Brands en PSV zoeken nog één aankoop: 'Daar focussen we ons nu echt op'

Brands en PSV zoeken nog één aankoop: 'Daar focussen we ons nu echt op'

zondag 16 juli 2017 om 14:12

Nu de komst van Marco van Ginkel is afgerond en Jetro Willems bijna een andere club heeft, gaat PSV nog maar één keer in actie komen op de transfermarkt. Een nieuwe linksback is het doelwit. Technisch manager Marcel Brands laat dat zondag weten aan Voetbal International.

"We hebben een lijstje met spelers die Jetro kunnen vervangen. Daar zitten een aantal spelers bij die zowel op de vleugel als in het centrum kan spelen, maar we focussen ons in eerste instantie echt op een pure linksback", steekt hij van wal. 

PSV lijkt dus aan het seizoen te beginnen met Jordy de Wijs als enige linksbenige centrale verdediger. "In een ideaal scenario speel je het liefst met een linkspoot en een rechtspoot in het hart van de defensie, maar het kan ook prima met twee rechtsbenige spelers. Dat doen Barcelona, Bayern München en Real Madrid doorgaans ook", stelt Brands. 

De technisch manager voegde daar overigens aan toe dat Ridgeciano Haps 'niet bovenaan' het lijstje van de Eindhovenaren staat. De linksback van AZ aast op een transfer naar een grotere club. Ook Feyenoord zou Haps op de korrel hebben. 

Zondag werd bekend dat Willems van PSV de ruimte heeft gekregen om een transfer naar een nog onbekende club af te ronden. Diverse media melden dat het níet om het eerder genoemde SC Freiburg gaat. 

Lees ook: PSV bereikt akkoord met Chelsea en haalt Van Ginkel opnieuw naar Eindhoven

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 14:14
Pfff, ze willen dus met deze selectie + 1 aankoop het seizoen in?
Grootste gedeelte is pure middelmaat.

Dan zijn we dus met de kerst al kampioen.
Vind ik leuk
Noudyo. +4789
zondag 16 juli 2017 om 14:17
Oké, ik heb even een screenshot van deze reactie gemaakt. Eens kijken wie aan het einde van het seizoen kampioen is
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:24
Prima, mocht Ajax toch niet kampioen worden geef ik mijn fout ruiterlijk toe.

Maak van dit bericht dan ook maar een screenshot.
Vind ik leuk
Noudyo. +4789
zondag 16 juli 2017 om 14:30
Deal ;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:35
Hou ik je aan ;)
Vind ik leuk
Itsese +1132
zondag 16 juli 2017 om 15:18
Afgelopen seizoenen toch al moeten doen?
Vind ik leuk
MeAgain +2371
zondag 16 juli 2017 om 19:01
Hey, je krabbelt al terug. Net had je het nog over de kerstdagen en nu einde van het seizoen.
Vind ik leuk
cheeks +396
zondag 16 juli 2017 om 14:28
Inderdaad. PSV heeft nu al een sterkere selectie.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:19
Hahaha!
Vind ik leuk
Harrie82 +1177
zondag 16 juli 2017 om 16:49
Ja de selectie is nu beter als begin afgelopen seizoen. Tevens lopen er talenten rond die in de eredivisie ook mee kunnen.
Maar ja dan roept iedereen, Cocu geeft ze geen ons. We gaan het zien. En komend jaarboeken kampioen is geen ramp, maar dan jaar erop zeker. 1x in de 3 jaar was in het verleden de doelstelling. En met een Feyenoord en Ajax heb je 3 titelkandidaten. Ik denk dat er maar 1 club op dit moment echt kampioen moet worden en dat is Ajax. Maar of ze de druk aan gaan kunnen. We gaan het zien.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:17
Dat denk ik ook. Let je wel op. Er zijn eerdee teams geweest die dat dachten... een gelijkspelletje zit in een klein hoekje...
Vind ik leuk
Gu3rilla +9832
zondag 16 juli 2017 om 14:19
Luckassen, Lozano een linksback en Van Ginkel een heel seizoen i.p.v een half.

Dat zijn er 4 en niet 1 tellen is niet zo moeilijk.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:27
Beste @Gu3rilla,

Luckassen, Lozano en Van Ginkel zijn al PSV'ers, zijn al gehaald.
Ik heb het over deze selectie (waar Luckassen, Lozano en Van Ginkel dus al bij zitten) en de aankoop die Brands hier noemt.

