'Ajax krijgt 9 miljoen euro uit Engeland en gaat op zoek naar nieuwe verdediger'

'Ajax krijgt 9 miljoen euro uit Engeland en gaat op zoek naar nieuwe verdediger'

maandag 17 juli 2017 om 06:42

Jaïro Riedewald maakt voor negen miljoen euro de overstap van Ajax naar Crystal Palace. Dat meldt de Telegraaf. Ajax gaat op zoek naar een vervanger.

Riedewald is na de van Chelsea gehuurde Ruben Loftus-Cheek de tweede nieuweling in de selectie van Palace-manager Frank de Boer. De Premier League-club betaalt negen miljoen euro en dat is een iets hoger bedrag dan aanvankelijk werd gemeld. De transfer wordt vermoedelijk maandag officieel gemaakt. Riedewald kan in dat geval meteen aansluiten bij de oefentrip van Crystal Palace in Azië.

Na het vertrek van Riedewald gaat Ajax volgens De Telegraaf op zoek naar een nieuwe linksback, die de strijd concurrentie aan kan gaan met Nick Viergever en de op dit moment geblesseerde Daley Sinkgraven. De Amsterdammers staan open voor een koop- en huurconstructie. De ochtendkrant verwacht dat Ajax ruim de tijd neemt voor die zoektocht, omdat de lat hoog wordt gelegd. Mitchell Dijks, de andere linksback in de Ajax-selectie, mag in principe vertrekken.

Poll

Is negen miljoen euro genoeg voor Riedewald?

(2781 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 06:45
Het is je gegund Jairo, succes.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:27
Ook al is het niet gegund ... hij is weg (-:
Vind ik leuk
Mad Max +5176
maandag 17 juli 2017 om 08:45
Wat een domme reactie. Zeg dan niets.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:47
Het is nog dommer om te reageren op een in jouw ogen domme reactie.. (-:
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:27
Hij hoopt je iets bij te brengen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:17
Weg is pech. Had gewoon meer kansen moeten krijgen
Vind ik leuk
Sil Meijer +11766
maandag 17 juli 2017 om 10:06
Haha wat een domme reactie!!
Vind ik leuk
Old Star +3327
maandag 17 juli 2017 om 08:42
9 miljoen voor een wisselspeler. Ze zijn lekker van t potje daar.
6 miljoen voor Ridgie en wij Dijks transfer vrij.
Of 8 voor Ridgie zo is nog beter, maar dat zal Marc wel te duur vinden.
Vind ik leuk
Jozef +17802
maandag 17 juli 2017 om 09:00
Je kan het proberen.

Alvast succes verder met jullie Ridgie...
Vind ik leuk
AFFA +886
maandag 17 juli 2017 om 09:44
4 voor haps en dijks;)
Vind ik leuk
Pep1964 +155
maandag 17 juli 2017 om 09:48
Ben je zot? Wat voegt Dijks toe aan AZ?
Vind ik leuk
Mad Max +5176
maandag 17 juli 2017 om 10:38
Nou, Dijks is wel een fysiek sterke, snelle back. Vraag hem niet om op te bouwen, maar verdedigend zakte Dijks alleen in Europa door het ijs. Denk dat hij bij de subtop in NL de komende jaren prima mee kan. Lekker ook, zo'n kopper erbij voor corners.
Vind ik leuk
Ajacied02 +1534
maandag 17 juli 2017 om 14:06
Lekkere kopper hebben we gezien ja... tegen feyenoord stond i 10 minuten in het veld tegenover kuyt die al 90 minuten gespeeld had verliest gewoon het kopduel
Vind ik leuk
Mad Max +5176
maandag 17 juli 2017 om 20:34
Poeh hey, nou zeg, man ow man. 1 kopduel verloren. Jeetje........

