'Colombiaanse invasie in Amsterdam: Ajax biedt op Sánchez-opvolger'

    'Colombiaanse invasie in Amsterdam: Ajax biedt op Sánchez-opvolger'

    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:00

    Ajax heeft wéér een Colombiaan op het oog. AS meldt donderdagavond dat de achttienjarige Carlos Cuesta een aanbieding heeft ontvangen uit Amsterdam. 

    Cuesta is speler van Atlético Nacional. De mandekker heeft een goed jaar achter de rug bij de Colombiaanse topclub. Cuesta dwong een basisplaats af bij Atlético nadat Davinson Sánchez (foto) vertrokken was bij de club. Uitgerekend Ajax haalde Sánchez in juni 2016 voor zo'n vijf miljoen euro naar de Eredivisie. 

    Nu kan dus ook Cuesta rekenen op belangstelling van de Amsterdamse grootmacht, weet AS. Ajax lijkt zich vrijdag sowieso te gaan versterken met een Colombiaanse verdediger. Luis Manuel Orejuela, een back, wordt overgenomen van Deportivo Cali. Naast Sánchez staat ook aanvaller Mateo Cassierra momenteel onder contract in Amsterdam. 

    Sánchez werd woensdag overigens gelinkt aan een transfer naar Tottenham Hotspur. De grootmacht uit Londen zou een kleine 40 miljoen euro willen betalen voor de international. 

    Plaats een reactie

    Bengelino +10148
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:01
    Halen! Allemaal halen....mooie slopers
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16909
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:09
    Nog even en we hebben ons eigen Amsterdams kartel hier
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 01:07]
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +13859
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:13
    Als Baudet dat hoort gooit hij zo zijn vleugel uit het raam! Al die kartels.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18469
    vrijdag 11 augustus 2017 om 02:19
    :-) met een hoop gevloek in Latijn
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21604
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:05
    Marc is wel goed bezig , uit het niets komen ze met bosjes uit de hemel vallen .. als ze ook maar de helft zo goed als sanchez zijn ..
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6049
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:14
    Ze kunnen het beter Fc Colombia gaan noemen. Nee geef mij maar gewoon een Nederlands talent.
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21604
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:16
    er zijn weinig Nederlandse talenten... zeker talenten die het niveau omhoog halen zijn er maar weinig
    Vind ik leuk
    Ricklek +1763
    vrijdag 11 augustus 2017 om 10:50
    Daar geloof ik niet in. Er zijn genoeg Nederlandse talenten in de eredivisie en al helemaal in de opleiding van ajax. Die talenten hebben de laatste jaren bewezen het niveau omhoog te kunnen trekken. Zolang ajax blijft opleiden krijgen ze toch op een gegeven moment weer een wereldster.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16909
    vrijdag 11 augustus 2017 om 09:39
    Daar kom je idd ver mee, we zullen zien hoe blij je bent over een tijdje met haps en diks
    Vind ik leuk
    Ricklek +1763
    vrijdag 11 augustus 2017 om 10:50
    Diks out en Nieuwkoop in. Haps doet het voor de rest gewoon goed.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6049
    zaterdag 12 augustus 2017 om 10:12
    Wat Ricklek zegt.. Haps doet het tot nu toe goed. Is een degelijke aankoop. Diks is vulling voor een jaartje, in principe moet Nieuwkoop daar spelen.

