Kans op FC Utrecht-terugkeer klein: Barazite heeft aanbiedingen op zak

Kans op FC Utrecht-terugkeer klein: Barazite heeft aanbiedingen op zak

maandag 17 juli 2017 om 11:40

EXCLUSIEF - De kans dat Nacer Barazite komend seizoen voor FC Utrecht speelt is klein. De aanvallende middenvelder praat deze week in Turkije met geïnteresseerde clubs. 

Het contract van Barazite bij FC Utrecht liep 30 juni af. Een nieuwe samenwerking werd nooit definitief uitgesloten, maar de kans daarop is behoorlijk afgenomen. "We zijn druk bezig voor Nacer", vertelt Younes Barazite, broer en zaakwaarnemer van Barazite, aan VoetbalPrimeur. "We hopen komende week alles af te kunnen ronden."

Namen van geïnteresseerde clubs wil het kamp-Barazite niet noemen. "Maar de gesprekken bevinden zich in de afrondende fase, er zijn een paar clubs echt concreet. Daarom reizen we nu ook naar Istanbul af", vervolgt de zaakwaarnemer, die overigens nog geen definitieve streep door FC Utrecht zet. "FC Utrecht blijft zeker een optie, maar we hebben nu besloten om de focus op een transfer naar het buitenland te leggen. Daarnaast is het de vraag of Utrecht er nog voor open staat om weer met Nacer in zee te gaan. Ze hebben de afgelopen periode niet stilgezeten op de transfermarkt."

Opvallend detail is dat ook PSV deze zomer voorzichtig informeerde bij Barazite. "Ik heb contact gehad met PSV, maar dat heeft nooit tot iets concreets geleid", bevestigt Younes Barazite. "Nu PSV Van Ginkel heeft gehaald, is het voor Nacer duidelijk dat dat geen optie meer is."

(Wout Stravers / VoetbalPrimeur)

Poll

Waarvoor zou Barazite moeten kiezen?

(753 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 11:47
Als je vrouwen al geen hand wil geven en meer van dat soort fratsen kan je ook maar beter in Turkije gaan spelen.
Vind ik leuk
Vak-DD +6741
maandag 17 juli 2017 om 15:38
Ze zoeken nog rekruten in Syrië.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:47
Zal zeker aankomend seizoen niet meer voor de FC voetballen.
Veel mooie momenten gezien van Nacer. Zeker als kwelgeest tegen Ajax.
Vind ik leuk
Woudo +2879
maandag 17 juli 2017 om 11:49
Denk dat het wel Turkije zal worden ook met zijn Islamitische achtergrond zou dat denk ik wel een goede optie voor hem zijn.
Vind ik leuk
mcmodd +9721
maandag 17 juli 2017 om 12:18
Hij heeft duidelijk gewacht op PSV, gewoon stom dat deze club hem niet heeft opgehaald. Duidelijk heeft hij al bewezen meer dan eredivisiewaardig te zijn, hij zou minstens zo goed als Van Ginkel daar gepast hebben. Maar nu gaat hij volop voor een goede club in Turkije, houdt ook eindelijk dat onterechte gezever over het geven van handen op. Ik zie hem nog weleens terugkomen naar Nederland, misschien wel als coach van het Nederlandse vrouwenvoetbal elftal.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 12:19]
Vind ik leuk
Vak-DD +6741
maandag 17 juli 2017 om 15:39
Vrouwen mogen van zijn geloof niet voetballen en handen schudden, hahaha.
Vind ik leuk
mcmodd +9721
maandag 17 juli 2017 om 16:28
Er voetballen daar meer vrouwen dan in Nederland en in ons land zijn er meer moslima die mij gewoon een hand geven dan jij ooit hebt ontmoet Vak-DD. Als je altijd op een normale manier openstaat voor anderen zul je zien dat er nog heel veel anders is dan je eigen vooringenomenheid je vertelt. Echt waar hoor, maar goed, met alle respect dan maar.
Vind ik leuk
Vak-DD +6741
maandag 17 juli 2017 om 17:36
Het is ook als grap bedoeld, maar dat hij vrouwen geen handen schud vind ik belachelijk. Dat deed hij in de tijd dat hij hier woonde en voetbalde wel.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:54
Goed dat je zelf zegt dat het als grap bedoeld is.
Vind ik leuk
Vak-DD +6741
maandag 17 juli 2017 om 19:11
Hoezo, ben jij van de VP politie ?
Vind ik leuk
BS +537
maandag 17 juli 2017 om 12:45
Wat een techniek heeft deze man, 1 van de betere van de gehele ere divisie. We gaan zijn prachtige acties missen in de Galgenwaard
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:02
Als hij gewoon normaal zou doen en vrouwen een hand wilde geven etc dan had ik hem graag voor de breedte gezien bij Feyenoord. Maar door die onzin hoeft het van mij niet.
Vind ik leuk
mcmodd +9721
maandag 17 juli 2017 om 16:31
Nee, het is de onzin die jij gelooft en, nog erger, geloven wil.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 19:51
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met je reactie. Maar ik denk dat je wilt zeggen dat hij wel vrouwen een hand geeft. Als dat zo is zit ik fout net als velen met mij, dan is hij van harte welkom.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:55
Feijenoord hoeft van hem ook niet.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:28
Voor hem is het de beste optie om een club in Saudi Arabie te zoeken. Daar zal ie het gelukkigst zijn en verdient ie nog een aardig centje ook.
Vind ik leuk
glenn +658
maandag 17 juli 2017 om 20:39
tot nu toe 53 percent voor Utrecht das ongelooflijk ,aja het is in Syrië toch ver gedaan, begrijp het...hij kan hier nog veel veranderen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kans op FC Utrecht-terugkeer klein: Barazite heeft aanbiedingen op zak