'Ajax accepteert bod van drie miljoen; overbodige Dijks bereikt geen akkoord'

'Ajax accepteert bod van drie miljoen; overbodige Dijks bereikt geen akkoord'

maandag 17 juli 2017 om 10:08

Ajax-back Mitchell Dijks lijkt geen trek te hebben in een overstap naar Birmingham City. Volgens De Telegraaf is de club van manager Harry Redknapp bereid om ongeveer drie miljoen euro te betalen voor de vleugelverdediger. De persoonlijke eisen van Dijks zijn Birmingham echter te gortig. 

De 24-jarige Dijks werd afgelopen halfjaar verhuurd aan Norwich City. De rol van de oud-speler van sc Heerenveen en Willem II lijkt uitgespeeld in Amsterdam. De Telegraaf weet dat Dijks van Ajax alle ruimte en tijd kreeg om een transfer af te ronden. De back mocht het trainingskamp in Oostenrijk zelfs laten schieten, net als zijn voormalig collega Tete. 

Van een overstap naar een andere club is het echter nog steeds niet gekomen. Birmingham wilde drie miljoen euro betalen voor Dijks; dat zou ook de prijs zijn die Ajax in gedachten heeft voor de linkspoot. De onderhandelingen tussen Dijks en The Blues liepen echter op niets uit.

Engelse media melden inmiddels dat Redknapp het vizier nu gericht heeft op oudgediende Ashley Cole. Of Dijks van Ajax-trainer Marcel Keizer een tweede kans krijgt, is nog onbekend. 

Lees ook: 'Ajax krijgt 9 miljoen euro uit Engeland en gaat op zoek naar nieuwe verdediger'

Poll

Is Dijks goed genoeg voor Ajax 1?

(2404 stemmen)

Plaats een reactie

Kevinm +1081
maandag 17 juli 2017 om 10:13
Toch vond ik dat Dijks het goed deed bij Ajax twee seizoenen geleden. Jammer dat hij dan zo weggestuurd wordt terwijl Ajax op het moment maar over 1 linksback beschikt.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:22
Echter kwamen van de 10 voorzetten per wedstrijd er 11 niet aan. Redelijke verdediger voor thuis tegen Excelsior in de Arena maar verder komt deze jongen in alles te kort voor Ajax.
Vind ik leuk
Zeus +3529
maandag 17 juli 2017 om 12:27
Dat kun jij jammer vinden, het zegt wel iets over jou kijk op voetbal.. Dijks heeft ondermaats gespeeld en toont geen verbetering. Is bijna 2 meter lang maar kan na jaren prof zijn nog steeds geen bal fatsoenlijk koppen en ook hier is al jaren geen verbetering in gekomen. Dan moet je afscheid nemen van elkaar.

Of jij dit nu jammer vind of niet, geen progressie boeken terwijl je al matig presteert betekend dat er een vervanger voor jou gezocht word. Dat is topsport.
Vind ik leuk
Kevinm +1081
maandag 17 juli 2017 om 13:13
*jouw
*vindt
*betekent
*wordt

Anyway, ik geef slechts mijn mening. Vond het een sympathieke kerel met een bepaalde uitstraling. Maar kopsterk is hij inderdaad niet, ondanks zijn lengte.
Vind ik leuk
Youri99 +5531
maandag 17 juli 2017 om 14:32
Hoezo, Viergever Sinkgraven en Dankerlui kunnen linksback staan.
Vind ik leuk
Kevinm +1081
maandag 17 juli 2017 om 14:33
Sinkgraven is eigenlijk aanvallende middenvelder. Bosz gebruikte hem als back, het is afwachten wat Keizer van plan is met Sinkgraven. Maar hij kan inderdaad ingezet worden als linksback.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:50
Wat natuurlijk een goede "grap" blijft.
Of niet? ;-)
Vind ik leuk
Maxidi +2729
maandag 17 juli 2017 om 10:14
Mooie club voor Dijks... Zet 'em op !!!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:47
Hij gaat niet he
Vind ik leuk
Quareck +2981
maandag 17 juli 2017 om 10:14
Ik zou het wel weten! Beter lekker in Engeland rond hobbelen voor een schitterend salaris dan hopen op een halve kans bij Ajax toch? Das niks tegen Ajax hoor, maar Engeland heeft toch iets magisch! En als je dan als beperkte voetballer zo eens kans krijgt....
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
maandag 17 juli 2017 om 10:15
Haha sukkel.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:46
Ook niet lief :(
Vind ik leuk
2cents +35238
maandag 17 juli 2017 om 10:17
Lekker dat de prijs voor Dijks bekend is. Dan komt er vanzelf een koper die ook z'n salaris wil betalen.

