Sneijder op straat: terug naar Ajax, met Yo de regen in en andere transferopties

Sneijder op straat: terug naar Ajax, met Yo de regen in en andere transferopties

zondag 16 juli 2017 om 14:00

Nu het huwelijk tussen Wesley Sneijder en Galatasaray definitief op de klippen is gelopen, staat de 33-jarige recordinternational van Oranje voor een belangrijke keuze. Waar moet hij zijn carrière gaan vervolgen? VoetbalPrimeur adviseert graag: vier transferopties. 

Fans van Galatasaray gingen vrijdagavond woedend de straat op nadat bekend was geworden dat hun held nooit meer voor Cim Bom Bom zal spelen. De grootmacht uit Istanbul besloot om het contract van Sneijder per direct te ontbinden. Het gerucht dat de oud-speler van Internazionale, Real Madrid en Ajax ging vertrekken, gonsde natuurlijk al maandenlang rond. Tijdens de laatste interlandperiode liet Sneijder zien dat hij nog altijd een speler is met unieke kwaliteiten. Voor veel teams zou hij zeker één of twee jaar een toegevoegde waarde kunnen zijn. Wat gaat het worden?

Ajax
We dachten even aan FC Utrecht, club uit de hometown van Sneijder. Maar eigenlijk is er voor de 131-voudig international van het Nederlands elftal maar één logische optie op de Nederlandse velden. Fans van Ajax zouden Sneijder met open armen ontvangen. Vraag is nu vooral op dat ook voor trainer Marcel Keizer en directeur spelersbeleid Marc Overmars geldt. Is het salaris van de spelmaker betaalbaar? En betekent de komst van Sneijder dat talenten als Donny van de Beek en Frenkie de Jong een jaar gaan stilstaan in hun ontwikkeling? Keizer zei zaterdag dat er binnen Ajax 'nog niet over Sneijder is gesproken'. Met Klaas-Jan Huntelaar haalde Ajax eerder al een favoriet van de supporters terug naar Amsterdam. 

Los Angeles FC 
Een heel nieuw hoofdstuk in de Verenigde Staten - dat klinkt verleidelijk voor Sneijder en zijn glamourgirl Yolanthe. De Major League Soccer wordt steeds populairder, veel sterren zijn de afgelopen jaren neergestreken in de competitie en voor spelers met speciale kwaliteiten zijn de salarissen uitstekend. Het in 2014 door steenrijke ondernemers opgerichte Los Angeles FC heeft grootse plannen voor het nieuwe MLS-seizoen. Er zou voor Sneijder een miljoenencontract klaarliggen. Ook Javier 'Chicharito' Hernandez (Bayer Leverkusen) en Cèsc Fabregas (Chelsea) zijn in beeld.

Swansea City
Zou-ie het nog kunnen, één of twee seizoenen meedraaien in de Premier League? Fysiek gezien zal het een flinke aanslag zijn op het lijf van Sneijder. Mocht de spelmaker het aandurven, dan is het sowieso belangrijk dat hij aan de slag gaat bij een team dat wil voetballen en ook gebruik maakt van een nummer tien. Laat Sneijder op de helft van de tegenstander belangrijk zijn met steekballen, vrije trappen en assists. Interessante optie: Swansea City. The Swans lijken Gylfi Sigurdsson voor een recordbedrag kwijt te raken aan Everton. Bij Swansea spelen met Erwin Mulder, Mike van der Hoorn, Leroy Fer en Luciano Narsingh al een handvol landgenoten. Wordt voor Yolanthe wel even wennen aan de Welshe regen...

Fiorentina
Afgelopen maand werd er in Turkije en Italië al druk gespeculeerd over een mogelijke terugkeer van Sneijder in de Serie A. Met name Sampdoria had de Oranje-vedette op de korrel. Met de transfers van Borja Valero en Josip Ilicic naar respectievelijk Internazionale en Atalanta Bergamo zijn er sinds deze week ook twee vacatures ontstaan op het middenveld van Fiorentina. Afgelopen seizoen speelde La Viola regelmatig in een 3-4-2-1 opstelling, met Valero en Ilicic kort achter topscorer Nikola Kalinić. De Spanjaard speelde ook regelmatig in een meer controlerende rol. Aan geld binnenkort geen gebrek in Florence. Sterspeler Federico Bernardeschi gaat voor zo'n veertig miljoen euro naar Juventus verkassen. Eerder speelde Sneijder in Italië al zeer succesvol bij Inter. 