    Verder ben ik wel positief over Amrabat als aankoop en hoop ik van harte dat Boetius het weer op gaat pakken. Berghuis is naar mijn mening een goede zaak. Er zijn eerder periodes geweest dat clubs zich meer op het buitenland richtten en dat zorgde meestal voor onherkenbare teams die kwalitatief niet perse beter waren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 10:40
    Tot nu toe is er nog geen officieel gekomen niks helemaal nog niks
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:30
    Heerlijk toch. Echte mannen die met het hart spelen. Dat hebben we nodig.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16909
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:34
    Mijn zegen hebben ze hoor, laat maar invliegen
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:38
    Wat zal die Veltman zich lullig voelen nu er echte mannen aankomen!
    Vind ik leuk
    Herr Fristi +1292
    vrijdag 11 augustus 2017 om 08:24
    Precies, je kan dan eerder over Veltvrouw spreken ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 12:43
    Joëlle Veltvrouw
    Vind ik leuk
    El Pibe +676
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:51
    Jammer dat PSV die mexicaantjes vd hand heeft gedaan anders konden we de klassieker Narcos vs El Chapo voortaan op Netflix kijken...
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 12:42
    Narcos zou het winnen
    Vind ik leuk
    Jamesco +249
    vrijdag 11 augustus 2017 om 09:23
    Plata o plumo!
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 09:04
    Kopen kopen kopen?
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6074
    vrijdag 11 augustus 2017 om 14:48
    Ja moet psv ook weer doen merk ik anders gaat het niet goed ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 16:26
    Klopt inderdaad. Maar dat is wat je mede supporters altijd over ONS PSV zeggen
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6074
    vrijdag 11 augustus 2017 om 22:01
    Ja nu doen ze het een keer niet weer niet goed.
    Hoop op jeugd
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1648
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:05
    18 jarige, pas nadat Sanchez weg was een basisplaats veroverd (volgens artikel), en toch al met de aanvoerdersband op de foto staan.

    Dat moet betekenen dat hij óf een enorm leidend talent is, óf een kind van de club (of allebei natuurlijk)
    En dat moet inhouden dat hij veel gaat kosten.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15636
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:15
    Die foto is 100% van een jeugdwedstrijd. Hij heeft volgens transfermartk 3 wedstrijden in het eerste gespeeld vorig seizoen dat is niet echt basis wat VP zegt en dus ga ik ervan uit dat VP dat uit de duim heeft gezogen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 00:18]
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3206
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:31
    Dan kijk je op de verkeerde site;) Of je hebt het over zijn copa america wedstrijden. Zowel in 2016 als in 2017 15 wedstrijden dus 30 stuks.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15636
    vrijdag 11 augustus 2017 om 01:10
    Ik ga af van wat op transfermarkt staat en die zitten er van wat ik heb gezien nooit naast qua speeltijden assists goals enz.
    Vind ik leuk
    Richard020 +12863
    vrijdag 11 augustus 2017 om 01:21
    Onzin. Transfermarkt beweert dat die nieuwe rechtsback die Ajax gekocht heeft maar 10 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld.

    Laat die gast nou al 54 x in het eerste gespeeld hebben, vaak genoeg is transfermarkt helemaal niet up to date!
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:57
    ik ging zelf gisteren ook op transfermarkt af. Colombiaanse wedstrijden zijn niet goed bijgewerkt.
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3206
    vrijdag 11 augustus 2017 om 08:23
    Oké dan heb jij gelijk en heeft hij nog maar 3 wedstrijden gespeeld, terwijl er een stuk of 4 sites anders beweren.

    Weet je wel waar libertadores voor staat op transfermarkt?
    Vind ik leuk
    vinny99 +794
    vrijdag 11 augustus 2017 om 02:16
    3 wedstrijden in de copa , 30 in de competitie..
    Vind ik leuk
    Nick1980 +571
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:05
    Voor een miljoentje halen, als t niks is t is niks. Maar als t een sanchez is ben je binnen.
    Vind ik leuk
    Foebele +48227
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:05
    Vind het maar raar, ineens moeten alle aankopen uit Zuid Amerika komen. Zijn ze uitgekeken op de Denen?
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1648
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:08
    Je hebt toch die nieuwe Fin, die tip van Litmanen? Het is geen Deen, maar wel een Scandinaviër.

