'Roda JC bereikt akkoord met Anderlecht over huurperiode van toptalent'

'Roda JC bereikt akkoord met Anderlecht over huurperiode van toptalent'

maandag 17 juli 2017 om 09:17

Roda JC gaat zich volgens Het Laatste Nieuws versterken met Jorn Vancamp. De achttienjarige aanvaller komt op huurbasis over van Anderlecht.

Vancamp staat bij de kampioen van België te boek als een groot talent, maar voor veel speelminuten in de hoofdmacht is het nog te vroeg. Roda JC biedt uitkomst. De Eredivisie-club uit Kerkrade heeft een huurdeal gesloten met Anderlecht, meldt HLN.

Met het akkoord doet Roda JC wat NAC Breda niet lukte. De Brabantse promovendus wilde Vancamp twee weken geleden al hebben, maar de twee clubs konden elkaar niet vinden. Roda JC huurt Vancamp zonder optie tot koop.

"Hij is een van de spelers waarover we momenteel aan het praten zijn", kondigde Harm van Veldhoven, technisch manager van Roda JC, vorige week al aan in De Limburger. "Hij is creatief, heeft kwaliteit, heeft een beetje de stijl van Sanharib Malki. Maar op zijn leeftijd heeft hij ook nog een stukje opleiding nodig."

Poll

Gaat Roda JC zich rechtstreeks handhaven komend seizoen?

(776 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 09:22
Ik heb het voetbal laatste wel gevolgd in België maar het is wel een redelijke speler voor Roda prima
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:30
En een potentiële topper of valt het wel mee?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:33
Het kan wel een grote worden maar nog niet genoeg om in de (sub)top maar hij is nog jong maar er zit veel potentie in
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:56
Leuk! Ben benieuwd.
Vind ik leuk
Maxidi +1850
maandag 17 juli 2017 om 09:35
Met 1 goede spits, speelt Roda zich veilig!!!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:39
Nee dat zeker niet maar ze hebben met Simon gustafsson al een creatieve speler op het middenveld die ook een doelpunt kan maken en ze hebben jurjus op goal die zie ik ooit als hij zich goed blijft ontwikkelen bij oranje komen maar dat voor later
Vind ik leuk
Maxidi +1850
maandag 17 juli 2017 om 09:41
Wat zeker niet ???
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:43
Dat ze zich zeker niet veilig spelen met 1 spits
Vind ik leuk
Maxidi +1850
maandag 17 juli 2017 om 09:45
Je kan op elke linie 3 goede spelers hebben, maar als niemand de bal in het netje schiet...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:47
Daar heb je zeker gelijk in maar ze zullen nog wel een aanvaller halen denk ik
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:35
als de spitsen komend seizoen ook weer de ballen op de middenlijn krijgen dan kun je daar neer zetten wie je wil.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:50
Als het een toptalent was, had Anderlecht hem wel gehouden.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:50
Ja maar het is een huurperiode en zo kan hij ervaring opdoen
Vind ik leuk
Mall00t +4650
maandag 17 juli 2017 om 10:04
Ervaring opdoen kan ook gewoon in Anderlecht 1, daarvoor hoeft hij niet verhuurt te worden.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:31
Wel voor meer speeltijd
Vind ik leuk
Mall00t +4650
maandag 17 juli 2017 om 10:41
Als hij daadwerkelijk een toptalent is laat Anderlecht hem gewoon ervaring opdoen in het eerste elftal.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:45
Ja maar nu is hij nog niet op het niveau van Anderlecht over een paar jaar met gemak
Vind ik leuk
Mall00t +4650
maandag 17 juli 2017 om 10:52
Dus is hij geen toptalent, anders had hij namelijk wél het niveau van Anderlecht gehad.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:10
Speeltijd is gewoon cruciaal op zo een leeftijd en als Anderlecht hem dat (nog) niet kan bieden wordt een speler verhuurt. Kijk maar naar Lukaku vroeger.
Vind ik leuk
Mall00t +4650
maandag 17 juli 2017 om 11:23
Lukaku is nooit verhuurt door Anderlecht, hij bleek op zijn zestiende al goed genoeg voor het eerste elftal en op zijn 18e maakte hij al de stap naar Engeland. In tegenstelling dus tot deze Vancamp die het op deze leeftijd nog moet laten zien in de eredvisie.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:25]
Vind ik leuk
Frenkie +449
maandag 17 juli 2017 om 22:03
Groninger heeft gewoon gelijk, als het echt een groot talent is dan had Anderlecht hem wel een kans gegeven net zoals Tielemans en Dendoncker. Faes was zogenaamd ook een groot talent bij Anderlecht, mijn verwachtingen zijn daarom niet hoog. Ook gewoon om het feit dat Roda in de eredivisie wil blijven en dat gaat vaak ten koste gaan van jeugdspelers. Daarnaast lopen er wel wat betere spelers rond bij Roda die de voorkeur gaan krijgen.
Vind ik leuk
Toppert +880
maandag 17 juli 2017 om 09:55
In de basis is de selectie van Roda niet zo heel goed, maar met het huren van Jurjus en Gustavson halen ze wel twee echt goede spelers binnen. Vancamp ken ik niet, maar als dat nu wel een spits is die een goaltje kan maken, is het ook echt een aanwinst. Begint het toch nog ergens op te lijken bij Roda. Hopelijk gaat deze club snel weer normaal doen en zijn ze snel af van de erfenis van Caanen incl die rare Rus met zn vriendje Anelka.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:58
Ja we zullen zien wat ze aankomende weken nog gaan halen
Maar dat geld voor meerdere clubs want bij Feyenoord ben ik ook benieuwd hoe ze de selectie in orde gaan krijgen
Vind ik leuk
Mall00t +4650
maandag 17 juli 2017 om 10:03
.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 10:04]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:57
Bij Roda moet hij er wel echt staan. Daarom vind ik het wel een risico, de jongen is nog maar 18. Hoop dat de huurlingen een kwaliteitsimpuls kunnen geven en wat rust in de tent kunnen brengen zodat we eens een keertje een redelijk rustig/veilig seizoen hebben, al vind ik dat ook wel een beetje saai ;) Spanning was er genoeg haha.

