Brands en PSV zoeken nog één aankoop: 'Daar focussen we ons nu echt op'

Brands en PSV zoeken nog één aankoop: 'Daar focussen we ons nu echt op'

zondag 16 juli 2017 om 14:12

Nu de komst van Marco van Ginkel is afgerond en Jetro Willems bijna een andere club heeft, gaat PSV nog maar één keer in actie komen op de transfermarkt. Een nieuwe linksback is het doelwit. Technisch manager Marcel Brands laat dat zondag weten aan Voetbal International.

"We hebben een lijstje met spelers die Jetro kunnen vervangen. Daar zitten een aantal spelers bij die zowel op de vleugel als in het centrum kan spelen, maar we focussen ons in eerste instantie echt op een pure linksback", steekt hij van wal. 

PSV lijkt dus aan het seizoen te beginnen met Jordy de Wijs als enige linksbenige centrale verdediger. "In een ideaal scenario speel je het liefst met een linkspoot en een rechtspoot in het hart van de defensie, maar het kan ook prima met twee rechtsbenige spelers. Dat doen Barcelona, Bayern München en Real Madrid doorgaans ook", stelt Brands. 

De technisch manager voegde daar overigens aan toe dat Ridgeciano Haps 'niet bovenaan' het lijstje van de Eindhovenaren staat. De linksback van AZ aast op een transfer naar een grotere club. Ook Feyenoord zou Haps op de korrel hebben. 

Zondag werd bekend dat Willems van PSV de ruimte heeft gekregen om een transfer naar een nog onbekende club af te ronden. Diverse media melden dat het níet om het eerder genoemde SC Freiburg gaat. 

Lees ook: PSV bereikt akkoord met Chelsea en haalt Van Ginkel opnieuw naar Eindhoven

Plaats een reactie

Gu3rilla +14020
zondag 16 juli 2017 om 14:15
Dat linksbenige centrale verdediger op links is achterhaald en totaal niet noodzakelijk, het is fijn meegenomen dat wel.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:19
Nou Brands wat dacht je van een rechtsback als Arias ook vertrekt (wat ik nog wel verwacht)
Vind ik leuk
Romario9 +5395
zondag 16 juli 2017 om 14:24
Hij zal ongetwijfeld een lijstje hebben. Waar Troupé ongetwijfeld op staat.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14020
zondag 16 juli 2017 om 14:26
Dat hoop ik toch van wel wan Troupe is nogal goed.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:26
Brenet speelt ook back toch?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:29
klopt maar je kan toch niet met maar 1 links en 1 rechtsback je seizoen in?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:38
En een ervaren centrale verdediger?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:22
nou ik denk het niet. Met de wijs lucassen schwaab en isi hebben ze er al 4... daar zal geen verandering in komen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:48
Is wel te weinig vind ik, de Wijs kunnen ze trouwens beter verhuren.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:54
De tijd zal het leren maat. er moeten ook knaken vur beschikbaar zijn.
Ze weten echt wel wat ze doen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:31
Nelom?

Is voor een zacht prijsje op te halen hoor.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:33
Ik ben niet helemaal overtuigd van de selectie van PSV helaas. Ik denk dat Moreno echt een gemis wordt. Wat zou de opstelling dan moeten worden? 1 zoet 2 arias 3 isimat 4 luckassen 5 brenet ( linksback ) 6 Hendrix 7 propper 8 van ginkel 9 locadia 10 lozano 11 bergwijn . Bank : de wijs , Schwaab , Ramselaar , de jong , Lammers , gudmunsson, rosario, rigo, Pereiro
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:35
Vorig jaar geen kampioen met het beste elftal op papier. De twee beste weg ( Moreno en Guardado ) en een rookie Lukcassen en een de Wijs die ik persoonlijk subtop niveau vindt terug. En dan durven psv supporters te roepen dat we kampioen worden. Let op mijn woorden. Pure gatenkaas bij psv achterin. BRANDS WAKKER WORDEN
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:38
Als 2 honden vechten om een been dan loopt Az er mee heen
Vind ik leuk
14forever +6828
zondag 16 juli 2017 om 14:48
Je hebt buiten een lb toch ook echt een lcv nodig.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1934
zondag 16 juli 2017 om 15:21
PSV moet hopen dat ze Luuk de Jong nog ergens kunnen slijten. En dan lekker met Locadia in de spits spelen. Eventueel proberen om Lens terug te halen voor op de vleugels. En denk dat ze uiteindelijk wel bij Haps uit komen als de nieuwe linksback. En ze moeten dit seizoen die Hendrix in de basis hebben! Zonde voor het Nederlandse voetbal dat hij zo weinig speelt.

Op het middenveld hoeft niets meer bij. Met Pröpper, Ramselaar, Hendrix, Van Ginkel en Pereiro hebben zij het prima voor elkaar daar. De verdediging vind ik echter nog te zwak en zoals ik al aangaf moeten ze daar in Eindhoven nog een buitenspeler erbij hebben. Want met alleen Lozano en Bergwijn (die mij nog lang niet overtuigd heeft) gaan zij het niet redden om die titel binnen te slepen verwacht ik.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:41
Voor 10 miljoen is Robin van der Meer je nieuwe linksback.
Vind ik leuk
Dobbel +488
zondag 16 juli 2017 om 16:39
Lozano is inderdaad een prima aankoop. van Ginkel een seizoen erbij in plaats van een half seizoen scheelt ook een slok op een borrel. Ik maak me nog voornamelijk zorgen over de rechtervleugel, waar alleen Pereiro speelt maar waar ik hem absoluut niet graag zie spelen. En als er een linksback bij wordt gehaald, en je gaat er vanuit dat Arias nog weggaat.. dan heb je alleen Brenet en een nieuwe linksback nog. Mager. Ook centraal achterin ben ik er nog niet zeker van. Moreno's vind je niet zomaar.
Vind ik leuk
pinkelman +2628
zondag 16 juli 2017 om 16:57
Ik kijk al uit naar de eerste competitiewedstrijd. Verschillen zullen kleiner en kleiner worden dit seizoen tussen subtop en traditionele, let maar op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Brands en PSV zoeken nog één aankoop: 'Daar focussen we ons nu echt op'