Feyenoord-rechtsback is vier weken uit de roulatie en moet trainingskamp missen

Feyenoord-rechtsback is vier weken uit de roulatie en moet trainingskamp missen

zondag 16 juli 2017 om 16:47

Bart Nieuwkoop is voorlopig niet inzetbaar voor Feyenoord, laat technisch directeur Martin van Geel zondag weten. De rechtsback viel zaterdag in het oefenduel met SDC Putten (1-10 overwinning) uit met een hamstringblessure.

''Binnen vier weken is hij weer terug", meldt Van Geel tegenover FOX Sports. Door de blessure blijft Nieuwkoop thuis als Feyenoord volgende week naar Oostenrijk vertrekt voor een trainingskamp. Feyenoord heeft naast Nieuwkoop nog Kevin Diks als optie voor de rechtsbackpositie. De verdediger van Fiorentina werd na het vertrek van Rick Karsdorp (AS Roma) op huurbasis naar Rotterdam gehaald.

Door de blessure bij Nieuwkoop moet de verdediger de oefenwedstrijden tegen SC Freiburg (22 juli) en Real Sociedad (29 juli) aan zich voorbij laten gaan. De wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal (5 augustus), tegen Vitesse, komt naar alle waarschijnlijkheid ook nog te vroeg voor de back. Op 13 augustus speelt Feyenoord het eerste Eredivisie-wedstrijd van het nieuwe seizoen, tegen FC Twente.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 16:49
Wel jammer voor hem. Dit had toch wel zijn echte start moeten zijn.
Aan de andere kant kan Diks direct laten zien wat ie echt waard is.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:53
Jammer voor hem, 4 weken is dus de restant van de voorbereiding, Diks kan nu gelijk laten zien waarvoor hij gehaald is,
slaagt hij niet dan heeft Gio er nog een probleem bij!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:54
Ik ben geen fan van Diks. Maar wie weet kan hij de Feyenoord supporters positief verassen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:55
Nieuwkoop en Diks ontlopen elkaar niet zoveel.
Vind ik leuk
Libero +2265
zondag 16 juli 2017 om 16:56
Zuuuuuuuur!!
Vind ik leuk
Hyena +19652
zondag 16 juli 2017 om 16:56
Vrij spel voor Diks dus. Jammer voor Nieuwkoop. Hoop dat hij toch nog kansen gaat krijgen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:41
Inderdaad, ik heb liever dat Nieuwkoop kan doorbreken dan dat Diks gaat spelen, eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:59
Jammer Nieuwkoop was de laatste wedstrijden van het seizoen lekker bezig gelukkig hebben we nog diks die ook genoeg kwaliteiten heeft
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:00
Dat is een behoorlijke tegenvaller.
Vind ik leuk
Woudo +7095
zondag 16 juli 2017 om 17:00
Get Well soon bartje!!!
Vind ik leuk
robson81 +2159
zondag 16 juli 2017 om 17:02
Wat ik van diks zie bevalt me wel tot nu toe die het wel is kunnen gaan winnen op rechts zeker in dit geval.
Vind ik leuk
Teo Smith +13078
zondag 16 juli 2017 om 18:08
Dit vind ik echt niet leuk, kop op Bart!
Vind ik leuk
Harremans +1351
zondag 16 juli 2017 om 18:15
En nu iedereen weer even zn woorden inslikken over bullshit huurling Diks, want nieuwkoop zou er wel even gaan staan.

Wel echt spijtig, Ik hoop dat hij de kans krijgt als hij weer fit is.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 18:16]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:40
Diks blijft n bullshit huurling. Voor 7 ton in een jaar is het gewoon niveautje middelmaat...
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 19:19
Dat moet je dan nog maar zien!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:12
Iemand die bij Vitesse al op de bank zat, heeft bij Feyenoord niks te zoeken.
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 20:22
Spelers kunnen ook beter worden.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:25
Zeker. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat in de anderhalve maand dat het seizoen nu stilligt, hij ineens het Nederlandse topniveau heeft.

Hij krijgt net als ieder ander de kans. Ik hoop voor 'm da zn eerste wedstrijd goed is, je weet hoe Feyenoord publiek is. Mogen ze je niet dan mogen ze je niet :p
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 20:31
Haha dat zou ook wel een beetje snel zijn. Maar kan ook zijn dat hij bij Vitesse uit vorm was. En nu straks in betere vorm ook beter presteert en ontwikkelt. Ik ken de speler verder niet zo. We gaan het wel zien.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1934
zondag 16 juli 2017 om 18:31
Zuur..
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:40
Pfff, nou dan zitten we dadelijk toch vast aan Diks, speelde misschien niet slecht maar ik heb liever dat Nieuwkoop zijn kans kan grijpen om door te breken.
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 19:17
Vervelend dat je in de voorbereiding geblesseerd raakt. Voor Diks een mooie kans om zich te bewijzen.
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
zondag 16 juli 2017 om 23:02
Dit is echt kut voor Nioeuwkoop, denk je eindelijk je kans te kunnen grijpen gebeurt dit pffff.
Nu zitten we mooi met Diks opgescheept :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord-rechtsback is vier weken uit de roulatie en moet trainingskamp missen