Vind die huurspelers voor nu wel een oplossing maar helaas kunnen we ze niet overnemen. Een paar goede spelers die van Roda zelf zijn en wat transferwaarde hebben zou ook wel fijn zijn. Maarja dat zijn zorgen voor later zoals het er nu voorstaat.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 09:57]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:01
Het is een risico maar wie wil jij anders daar zetten??
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:14
Zlatan
Vind ik leuk
rjc71 +554
maandag 17 juli 2017 om 10:09
prima competitie om zich te bewijzen..
En het blijft altijd afwachten hoe hij het gaat doen..
als het team goed draait.. dan zal hij ook wel uit de verf komen..
welkom bij de trots van het zuiden... !!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:11
Met Harm van Veldhoven aan het roer begint het gelukkig weer ergens op te lijken!
Vind ik leuk
Mall00t +4650
maandag 17 juli 2017 om 10:43
Onder Caanen leek het ook ergens op, op een vreemdelingenlegioen.....
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:30
Ga ik niet bestrijden, de tijd onder Caandem was dra-ma-tisch. Maar heb je iets tegen Roda ofzo? Kan je alleen maar op cynische/negatieve posts betrappen
Vind ik leuk
Mall00t +4650
maandag 17 juli 2017 om 12:52
Als er iets positiefs te melden is zeg ik het ook, maar dat viel de voorbije jaren niet mee.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:03
Ahh oke, duidelijk. Daar zit, hoe pijnlijk ook, natuurlijk wel wat in
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:57
Inderdaad 18 jaar is zeer jong maar wat goed is komt snel, zegt men vaker. Het is een aanvaller maar om goals te maken heb je aanvoer nodig en dan zal Van Veldhoven toch nog iets voor de halflinie moeten zoeken en vinden. Gustafson is al een hele verbetering maar ik zie het niet zitten met Paulissen en Auassar op het middenveld. Nou hebben ze geoefend met namen die ik helemaal niet ken dus wie weet wat het nieuwe seizoen ons gaat brengen? Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:33
Moet het wel net komen binnen dat ene jaartje dat we hem huren. NAC wou hem ook voor twee jaar hebben. Maargoed we gaan het zien, ik ben benieuwd! Vind het wel goed dat Roda in de Nederlandse/Duitse/Belgische vijver aan het vissen is. Denk dat er dit seizoen meer doelpunten gaan vallen bij Roda, met deze nieuwe jongens erbij, maar ook door het vertrek van Van Leer.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:46
het is gewoon afwachten , maar ze zijn goed bezig bij onze trots van het ZUIDEN
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:20
Welkom Jorn bij de mooiste club van Limburg!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 20:40
Konden die elkaar niet vinden

NAC ligt gewoon in BREDA hoor


Maaaaar ANDERLECHT TOCH
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 21:38
NAC wilde hem voor 2 jaar huren maar dat wilde Anderlecht weer niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Roda JC bereikt akkoord met Anderlecht over huurperiode van toptalent'