'Ik wil een onbetwiste basisspeler worden bij AZ, ik wil belangrijk zijn'

'Ik wil een onbetwiste basisspeler worden bij AZ, ik wil belangrijk zijn'

zondag 16 juli 2017 om 21:35

Wout Weghorst wil komend seizoen nóg belangrijker worden voor AZ. Tijdens zijn debuutjaar in Alkmaar was de targetman goed voor zeventien treffers. Nu legt de 24-jarige spits de lat weer hoger. 

"Ik wil een onbetwiste basisspeler worden, ik wil belangrijk zijn voor mijn ploeg", aldus Weghorst in gesprek met regiozender NH. Trainer John van den Brom wees hem bij afwezigheid van Ron Vlaar al een paar keer aan als aanvoerder. "Ik wil proberen om een voorbeeld te zijn voor mijn ploeg."

"Op dit moment is het mijn ambitie om een heel goed seizoen te draaien met AZ. Daar wil ik onderdeel van zijn." Eind juni werd Weghorst nog in verband gebracht met een transfer naar het buitenland. Hij bevestigde zelf de interesse van Bundesliga-promovendus Hannover 96. Ook Sporting Portugal zou Weghorst op een scoutingslijstje hebben staan, schreef TC/Tubantia. 

Weghorst heeft in Alkmaar een contract tot de zomer van 2020. Vorig seizoen koos Van den Brom een paar keer voor Fred Friday als diepste spits. 

Poll

Is Weghorst goed genoeg voor een buitenlandse topcompetitie?

(1424 stemmen)

Plaats een reactie

Niellie078 +20185
zondag 16 juli 2017 om 21:42
Dat moet wel goed komen ondanks je kut karakter op het veld ben je wel echt een beest
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:58
Qua karakter eens, wat een vreemd en ijdel mannetje is dit toch.

Maar een beest? Hoe dan?
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
zondag 16 juli 2017 om 22:00
een beest in de vorm van dat hij het bloed onder je nagels vandaan haalt .. en hij keihard zijn duels in gaat .. kijk je überhaupt wel is ? die vraag zou je eigenlijk dan niet hoeven te stellen
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:03
Ik kijk meer naar Weghorst dan me lief is. En net als alles aan die jongen gemaakt is, vind ik ook z'n vertoonde 'werklust' gemaakt.

Ja hij oogt alsof 'ie zwoegt, en dan zitten al z'n wilde haren weer in z'n gezicht en valt 'ie weer op de grond en weer opstaan, rennen, hollen, doen.

Als 'ie zo'n beest is zou je je eens af moeten vragen waarom dat die jongen een groot deel van de duels op de grasmat ligt.
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
zondag 16 juli 2017 om 22:08
daarom ook kut karakter ? zeker op het veld ..
Vind ik leuk
Woudo +7541
zondag 16 juli 2017 om 21:46
Nee woutje Az is jou top.
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
zondag 16 juli 2017 om 21:48
denk dat je je nog zou kunnen verbazen .. inzet word vaak ook beloont
Vind ik leuk
Woudo +7541
zondag 16 juli 2017 om 21:50
Ik moet het nog zien, prima spits voor de subtop imo alles erboven is te hoog gegrepen maar das mijn mening hè! ;)
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
zondag 16 juli 2017 om 21:52
Dat is je goedrecht..
toch wel echt een beest en hij geeft altijd alles ..ben ook nog niet echt overtuigt. maar het balletje zou zomaar is zijn kant op kunnen vallen
Vind ik leuk
Woudo +7541
zondag 16 juli 2017 om 21:53
Dat zeker! We gaan het zien!
Vind ik leuk
5697956 +1537
zondag 16 juli 2017 om 22:04
AZ is de top.

* jouw
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 22:04]
Vind ik leuk
Woudo +7541
zondag 16 juli 2017 om 22:06
HAHAHAHAHAHA beste grap van vandaag spelen niet eens Europees man.
Vind ik leuk
5697956 +1537
zondag 16 juli 2017 om 22:11
Dat hoeft ook niet ieder jaar. Soms beter een jaartje niet toch? Je moeder speelt ook geen Europees.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 22:11]
Vind ik leuk
Woudo +7541
zondag 16 juli 2017 om 22:17
Lekker persoonlijk worden knul! Goed bezig!
Vind ik leuk
5697956 +1537
maandag 17 juli 2017 om 09:20
Potje knokken? Neem je broer mee.
Vind ik leuk
5697956 +1537
zondag 16 juli 2017 om 22:04
* jouw
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:02
spits voor een degradatie kandidaat.
Hij heeft 0 technische bagage.
Vind ik leuk
pos +4739
zondag 16 juli 2017 om 22:25
Prima spits voor AZ die er genoeg in heeft geschoten in zijn eerste jaar. Erg leergierig bovendien. Veel kansloos geneuzel weer hierboven .
Vind ik leuk
Old Star +3901
zondag 16 juli 2017 om 23:32
Wat een kansloos gelul hierboven.
Denk dat ze gewoon jaloers zijn dat types als Weghorst en bij. Sibon, Veerman profvoetballer kunnen worden. T ziet er soms niet uit en dan erger je dood. En af en toe is t geniaal en beslissen ze belangrijk wedstrijden. Maar onomstreden worden ze nooit.
Maar goed, waar zij met hun 'houthakkers voetbal' prof zijn geworden en een hoop centen verdienen zijn er dus altijd zieltjes die er enorm op afgeven.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:18
Ratje die je in elke ploeg kan gebruiken. Qua karakter!
Vind ik leuk
14forever +6829
zondag 16 juli 2017 om 23:43
Ohhh dacht dat die weghorst ouder was...
Vind ik leuk
mcmodd +11401
maandag 17 juli 2017 om 00:10
Wat Wout onderscheidt is dat hij wil knokken. Hij is daarmee niet altijd effectief, maar wie niet knokt is dat zeker niet. Zou hij naar een grotere competitie kunnen? Misschien wil hij dat wel, maar daarmee graaft hij zijn sportieve graf zelf.
Vind ik leuk
mchollie +2344
maandag 17 juli 2017 om 16:12
AZ zou eigenlijk met een 2 spitsen systeem moeten spelen, meer snelheid er in gooien en een goede aansluiting van het middenveld.

Ben benieuwd wat het nieuwe seizoen gaat brengen, aan Woutje ligt het niet, zit genoeg gif in.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik wil een onbetwiste basisspeler worden bij AZ, ik wil belangrijk zijn'