Deze selectie + 1 aankoop dus.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:19
Hoogmoed komt voor de val.. Zoek maar even op wat dat betekent MasterTJE.
PSV heeft zich tot dit moment prima versterkt. Dat kunnen niet alle clubs PSV navertellen. Wellicht dat er her en der nog wat paniekaankoopjes gedaan worden door verschillende clubjes aan het einde van de transferwindow. Zoals dat afgelopen seizoen ook gebeurd en men daardoor plaatsing voor de CL miste en de nodige punten verloren werden in de competitie. Een ezel stoot zich nooit aan dezelfde steen.... (zoek die ook maar even op MasterTJE).
Vind ik leuk
Romario9 +3550
zondag 16 juli 2017 om 14:22
Haha mooi
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:23
Prima versterkt?
Een Mexicaans talentje die sowieso tijd zal moeten hebben om te wenken, een speler die een groot aandeel heeft in de defensieve wanorde bij AZ afgelopen seizoen en Van Ginkel, een speler die alweer voor de derde keer wordt gehuurd omdat PSV geen geld heeft... Wel een goeie huurling, dat dan weer wel...

Zo zo, wat goed versterkt...
En bovendien, ook al waren dat wel drie goede versterkingen, dan alsnog komt PSV kwalitatief tekort ten opzichten van wat jij 'Mijn NV'tje' noemt. Er zitten bij PSV te veel spelers tussen die simpelweg het niveau niet hebben.
Vind ik leuk
Gu3rilla +9832
zondag 16 juli 2017 om 14:26
Dat zijn er al meer dan 1.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:27
Een groot aantal van die PSV-spelers, die volgens jou niet het niveau hebben, zijn wel 2 maal kampioen geworden met PSV de afgelopen 3 jaar. Kun je nagaan wat het niveau van de spelers van jouw favoriete NV'tje is. By the way, je reactie hierboven staat weer vol met aannames, zoals we van jou gewend zijn. Wellicht kun je je beter druk maken om het feit dat er bij Ajax geen spelers zijn bijgekomen. Is Marcje nog op vakantie?????
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:31
Boilesen werd ook 4x kampioen met Ajax, dus what's your point? Dat die spelers kampioen zijn geworden is te danken aan (voor Eredivisie begrippen) toppers als Guardado, Moreno etc. Nu zijn de toppers verdwenen en is er veel te vele middelmaat in de selectie.

En alweer maak je een fout...
Er zijn bij mijn clubje al 3 spelers bijgekomen.
Beter je zaakjes op orde houden.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:48
Je bedoelt die 3 nieuwe jeugdspelertjes? Marcje valt wel op "jonge" spelertjes, is jou dat ook opgevallen? Daarnaast zijn de basisspelers Traoré en Klaassen vertrokken bij Ajax. En dat geldt ook voor een handvol zeer middelmatige spelers, zoals Zivkovic, Westermann, Serero, D. Boer en c.s.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:34
Jij noemt een keeper van 25 jaar en een spits van bijna 34 jaar jeugdspelers?

Apart.
Maar goed, op die leeftijd zijn de jeugdspelers bij jouw club natuurlijk nog niet eens doorgebroken...

Over Klaassen en Traoré: wij hebben een goede jeugdopleiding, waardoor we niet voor iedere basisspeler een aankoop hoeven te doen. Kunnen andere clubs van leren...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:37
Elk jaar 8 tot 10 nieuwe aankopen verricht M. Overmars. Dus zo goed is die jeugdopleiding niet. Met een beetje geluk spelen er komend seizoen zo'n 9 tot 10 buitenlandse spelers in de basis bij Ajax.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:56
Dat Neres zelfs moest wennen aan de kleur verf die werd gebruikt in zijn slaapkamer wil niet zeggen dat iedereen deze autistische trekjes heeft:)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:20
Ze noemen jou ook wel ''The Joker'' zeker? :)

PSV heeft na Lozano nog een aankoop gedaan in de naam van Luckassen. Daarnaast wordt van Ginkel weer gehuurd.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:32
Zo hé! Dat zijn toppers!

