'Colombiaanse invasie in Amsterdam: Ajax biedt op Sánchez-opvolger'

'Colombiaanse invasie in Amsterdam: Ajax biedt op Sánchez-opvolger'

vrijdag 11 augustus 2017 om 00:00

Ajax heeft wéér een Colombiaan op het oog. AS meldt donderdagavond dat de achttienjarige Carlos Cuesta een aanbieding heeft ontvangen uit Amsterdam. 

Cuesta is speler van Atlético Nacional. De mandekker heeft een goed jaar achter de rug bij de Colombiaanse topclub. Cuesta dwong een basisplaats af bij Atlético nadat Davinson Sánchez (foto) vertrokken was bij de club. Uitgerekend Ajax haalde Sánchez in juni 2016 voor zo'n vijf miljoen euro naar de Eredivisie. 

Nu kan dus ook Cuesta rekenen op belangstelling van de Amsterdamse grootmacht, weet AS. Ajax lijkt zich vrijdag sowieso te gaan versterken met een Colombiaanse verdediger. Luis Manuel Orejuela, een back, wordt overgenomen van Deportivo Cali. Naast Sánchez staat ook aanvaller Mateo Cassierra momenteel onder contract in Amsterdam. 

Sánchez werd woensdag overigens gelinkt aan een transfer naar Tottenham Hotspur. De grootmacht uit Londen zou een kleine 40 miljoen euro willen betalen voor de international. 

Plaats een reactie

Bengelino +4730
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:01
Halen! Allemaal halen....mooie slopers
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:09
Nog even en we hebben ons eigen Amsterdams kartel hier
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 01:07]
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:13
Als Baudet dat hoort gooit hij zo zijn vleugel uit het raam! Al die kartels.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 02:19
:-) met een hoop gevloek in Latijn
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:05
Marc is wel goed bezig , uit het niets komen ze met bosjes uit de hemel vallen .. als ze ook maar de helft zo goed als sanchez zijn ..
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:14
Ze kunnen het beter Fc Colombia gaan noemen. Nee geef mij maar gewoon een Nederlands talent.
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:16
er zijn weinig Nederlandse talenten... zeker talenten die het niveau omhoog halen zijn er maar weinig
Vind ik leuk
Ricklek +1407
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:50
Daar geloof ik niet in. Er zijn genoeg Nederlandse talenten in de eredivisie en al helemaal in de opleiding van ajax. Die talenten hebben de laatste jaren bewezen het niveau omhoog te kunnen trekken. Zolang ajax blijft opleiden krijgen ze toch op een gegeven moment weer een wereldster.
Vind ik leuk
royco88 +2886
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:06
Die talenten gaan toch allemaal op hun 16e naar engeland
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:15
Ja, maar als je dat soort jongens perspectief kunt bieden door geen types Cassiera te kopen wordt het wel interessanter om te blijven.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:39
Daar kom je idd ver mee, we zullen zien hoe blij je bent over een tijdje met haps en diks
Vind ik leuk
Ricklek +1407
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:50
Diks out en Nieuwkoop in. Haps doet het voor de rest gewoon goed.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:12
Wat Ricklek zegt.. Haps doet het tot nu toe goed. Is een degelijke aankoop. Diks is vulling voor een jaartje, in principe moet Nieuwkoop daar spelen.

Verder ben ik wel positief over Amrabat als aankoop en hoop ik van harte dat Boetius het weer op gaat pakken. Berghuis is naar mijn mening een goede zaak. Er zijn eerder periodes geweest dat clubs zich meer op het buitenland richtten en dat zorgde meestal voor onherkenbare teams die kwalitatief niet perse beter waren.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:40
Tot nu toe is er nog geen officieel gekomen niks helemaal nog niks
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:30
Heerlijk toch. Echte mannen die met het hart spelen. Dat hebben we nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:34
Mijn zegen hebben ze hoor, laat maar invliegen
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:38
Wat zal die Veltman zich lullig voelen nu er echte mannen aankomen!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 08:24
Precies, je kan dan eerder over Veltvrouw spreken ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:43
Joëlle Veltvrouw
Vind ik leuk
El Pibe +367
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:51
Jammer dat PSV die mexicaantjes vd hand heeft gedaan anders konden we de klassieker Narcos vs El Chapo voortaan op Netflix kijken...
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:42
Narcos zou het winnen
Vind ik leuk
Jamesco +253
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:23
Plata o plumo!
Vind ik leuk
Djambo +2257
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:07
Vreemdelingenlegioen
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:04
Kopen kopen kopen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:48
Ja moet psv ook weer doen merk ik anders gaat het niet goed ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 16:26
Klopt inderdaad. Maar dat is wat je mede supporters altijd over ONS PSV zeggen
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:01
Ja nu doen ze het een keer niet weer niet goed.
Hoop op jeugd
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:05
18 jarige, pas nadat Sanchez weg was een basisplaats veroverd (volgens artikel), en toch al met de aanvoerdersband op de foto staan.

