Willems verlaat trainingskamp PSV om gewenste transfer af te ronden

Willems verlaat trainingskamp PSV om gewenste transfer af te ronden

zondag 16 juli 2017 om 13:05

Jetro Willems lijkt zijn laatste wedstrijd voor PSV te hebben gespeeld. De Eindhovense club bevestigt zondag dat de 23-jarige linksback bezig is met een transfer.

PSV communiceert zondag via de officiële kanalen dat Willems de ruimte heeft gekregen om zijn transfer af te ronden. 'Op verzoek van de betrokken partijen worden verdere details nog niet gedeeld tot de deal is afgerond', luidt het Eindhovense statement.

Willems heeft het trainingskamp van PSV in het Zwitserse Verbier inmiddels verlaten. Volgens Franse en Duitse media wordt Freiburg, de nummer zeven het afgelopen Bundesliga-seizoen, zijn nieuwe club.

Het is al langer duidelijk dat Willems aast op een vertrek bij PSV. Hij moet de Eindhovense club naar verluidt zes tot acht miljoen euro opleveren. De 22-voudig Oranje-international heeft nog een eenjarig contract bij PSV, waar hij sinds 2011 onder contract staat.

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 13:11
Ik vrees dat het moment voor Willems om zijn potentie volledig in te lossen anderhalf seizoen geleden is geweest. Dit is toch een beetje mosterd na de maaltijd.
Vind ik leuk
Gu3rilla +9832
zondag 16 juli 2017 om 13:16
Hij heeft nog altijd de kwaliteiten het komt er alleen voor geen meter uit en ik denk dat een nieuwe omgeving een intense competitie als de BuLi hem verder kan helpen.
Vind ik leuk
Niellie078 +12706
zondag 16 juli 2017 om 13:16
maar kom op zeg freiburg ? en hij dacht altijd zo groot te zijn
sommige transfers ken ik niet begrijpen .. ken je net zo goed bij psv blijven
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:19
En waarom dat? Is een heel slimme stap van Jetro! Een betere competitie dan de onze en je speelt wekelijks in grote gevulde stadions.
Vind ik leuk
Romario9 +3550
zondag 16 juli 2017 om 13:29
Wat stel jij voor dan? Een veel te grote stap direct naar de absolute top maken en vervolgens op de bank terecht komen? Onzin.

Het is juist heel verstandig om een tussenstap te maken. Daar is ie ook nog jong genoeg voor.
Vind ik leuk
Niellie078 +12706
zondag 16 juli 2017 om 13:34
nou freiburg is een stap achteruit als je naar het sportieve kijkt .. Schalke , Leverkusen dat vind ik eerder een mooie tussenstap
Vind ik leuk
Romario9 +3550
zondag 16 juli 2017 om 13:42
Blijkbaar kwam er geen club voorbij van dat niveau. Dan moet je op een gegeven moment realistisch zijn en een stapje daaronder accepteren. En ook al is misschien een stap terug: soms moet je een stap terug doen om er vervolgens twee vooruit te doen. Bovendien krijgt hij nu de kans om zich te bewijzen in een grotere competitie.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 13:42]
Vind ik leuk
Niellie078 +12706
zondag 16 juli 2017 om 14:14
laten we daar maar aan vast houden dan ..
overigens max ligt 3e
Vind ik leuk
Pagan1964 +1013
zondag 16 juli 2017 om 13:40
Heb je zijn andere interviews gelezen. Hij vindt zelf dat hij de laatste 2 jaar niet voldoende gepresteerd heeft mede door blessures. Dus zo groot vindt hij zichzelf niet. Als je het goed doet bij Freiburg valt dat in Duitsland meer op waardoor hij zometeen misschien weer een stap kan maken. Ik begrijp hem wel
Vind ik leuk
Kuip +1573
zondag 16 juli 2017 om 13:14
Freiburg zou een goede keuze kunnen zijn. Hier kan hij werken aan zijn zwakke punten. Om mee te kunnen in de Bundesliga moet je superfit zijn. Ik vind dat hij te weinig energie in de wedstrijd stopt en alles gebeurt vanuit stilstand. Dit zullen ze hem in Duitsland (hopelijk)wel afleren.
Vind ik leuk
Gu3rilla +9832
zondag 16 juli 2017 om 13:15
Lijkt me ook een uitstekende stap om zichzelf weer opniew te vinden en als dat lukt maakt hij binnen no-time weer een stap omhoog.
Vind ik leuk
Pagan1964 +1013
zondag 16 juli 2017 om 13:43
Ja hoor. Vind ik ook. Ik ben trouwens blij dat er bij zo'n topic ook mensen zijn (van andere clubs) die inhoudelijk reageren zonder gelijk iemand af te branden die het moeilijk heeft gehad. Wat een zielepieten zitten er tussen zeg
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:15
Toch fijn voor PSV als ze nog iets kunnen krijgen voor zo'n voetballer.
Vind ik leuk
Santi +6712
zondag 16 juli 2017 om 13:15
Fissaaaaaaaaaaaaaaaaa
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:15
Freiburg...toch de club van je dromen...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:16
Haha de eerste de beste club die meldt, is hij weg
Vind ik leuk
pikkebaas +2075
zondag 16 juli 2017 om 13:20
Het is misschien jammer, maar is wel goed voor hem,weer eens wat
anders, deze club, Freiburg, is geen slechte keus, hopen dat hij het
naar zijn zin zal hebbeb, veel succes Jetro.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 13:21]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:25
Het Kinderwetje van Primeur schrijft voor om collectief te janken over het lichaamsgewicht van Jetro Willems.