Poll

Moet Ajax alles doen om Sneijder terug te halen?

(3756 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 11:04
Ajax zou geweldig zijn. Een middenveld met Donny, Hakim en Wesley. Dat zou een verademing zijn.
Vind ik leuk
Mad Max +5176
zondag 16 juli 2017 om 15:47
Agree. Donny op 6 en de andere 2 ervoor. En dan Frenkie als vaste invaller. Ik zou het mooi vinden.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:06
Sneijder terug naar Ajax.
Speler met ervaring, kost een beetje meer maar deze talenten zullen zoveel meer gaan opleveren en bereiken met de ervaring die hij hun mee brengt!!!
Vind ik leuk
Pagan1964 +1743
zondag 16 juli 2017 om 14:07
Ik vind van niet. Je bent aan het bouwen en als Sneijder komt dan levert iedereen de bal in bij hem
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:58
De selectie is veel te jong, spelers van 17 tot 20.
Bij elke subtopper is de gemiddelde leeftijd 27 a 28
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:11
Bij ons in de haven bij Mamoet gaat het gerucht dat Sneider aandelen van Fc Utrecht wilt kopen en wellicht ook gaat spelen.....
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 14:12]
Vind ik leuk
Mölby +692
zondag 16 juli 2017 om 14:39
Iets met, de wens de vader van de gedachte......
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:49
Sneijder zou de talenten bij Ajax die nu net doorbreken in de weg zitten om door te groeien....Fc Utrecht zou leuk zijn om voor z'n geboorteplaats te voetballen en 't zou zeker een meer waarde zijn. Maar daar is ie denk ik qua salaris te duur voor.... Dus zou ik zeggen Crystal Palace, die kunnen z'n ervaring goed gebruiken en hij voetbalt nog steeds op top niveau. Aangezien Sneijder nog steeds erg gedreven is om ook voor het Nederlands elftal te willen voetballen....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:13
Oneens.
Ajax heeft een middenvelder nodig na het vertrek van Klaassen en het tragische wegvallen van Nouri.
Ajax speelt 34 competitie wedstrijden + KNVB beker en (hopelijk) nog Europees, maar dat gaan jongen als vd Beek en de Jong niet volhouden, Ziyech heeft er ook moeite mee en Schöne wordt ook een dagje ouder, dus een extra man voor op t middenveld zou geweldig zijn, als dat dan ook nog eens een oude clubheld is dan is dat extra mooi, daarnaast kunnen ze de ervaring wel gebruiken na de verkoop van de ervaren Davy Klaassen.
Ik zou zeggen, gelijk doen!
Sneijder is een man waarvoor mensen naar t stadion gaan.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 16:14]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:24
Ik ben het mee eens dat Sneijder zeker mensen naar het stadion doet laten komen en veel ervaring heeft. En het wegvallen van Nouri is zeker een tragisch tegenvaller maar de 4 die je noemt hebben genoeg kwaliteiten. Er gaat waarschijnlijk 1 vd 4 weinig spelen of als je regelmatig rouleert hebben vd Beek en de Jong aardig wat speelminuten...Shöne (31) mag dan het oudste v.h. stel zijn en een dagje ouder worden maar Sneijder (33) is 2 jaar ouder. Maar ondanks de leeftijd (en z'n prestatie vh afgelopen seizoen) denk ik niet dat Sneijder genoegen neemt met een reserve speler rol en zal hij toch eisen dat ie regelmatig speelt, want Sneijder heeft ambitie, net als Dirk Kuyt toen hij naar Feyenoord ging. Het enige verschil is dat Kuyt niet echt de jeugd (opkomend talent) in de weg zat. Sneijder daarin tegen wel en dat betekent dan dat iemand waarschijnlijk heel weinig speeltijd krijgt...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:42
Daarom bestaat er ook zoiets als Jong Ajax,daar kunnen jongens als vd beek en de jong genoeg speelminuten maken, en op jupiler league niveau worden deze jongens ook beter.
Vd Beek is een speler die zomaar een basisplaats kan gaan krijgen bij Ajax 1, maar de Jong heeft in mijn ogen meer tijd nodig en daarnaast is het ook een heel ander soort middenvelden als bijv. een Sneijder of een vd Beek.
Sneijder is iemand waar ze tegenop kijken en die met zijn ervaring en kwaliteiten hun nog een hoop kan leren.
Laat ze maar rustig ontwikkelen in de schaduw van een vedette, totdat ze meer ervaren zijn en wat constanter zijn geworden in hun spel.
Het zijn toptalenten, maar geen jongens die t team op sleeptouw nemen en die mis je nu na het vertrek van Davy wel in je team.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 22:49]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 00:35
Ik denk dat je daarmee Ziyech en Shöne wel iets te kort doet. Ik denk dat zij Ajax best op sleep touw kunnen nemen en niet minder ervaring hebben dan Klaassen... Daarbij is Huntelaar ook een speler die daar een bijdrage kan leveren....En Jong Ajax, daar zou alleen de Jong nog voor in aanmerking komen aangezien vd Beek al in Ajax 1 gespeeld heeft en Jong Ajax een stap terug zou zijn voor hem. Sneijder terug bij Ajax zou alleen werken als Sneijder de rol van niet standaard basis speler. En ik denk dat Sneijder nog te ambitieus is om niet voor een basisplek te gaan...
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 00:38]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:55
Ziyech speelt net 1 jaar bij Ajax en ik denk dat Schöne dit jaar niet altijd zal gaan spelen.

