 08:39
halve italianen messi,mascherano,cavani en al die anderen ook,word nu al moe van dit gezeik over halve nederlander,italie en spanje hebben dit al 100 jaar
Vind ik leuk
dhrwobo +7990
zondag 18 juni 2017 om 08:45
Sow. Toch balen dat hij niet voor Nederland heeft gekozen. Zo'n talent hebben wij niet of nauwelijks rondlopen.
Vind ik leuk
Truth +2692
zondag 18 juni 2017 om 08:52
Mooi linkerpootje !
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:09
Dat 'halve Nederlander' was niet nodig.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:12
We kopen er helemaal niets voor dus maak er voortaan maar "hele Spanjaard" van.... t wel en wee van deze gozert boeit me derhalve weinig.
Vind ik leuk
Strijp +5591
zondag 18 juni 2017 om 09:19
Waardeloze titel van VP. Soms twijfel je of er iets achter zit maar dit is 100% puur voor de clicks
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:41
Vraag me af
wanneer je een h
alle Nederlander bent. VP, ben ik dan een halve buitenlander?
Zoja dan zijn jullie niks beter dan al dat extremisten wat jullie ernstig veroordelen. Afschuwelijk en verwerpelijk.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:43
Sorry voor typfouten.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:49
Gast, hij heeft een Nederlandse moeder, niks aan de hand. Tis een voetbalsite, geen opsporing verzocht
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:49
Gewoon Spanjaard ! Wazige kop zeg .
Grootste talent op dit moment
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 09:52]
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:51
Waarom steeds vermelden 'halve nederlander"..?
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 10:11
Om het er nog even lekker in te wrijven...
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:52
Als ie iets minder goed was geweest had ie ook voor oranje kunnen kiezen en tot ie nog niet officieel voor spanje 1 heeft gespeeld is zijn dubbele nationaliteit best relevant.

En nu het er naar uitziet dat dit een grote gaat worden, zal de Nederlandse media dat uit blijven buiten omdat het interesse wekt.
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 10:08
Balen dat hij niet voor Nederland uitkomt!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:50
z'n vader was nederlands, en die had zelf een spaanse vader dus het is niet alsof het er om spande maar t was al bijna vrij zeker dat hij voor spanje koos. Niet om het niveau maar gewoon omdat hij meer spaans bloed heeft. alsnog donders jammer, maar wel.een geweldige voetballer met een mooie toekomst
Vind ik leuk
Jozef +19431
zondag 18 juni 2017 om 12:40
Toch mis ik hiet een beetje de verwijten aan het adres van oud-bonscoach Danny Blind hoor. Heb wel gekkere verwijten gelezen hier....;-)
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 13:03
Zijn vader is helemaal niet Nederlands ;p Z'n moeder is Nederlands.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 23:17
Hou toch op met dat halve NL gelul, hij voelt zich 100% Spaans..en komt ook uit voor zijn geboorteland klaar...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 03:15
Onze nieuwe sterspeler!!!! Super talent. Vamosss... hallaaaa madrid!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Spaanse coach lyrisch over halve Nederlander: 'Een voorbeeld, we zijn gezegend'