Het tragische incident in Oostenrijk zou bijdragen aan saamhorigheid. Idée fixe.
Vind ik leuk
Gu3rilla +9832
zondag 16 juli 2017 om 13:27
Was je comment verwijderd door VP?

Dus als ik het goed begrijp mag je wel ordinair gaan beledigen maar wat jij zegt mag niet??
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 13:28]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:29
Geen idee. Wellicht is sprake van selectieve verontwaardiging op een platform waar niet onafhankelijke moderators stijf staan van de stalorders.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:32
Die gast grijpt ook alles aan om niet te hoeven trainen he.
Vind ik leuk
Romario9 +3550
zondag 16 juli 2017 om 13:33
Wat zitten de Ajacieden hier zich weer massaal te verklneukelen om deze stap. Zijn de zogenaamde voormalig toptalenten van Ajax (Bazoer, Tete, Riedewald) dan naar zulke topclubs gegaan?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:37
Die gaan idd naar hoger aangeschreven clubs als Willems ,en dan te bedenken dat Willems een basisspeler was :P
Vind ik leuk
robery +959
zondag 16 juli 2017 om 13:58
Hij gaat niet naar Freiburg. Maar wat maakt het uit als hij daar naartoe gaat? Al gaat ie naar een amateurclub. Who the f*ck cares.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:52
Wolfsburg dat maar ternauwernood aan degradatie ontsnapte is inderdaad veel hoger dan Freiburg....
Vind ik leuk
United +34281
zondag 16 juli 2017 om 15:29
Normaal gesproken wel.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:55
Hebben inderdaad het dubbele budget van Freiburg. Wist ik niet. https://www.transfermarkt.com/vfl-wolfsburg/startseite/verein/82
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:33
Het enige waar Willems gelijk in heeft gehad is dat hij naar een grote competitie gaat :D
Met alle respect maar psv in ruilen voor freiburg is eigenlijk het inruilen van een mercedes voor een ford :P
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:40
En iedereen bij PSV maar lullen over 'Nieuwe Marcelo' en dat hij wel even in de Europese top zou komen...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:47
Was jij ook niet één van die gastjes die hier het hardste riep dat Willems never nooit een andere club zou vinden omdat geen enkele club hem zou willen? Net zoals je 0,0 niets weet van de financiële situatie bij PSV zit je er hier ook weel helemaal naast. Je kunt je misschien maar beter bezighouden met je favoriete NV'tje.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:08
Als je een bericht vindt waar ik dat zeg, stuur ff een linkie.
Ik was namelijk niet één van die mensen die dat riep.