(Sarcasm off)
Vind ik leuk
United +34279
zondag 16 juli 2017 om 14:59
De jokker ;p
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:21
En dan zul je zien dat die aankoop nog Haps wordt ook... Of als Zoet weggaat dat Padt komt. Ik zou het echt betreuren als een club als PSV straks Haps, Luckassen en Padt in één transferperiode gehaald heeft.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:28
Gebeurt alleen niet, ik denk dat we alleen wel nog een ervaren centrale verdediger erbij moeten hebben...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:32
Dat vind ik dus ook. Ik had Luckassen dan ook nooit gehaald. Weer geen leidinggevende figuur gehaald deze periode, terwijl het daar nou juist aan schort. We hebben gewoon 0 leiders. Dat Brands daar niets mee doet... Als De Jong je eerste aanvoerder is, dan weet je het wel.

En Haps en Padt acht ik echt wel mogelijk hoor, dat zie ik wel gebeuren.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:33
Zou wel typisch in de lijn van aankopen van PSV passen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:36
Lozano is een knappe aankoop. Van Ginkel is ook een toevoeging.

De rest kan ik met mijn pet niet bij. Leiders zijn er nodig. Het is één grote groep grijze muizen, enkele uitzonderingen daargelaten. Te veel kleurloze aankopen de laatste perioden.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:45
Helemaal eens ja. Lozano is een knappe aankoop ja, maar zal eerst ook moeten wennen. Van Ginkel is zeker een goede toevoeging.

Heb het ook niet alleen over dit seizoen.

Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:48
Nee, same here. Vandaar ook perioden meervoud. Brands moet echt gerichtere leiders met motiverende kwaliteiten gaan zoeken, anders gaat het, ondanks een aantal geweldige aankopen, toch aan hem kleven. En dat zou Brands' palmares te niet doen, maar is wel hoe het werkt.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:31
Excuus, leesfoutje.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:34
Geeft niet. Foutje is een groot woord ;-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:35
Ach, maar 6 letters ;-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:36
Scherp :-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:22
Ik spreek jou met de kerst oke?
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 14:22]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:24
Tegen die tijd heeft ie al lang weer een volgend accountje
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:25
We traceren hem wel;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:26
haha daar hoef je bij hem nooit zoveel moeite voor te doen.....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:32
Niet letterlijk nemen ;)
We spreken elkaar in mei.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:34
Ja op het stadhuis plein, daar is dan genoeg te doen in ieder geval!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:36
Kermis in mei?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:37
Toevallig is er ook een kermis op het kampioensfeest van PSV in mei ja!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:44
Denk dat het wat opportunistisch is om te zeggen dat Jong PSV even kampioen wordt...
Vind ik leuk
Mauritz +110
zondag 16 juli 2017 om 14:25
Hmmmm misschien heb je gelijk en is Feyenoord dit jaar al met kerst kampioen met een ruime voorsprong op nummer twee PSV.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:36
Kijk ruil die 2 clubs om en je hebt gelijk;)
Vind ik leuk
Mauritz +110
zondag 16 juli 2017 om 14:44
Helemaal mee eens!
Vind ik leuk
Butsbal +2026
zondag 16 juli 2017 om 15:14
Dat denk ik ook ! Ik wist niet dat jij voor PSV was ?
Vind ik leuk
MeAgain +2371
zondag 16 juli 2017 om 19:00
Haha, jou clubje is nu weer de koopclub.
Psv heeft nog eigen jeugd die ze de kans willen geven.
Nu koopt psv niet allemaal spelers bij en krijg je dit gezeur weer, het is ook nooit goed.
Vind ik leuk
joedelie +1210
maandag 17 juli 2017 om 01:16
Ach ze moeten met deze spelers in ieder geval makkeljjk boven Feyenoord kunnen eindigen haha.
Vind ik leuk
Gu3rilla +9832
zondag 16 juli 2017 om 14:15
Dat linksbenige centrale verdediger op links is achterhaald en totaal niet noodzakelijk, het is fijn meegenomen dat wel.
Vind ik leuk
pikkebaas +2075
zondag 16 juli 2017 om 14:18
Koop Haps, die wordt steeds goedkoper, iedere club vindt hem te duur.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:19
Nou Brands wat dacht je van een rechtsback als Arias ook vertrekt (wat ik nog wel verwacht)
Vind ik leuk
Romario9 +3550
zondag 16 juli 2017 om 14:24
Hij zal ongetwijfeld een lijstje hebben. Waar Troupé ongetwijfeld op staat.
Vind ik leuk
Gu3rilla +9832
zondag 16 juli 2017 om 14:26
Dat hoop ik toch van wel wan Troupe is nogal goed.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:26
Brenet speelt ook back toch?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:29
klopt maar je kan toch niet met maar 1 links en 1 rechtsback je seizoen in?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:38
En een ervaren centrale verdediger?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:22
nou ik denk het niet. Met de wijs lucassen schwaab en isi hebben ze er al 4... daar zal geen verandering in komen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:48
Is wel te weinig vind ik, de Wijs kunnen ze trouwens beter verhuren.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:54
De tijd zal het leren maat. er moeten ook knaken vur beschikbaar zijn.
Ze weten echt wel wat ze doen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:31
Nelom?

