'Vaderfiguur' van Ajax: Ik ben overal, ken elke porie van de club

'Vaderfiguur' van Ajax: "Ik ben overal, ken elke porie van de club"

zondag 18 juni 2017 om 15:21

Heini Otto (62) is ambassadeur van Ajax én gastheer op sportcomplex De Toekomst. Op vaderdag wordt Otto op het digitale thuis van de Amsterdamse grootmacht in het zonnetje gezet, omdat hij al jarenlang een 'vaderfiguur' is voor menig jeugdspeler. De oud-prof is trots op die erkenning.

"Ik ben overal, ken elke porie van de club. Het is prachtig om overal zo bij betrokken te zijn. Van de F'jes tot de ouderen; ik ondersteun waar ik kan. Of het nou gaat om een goed gesprek of een ritje naar het ziekenhuis bij een ongeluk op het veld", aldus Otto, die voor onder meer FC Twente en Middlesbrough voetbalde in de jaren zeventig en tachtig. 

"Geluk en verdriet liggen hier dicht bij elkaar. Het gaat om presteren, het beste uit jezelf halen. Als jonge speler heb je te maken met vallen en opstaan. In die periode is - als je het aan mij vraagt – de thuissituatie van groot belang."

"Die moet goed zijn, rustig en stabiel. Als er op dat gebied problemen zijn, ga ik met de ouders en de speler in gesprek en zoek ik naar oplossingen waardoor zo'n jongen weer wat beter in zijn vel gaat zitten."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

zondag 18 juni 2017 om 15:25
Dacht dat het over westerman ging
Vind ik leuk
2cents +33209
zondag 18 juni 2017 om 15:25
Maar veel belangrijker, Heini, wat vind je van Keizer als trainer van Ajax 1?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:33
nee, he niet weer een onderwerp als "wat vind je van ......
Vind ik leuk
2cents +33209
zondag 18 juni 2017 om 18:22
Stel je voor dat straks iedereen om z'n mening is gevraagd vwb Keizer, behalve Heini. Dan was dit toch dé kans.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:29
Lekker weer buiten
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:29
Deze mensen heb je nodig in het voetbal, cultuurbewakers!
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 15:30]
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:37
Juist, jij snapt het!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:40
Bij ons is dat Lex Schoenmaker, en voor de rest is het vooral de roeptoeter uithangen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:30
Vandaag ook nog de berichtjes van de 'vaderfiguren' van de overige 17 Eredivisieclubs?
Man, man. Nieuwswaarde 0,0....
Vind ik leuk
Jozef +19431
zondag 18 juni 2017 om 15:38
He, het is komkommertijd hoor.

Zelf vind ik het altijd prettig, zo'n uitgebreid interview met Heini Otto.


Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:40
Als ik er nog eens over nadenk, eigenlijk wil ik die van de andere 17 clubs ook wel weten... :)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:32
Ko...., Keizer, Adm....., Heini Otto kennen ze allemaal ....
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 16:20
Dit is nou een van die onmisbare krachten op dehet achtergrond die presteren in de jeugd mogelijk maakt. Een van die zachtaardige mensen-mensen waarvan velen denken dat Ajax die niet heeft
Vind ik leuk
John M. +2892
zondag 18 juni 2017 om 17:37
Ik dacht dat het over Sjakie S. ging.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:39
Ik wist dat hij een serieus hartprobleem heeft gehad, maar was ff vergeten dat hij ook nog hoofdtrainer van het beroemde HFC Haarlem is geweest. Volgens mij is hij ook nog eens een boezemvriend van Simon Tahamatha. Ajax cultuurbewaker pur sang die Heini Otto.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:45
"Ik ben overal, ken elke porie"

Hij is bekend met de lucht....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Vaderfiguur' van Ajax: "Ik ben overal, ken elke porie van de club"