Ow en vergeet dit niet:
* dat hebben we gezien
* Feyenoord
* stond hij
* Kuyt
Vind ik leuk
Ajacied02 +1534
dinsdag 18 juli 2017 om 13:17
Was toch een grapje man jeetje als je alles zo serieus opvat

En dit is geen proefwerk nederlands man of zal ik het voor jou veranderen naar Nederlands...
Vind ik leuk
Mad Max +5176
dinsdag 18 juli 2017 om 13:26
* Nederlands
Vind ik leuk
Ajacied02 +1534
dinsdag 18 juli 2017 om 13:44
Haha lachen met jou!
Vind ik leuk
Mad Max +5176
maandag 17 juli 2017 om 10:37
Net als jij ben ik AZ supporter. Maar ik denk niet dat "Ridgie" het niveau van Ajax aan kan (dat van PSV ook niet trouwens). Hij is net een jaar echt top bij ons, en zelfs daar nog niet in iedere wedstrijd. Hij moet in mijn ogen eerst een jaar probleemloos overeind blijven in de ED, liefste door wekelijks uit te blinken. Dan pas is hij klaar voor stap naar een hoger niveau met meer druk, meer exposure en een veeleisender publiek. Denk je niet, Old Star?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:38
Ik verwacht dat hij vertrekt want hij is al 24.
Hij zat tegen Brugge al niet meer bij de wedstrijdselectie omdat er beweging is rondom Haps volgens Huiberts.
Vind ik leuk
Old Star +3327
maandag 17 juli 2017 om 21:04
Ik denk wel dat Haps t aan kan. Ik denk dat hij in een beter team ook beter tot zijn recht komt met zijn aanvallende kwaliteiten. Dan denk ik eerder aan Ajax dan aan de andere 2 topclubs.
Ben met je eens dat er wel een tandje bij moet bij m. Speelde net als heel AZ eigenlijk een te wisselvallig seizoen.
Hij heeft in de Europa leage bewezen zich staande te kunnen houden. Als ie door schakelt heeft hij net als Derrick een mooie toekomst voor zich en kan hij via een top club ook t Nederlands elftal halen. Die positie is toch wat gemankeerd, met Willems, kongolo, blind en pieters als opties.
We zullen zien wat de juiste prijs wordt. Ik schat in dat ie voor rond de 6 miljoen mag vertrekken. 20% doorverkoop percentage bedingen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 06:47
WoW. Flink bedrag voor een wisselspeler. Succes Riedewald! Goede en slimme keuze om mnasr Palace te gaan!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 06:51
Die engelsen hebben echt geld teveel
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 07:13
Ja maar dat wisten we al toen United 30miljoen voor hun grootste miskoop ooit Depay ging neertellen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 07:15
Dat was tenminste wel een basisspeler bij de toenmalig kampioen
Vind ik leuk
Andre As +4494
maandag 17 juli 2017 om 07:17
Ondanks dat, toch een miskoop.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 07:42
Ja, hij doet het daar ook heel slecht momenteel
Vind ik leuk
Andre As +4494
maandag 17 juli 2017 om 08:00
Speelt hij nog bij Man Utd dan??
Vind ik leuk
United +40196
maandag 17 juli 2017 om 10:55
Lyon.
Vind ik leuk
Smash +176
maandag 17 juli 2017 om 07:48
Mogelijk wel, maar nu slaagt hij toch heel goed bij Lyon. 9 Miljoen voor Riedewald is veel te veel. Leuke voetballer, maar niet meer dan dat.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:16
Lyon... enough said.
Vind ik leuk
Jozef +17802
maandag 17 juli 2017 om 09:03
Grappig. De waarde van Ajacieden wordt telkens te hoog gevonden, maar telkens wordt er grof geld betaald. Zou het dan toch marktconform zijn?
Ik weet het, zoiets is blijkbaar moeilijk te accepteren...
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 09:04]
Vind ik leuk
mablo46 +514
dinsdag 18 juli 2017 om 20:09
En trots als een pauw als karsdorp verkocht wordt ;)
Vind ik leuk
Zippy +2461
maandag 17 juli 2017 om 09:13
Ach Smash, voor hetzelfde geld kan het 5 miljoen zijn, ge moet toch weten: Ajax en overdrijven in talenten en in miljoenen, ze kunnen het niet laten.
Vind ik leuk
Adjab +231
maandag 17 juli 2017 om 09:45
Ik proef toch enige jaloezie
Vind ik leuk
Zippy +2461
maandag 17 juli 2017 om 10:11
In het overdrijven ?
Vind ik leuk
Jozef +17802
maandag 17 juli 2017 om 12:45
Enige??????