    Maar daarnaast, welke Deense talenten zijn nou écht goed doorgebroken bij Ajax?
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:13
    eriksen,schone,
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16909
    vrijdag 11 augustus 2017 om 03:02
    Bende gij percie uit Breda jonguh???
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:15
    Er is net een Deen gehaald Jensen ! en een Fin , Hongaren , pool , Australiër ea. Ajax haalt overal talenten vandaan, als er van de 10 er 2 doorbreken is het goed!
    Vind ik leuk
    Foebele +48227
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:39
    Ze begonnen bijna allemaal prima, maar omdat we te weinig dragende krachten hadden en het dus allemaal direct van die jonge talenten moest komen bezweken ze onder de druk.

    Dus er zijn er zat die zich prima hebben laten zien, maar in het vervolg traject zodra ze in Ajax 1 spelen is het keer op keer mis gegaan.
    Vind ik leuk
    nummer10 +234
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:41
    indd
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 02:38
    Finland is geen Scandinavië. Scandinavië is Zweden, Denemarken , Noorwegen. Finland is deel van de "Nordic Countries".
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2849
    vrijdag 11 augustus 2017 om 04:21
    Wat lul jij, nou?
    Vind ik leuk
    Degraaf +15047
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:30
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Scandinavi%C3%AB

    Je bent dus geen echte kenner ;-)
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3206
    vrijdag 11 augustus 2017 om 08:28
    Lerby, Arnesen, Olsen, de broertjes Laudrup, Grønkjaer en Eriksen.
    Vind ik leuk
    vinny99 +794
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:46
    Komt mede ook doordat de engelse clubs de talenten nu weg halen uit Skandinavie..Voorheen maakten ze nog een tussenstap naar nederland maar nu is het helaas anders en gaan ze rechtsstreeks naar de grote clubs in engeland.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2849
    vrijdag 11 augustus 2017 om 04:19
    Die Denen hebben veel te veel flair. Allemaal wel leuk hoor, maar je moet ook een paar killers in veld hebben staan, waarvan de tegenstanders het in de broek doen.
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21604
    vrijdag 11 augustus 2017 om 06:59
    wees is een x blij , je zeurt altijd zoveel...
    Vind ik leuk
    Roekoe +4237
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:06
    Colombiaanse neefje van Justin kluivert staat ook in de belangstelling Justén Snuivert
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:10
    Ajax gaat vissen in de Colombiaanse vijver..
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:11
    Ajax doet het goed! De Colombiaanse markt! Vol met slopers die wij wel kunnen gebruiken! Hem halen, en Sanchez behouden!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12478
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:12
    Heerlijk opnieuw geen cent in die eredivisie !
    Gewoon halen die man !
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22122
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:32
    Man? Jongen! Heeft hij al een rijbewijs?
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1996
    vrijdag 11 augustus 2017 om 02:48
    Loopt wel over je heen
    Vind ik leuk
    John Noom +415
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:16
    allemaal bij wim snuiffie
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:19
    Koopclub !
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12478
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:24
    Klopt een goede TD zorgt dat je geld hebt en Europees mee kan doen.
    Dat je 2x de schaal misloopt was jammer en pure pech.

    Hoe zit het bij jullie? Lening afsluiten bij ome Marc?
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:25
    Whahaha hebben we hem ook weer!
    Ja, iedere club koopt. Maar zoveel opleiden zoals bij Ajax, nee dat zie ik niet bij jouw club dus naast koopclub zijn we ook een opleidings club. De Ligt, Kluivert, Veltman komen allemaal uit onze opleiding die in de basis staan, en Klaassen eigen jeugd vertrekt en zijn opvolger uit de eigen jeugd vd Beek staat al weer klaar! en hoe! en hoe!!!

