'Ajax noteert naam van Colombiaan (21) als alternatief voor stand-ins Veltman'

'Ajax noteert naam van Colombiaan (21) als alternatief voor stand-ins Veltman'

maandag 17 juli 2017 om 07:22

Ajax oriënteert zich na de komst van Davinson Sánchez en Mateo Cassierra weer op de Colombiaanse markt. De Amsterdammers zouden daarbij een rechtsback van Deportivo Cali op het spoor zijn gekomen.

Volgens De Telegraaf gaat het om Luis Manuel Orejuela. De Colombiaan is 21 jaar oud en is in beeld voor de rechtsbackpositie van Ajax, die na het vertrek van Kenny Tete lichtelijk onderbezet is. Van een Ajax-transfer is nog geen sprake. De Amsterdammers komen pas in actie voor Orejuela als Deyovaisio Zeefuik (Jong Ajax) of Navajo Bakboord (Onder 19) niet voldoet als stand-in voor Joël Veltman.

Het is de bedoeling dat diezelfde Veltman deze week zijn handtekening zet onder een nieuw contract tot de zomer van 2020. Speler en club hebben al een mondeling akkoord. Door de tragische gebeurtenissen rond Abdelhak Nouri was officieel maken van de contractverlenging van Veltman even geen prioriteit. De aanvoerder is de vaste rechtsback van trainer Marcel Keizer.

Danilo
Ajax-supporters moeten nog even geduld hebben voor de komst van Danilo Pereira da Silva. Met de Braziliaanse aanvaller, die overkomt van Santos, is een akkoord gesloten over een contract voor vijf seizoenen, maar Ajax liet hem afgelopen week terugkeren naar Brazilië om het papierwerk in orde te maken. Dat meldt De Telegraaf. Zodra hij terug is, bevestigt Ajax zijn komst officieel.

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 07:27
Geen eigen jeugd deze keer? Ik bedoel meer dat ik het geen probleem vind om spelers te kopen als je zelf geen betere hebt. "Kopen" is bij vele volgers hier een vies woord...
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 12:50]
Vind ik leuk
rpaulp50 +1012
maandag 17 juli 2017 om 07:36
Je moet het een doen en het ander niet laten. Dat zou anders zijn als Ajax een ideële stichting zou zijn met het oogmerk jonge spelers op te leiden. Echter, Ajax is "gewoon" een op de beurs genoteerd commercieel bedrijf met het oogmerk; WINST.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 07:40
als je goed leest staat er dat Ajax in actie komt als zeefuik en bakboord niet voldoen. De eigen jeugd krijgt dus de kans, echter gaat het gewenste niveau omhoog en wordt er meer gevraagd.
Vind ik leuk
AFFA +673
maandag 17 juli 2017 om 08:32
Je moet het zo zien eens houdt het effe op hè, met doorstromen van jeugd (eigen),kijk is wat Ajax verkoopt ieder seizoen weer, x op x,dus zul je wel moeten toch.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 08:33]
Vind ik leuk
AFFA +673
maandag 17 juli 2017 om 08:33
Je moet het zo zien eens houdt het effe op hè met doorstromen van jeugd(eigen),kijk is wat Ajax verkoopt ieder seizoen weer x op x,dus zul je wel moeten toch.
Vind ik leuk
mcmodd +4756
maandag 17 juli 2017 om 10:53
Waar moet ik nu mijn 'likeje' plaatsen AFFA?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:38
Je heb gelijk VoA, het opstellen van eigenjeugd is een pre. Echter moeten ze wel goed genoeg zijn en anders moet je kopen. De meeste zijn blind door clubliefde en denken dat je met een veredeld A1 team kampioen wordt en ver komt in de CL. dus NOT
Vind ik leuk
Guust +1840
maandag 17 juli 2017 om 09:42
Tete had er nog een aantal jaar moeten staan maar koos eieren voor zijn geld, als je niet wilt strijden dan ben je het ook niet waard. De volgende is Zeefuik maar dat is misschien te vroeg, zal blijken de aankomende weken. En het is nooit verkeerd om er een goede bij te halen, goed voor de concurrentie, je kan niet alles zelf opleiden.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 07:33
Waarom zag Bosz het eigenlijk niet in Tete zitten? Instelling? Leek mij een uitstekende back. Jammer dat hij weg is. Hij gaat het elders vast goed doen.
Vind ik leuk
Korm +15561
maandag 17 juli 2017 om 07:56
had begrepen dat zijn instelling niet zo goed was...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:40
Dat lijkt een standaard zin te zijn geworden als je het niet eens bent met de trainer over je eigen toekomst.
Vind ik leuk
Korm +15561
maandag 17 juli 2017 om 09:42
Ik weet het niet, de Boer heb ik er eens over gehoord en nu bosz ook...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:47
Zo erg zal het niet zijn geweest, want de Boer heeft ook naar Tete geïnformeerd voor CP.
Ik denk alleen dat "wij" het vaak op instelling gooien terwijl "wij" half niet weten wat er speelt.