Al wordt Zip bedolven onder feiten waar niemand omheen kan, dan nog blijft hij stug zijn ding beweren, onder het mom dat eigenwijs ook wijs is. Tja, dan kun je hem maar beter dom laten...


Vind ik leuk
Iggy +1602
maandag 17 juli 2017 om 11:28
Aldus degene die het posten van onzin niet kan laten.
Vind ik leuk
United +40196
maandag 17 juli 2017 om 12:00
Belgen he ;-)
Vind ik leuk
Smash +176
maandag 17 juli 2017 om 21:46
Moet wel eerlijk zeggen dat Ajax zijn spelers goed verkoopt.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:52
Jij vergeet Di Maria en Falcao denk ik.

Depay heeft ze voor 1,5 jaar 1,5 miljoen gekost en heeft ze nog plaatsing voor de CL opgeleverd.

Di Maria en Falcao heeft ze niks opgeleverd en konden naar 1 jaar 20 miljoen afschrijving noteren (ex salaris)
Vind ik leuk
Olfie +2301
maandag 17 juli 2017 om 06:55
Denk dat ie het goed gaat doen bij Crystal Palace. Jammer maar helaas. Wel het nodige eruit gehaald door Marc, nu investeren die handel.
Vind ik leuk
dhrwobo +7264
maandag 17 juli 2017 om 06:57
Belachelijk bedrag voor een wisselspeler die al maanden weinig meer gevoetbald heeft. Knap gedaan van Ajax.
Vind ik leuk
robery +1851
maandag 17 juli 2017 om 07:02
Vriendendienst van Frank. ;)
Vind ik leuk
Leeuw +2478
maandag 17 juli 2017 om 08:38
Je kan wel eens gelijk hebben. Koeman en de Boer helpen Ajax door spelers te kopen bij die club.
Vind ik leuk
Piet44 +221
maandag 17 juli 2017 om 07:02
Zeker een aardig bedrag voor iemand die in de eredivisie de bank warm houdt.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 07:04
Of tribune ja
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 07:22
Ajax gaat weer de tijd nemen, net als vorig jaar, en daarmee wederom de titel verspelen.

Ajax heeft precies 4 verdedigers (ik tel Sinkgraven niet als verdediger). 1 blessure en het is direct mis. Op het middenveld is het na het trieste wegvallen inmiddels ook erg dun.
Als Ajax nu nog de tijd moet nemen hebben ze hun huiswerk niet gedaan.
Vind ik leuk
2cents +31302
maandag 17 juli 2017 om 08:01
Zeefuik is wél een verdediger en dat jij Sinkgraven niet telt als verdediger betekent niet dat Ajax dat hem ook niet meetelt. Hij speelt daar nu een jaar en ook onder Keizer begon hij daar. Dus voor Ajax telt hij gewoon mee als back. ;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:30
Eiting moet je mee tellen
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:47
eiting zou ik als middenvelder meerekenen!!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 07:26
9 miljoen voor deze speler, wat een grap.
Vind ik leuk
AFFA +886
maandag 17 juli 2017 om 08:12
Nee dat wordt jou clubje dit jaar in de CL
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:25
Jullie hebben vaak genoeg het voorbeeld gegeven hoe je met het schaamrood af moet druipen.
Nederlandse clubs hebben niets meer te zoeken in de CL, enkel leuk voor het geld.
Vind ik leuk
AFFA +886
maandag 17 juli 2017 om 08:29
heb je ook weer een beetje gelijk in, we zullen zien hoe jou clubje het gaat doen,denk nog een grotere blamage dan Ajax.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:21
Dat denk ik zelf ook hoor, de selectie is niet geschikt voor CL. 3e plaats is het hoogst haalbare.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:31
Zie vorig jaar PSV, relatief makkelijke poule, zeker makkelijker dan wat Ajax 4 jaar achter elkaar kreeg met de poule des doods, en maar 1 schamel puntje gehaald. Blamage pur sang. Ajax haalde vaak 5 punten uit poules met bijvoorbeeld Barca, Man. City en Dortmund.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 17:32]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:33
Nooit met schaamrood, altijd een E.L. plaatsing gehaald.
Probeer maar de 4e plaats te ontlopen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 21:17
Laatste Jaren genoeg CL voorrondes ( Slavia Praag, Kopenhagen, Rapid Wien, Red Bull Salzburg ) waarbij je wel 'gewoon' voor lul staat. Hij heeft gewoon gelijk als ie zegt dat Nlse clubs op europees topniveau (eerst) niks meer te zoeken hebben.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6016
maandag 17 juli 2017 om 08:57
Feyenoord kwam dit jaar niet eens door de groepsfase van de EL en nu gaan jullie de CL in met een zwakker team, zegt genoeg.
Vind ik leuk
United +40196
maandag 17 juli 2017 om 10:59
De bal is rond ;p
Vind ik leuk
Filip_FCU +6016
maandag 17 juli 2017 om 11:00
Dat zei die AZ speler ook na 1-4 verliezen in eigen huis tegen Lyon :')
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 07:30
Ik vind eigenlijk dat Tete en Riedewald een tikkeltje omhooggevallen zijn. Ik vraag me echt af of ze alles uit de kast gehaald hebben om te knokken voor een basisplek, zoals oa Viergever dat wel gedaan heeft. Maar goed, ik hoop dat ze beide slagen bij hun nieuwe clubs, goed voor het Nederlandse voetbal. Als Tete alleen de concurrentie met Rafael hoeft aan te gaan, voorzie ik geen problemen. Voor Jairo hoop ik dat de Boer een tijdje in Londen mag zitten.
Vind ik leuk
Korm +18989
maandag 17 juli 2017 om 07:41
Mooi bedrag voor Riedewald! doet ajax goed :)