    Maar ik snap jouw reactie, is gewoon weer een frustratie uiting want het liefst zie je natuurlijk helemaal geen versterkingen voor Ajax haha!
    Vind ik leuk
    masterpsv +13268
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:29
    Lol
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:19
    Hoevaak val je in herhaling heb je afgelopen maanden al 25x deze opmerking zien maken. Wat een imbeciel ben jij zeg.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2201
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:22
    Kom maar op gezien de voltreffer van het beest.
    Ben benieuwd wie hem gescout heeft.

    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:36
    Willem de Snuiver
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:24
    Als dit maar niet betekent dat Sanchez gaat vertrekken. Alles maar dan ook alles aan doen om die man te behouden, wat een beest ongelooflijk. Hij is veel te belangerijk om te laten gaan, zelfs als er 45 miljoen word geboden gewoon zeggen oprotten
    Vind ik leuk
    vinny99 +794
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:36
    Als Sanchez vertrekt dan komt pas echt naar boven hoeveel hij, voor Veltman opknapt.. Ik denk dat Veltman tekortkomingen als back pas echt naar voren komt.. Sanchez knapt zoveel voor hem op...
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1996
    vrijdag 11 augustus 2017 om 02:53
    We hebben oregwella!! Geen veld man die is van het veld, man!
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2093
    vrijdag 11 augustus 2017 om 10:19
    hahah jij denkt dat echt dat ze die prutser er uit halen ?
    de nieuwe back komt gewoon op links te spelen
    of sanchez moet vertrekken want dan zetten ze prutsertje cenraal
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1996
    zaterdag 12 augustus 2017 om 03:13
    Er werd mij altijd vertelt dat ik niet moest denken dus doe ik dat ook niet :P. Ik hoop dat ze orejuela erin zetten, hopelijk komt barac voor links/vervanging voor sanchez ALS die goed genoeg is.
    Vind ik leuk
    vinny99 +794
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:30
    Hoop dat Sanchez gewoon nog blijft.. Neemt niet weg dat deze nieuw genoemde speler best naar Ajax mag komen. Kan hij alvast wennen.
    Maar goed, het is maar een wild gerucht uit de colombiaanse media.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:35
    Overmars volgt de lijntjes van Willem Kieft, als dat maat goed gaat
    Vind ik leuk
    vinny99 +794
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:41
    Nu nog een Colombiaanse links buiten...moet daar toch ook wel te vinden zijn???
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1996
    vrijdag 11 augustus 2017 om 02:56
    Malcom, is een braziliaan maar een leuk spelertje
    Vind ik leuk
    Het Brein +3341
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:46
    Zolang Sánchez maar blijft...
    Vind ik leuk
    Het Brein +3341
    vrijdag 11 augustus 2017 om 00:58
    Als Ajax toch op de Colombiaanse tour gaat: haal dan meteen Cardona op bij Boca! ;)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 00:59]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26470
    vrijdag 11 augustus 2017 om 01:00
    Het stinkt hier....
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    vrijdag 11 augustus 2017 om 01:13
    ?
    Vind ik leuk
    Degraaf +15047
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:35
    Ga dan ook weg hier ;-)
    Vind ik leuk
    United +38453
    vrijdag 11 augustus 2017 om 11:07
    Lasist ;-)
    Vind ik leuk
    Max Delius +2627
    vrijdag 11 augustus 2017 om 01:10
    Het gaat goed met de Cruijff filosofie in Amsterdam! Spelers uit de eigen jeugd, mondjesmaat aangevuld met slechts gerichte aankopen.
    Vind ik leuk
    Wurmpie +231
    vrijdag 11 augustus 2017 om 01:29
    Hoor ze straks niet meer zingen wij zijn ajax.
    Straks zingen ze wij zijn Colombia ole ole
    Vind ik leuk
    Real M +6
    vrijdag 11 augustus 2017 om 01:40
    Er is niks meer over van het Plan Cruijff.Alleen maar kopen.
