Verbeten Feyenoord-bankzitter: 'Natuurlijk wil ik niet nog zo'n jaar'

Verbeten Feyenoord-bankzitter: 'Natuurlijk wil ik niet nog zo'n jaar'

donderdag 10 augustus 2017 om 20:46

Renato Tapia wil dit seizoen van waarde zijn voor Feyenoord. Afgelopen jaargang kwam de Peruviaanse middenvelder amper aan spelen toe bij de landskampioen. Dat moet nu anders, zegt hij voor de camera van Feyenoord TV. 

Komend weekend begint de competitie voor de Rotterdammers. "De eerste wedstrijd is tegen FC Twente, mijn oude club. Dat maakt het extra speciaal. Ik werk hard voor mijn plekje in het team, dus ik kijk er naar uit om weer te beginnen", aldus Tapia (22). 

"Natuurlijk wil ik niet nog zo'n seizoen als vorig jaar", gaat de international verder. "Ik denk dat ik iedereen heb kunnen laten zien dat ik graag speel. Ik geef meer dan honderd procent. Uiteindelijk moet de tijd komen dat de mensen van mijn spel kunnen genieten."

"Ik hoop op meer speelminuten dan vorig jaar. Ook hoop ik dat we weer gaan meedoen om het kampioenschap. We moeten klaar zijn voor het niveau van de Champions League. Hopelijk winnen we zoveel mogelijk prijzen."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Is Tapia goed genoeg voor de Feyenoord-basis?