Ik hoor het gewoon vaak in deze context en het valt mij op vandaar. Daarbij ligt het altijd aan de speler, ook zo iets. ;-)
Vind ik leuk
RebelVox +2475
maandag 17 juli 2017 om 13:20
Geruchten gingen dat hij naar Tete heeft geïnformeerd, maar heb jij daar bewijs van?
Veelzeggender is dat hij niet naar CP is gegaan, en Jairo dus wel, daarnaast krijgen ze dubbel zoveel aan transfersom voor Jairo als Tete.

Hoe goed was Tete dan?
Vergeet niet dat wij hem "over hyped" hebben
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 13:22]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:42
Je hebt daarin gelijk, echter mis ik ook heel vaak het bewijs (anders dan dat ze niet spelen) voor het "instellingsprobleem".
Dat is het enige wat ik hier aankaartte.

En hoezo over hyped?? Alle spelers die Ajax voortbrengt of het tenue aan hebben gehad zijn top!!!!!! ;-)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:47
Dat is toch al diverse keren verteld, hij wilde niet bijtekenen en dan is het einde oefening!
Vind ik leuk
Guust +1840
maandag 17 juli 2017 om 09:44
Bij Keizer ook tweede keus, dus er zal toch wel iets zijn.
Vind ik leuk
Morris +9704
maandag 17 juli 2017 om 07:34
Ik vind een linksback belangrijker. Zeefuik is een prima stand in
Vind ik leuk
Feye1908 +3243
maandag 17 juli 2017 om 07:53
Wel verwarrend als je Bakboord heet en je speelt aan de rechterkant...
Vind ik leuk
darmianto +4493
maandag 17 juli 2017 om 09:05
Inderdaad zeg, whahaha, voor z'n tegenstanders is het dan weer wel makkelijk, die hoeven niet na te denken aan welke kant hij staat :-)
Vind ik leuk
Hesses +122
maandag 17 juli 2017 om 08:09
Bakboord op rechts laten spelen krijg je problemen mee. Die hoort links en stuurboord op rechts ;-)
Vind ik leuk
United +35256
maandag 17 juli 2017 om 11:11
Die is helemaal in de war als hij op het veld staat... ;p
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:57
Ik ben nu al in de war van al dis reacties over stuurboord en bakboord links rechts.
Laten we hem bakkie noemen xD
Vind ik leuk
Obl93 +216
maandag 17 juli 2017 om 08:40
Ik zou het sowieso bij de eigen jeugd houden voor nu. Anders krijg je langzaam maar zeker het probleem dat de jeugd vervangen wordt door aankopen. En dat zou ik ook als Feyenoorder jammer vinden. Toch wel mooi als je je DNA als club kunt behouden in het eerste elftal.
Vind ik leuk
Maxidi +1850
maandag 17 juli 2017 om 09:40
Haal maar gewoon, Veltman weg of niet.... Spoeling is wat aan de dunne kant.
Vind ik leuk
Oegema +31
maandag 17 juli 2017 om 09:52
Hallo, daar hoef je toch niet naar het buitenland? Geef de Nederlandse jeugd de kans.Er zijn er genoeg die de plaats van VEltman kunnen innemen,meteen al.Ajax heeft hem vast al in huis.Maar ja ,gezien de behandelingen van Tete.Riedewald heeft men daar niet de kennis voor.,
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:48
Ook bij PSV op de lijst bovenaan om Arias te vervangen als die vertrekt. Ben benieuwd.
Vind ik leuk
mcmodd +4756
maandag 17 juli 2017 om 10:57
Ik denk dat Zeefuik (wat een mooie maar moeilijke voornaam heeft deze jongen zeg) en Bakboord nog net even het niveau missen dat Ajax van zijn spelers moet vragen. Volgend jaar komen die wel door, dus ik verwacht nu mensen met max. een tweejarig contract of éénjarig met een optie op een extra jaar.
Vind ik leuk
United +35256
maandag 17 juli 2017 om 11:14
Goed woord voor scrabble ;p
Vind ik leuk
michelhx +1798
maandag 17 juli 2017 om 10:58
PSV heeft ook vermeende interesse in deze speler. Alleen toen dat bekend werd vonden veel Ajacieden het helemaal niks. Ben benieuwd wat ze er nu van vinden nu hun eigen clubje interesse heeft.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:20
Nog steeds niks
Vind ik leuk
masterpsv +2990
maandag 17 juli 2017 om 11:52
De nieuwe roberto carlos ;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:15
Nog een Colombiaanse macho in de verdediging , ik zeg kopen
Vind ik leuk
United +35256