Ze hebben allebei al in Ajax 1 gespeeld, maar ze speelden allebei ook in jong Ajax afgelopen seizoen, want dat mag gewoon, als wisselspelers van het 1e niet mee hebben gedaan dan mogen ze dezelfde speelronde gewoon meespelen bij jong Ajax.
Vd Beek heeft vorig jaar naast Ajax 1, ook nog 16 wedstrijden met jong Ajax meegedaan.

Waarom zou Sneijder de rol van "niet standaard basisplaats" moeten accepteren? Als Sneijder komt is het juist de bedoeling dat hij een standaard basisplaats krijgt.
Ik denk dat Schöne dan plaats moeten gaan nemen op de bank, aangezien zn handelingssnelheid en omschakeling gewoon te traag zijn, daarnaast kan hij ook slecht uitverdedigen, maar het blijft toch wel een speler die je graag nog achter de hand hebt als stand-in.

Het ideale middenveld bestaat dan uit Ziyech, Sneijder en vd Beek, waardoor de Jong en Schöne plaats nemen op de bank.
En 2 middenvelders als reserve is eigenlijk nog weinig.
Stel dat er 1 uitvalt met een (ernstige) blessure, dan heb je nog maar 1 middenvelder als reserve!

Conclusie, Ajax heeft gewoon een middenvelder nodig en Sneijder is de ideale kandidaat daarvoor ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:58]
Vind ik leuk
donderdag 20 juli 2017 om 16:44
Volledig mee eens.
Al loopt Eiting er ook nog maar een vol seizoen heb je Sneijder gewoon nodig
Vind ik leuk
Heino +36
zondag 16 juli 2017 om 21:43
Altijd weer die discussie over dat het talenten in de weg staat je hebt vorig seizoen gezien dat ervaring nodig is.en een mix van ervaring en talent is niks mis mee. Het is precies wat Maximaal AFCA aangeeft Snijder is een man voor wie je naar het stadion gaat. Maar ondanks dat men hem graag ziet komen is dit niet realistisch want Yo wil niet naar Nederland en als Yo niet wil dan gebeurd het niet.
Vind ik leuk
14forever +6502
zondag 16 juli 2017 om 14:53
Compenseer het salaris.met wat extra tekengeld..
Vind ik leuk
United +40196
zondag 16 juli 2017 om 14:56
Ajax moet er alles aan doen om het terug te halen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:15
Tegen 10x het salaris van de andere spelers zeker!
Goed voor het team.
Vind ik leuk
United +40196
zondag 16 juli 2017 om 15:17
Gewoon een extra bedrag aan tekengeld.
Vind ik leuk
donderdag 20 juli 2017 om 16:48
Iemand met zijn status teken geld geven en salaris plafond doet niemand binnen de selectie moeilijk om hoor.
Een directeur verdient ook meer dan een gewoon kantoor medeweker
Vind ik leuk
JanTa48 +1373
zondag 16 juli 2017 om 15:02
Ik zou het geweldig vinden als Sneijder terug komt naar Ajax maar niet ten koste van alles. Misschien niet zo ervaren als Sneijder maar we hebben uitstekende alternatieven in de personen als v/d Beek en de Jong.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:32
Mocht hij in Nederland gaan spelen, wat ik overigens niet geloof, dan zal hij bij FC Utrecht uitkomen. Meer voor de hand ligt eigenlijk dat hij naar de States gaat.Mocht dat niet lukken dan misschien naar de zandbak. Ik denk 95% kans dat het de USA wordt.