Net zoals PSV zie ik Ajax ook liever kopen dan huren... of loopt er eentje in de jeugd die ze gaan klaarstomen? dan is huur natuurlijk een goede optie
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 07:42]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:03
ja , bakker is een aardig talent alleen pas 17. Dus gewoon een nieuwe Lb kopen, anders krijg je hetzelfde als bij riedewald. Te vroeg gebracht, op een voetstuk geplaatst en op je 19 de met een chagrijnig hoofd op de bank zitten. Verdedigers zijn " meestal " op latere leeftijd pas stabieler.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:04
Dus moet je ze later pas de kans geven, als ze er echt aan toe zijn!
Vind ik leuk
2cents +31302
maandag 17 juli 2017 om 08:03
De speler uit de jeugd loopt al in Ajax 1. De volgende voor links achterin is net vorige maand 17 geworden, dus dat is nog jong. Al ging het met De Ligt ook in ene snel natuurlijk.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 08:04]
Vind ik leuk
Johan_D +3051
maandag 17 juli 2017 om 08:03
Daar gaan we weer.


Half juli en je bent al aardig wat spelers kwijt en wie weet wie er last minute nog gaat.

Zal verdedigend zeker nog 2 spelers bij moeten komen

Hoop dat ze nu wakker zijn en de selectie op tijd op peil hebben en niet als vorig jaar.

Dezelfde start als vorig seizoen ligt op de loer ...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:34
I.e.g. een links - en een rechtsback halen zou ik zeggen. En idd niet eind Augustus en dan roepen dat ze nog moeten wennen tot ergens in November ;-)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:05
Is nog veel geld voor een bankzitter, heeft Ajax goed uitgespeeld!

Toch jammer dat Tete en Riedewald zijn vertrokken. Waren in mijn ogen toch beide basisspelers.
Vind ik leuk
Kevinm +1065
maandag 17 juli 2017 om 08:29
Zo, dat worden nog drukke dagen voor Overmars. Veltman, de Ligt, Sanchez (als hij blijft) en Viergever zijn de overgebleven verdedigers. Dan moet er niemand geblesseerd raken.
Vind ik leuk
United +40196
maandag 17 juli 2017 om 11:00
Westermann we miss you!! ;p
Vind ik leuk
Kevinm +1065
maandag 17 juli 2017 om 11:06
Beter dan niks! ;)
Vind ik leuk
United +40196
maandag 17 juli 2017 om 11:13
Dat is waar!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:43
De tandjes, zal ik het maar weer zeggen: kaaaaa-chiiiing. Wat een ba geld zeg voor Riedewald.
Vind ik leuk
dhrwobo +7264
maandag 17 juli 2017 om 08:46
Ajax op zoek naar een nieuwe verdediger? Hebben ze die niet klaar staan in hun sublieme en beste jeugdopleiding? ;-)
Vind ik leuk
Dee79 +1679
maandag 17 juli 2017 om 08:58
Blijft een pijnlijk puntje zo te lezen bij je.
Vind ik leuk
dhrwobo +7264
maandag 17 juli 2017 om 09:08
Hahaha, nee ik slaap er niet minder om. Maar als je altijd zo hoog opgeeft over je eigen jeugdopleiding en je redelijk arrogant gedraagt, dan kan je verwachten dat het tegen je gebruikt wordt :-).
Vind ik leuk
Zippy +2461
maandag 17 juli 2017 om 09:18
Geweldige reactie !!!
Vind ik leuk
2cents +31302
maandag 17 juli 2017 om 09:22
Doe niet zo raar. Er staan op dit moment 4 spelers in de basis die op of vóór hun 10e al bij de club speelden. Dan mag je daar best tevreden over zijn en ben je gewoon een opleidingsclub.