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1996
    vrijdag 11 augustus 2017 om 03:02
    Haha, klaassen is net weg veel geld opgeleverd. de ligt, vd beek, veltman, kluivert komen allemaal uit de eigen jeugd. We hebben ook nog eens aanstormende talenten als Eiting, Frenkie en Sierhuis in mindere mate. Volgensmij mis ik er nog wel n paar
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 06:40
    Die Zeefuik hebben jullie ook toch?
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1996
    zaterdag 12 augustus 2017 om 03:11
    Heb niet genoeg van hem gezien om hem te beoordelen, maakte veel fouten in de voorbereiding. Leon Bergsma viel me wel positief op maar 2 18-jarigen in de verdedigende as is vragen om problemen
    Vind ik leuk
    Real M +6
    vrijdag 11 augustus 2017 om 09:15
    Die zijn straks allemaal de lul met dat aankoopbeleid.Net als bv een Bazoer,Riedewald.
    Johan draait zich om !
    Vind ik leuk
    Degraaf +15047
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:36
    En dat zegt Real M, hahaha
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    vrijdag 11 augustus 2017 om 02:59
    Zo heb je nog niet 1 verdediger gekocht.. zo komen er dalijk 3 te gelijk.. Al lijkt t erop dat als deze komt dat dan Sanchez nog weggaat
    Vind ik leuk
    Drobtine +2375
    vrijdag 11 augustus 2017 om 03:29
    Ajax moet stellen competitive is begonnen er wordt niet meer verkocht !!!!! tegen geen enkel bod.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 03:47
    Tja je koopt er 1 goeie en meteen daar alles halen eerst maar eens zien! Maar klinkt veel belovend! Maar het slaat in Amsterdam wel een beetje door nu! Met colombia
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 06:38
    Deze zal toch wel een stuk duurder zijn dan Sanchez was, denk ik. Als ze zien hoeveel Sanchez is waard geworden in 1 jaar.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3567
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:00
    En doorpakken !!!
    Vind ik leuk
    Jimmy Barnes +2556
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:30
    Olé!
    Vind ik leuk
    JTE +148
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:38
    Versterking hard nodig in de verdediging en op middenveld,selectie is niet breed genoeg
    Vind ik leuk
    Mauritz +1304
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:51
    Koopclub, jeugd krijgt zoals gewoonlijk weer geen kans.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138935
    vrijdag 11 augustus 2017 om 07:52
    Is Marc een drugskartel aan het opzetten?
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 09:34
    Brands kan heel goed branden, Maar kan niet goed blussen hahaha.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 09:37]
    Vind ik leuk
    cheeks +3093
    vrijdag 11 augustus 2017 om 08:02
    Tja, als jezelf niet kan opleiden...
    Vind ik leuk
    Alex43 +45
    vrijdag 11 augustus 2017 om 08:42
    Hebben we nu helemaal niks meer bij Ajax rond lopen waar blijft de jeugd ze blijven maar colombianen halen
    Vind ik leuk
    hannes +319
    vrijdag 11 augustus 2017 om 09:31
    40 miljoen veel te weinig, hoop dat Mark pas bij een bedrag van boven de 50 miljoen gaat denken over een verkoop.
    Nog een paar van die grote transfers en Ajax kan de arena terug kopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 10:48
    Toch denk ik dat obs Ajax moet oppassen te veel spelers buiten de EU te halen want dat salarisplafond ligt een stuk hoger.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 10:49
    Het stadion kopen wij terug van alleen de drugs opbrengst
    Vind ik leuk
    berwi +411
    vrijdag 11 augustus 2017 om 10:57
    snuiven
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3312
    vrijdag 11 augustus 2017 om 11:28
    Ik zei toch al, Ajax is heel druk bezig om zijn selectie uit te breiden met zoveel mogelijke gelijkwaardige spelers. Zuid Amerikanen zijn vaak fysiek en mentaal al veel verder dan NL spelers.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Colombiaanse invasie in Amsterdam: Ajax biedt op Sánchez-opvolger'