Dat moet betekenen dat hij óf een enorm leidend talent is, óf een kind van de club (of allebei natuurlijk)
En dat moet inhouden dat hij veel gaat kosten.
Vind ik leuk
Gu3rilla +13886
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:15
Die foto is 100% van een jeugdwedstrijd. Hij heeft volgens transfermartk 3 wedstrijden in het eerste gespeeld vorig seizoen dat is niet echt basis wat VP zegt en dus ga ik ervan uit dat VP dat uit de duim heeft gezogen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 00:18]
Vind ik leuk
Simon1989 +2156
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:31
Dan kijk je op de verkeerde site;) Of je hebt het over zijn copa america wedstrijden. Zowel in 2016 als in 2017 15 wedstrijden dus 30 stuks.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:45
Klopt.
In 2016 15 wedstrijden en ook in 2017 15 wedstrijden.
Het zal heus wel een talent zijn en ajax kan gewoon de gok wagen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +13886
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:10
Ik ga af van wat op transfermarkt staat en die zitten er van wat ik heb gezien nooit naast qua speeltijden assists goals enz.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:21
Onzin. Transfermarkt beweert dat die nieuwe rechtsback die Ajax gekocht heeft maar 10 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld.

Laat die gast nou al 54 x in het eerste gespeeld hebben, vaak genoeg is transfermarkt helemaal niet up to date!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:57
ik ging zelf gisteren ook op transfermarkt af. Colombiaanse wedstrijden zijn niet goed bijgewerkt.
Vind ik leuk
Simon1989 +2156
vrijdag 11 augustus 2017 om 08:23
Oké dan heb jij gelijk en heeft hij nog maar 3 wedstrijden gespeeld, terwijl er een stuk of 4 sites anders beweren.

Weet je wel waar libertadores voor staat op transfermarkt?
Vind ik leuk
vinny99 +677
vrijdag 11 augustus 2017 om 02:16
3 wedstrijden in de copa , 30 in de competitie..
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:05
Voor een miljoentje halen, als t niks is t is niks. Maar als t een sanchez is ben je binnen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:13
Slavenhandelaar.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:57
Dat is toch met alle spelers.
Vind ik leuk
Foebele +32748
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:05
Vind het maar raar, ineens moeten alle aankopen uit Zuid Amerika komen. Zijn ze uitgekeken op de Denen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:08
Je hebt toch die nieuwe Fin, die tip van Litmanen? Het is geen Deen, maar wel een Scandinaviër.

Maar daarnaast, welke Deense talenten zijn nou écht goed doorgebroken bij Ajax?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:13
eriksen,schone,
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:26
dolberg
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:40
die vind ik nog niet bepaald doorgebroken.. vorigseizoen leuk maar wisselvallig seizoen.. talent ja.. maar dat had fisscher en zo nog een paar ook..
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:42
Eerste seizoen: 23 doelpunten in totaal. Oke dan
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 03:02
Bende gij percie uit Breda jonguh???
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:15
Er is net een Deen gehaald Jensen ! en een Fin , Hongaren , pool , Australiër ea. Ajax haalt overal talenten vandaan, als er van de 10 er 2 doorbreken is het goed!
Vind ik leuk
Foebele +32748
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:39
Ze begonnen bijna allemaal prima, maar omdat we te weinig dragende krachten hadden en het dus allemaal direct van die jonge talenten moest komen bezweken ze onder de druk.

Dus er zijn er zat die zich prima hebben laten zien, maar in het vervolg traject zodra ze in Ajax 1 spelen is het keer op keer mis gegaan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:41
indd
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 02:38
Finland is geen Scandinavië. Scandinavië is Zweden, Denemarken , Noorwegen. Finland is deel van de "Nordic Countries".
Vind ik leuk
_AJAX_ +1971
vrijdag 11 augustus 2017 om 04:21
Wat lul jij, nou?
Vind ik leuk
Degraaf +8409
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:30
https://nl.wikipedia.org/wiki/Scandinavi%C3%AB

