Kuyt roemt Oranje-teamgenoot: 'Hij had misschien wel 150 interlands kunnen hebben'

Kuyt roemt Oranje-teamgenoot: 'Hij had misschien wel 150 interlands kunnen hebben'

zondag 18 juni 2017 om 09:08

Dirk Kuyt heeft de loftrompet gestoken over Arjen Robben. De voormalig Feyenoord-aanvaller, die onlangs een punt zette achter zijn carrière, roemt de individuele klasse van de ster van het Nederlands elftal en Bayern München.

"Zijn specifieke kwaliteit is dat hij op elk moment voor zijn team en voor het Nederlands elftal een wedstrijd kan beslissen", zegt Kuyt tegen Voetbal International. "Hij had misschien wel 150 interlands kunnen hebben. Door wat pech en ongeluk heeft hij te veel interlands gemist. Maar het is wel een speler die altijd het maximale van zichzelf vraagt en het maximale uit zichzelf haalt."

"Hij eist altijd niet honderd, maar 150 procent van zichzelf om top te zijn", vervolgt Kuyt. "De momenten dat hij er was, was hij er ook. Of dat nu in Engeland, Spanje of de laatste jaren in Duitsland was. En zeker ook voor het Nederlands elftal is hij van ontiegelijke waarde geweest. Ik ben blij dat ik in het Nederlands elftal tien jaar met hem heb mogen samenspelen."

Plaats een reactie

zondag 18 juni 2017 om 09:14
Zullen we rap weer wereldsterren hebben zoals Sneijder en Robben?
Vind ik leuk
GaoYao +4179
zondag 18 juni 2017 om 09:18
Hangt van de ontwikkeling van onze Nederlandse talenten af..
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:40
Qua verdedigers zeker wel, maar die spreken minder aan. Ik denk verder dat we jouw vraag pas over 4 jaar kunnen benatwoorden.
Vind ik leuk
J Kiprich +8297
zondag 18 juni 2017 om 10:15
Ik zie liever de finesse van een Van Persie.
Vind ik leuk
United +39600
zondag 18 juni 2017 om 10:25
Die zie ik ook het liefst weer terugkeren in Oranje! Zou het al bijna rond zijn met Feyenoord?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:47
Ook een geweldenaar, en was een 2 jaartjes ook wel de wereldtop ja.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:26
Gadver! Viezerik!
Vind ik leuk
United +39600
zondag 18 juni 2017 om 10:22
Dat gaat nog wel even duren ben ik bang. Ik zie niemand die zo 1 2 3 zo goed gaan worden. Depay had ik de hoop in maar dat gaat hem ook niet worden.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:13
Er komt zeker wel het een en ander aan toch?ik denk het wel.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
zondag 18 juni 2017 om 13:09
Ben bang van niet.
Krijg bij geen van de huidige "talenten" dezelfde tinteling van "die is echt speciaal" die ik wel had bij de echte groten van de laatste 25 jaar (Van Basten, Bergkamp, Robben, Van Persie)
Meer Taument gevoel: hebben het in zich om de perfecte wedstrijd te spelen maar gaan nooit de absolute top halen.
Vind ik leuk
GaoYao +4179
zondag 18 juni 2017 om 09:15
Die keren dat de man van glas speelt dan is die goed.
Vind ik leuk
Kayzer +1329
zondag 18 juni 2017 om 09:21
Wat zou ik hem graag terug willen hebben bij PSV. Dromen mag!
Vind ik leuk
mcmodd +10422
zondag 18 juni 2017 om 09:25
Robben is inderdaad het type speler dat elk team zich wenst: zwoegend, sleurend en vooral loerend op een kans om de bal het doel in te krullen. Als je al zijn goals analyseert zie je een bepaalde stijl: heel berekenend komt de bal, meestal over de grond tot half hoog, van de zijkant gekruld, immer net buiten het bereik van de keeper. Veel keepers daarnaar gevraagd door een reporter verklaarden dat ze het idee hadden dat ze de bal net konden wegtikken, waarna steeds bleek dat ze centimeters tekort kwamen. Robben heeft het timmermansoog zoals wij dat vroeger noemden, een kwaliteit die weinig aanvallers hebben. Verdedigers met het timmermansoog geven de pass crosswise op je stropdas, met een paar bewegingen zal de spits scoren.
Vind ik leuk
United +39600
zondag 18 juni 2017 om 10:28
Ja dat is echte klasse van Robben! Je ziet het meer spelers proberen om steeds naar binnen te gaan. En natuurlijk is dat altijd voorspelbaar. Ook bij Robben, maar hij heeft gewoon de kwaliteit om het goed af te ronden. Schiet niet blindelings op doel.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:32
Met wat minder blessures had robben in het rijtje ronaldo messi gestaan op hun goals na dan
Vind ik leuk
Padason +276
zondag 18 juni 2017 om 10:05
150% waarom dan geen 200%?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:10
we moeten niet overdrijven... 150 en geen procent meer! :)
Vind ik leuk
United +39600
zondag 18 juni 2017 om 10:22
Jammer dat alleen Robben nog op echt hoog niveau speelt. Als je nu kijkt naar wat er achter hem komt qua talent en spelers dan is dat eigenlijk om te janken.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:33
Robben is de beste speler die NL ooit heeft voor gebracht. Topper uut grunn.
Vind ik leuk
United +39600
zondag 18 juni 2017 om 18:21
Cruijff!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kuyt roemt Oranje-teamgenoot: 'Hij had misschien wel 150 interlands kunnen hebben'