'Mooi ventje' van Groningen scoort punten: 'Straks komt zijn vriendin hierheen'

'Mooi ventje' van Groningen scoort punten: 'Straks komt zijn vriendin hierheen'

maandag 17 juli 2017 om 08:56

Ernest Faber heeft de negentienjarige Ritsu Doan in zijn hart gesloten. De jonge Japanse middenvelder maakt in zijn beginperiode bij FC Groningen al veel indruk en Faber verwacht nog veel meer van zijn nieuwe aanwinst.

"Wat een mooi ventje, hè?", zegt Faber in Dagblad van het Noorden. "Doan is een heel open jongen, nieuwsgierig, scherp en ontzettend leergierig. Hij beschikt ook over een talenknobbel, heb ik al ontdekt. Voetballend is het ook allemaal dik in orde, alleen moet hij nog op zijn Nederlands leren verdedigen."

De taalbarrière is volgens Faber geen probleem. "Communicatief gaat het allemaal prima met zijn teamgenoten. Als je de bal vraagt en je doet er vervolgens iets goeds mee, komen ze vanzelf naar je toe. Dat blijkt wel. Met een open mind zoals hij word je aan alle kanten geholpen en gaat het aanpassen makkelijk. Straks komt zijn vriendinnetje ook nog hierheen. Daarmee creëert hij maatschappelijke rust voor zichzelf. We gaan nog veel plezier aan hem beleven."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Plaats een reactie

Maxidi +2702
maandag 17 juli 2017 om 08:54
Ik hoop dat het een sensatie gaat worden, speelt hij volgend seizoen bij Ajax...
Vind ik leuk
MartyF +28
maandag 17 juli 2017 om 22:41
Gaat niet gebeuren. Hij wordt voor 1 jaar gehuurd en daarbij heeft Groningen eerste optie tot koop. Transfer bedrag is daarbij al afgesproken en duur van contract ook. Dus als hij het goed doet zal hij voor mei een driejarig contract tekenen. Daarna mag Ajax hem kopen voor 10x zoveel geld.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 22:42]
Vind ik leuk
Liwwadder +3258
maandag 17 juli 2017 om 08:59
straks komt zijn vriendin hierheen?... wat is dit hier..privéblad..next!
Vind ik leuk
derksen +5803
maandag 17 juli 2017 om 11:41
Met goede sex sta je wat vrolijker in het leven dus ga je ook beter voetballen


Dus kan je hier op VP zo lezen wie er wel en geen goed sex leven hebben..
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:59
Waarom speelt hij eigenlijk in Nederland? In Japan betalen ze toch prima en het niveau zal ook niet minder zijn?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:10
He wat? Niveau niet minder.. Meen je dit?
Vind ik leuk
Morris +13040
maandag 17 juli 2017 om 09:02
'alleen moet hij nog op zijn Nederlands leren verdedigen."

oftewel niet? ;-)
Vind ik leuk
Hesses +565
maandag 17 juli 2017 om 09:27
Wist niet dat Faber van die Christelijke trekjes had....(iets met kleine jongetjes)
Vind ik leuk
Cantona +743
maandag 17 juli 2017 om 09:39
Sjomp
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:35
tsja, flauwer en afgezaagder kon je niet zijn?
Vind ik leuk
MartyF +28
maandag 17 juli 2017 om 22:45
Zit wel een kern van waarheid in haha
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Mooi ventje' van Groningen scoort punten: 'Straks komt zijn vriendin hierheen'