Dat gepiep van jou is dus overdreven. Nooit ga je alle spelers zelf opleiden. Bovendien zijn er net 3 zelf opgeleide spelers vertrokken voor een dikke 40 miljoen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:40
Wow... Sorry, maar wat jij arrogant vindt aan sommige Ajax supporters doe jij nu gewoon ook. Maar dan in negatieve zin.

Sta achter je eigen club, wees trots, en laat dit gezeik lekker achterwege...
Vind ik leuk
Jozef +17802
maandag 17 juli 2017 om 12:51
Meneer wobo, wat een subtiele reactie.

Geniaal gewoon, waar háál je het vandaan, zeg...

Ondertussen blijven de zaken gewoon goed gaan in Amsterdam. Waarschijnlijk omdat we zo arrogant zijn :-)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:34
Veel succes bij de boer
Vind ik leuk
Teo Smith +11858
maandag 17 juli 2017 om 10:05
Zeker wel gegund, zo zijn ze de 3de al kwijt haha. Bazoer, Tete en Riedewald. Lekker bezig!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:37
Mooie transfer, voor beide partijen. 9 Miljoen voor een eredivisie verdediger is niet slecht.
Vind ik leuk
United +40196
maandag 17 juli 2017 om 10:51
Mooi bedrag voor een wisselspeler.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:56
Het blijft jammer dat een talentvolle groep met Kishna, El Ghazi, Bazoer, Tete en Riedewald kennelijk niet structureel kan doorbreken bij Ajax. Kishna, Bazoer en El Ghaze hebben het (vooralsnog) ook niet laten zien bij hun huidige clubs en van Tete en Riedewald moet je het ook nog afwachten, maar toch.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:14
Idd die gasten hebben zoveel talent, maar toch ook wisselvallig, ik hoop dat ze alsnog veel verbeteren
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:26
Zit zoveel in die jongens. Zou voor het NL elftal natuurlijk ook goed zijn als ze elders alsnog doorbreken. Jammer dat het niet bij Ajax kon.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:30
Yes, ik had ook gedacht dat al die gasten een jaartje of 3 in de basis zouden staan , ipv als wisselspeler te worden verkocht.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:12
Is meer dan ik hem waard acht. Blijf me verbazen dat voor de beste back van Nederland 'slechts' drie miljoen werd betaald...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:13
Jammer dat hij weg is, goeie sterke allround voetballer waar nog veel progressie in zit
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:36
De lat wordt dus hoog gelegd wat betekent dat Haps sowieso niet de nieuwe linksback wordt!
Daar ben ik wel blij mee, zijn eerste seizoenshelft was wel prima maar de tweede viel tegen, dit zie je ook terug in de statistieken.
Daarnaast is het AZ in de bol gestegen, 10 miljoen euro is natuurlijk veel te gortig!
Hun goed recht om dat te vragen maar ik vind het niet realistisch, verwacht ook niet dat Feyenoord zo veel voor Haps gaat neerleggen.

9 miljoen euro voor wisselspeler Riedewald is overigens een prima bedrag, zijn contract liep nog door tot 2020 dus daarom brengt hij ook veel meer op dan Tete die nog een eenjarig contract had.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax krijgt 9 miljoen euro uit Engeland en gaat op zoek naar nieuwe verdediger'