Van Rhijn aast nu al op vertrek bij Brugge: Dat ligt hem minder

Van Rhijn aast nu al op vertrek bij Brugge: "Dat ligt hem minder"

maandag 19 juni 2017 om 08:54

Ricardo van Rhijn lijkt zich spoedig op te kunnen gaan maken voor een transfer. Club Brugge bevestigt namelijk dat de voormalig Ajacied weg wil. Bij een vertrek blijft het Belgische avontuur van Van Rhijn beperkt tot één seizoen.

"Ricardo heeft aangegeven dat hij garanties wil om te spelen. En die kunnen wij hem niet geven. We bekijken en bespreken samen de mogelijkheden", vertelt sportief manager Vincent Mannaert (foto) in gesprek met Het Nieuwsblad.

Van Rhijn was het hele seizoen bassispeler bij de Belgische grootmacht, maar moest het in de play-offs doen met een reserverol. "Waar het is misgelopen met Van Rhijn? Ricardo heeft het niet makkelijk met de Belgische manier van verdedigen. Veel verdedigend werk opknappen of duels aangaan: dat ligt hem minder. Hij komt beter tot zijn recht als hij de bal heeft in een vrije positie", aldus Mannaert. 

Mocht Van Rhijn al na een jaar vertrekken bij Brugge, dan lijkt hij niet lang te hoeven wachten op een nieuwe club. Naar verluidt staat de verdediger in de belangstelling van Franse en Portugese clubs.

Plaats een reactie

Dee79 +2242
maandag 19 juni 2017 om 08:57
Onbegrijpelijk dat hij vd wiel toen uit de basis heeft gespeeld, wat een crybaby.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:39
Heerlijk!
Een verdediger: Veel verdedigend werk opknappen of duels aangaan: dat ligt hem minder. Hij komt beter tot zijn recht als hij de bal heeft in een vrije positie....
Voorzetten en scoren kan hij ook niet, dus wellicht komt hij het beste tot zijn recht en in vrije positie: HET STRAND!!!
wat een aanfluiting die gast...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:33
Kun je nagaan hoe matig die Van der Wiel dan helemaal is....
Vind ik leuk
Jozef +30940
maandag 19 juni 2017 om 12:33
Is ook zo. In het begin heel aardig, maar dan ontiegelijk gaan zweven... onbehandelbaar lijkt me...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:43
Volgens mij is met Memphis hetzelfde aan de hand.
Vind ik leuk
Haarbal +1105
maandag 19 juni 2017 om 08:58
Als verdediger niet kunnen verdedigen, dan wordt het lastig ja
Vind ik leuk
Johan.l +4284
maandag 19 juni 2017 om 09:18
Zou het niet een beetje onzin zijn, een verdediger die niet wil verdedigen?
Vind ik leuk
mcmodd +18826
maandag 19 juni 2017 om 09:55
Ricardo van Rhijn is een goede verdediger die een trainer nodig heeft die met hem om weet te gaan. Er zijn momenten geweest bij Ajax dat iedereen zich in de handen wreef: dit was nu eens een rechtsback die naar voren durfde, een moderne back noemen we dat. Daarvoor heb je een sterke centrale verdediging nodig van op rechts een rechtspoot en op links een linkspoot. Het verdedigen komt dan wel meer bij de centrale verdedigers te liggen, maar een back die buitenom kan passeren is een speler die je altijd wilt laten spelen. Dat is precies wat Brugge de hele competitie deed en ineens: play-offs en daaaaag Van Rhijn. Onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
Guust +4735
maandag 19 juni 2017 om 10:39
Dit soort jongens zijn teveel met rand zaken bezig, vrouwen, auto's kleding enz. dan gaan ze niet voor het maximale in hun carrière, ze beseffen gewoon niet in wat voor luxe positie ze zitten, bijna elk jong jongetje droomt ervan. Twee keer banken en weg.
Vind ik leuk
HJR +6123
maandag 19 juni 2017 om 10:54
Van Rhijn moet naar Sporting komen. Daar kan hij lekker als aanvallende back spelen. In Europa en tegen Benfica en Porto zal hij het wat lastiger krijgen want dan moet hij echt verdedigen.

En Sporting kan nog wel een RB gebruiken, Schelotto moet hij toch van kunnen winnen, als vorig seizoen zelfs regelmatig Pereira (vleugelspeler) daar werd neergezet
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:14
Verdedigen ligt deze verdediger niet. Treffender kun je iemand zijn kwaliteiten niet neerzetten.
Vind ik leuk
Bizzy +14930
maandag 19 juni 2017 om 13:29
Kan in het rijtje van Muric, Bazoer, Dijks, El Ghazi, Kishna, Dijks, Bojan, Fisher, Bouy, vd Wiel etc .... echt jammer. Vond Van Rhijn geen slechte speler bij Ajax. Die goal die PEC Zwolle was briljant. Die jongen mist vertrouwen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 17:41
Weer een type die dus een basisplaats eist, anders gaat hij weg.
Ongelooflijk wat een dombo's.
Ik zou Zivkovic vragen of hij bij KV Oostende geen basisplaats kan krijgen, kan hij gelijk mee.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Rhijn aast nu al op vertrek bij Brugge: "Dat ligt hem minder"