Is voor een zacht prijsje op te halen hoor.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:33
Ik ben niet helemaal overtuigd van de selectie van PSV helaas. Ik denk dat Moreno echt een gemis wordt. Wat zou de opstelling dan moeten worden? 1 zoet 2 arias 3 isimat 4 luckassen 5 brenet ( linksback ) 6 Hendrix 7 propper 8 van ginkel 9 locadia 10 lozano 11 bergwijn . Bank : de wijs , Schwaab , Ramselaar , de jong , Lammers , gudmunsson, rosario, rigo, Pereiro
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:35
Vorig jaar geen kampioen met het beste elftal op papier. De twee beste weg ( Moreno en Guardado ) en een rookie Lukcassen en een de Wijs die ik persoonlijk subtop niveau vindt terug. En dan durven psv supporters te roepen dat we kampioen worden. Let op mijn woorden. Pure gatenkaas bij psv achterin. BRANDS WAKKER WORDEN
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:38
Als 2 honden vechten om een been dan loopt Az er mee heen
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:01
Dan is Feyenoord er nog...
Vind ik leuk
14forever +4435
zondag 16 juli 2017 om 14:48
Je hebt buiten een lb toch ook echt een lcv nodig.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1448
zondag 16 juli 2017 om 15:21
PSV moet hopen dat ze Luuk de Jong nog ergens kunnen slijten. En dan lekker met Locadia in de spits spelen. Eventueel proberen om Lens terug te halen voor op de vleugels. En denk dat ze uiteindelijk wel bij Haps uit komen als de nieuwe linksback. En ze moeten dit seizoen die Hendrix in de basis hebben! Zonde voor het Nederlandse voetbal dat hij zo weinig speelt.

Op het middenveld hoeft niets meer bij. Met Pröpper, Ramselaar, Hendrix, Van Ginkel en Pereiro hebben zij het prima voor elkaar daar. De verdediging vind ik echter nog te zwak en zoals ik al aangaf moeten ze daar in Eindhoven nog een buitenspeler erbij hebben. Want met alleen Lozano en Bergwijn (die mij nog lang niet overtuigd heeft) gaan zij het niet redden om die titel binnen te slepen verwacht ik.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:41
Voor 10 miljoen is Robin van der Meer je nieuwe linksback.
Vind ik leuk
Dobbel +281
zondag 16 juli 2017 om 16:39
Lozano is inderdaad een prima aankoop. van Ginkel een seizoen erbij in plaats van een half seizoen scheelt ook een slok op een borrel. Ik maak me nog voornamelijk zorgen over de rechtervleugel, waar alleen Pereiro speelt maar waar ik hem absoluut niet graag zie spelen. En als er een linksback bij wordt gehaald, en je gaat er vanuit dat Arias nog weggaat.. dan heb je alleen Brenet en een nieuwe linksback nog. Mager. Ook centraal achterin ben ik er nog niet zeker van. Moreno's vind je niet zomaar.
Vind ik leuk
pinkelman +1825
zondag 16 juli 2017 om 16:57
Ik kijk al uit naar de eerste competitiewedstrijd. Verschillen zullen kleiner en kleiner worden dit seizoen tussen subtop en traditionele, let maar op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Brands en PSV zoeken nog één aankoop: 'Daar focussen we ons nu echt op'