Je bent dus geen echte kenner ;-)
Vind ik leuk
Simon1989 +2156
vrijdag 11 augustus 2017 om 08:28
Lerby, Arnesen, Olsen, de broertjes Laudrup, Grønkjaer en Eriksen.
Vind ik leuk
vinny99 +677
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:46
Komt mede ook doordat de engelse clubs de talenten nu weg halen uit Skandinavie..Voorheen maakten ze nog een tussenstap naar nederland maar nu is het helaas anders en gaan ze rechtsstreeks naar de grote clubs in engeland.
Vind ik leuk
_AJAX_ +1971
vrijdag 11 augustus 2017 om 04:19
Die Denen hebben veel te veel flair. Allemaal wel leuk hoor, maar je moet ook een paar killers in veld hebben staan, waarvan de tegenstanders het in de broek doen.
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
vrijdag 11 augustus 2017 om 06:59
wees is een x blij , je zeurt altijd zoveel...
Vind ik leuk
Roekoe +4417
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:06
Colombiaanse neefje van Justin kluivert staat ook in de belangstelling Justén Snuivert
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:10
Ajax gaat vissen in de Colombiaanse vijver..
Vind ik leuk
Jordanees +8505
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:11
Ajax doet het goed! De Colombiaanse markt! Vol met slopers die wij wel kunnen gebruiken! Hem halen, en Sanchez behouden!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:12
Heerlijk opnieuw geen cent in die eredivisie !
Gewoon halen die man !
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:32
Man? Jongen! Heeft hij al een rijbewijs?
Vind ik leuk
Ajacied02 +1940
vrijdag 11 augustus 2017 om 02:48
Loopt wel over je heen
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:12
Amsterdam en Colombia hebben goeie witte lijnen met elkaar ...
Vind ik leuk
Jordanees +8505
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:12
Haha!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:16
allemaal bij wim snuiffie
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:19
Koopclub !
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:24
Klopt een goede TD zorgt dat je geld hebt en Europees mee kan doen.
Dat je 2x de schaal misloopt was jammer en pure pech.

Hoe zit het bij jullie? Lening afsluiten bij ome Marc?
Vind ik leuk
Jordanees +8505
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:25
Whahaha hebben we hem ook weer!
Ja, iedere club koopt. Maar zoveel opleiden zoals bij Ajax, nee dat zie ik niet bij jouw club dus naast koopclub zijn we ook een opleidings club. De Ligt, Kluivert, Veltman komen allemaal uit onze opleiding die in de basis staan, en Klaassen eigen jeugd vertrekt en zijn opvolger uit de eigen jeugd vd Beek staat al weer klaar! en hoe! en hoe!!!

Maar ik snap jouw reactie, is gewoon weer een frustratie uiting want het liefst zie je natuurlijk helemaal geen versterkingen voor Ajax haha!
Vind ik leuk
masterpsv +4792
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:29
Lol
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:19
Hoevaak val je in herhaling heb je afgelopen maanden al 25x deze opmerking zien maken. Wat een imbeciel ben jij zeg.
Vind ik leuk
Dee79 +1759
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:22
Kom maar op gezien de voltreffer van het beest.
Ben benieuwd wie hem gescout heeft.

Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:36
Willem de Snuiver
Vind ik leuk
Mo +6782
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:24
Als dit maar niet betekent dat Sanchez gaat vertrekken. Alles maar dan ook alles aan doen om die man te behouden, wat een beest ongelooflijk. Hij is veel te belangerijk om te laten gaan, zelfs als er 45 miljoen word geboden gewoon zeggen oprotten
Vind ik leuk
vinny99 +677
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:36
Als Sanchez vertrekt dan komt pas echt naar boven hoeveel hij, voor Veltman opknapt.. Ik denk dat Veltman tekortkomingen als back pas echt naar voren komt.. Sanchez knapt zoveel voor hem op...
Vind ik leuk
Ajacied02 +1940
vrijdag 11 augustus 2017 om 02:53
We hebben oregwella!! Geen veld man die is van het veld, man!
Vind ik leuk
ajax1973 +1350
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:19
hahah jij denkt dat echt dat ze die prutser er uit halen ?
de nieuwe back komt gewoon op links te spelen
of sanchez moet vertrekken want dan zetten ze prutsertje cenraal
Vind ik leuk
Ajacied02 +1940
zaterdag 12 augustus 2017 om 03:13
Er werd mij altijd vertelt dat ik niet moest denken dus doe ik dat ook niet :P. Ik hoop dat ze orejuela erin zetten, hopelijk komt barac voor links/vervanging voor sanchez ALS die goed genoeg is.
Vind ik leuk
vinny99 +677
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:30
Hoop dat Sanchez gewoon nog blijft.. Neemt niet weg dat deze nieuw genoemde speler best naar Ajax mag komen. Kan hij alvast wennen.
Maar goed, het is maar een wild gerucht uit de colombiaanse media.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:31
Kutzooi. Sanchez naar Spurs
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:35
Overmars volgt de lijntjes van Willem Kieft, als dat maat goed gaat
Vind ik leuk
vinny99 +677
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:41
Nu nog een Colombiaanse links buiten...moet daar toch ook wel te vinden zijn???
Vind ik leuk
Ajacied02 +1940
vrijdag 11 augustus 2017 om 02:56
Malcom, is een braziliaan maar een leuk spelertje
Vind ik leuk
Het Brein +1960
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:46
Zolang Sánchez maar blijft...
Vind ik leuk
Het Brein +1960
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:58
Als Ajax toch op de Colombiaanse tour gaat: haal dan meteen Cardona op bij Boca! ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 00:59]
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:00
Het stinkt hier....
Vind ik leuk
Jordanees +8505
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:13
?
Vind ik leuk
Degraaf +8409
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:35
Ga dan ook weg hier ;-)
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:07
Lasist ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:10
Het gaat goed met de Cruijff filosofie in Amsterdam! Spelers uit de eigen jeugd, mondjesmaat aangevuld met slechts gerichte aankopen.
Vind ik leuk
Wurmpie +171
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:29
Hoor ze straks niet meer zingen wij zijn ajax.
Straks zingen ze wij zijn Colombia ole ole
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:40
Er is niks meer over van het Plan Cruijff.Alleen maar kopen.
Vind ik leuk
Ajacied02 +1940
vrijdag 11 augustus 2017 om 03:02
Haha, klaassen is net weg veel geld opgeleverd. de ligt, vd beek, veltman, kluivert komen allemaal uit de eigen jeugd. We hebben ook nog eens aanstormende talenten als Eiting, Frenkie en Sierhuis in mindere mate. Volgensmij mis ik er nog wel n paar
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 06:40
Die Zeefuik hebben jullie ook toch?
Vind ik leuk
Ajacied02 +1940
zaterdag 12 augustus 2017 om 03:11
Heb niet genoeg van hem gezien om hem te beoordelen, maakte veel fouten in de voorbereiding. Leon Bergsma viel me wel positief op maar 2 18-jarigen in de verdedigende as is vragen om problemen
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:15
Die zijn straks allemaal de lul met dat aankoopbeleid.Net als bv een Bazoer,Riedewald.
Johan draait zich om !
Vind ik leuk
Degraaf +8409
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:36
En dat zegt Real M, hahaha
Vind ik leuk
AFC +3786
vrijdag 11 augustus 2017 om 02:59
Zo heb je nog niet 1 verdediger gekocht.. zo komen er dalijk 3 te gelijk.. Al lijkt t erop dat als deze komt dat dan Sanchez nog weggaat
Vind ik leuk
Drobtine +1867
vrijdag 11 augustus 2017 om 03:29
Ajax moet stellen competitive is begonnen er wordt niet meer verkocht !!!!! tegen geen enkel bod.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 03:47
Tja je koopt er 1 goeie en meteen daar alles halen eerst maar eens zien! Maar klinkt veel belovend! Maar het slaat in Amsterdam wel een beetje door nu! Met colombia
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 06:38
Deze zal toch wel een stuk duurder zijn dan Sanchez was, denk ik. Als ze zien hoeveel Sanchez is waard geworden in 1 jaar.
Vind ik leuk
Maxidi +2704
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:00
En doorpakken !!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:30
Olé!
Vind ik leuk
JTE +121
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:38
Versterking hard nodig in de verdediging en op middenveld,selectie is niet breed genoeg
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:40
Veel te weinig 40... minstens 60 miljoen. Waard en voor met die bedragen van tegenwoordig mag je wel 60 vraage.
Vind ik leuk
Mauritz +301
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:51
Koopclub, jeugd krijgt zoals gewoonlijk weer geen kans.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:52
Is Marc een drugskartel aan het opzetten?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:34
Brands kan heel goed branden, Maar kan niet goed blussen hahaha.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 09:37]
Vind ik leuk
cheeks +1241
vrijdag 11 augustus 2017 om 08:02
Tja, als jezelf niet kan opleiden...
Vind ik leuk
Alex43 +46
vrijdag 11 augustus 2017 om 08:42
Hebben we nu helemaal niks meer bij Ajax rond lopen waar blijft de jeugd ze blijven maar colombianen halen
Vind ik leuk
hannes +279
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:31
40 miljoen veel te weinig, hoop dat Mark pas bij een bedrag van boven de 50 miljoen gaat denken over een verkoop.
Nog een paar van die grote transfers en Ajax kan de arena terug kopen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:48
Toch denk ik dat obs Ajax moet oppassen te veel spelers buiten de EU te halen want dat salarisplafond ligt een stuk hoger.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:49
Het stadion kopen wij terug van alleen de drugs opbrengst
Vind ik leuk
berwi +211
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:57
snuiven
Vind ik leuk
JanTa48 +1465
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:28
Ik zei toch al, Ajax is heel druk bezig om zijn selectie uit te breiden met zoveel mogelijke gelijkwaardige spelers. Zuid Amerikanen zijn vaak fysiek en mentaal al veel verder dan NL spelers.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Colombiaanse invasie in Amsterdam: Ajax biedt op Sánchez-opvolger'