Uiteindelijk is ie toch nog in de Europese top gekomen.
SC Freiburg, de club waar je voor wilt spelen......
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:11
Willems gaat niet naar SC Freiburg. Je weet er weer helemaal niets vanaf, zoals gewoonlijk.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:18
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/751058/gerucht-uit-frankrijk-over-willems-psv-er-hard-op-weg-naar-bundesliga-subtopper.html
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:28
"Gerucht" staat er toch! Je weet hopelijk toch wel wat dat woord betekent?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:35
Willems is onderweg naar een nieuwe club en Duitse media zeggen dat het Freiburg is. Dus het valt nog helemaal niet te zeggen dat het Freiburg niet is.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:41
Hij en de PSV-supporters hebben hem enorm overschat.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:50
Op 1 mei 2016 overschatte Willems zich toch niet, want op 8 mei 2016 voegde hij de daad bij het woord. Kun je je dat nog herinneren 8 mei 2016?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:56
Heerlijk was dat he ! Hij zei toch we worden kampioen ! Daarom doet het zo pijn bij die gasten ! Au
Vind ik leuk
stollie38 +11043
zondag 16 juli 2017 om 14:20
Waarom zou het pijn doen. Het doet eerder pijn dat je niks te zoeken hebt in Europa en spelers hebt die denken bij grote Europese clubs terecht te komen. Terwijl bij Ajax tenminste elk weekend wel scouts van grote clubs komen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:05
Historie doet er niet toe, anders kan ik je ook nog wel even aan 33 kampioenschappen van de beste club van Nederland herinneren...

Willems begon leuk, is daarna in een fase van zelfoverschatting gekomen en is daar nooit meer uit gekomen. Samen met de rest van de PSV- supporters, 'Nieuwe Marcelo', clubs als Real Madrid werden genoemd... En uiteindelijk blijkt het gewoon een modale back te zijn die een leuke periode heeft gekend.

Maar hey, wie weet belandt hij nog in de top van de internationale competitie van BigMac's naar binnen gooien. Dan hebben de boertjes toch nog gelijk gekregen...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:09
Zo jij durft, "de boertjes". Grote jongen ben jij.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:18
Dank je!
Vind ik leuk
stollie38 +11043
zondag 16 juli 2017 om 14:17
Jazeker toen was het Moederdag.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:42
Mooi voor psv en gewoon die 6 miljoen cashen en spenderen voor een nieuwe verdediger.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:55
Wordt ook zsm bekend !
Vind ik leuk
_AJAX_ +927
zondag 16 juli 2017 om 13:44
Freiburg! Nu ook ff een setje Lederhosen voor Willems...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:48
Hij gaat niet naar Freiburg
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:53
Ben echt benieuwd welke club hier in gaat trappen voor dat geld!
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 13:53]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:54
PSV is zeker een mooiere club maar hij is toe aan een nieuwe uitdaging en PSV is toe aan nieuwe jonge honden die het gras willen opvreten voor hun ploeg. Na een aantal jaren bij dezelfde club zie je soms verzadiging optreden. Ik hoop voor beide partijen dat het doorgaat en dan zeg ik: Jethro, bedankt voor alles, je bent en blijft een Topper, veel succes en tot ziens.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:55
Klasse brandsie ! Heerlijke dag zeg met al het psv nieuws ! En morgen komt CHUCKY yessssss
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:58
Willems moet naar een ploeg gaan die met 5 verdedigers speelt. Juventus, Chelsea of zo.
Vind ik leuk
pinkelman +1825
zondag 16 juli 2017 om 14:02
Freiburg, de nr. 7 van Duitsland is dat een van de topclubs waarvan Willems altijd sprak en krijgen we nu Brenet dan aan het werk te zien of gaat de beurs weer open!?
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 14:04]
Vind ik leuk
United +34281
zondag 16 juli 2017 om 14:41
Het ga je goed Jetroo.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Willems verlaat trainingskamp PSV om gewenste transfer af te ronden