(783 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 10 augustus 2017 om 20:49
Na 6 stemmen 100% nee, einde discussie aangaande dit onderwerp;)
Vind ik leuk
Andre As +3515
donderdag 10 augustus 2017 om 20:52
Het wordt nog onverwacht spannend.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 21:04
Daarom ff expres het tegenover gestelde gedaan! ;)
Vind ik leuk
mitch +188
donderdag 10 augustus 2017 om 21:29
Gewoon 'n goede speler die in de basis hoort.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 21:57
Voor wie dan?
Vind ik leuk
poklane +1731
donderdag 10 augustus 2017 om 22:08
In plaats van wie dan? Toornstra, El Ahmadi en Vilhena hebben alle 3 net het beste seizoen van hun carrière gehad.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:41
Bij VVV of NAC inderdaad!
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 20:57
Laat je maar verhuren.. Anders weer weinig speeltijd dit jaar.. Niet goed genoeg voor Feyenoord
Vind ik leuk
DrJ +339
donderdag 10 augustus 2017 om 20:59
Dat was ene Bastos destijds ook niet. Paar jaar later was hij een topper bij Lyon en een basisklant in het Braziliaans Elftal.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 21:02
Uitzondering hou je altijd. Maar Tapia is eel heel beperkt.. ik zou het risico wel durven nemen.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 21:06
Dat soort verhalen ga je altijd hebben. Dat Bastos uiteindelijk zo ver is gekomen betekent niet automatisch dat dat ook voor Tapia geldt.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:55
Kan altijd gebeuren. Maar op dit moment lijkt hij toch echt minder te presteren dan wat er staat. Dan nog de vraag of hij de strijd met Amrabat kan winnen...
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 21:01
Toch is hij centraal achterin beter vind ik dan op het middenveld.
Vind ik leuk
Niellie078 +19772
donderdag 10 augustus 2017 om 21:01
bij Twente zo goed en bij Feyenoord zo door de mand vallen
laatste kans voor hem nu moet hij het laten zien
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 21:52
De meeste voetballers spelen beter met goede voetballers In hun team :)
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 21:08
Wanneer ga je het dan op het veld en vooral ook als je moet warmlopen eens uitstralen dat je echt wil ? Je bent vaak ingevallen en kreeg dan vijf je eerste actie geel of hé speelde de val zo in de voeten van je tegenstander .
Vind ik leuk
14forever +6092
donderdag 10 augustus 2017 om 21:09
Ik zie hem graag in de basis, net zoals Kramer, Bilal, Nelom, Bijlow
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:34
Is dat sarcastisch
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 12:34]
Vind ik leuk
14forever +6092
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:00
Nee..
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 15:04
Oké. Kramer kan wel. Maar nelom 100% niet. Bilal schiet alles naast. En Jones en Vermeer zijn beter dan Bijlow
Vind ik leuk
14forever +6092
vrijdag 11 augustus 2017 om 16:20
Daarom zie ik ze dus ook graag spelen en dat ze vele punten mogen verliezen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 16:24
Ajacieden moeten niet de Feyenoord lol bederven
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 21:13
Leen hem gewoon een jaar aan zijn oude club Twente uit.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 21:29
Zou ideaal wezen als ADO hem zou huren, lamzakken op de club.
Vind ik leuk
Summit +16
donderdag 10 augustus 2017 om 22:24
Tapia komt er wel. En laten we reeël zijn: Vilhena gaat wsl een stap maken komende zomer en misschien wil El Ahmadi nog eenmaal een avontuur in het buitenland (ik gun het hem in ieder geval van harte). Dan heb je met Tapia en Amrabat alvast goede vervangers in huis. Voorlopig zal hij het moeten doen met invalbeurten en zal oo de trainingen El Amhadi en Vilhena scherp moeten houde
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:26
En wie weet doet Vejinovic het ook fantastisch bij AZ. Heb je sowieso wel 1 goede middenvelder. En kan je de transfersom van Vilhena investeren in een nieuwe goede middenvelder.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:32
We hebben ook dan geen middenvelders nodig. Nieuwkoop en Schuurman en Hansson kunnen daar ook allemaal prima uit de voeten.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:34
Maar Schuurman en Hansson zijn toch meer aanvallende middenvelders?
Ik bedoel meer als er maar 1 van de 3 (Vejinovic, Tapia en Amrabat) slaagt, dat we dan nog wel een centrale middenvelder moeten halen.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:30
Misschien.... eerst maar eens kijken hoe onze huurlingen het er vanaf gaan brengen. Hamer is ook een goede middenvelder, om er maar eens een te noemen.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:35
Jammer dat hij niet als Rechtsback kan functioneren.
Dan zou hij Diks kunnen vervangen Waneer het weer slappe hap gaat .
Aangezien nieuwkoop nog geblesseerd is.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:31
Ik hoop dat Sven snel weer fit is.... die is ook ooit begonnen als rechtsback, in de CL geen overbodige luxe om daar een echte verdediger te hebben staan.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:25
Dit wordt zijn seizoen!!!
Volgend onderwerp graag.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 augustus 2017 om 22:27]
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:25
Veel mensen lezen dit (begrijpelijk) als dat hij weg wilt. Hij heeft juist aangegeven dat hij niet weg wilt, én niet nog zo'n seizoen. Hij wil bij Feyenoord blijven en gaat zijn best doen voor meer minuten.Deze jongen gaat de komende jaren nergens heen. Hij is ook nog steeds pas 22 he, is sterk voor zijn land, ik zie hem volgend seizoen met Amrabat nog wel Vilhena en El Ahmadi vervangen.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:32
Helemaal mee eens Leonard helemaal mee eens.
Ik zeg ook gun hem die kans.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:26
Hij wacht natuurlijk ook op die sjeik uit Doha, gemaakt voor PSG.
Vind ik leuk
Sil Meijer +10585
donderdag 10 augustus 2017 om 22:29
Dat krijg je met spelers van de subtop die nog net niet klaar waren. St Juste en Haps hetzelfde verhaal, maar soms heb je spelers die klaar leken hebben het ook niet goed gedaan Veijnovic, Gudelj en Sulejmani, maar spelers die nog een jaar moesten rijpen mislukken geheid: Maher, Tapia, enz.. Spelers uit de subtop kunnen ook goed uitvallen, maar dan moeten ze klaar zijn voor de stap Pröpper, Suarez, Ziyech waren dat wel.
Vind ik leuk
Zooitje +1316
donderdag 10 augustus 2017 om 22:35
Dan had je lekker bij Twente moeten blijven:p
Vind ik leuk
Wurmpie +112
donderdag 10 augustus 2017 om 23:14
Niet goed genoeg voor t middenveld op dit moment misch moeten ze hem eens linksback laten spelen en nelom terein knecht maken
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:13
Speel maar zoals je doet bij peru...
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 03:43
Goeie speler ... rustig aan de bal ... goeie techniek ... ziet de juiste oplossing ... maar nog te nonchalant.
Vind ik leuk
Drobtine +1509
vrijdag 11 augustus 2017 om 03:59
Er zijn betere middenvelders beschikbaar in de selectie dus het wordt weer zo'n jaar verwacht ik
Vind ik leuk
Teo Smith +10606
vrijdag 11 augustus 2017 om 06:58
Nope. Lekker weg gaan jongen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Verbeten Feyenoord-bankzitter: 'Natuurlijk wil ik niet nog zo'n jaar'