'Ik heb die goal vorige week nog op YouTube gezien, ik kreeg weer kippenvel'

'Ik heb die goal vorige week nog op YouTube gezien, ik kreeg weer kippenvel'

maandag 19 juni 2017 om 09:19

Tom van Hyfte beseft dat hij sportief een stap terug doet door Roda JC te verlaten voor de Belgische tweedeklasser Bilschot Wilrijk. Een beslissing die door de routinier op gevoel genomen is, vertelt hij in dagblad de Limburger.

"Ze wilden me enkele jaren geleden ook al hebben, maar toen speelden ze op een veel lager niveau", zegt hij. "Het is inderdaad een stap terug, maar na de competitiehervorming in België is de kwaliteit op het tweede niveau een stuk hoger geworden, dus ook interessanter."

Van Hyfte herinnert zich 31 mei 2015 nog als de dag van gisteren. De dag dat hij Roda ten koste van NAC Breda in de play-offs terug naar de Eredivisie schoot. "Ik heb die goal vorige week nog op YouTube gezien, ik kreeg opnieuw spontaan kippenvel. Zowel voor de club als voor mezelf betekende dat doelpunt onbeschrijflijk veel. Het mooiste in mijn carrière dat me is overkomen."

"Ik heb vooral veel mooie herinneringen", zegt Van Hyfte. "Mijn contract liep tot 2018, mijn zaakwaarnemer hoorde in de wandelgangen dat Roda er nog een jaar bij wilde doen. Maar dat bleek niet zo te zijn, Roda wilde niet verlengen. Dat recht heeft de club. Via een clausule in mijn contract kan ik nu transfervrij weg. Het is altijd mijn wens geweest om nog een paar jaar in België te voetballen, daar heb ik nooit een geheim van gemaakt."

Plaats een reactie

maandag 19 juni 2017 om 09:25
Wat een raar gevoel heeft Van Hyfte dan......
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:26
Lekkere friet groot gelijk...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:43
Kan me nog een omhaal/volley van deze belg herinneren die aardig de kruising invloog. Jezus wat een goal was dat. Prima speler en harde werker voor een club als roda! Jammer dat hij vertrekt.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:50
Deze oud MVV aanvoerder heeft laten zien wat je met hard werken kan bereiken in de eredivisie, jammer voor Roda dat hij de enige was die dat deed anders zouden ze niet ieder jaar onderin bungelen.

Logische stap voor hem, hogerop was geen optie geweest.
Vind ik leuk
Thobar +1189
maandag 19 juni 2017 om 10:12
Bilschot???
Ga je als "grote" Belgische club failliet, kent na een paar jaar niemand je naam nog net als WDMR Brussel
Vind ik leuk
rjc71 +437
maandag 19 juni 2017 om 10:44
De grote schoonmaak is begonnen, Tom bedankt voor je inzet bij Roda.
Nu weer afwachten wat we er allemaal voor terug krijgen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:18
Waarschijnlijk komen er weer 20 nieuwe spelers, ik vind dat het tijd is dat Roda maar eens aan een toekomstplan gaat werken en een selectie langer vasthoud dan 1 seizoen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:22
Ik vond het wel een goeie gast altijd, fijn voor hem dat hij nu terug gaat naar zn landje. Nu komen er waarschijnlijk weer 40 mensen van het 7de van Chelsea. Zonde.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:23
Bedankt voor de diensten tom! Je hebt toch mooie doelpunten gemaakt en bent vaak genoeg belangrijk voor ons geweest. Helaas ook veel mindere wedstrijden maarja. Wie weet wordt het wat met die club, en anders doe je het gewoon lekker rustig aan en ga je biertjes drinken en lekker frieten eten! Benieuwd wat Roda er voor terug krijgt... Is altijd maar de vraag of je er beter van wordt als er een speler weggaat(tot op heden niet echt veel gebeurd)
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:41
Bilschot hahaha
Vind ik leuk
michelhx +1457
maandag 19 juni 2017 om 11:58
Toch vreemd, je zou denken dat deze speler bij een eersteklasser ook makkelijk mee kan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik heb die goal vorige week nog op YouTube gezien, ik kreeg weer kippenvel'