Vitesse wekt verbazing met Chelsea-speler: 'Kunnen niet allemaal Rashica zijn'

Vitesse wekt verbazing met Chelsea-speler: 'Kunnen niet allemaal Rashica zijn'

zondag 16 juli 2017 om 08:46

Vitesse hoopt Mukhtar Ali spoedig te kunnen presenteren. Directeur Joost de Wit geeft aan dat de Arnhemmers op de goede weg zijn, maar dat er nog geen akkoord is met Chelsea.

"We zijn op dit moment bezig om de puntjes op de i te zetten", zegt De Wit tegen Omroep Gelderland. "Het gaat dan om koop, niet om een huurovereenkomst." De komst van Ali wekt verbazing bij de achterban, aangezien de Engels-Somalische middenvelder het voorbije seizoen op huurbasis bijna niet aan de bak kwam in het Gelredome.

"Wij zien dat anders. Onze technische mannen hebben hem vaak gezien en zijn overtuigd", aldus De Wit. "Je hebt in je selectie bepaalde kwaliteiten nodig. Helemaal dit jaar met Europees voetbal en vijf wedstrijden in tien dagen in december. Dan heb je deze spelers nodig. We kunnen niet allemaal een Rashica zijn. Onze technische mensen zijn overtuigd van de kwaliteiten van Ali."

Naast Ali hoopt Vitesse zich nog verder te versterken met twee à drie spelers. Daarvoor kijken de Arnhemmers onder meer naar Chelsea, dat een wensenlijstje heeft ontvangen. Onder meer Matt Miazga is in beeld. De Londense grootmacht wil eerst kijken of de Amerikaanse verdediger op een hoger niveau kan uitkomen, anders is Vitesse een optie.

Poll

Is dit een versterking voor Vitesse?

(1103 stemmen)

Plaats een reactie

Dicky +6459
zondag 16 juli 2017 om 08:59
Als hij geld moet kosten dan moet Vitesse hem niet halen. Leuke speler voor de breedte, maar die zijn er ook transfervrij.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 09:43
Ja haal sneijder op
Vind ik leuk
Maxidi +1961
zondag 16 juli 2017 om 09:00
Ja, voor de toekomst en de breedte van de selectie... Vitesse is lekker bezig...
Vind ik leuk
Vak-DD +4679
zondag 16 juli 2017 om 09:08
Hij zal toch wel wat moeten kunnen dan, anders kopen ze hem niet. Hij heeft ook amper gespeeld vorig seizoen, dus afwachten maar.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:13
Klopt we hebben in Arnhem te weinig van hem gezien om een goed oordeel te geven. Een jonge speler die alleen nog maar kan groeien. Goed dat Vitesse dit doet.
Vind ik leuk
pico323 +1987
zondag 16 juli 2017 om 09:43
redelijke speler mooi voor de breedte en wie weet verrast hij ons nog.
Er begint toch weer een leuk elftal te staan. Ik zou Rashica voor 8 miljoen verkopen en wat leuks voor terugkopen.
Vind ik leuk
Dicky +6459
zondag 16 juli 2017 om 09:56
Nee joh, Vitesse raakt Room nog kwijt en dan moet het klaar zijn wat betreft uitgaande transfers. Vitesse heeft nu bijna elke positie dubbel bezet. Als we Rashica verkopen moet er nog weer een rechtsbuiten bijkomen. Dat zou jammer zijn denk ik. Vitesse speelde gisteren in de vermoedelijke basisopstelling. Alleen Ten Teije speelde voor de nog nog niet geheel fitte Matavs. Rashica was weer belangrijk bij de goal van Ten Teije. Maar dit heb je ongetwijfeld zelf ook al gezien. Vitesse heeft een lekker ploegje hoor. 1-1 tegen de nummer 2 van Turkije is een goed resultaat. Zeker als Miazga, Kaldioglu, een 2e spits en misschien nog een rechtsback bijkomen gaat Vitesse het heel goed doen komend seizoen. Maar dan moeten ze niet de beste speler in de selectie verpatsen.
Vind ik leuk
Vak-DD +4679
zondag 16 juli 2017 om 10:15
Zo wie zo een goede spits erbij.
Vind ik leuk
Dicky +6459
zondag 16 juli 2017 om 10:19
Ja, maar die komt er ook wel. Overigens maakte Ten Teije die bal goed af gisteren.
Vind ik leuk
EddyT67 +1873
zondag 16 juli 2017 om 10:50
Hoop stiekem nog steeds op Castaignos. Ik denk dat die er heel goed bij zou passen.
Vind ik leuk
Dicky +6459
zondag 16 juli 2017 om 16:37
Fraser heeft pas geleden nog aangegeven dat hij Castaignos een geweldige speler vindt. Dat zal hij niet voor niets gedaan hebben denk ik.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vitesse wekt verbazing met Chelsea-speler: 'Kunnen niet allemaal Rashica zijn'