Sowieso apart dat het op z'n eisen zou afketsen. Het salaris moet toch een stuk hoger liggen dan bij Ajax waar hij niet in de plannen meer voorkomt.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:52
Het kan om andere eisen gaan... ik eis een basis plaats of ik eis een privejet ;)
Vind ik leuk
2cents +35238
maandag 17 juli 2017 om 16:12
Ja, die jet kan ik wel begrijpen. Bij Ajax zit hij niet eens op de bank, dus elders minimaal op de bank zitten is sportief al beter.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:18
Ik vind het wel een type Feyenoord speler. Bestrijkt de hele zijkant en is sterk. Een veel betere optie dan Nelom..
Vind ik leuk
666 +5056
maandag 17 juli 2017 om 10:36
Ja Feyenoord zal een Nelom 2.0 binnenhalen voor 3 miljoen.....
Vind ik leuk
The Rock +1221
maandag 17 juli 2017 om 10:37
toen ie wegging bij Willem II was Feyenoord net als ajax ook geïnteresseerd. hij koos voor Ajax.
had idd best gepast maar achteraf blij dat ie niet gekomen is. had meer van.m.verwacht bij Ajax
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
maandag 17 juli 2017 om 11:08
Nee joh, niet zo gek praten :)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:24
dijks is op dit moment de beste linksback die Ajax heeft , vreemd hoe ze met hem omgaan...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:12
grapjas
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:48
Noem dan een betere
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:05
Hij weet geen betere en noemt mij grapjas... Sterk staaltje reageren :)
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 11:35
Ik vind Viergever beter, ook al is dat geen 100% linksback. En aanvallend is Sinkgraven ook beter alleen laat die verdedigend nog een steekje vallen. Vind Dijks geen type Ajax.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:25
Kan iemand mij vertellen wat Ajax inmiddels heeft binnen geharkt aan transfers? En wat er is uitgegeven? Verdedigend zal er idd nog twee of drie spelers bij moeten, want Viergever zou zomaar de volgende kunnen zijn die vertrekt!!
Vind ik leuk
Filip_FCU +6502
maandag 17 juli 2017 om 10:44
Ajax mag nog wel wat gaan doen op de transfermarkt, zeker een LB halen en misschien een andere CV voor achter de ligt en Sanchez. Door het tragische gebeuren op het middenveld misschien ook een nieuwe jongen halen en een vleugel aanvaller die doelpunten kan maken.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:49
Sneijder op t middenveld erbij halen en een talentje uit zuid amerika en je bent klaar toch
Vind ik leuk
United +39423
maandag 17 juli 2017 om 12:54
https://www.transfermarkt.nl/ajax/transfers/verein/610
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:35
Leuk maar is niet geheel bijgewerkt, niet actueel dus!!
Vind ik leuk
United +39423
maandag 17 juli 2017 om 16:59
Tel daar die 9 miljoen van Riedewald bij op. Dus een 40 miljoen aan transferinkomsten.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:28
over 11 maanden is hij transfervrij. ik zou lekker wachten en dan een leuke club uitzoeken
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:50
Nee dat is goed voor zn ontwikkeling een jaar geen wedstrijden spelen
Vind ik leuk
michelhx +2096
maandag 17 juli 2017 om 10:35
Terug gehaald als de verloren zoon en na één seizoen al weer afgeserveerd. Die linksbackpositie blijft een zorgenkindje voor Ajax.
Vind ik leuk
BluRP +277
maandag 17 juli 2017 om 11:18
Klopt, na Maxwell hebben we geen fatsoenlijke LB meer gehad.
Vind ik leuk
Korm +21586
maandag 17 juli 2017 om 11:04
dijks moet zijn handjes dichtknijpen om voor zo'n club te spelen
Vind ik leuk
Dee79 +1903
maandag 17 juli 2017 om 11:31
Vind zichzelf wel erg goed geloof ik
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:39
Waarom koopt Norwich hem niet?
Vind ik leuk
Janjan +324
maandag 17 juli 2017 om 11:58
Ik snap niet waarom Dijks verkocht moet worden!. Dijks heeft toen zijn plaats verloren aan Sinkgraven maar vond Dijks echt niet slecht. Goede en strak aan de bal en wilt graag na voren om een voorzet te geven. Minpuntje is zijn echt snelheid en toch soms laten lopen van zijn man.Wacht even nog een jaartje dan levert ie veel meer op
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:06
Ajax wordt achterin leeg gekocht en PSV en Feyenoord zijn al aan het bijkopen achterin.... waar blijven de aanwinsten voor de achterhoede? Sinkgraven gaat het als LB echt niet klaarspelen. Het mannetje van glas.
Benieuwd waar het blijft want we gaan weer lekker de voorbereiding CL in zonder echte aanwinsten....
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:16
Die mag van mij ook gratis weg
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:27
waarom wachten ze zolang met de aa kopen. zijn ze alweer te laat voor de wedstrijd tegen Nice pffff
Vind ik leuk
United +39423
maandag 17 juli 2017 om 14:48
Misschien door Nouri?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:37
Ajax verkoop Mitchell Dijks niet zomaar, zijn statistieken werken niet in zijn voordeel!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax accepteert bod van drie miljoen; overbodige Dijks bereikt geen akkoord'