Vind ik leuk
Itsese +1464
zondag 16 juli 2017 om 16:48
Gewoon lekker LA pakken Wes! Je hebt het verdiend.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 16:49]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:50
Het feit dat ze bij Ajax er nog niet eens over nagedacht hebben zegt eigenlijk al voldoende,
Halen ze hem toch binnen dan vindt ik dat knap, maar ik zie hem nog eerder na Utrecht verkassen!
Vind ik leuk
RebelVox +2992
zondag 16 juli 2017 om 18:30
Geloof jij da ze er niet over na hebben gedacht? Als ze dat zeggen is het dus precies andersom, die zijn al volop bezig.
Precies hetzelfde als bestuur zegt we steunen de trainer, volgende dag ligt ie eruit, of we verkopen die speler niet, volgende dag is hij vertrokken.

Wesley kiest maar voor 1 club Ajax en Fc Utrecht... dream on daar zou hij nooit heen gaan, hij wil prijzen halen.

Wesley welkom terug bij Ajax!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:30
Ajax had hem allang kunnen halen maar doen dit echt niet..... Wesley zal denk ik voor 80% zekerheid naar Amerika gaan omdat Yolanthe haar filmcarriere een kans wil geven.... meer dan dat zal het niet worden maar ach geld maakt gelukkig ;-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:44
de shoppingmall gaat zijn nieuwe club bepalen
Vind ik leuk
Shenzen +109
zondag 16 juli 2017 om 19:43
Naar de U.S.A, denk dat vrouwlief nog niet naar nederland terug wil.
Tijdje MLS lijkt me best ok.
Ajax heeft toch een prima middenveld die hebben m niet nodig al heeft ie idd een schat aan ervaring!

Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:01
ik zou het geweldig vinden als hij naar Ajax gaat, ik ben dan misschien een Feyenoorder, maar Sneijder bij Ajax, dat is gewoon genieten !
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:39
Sneijder met ervaring op t middenveld

Juist samen met v.d. beek en ziyech


Wat gaan we doen met schöne op de rechterflank neer zetten ??
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:02
Wel in gelichte bronnen zeggen mij dat, dat de familie Sneijder zich helemaal gaat richten op zijn loungeclub “Xaxa” op het eiland Ibiza. De carrière van Yolanthe Sneijder-Cabau gaat voorrang krijgen!!
Vind ik leuk
Gerro +2593
maandag 17 juli 2017 om 00:07
Als hij terugkomt zie ik hem op de plek van Schone terecht komen en daarmee staat hij de ontwikkeling van Donny niet in de weg daarnaast als je een druk seizoen heb zoals vorig jaar zie ik ook voldoende speelminuten voor de Jong weggelegd er gaat dan namelijk toch wel zo nu en dan gerouleerd worden.
Vind ik leuk
Kevinm +1065
maandag 17 juli 2017 om 08:35
Ik denk toch dat Ajax meer zou hebben aan Nigel de Jong. Een killer op het middenveld kunnen ze goed gebruiken. Met van de Beek, Ziyech, Schöne en Frenkie de Jong hebben ze al genoeg voetballend vermogen op het middenveld. Helaas kunnen we Nouri daar niet meer bij noemen..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Sneijder op straat: terug naar Ajax, met Yo de regen in en andere transferopties