VP-voetbalkantine: 'Cerny en Cassierra komen tekort voor niveau van Ajax'

VP-voetbalkantine: 'Cerny en Cassierra komen tekort voor niveau van Ajax'

vrijdag 11 augustus 2017 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Feyenoord heeft het minst ingeleverd deze zomer en is titelfavoriet'
Stelling 2: 'Vaclav Cerny en Mateo Cassierra komen tekort voor niveau van Ajax'

Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

Plaats een reactie

vrijdag 11 augustus 2017 om 11:15
Stelling 1: 'Feyenoord heeft het meest ingeleverd deze zomer en is geen titelfavoriet'
Vind ik leuk
zwollie +4364
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:32
Natuurlijk is Feyenoord titelkandidaat samen met Ajax.
Vind ik leuk
Woudo +7671
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:16
Stelling 1: Als Feyenoord supporter zeg ik natuurlijk volmondig ja. Maar denk dat de titelrace dit jaar weer tussen Feyenoord en Ajax zal zijn. Bij Feyenoord maak ik me alleen zorgen met Diks op rechtsback, zie daar dan liever Amrabat tot dat Nieuwkoopie weer fit is!
Vind ik leuk
Stack5 +831
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:27
Amrabat op rechtsback??
Vind ik leuk
Woudo +7671
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:38
Daar speelde hij in de JC schaal ook en ook regelmatig bij Utrecht daar gespeeld!
Vind ik leuk
Stack5 +831
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:41
Oke ik geef toe dat ik in het stadion niet altijd even goed oplet. Maar dat ik dit heb gemist verbaasd me echt...
Vind ik leuk
Woudo +7671
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:44
Hij kwam in t veld voor Diks, amrabat is natuurlijk een CM van nature maar kan ook als RB prima uit de voeten!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 16:56
Ik vond Amrabat erg nerveus overkomen tegen Vitesse, maar hij hield zich wel staande. Toch denk ik dat we Diks het voordeel van de twijfel moeten geven tegen Twente. Wellicht herpakt hij zich en wordt hij straks tot MVP benoemd. Je kan hem altijd vervangen tijdens de wedstrijd als hij weer geen indruk kan maken.
Vind ik leuk
FCM +77
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:18
ALS de selectie van ajax zo blijft dan is dat toch mijn favoriet voor de titel.
Vind ik leuk
RubenVB +675
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:19
Stelling 1 : JA.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 11:20]
Vind ik leuk
Sil Meijer +12951
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:21
Stelling 1: Hele maal oneens. De strijd van Kuyt gaat gemist worden. En Diks, Haps en Boëtius zijn geen Karsdorp, Kongolo en Elia. Bovendien is de selectie heel dun. Kramer en Bilal kunnen nooit Berghuis en Jørgensson vervangen. En op linksbuiten hebben ze niet eens een vervanger. Als onze aanval Younes, Dolberg en Kluivert is kunnen Neres en Huntelaar dat goed opvangen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:08
Toornstra kan ik links/rechtsbuiten. En Feyenoord is nog op zoek. En Akax heeft met Kluivert echt een heel groot talent in huis. Neres vind ik slecht.

Boëtius kan Elia prima opvangen. Kramer is goed in de laatste paar minuten en scoort heel vaak als hij invalt bij cruciale moment (Utrecht, Ajax)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:22
Feyenoord heeft het meeste ingeleverd maar heeft ook het meeste binnen gehaald. titelstrijd xal gaan tussen Ajax en Feyenoord. psv zal strijden voor plek 3 - 6
Vind ik leuk
Filip_FCU +8117
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:43
Waar baseer je PSV op? Twee slechte wedstrijdjes? Wat als ze nu winnen van AZ met 3-0, de wedstrijd daarna met 2-0 winnen, doen ze dan weer helemaal mee?? We hebben nog lang niet genoeg gezien van de teams om te kunnen oordelen. Zie ik ook aan voorspellingen die iedereen doen, die lijken ALTIJD veel te veel op het seizoen ervoor, grootste fout altijd, ik zeg dus dat PSV, Ajax en Feyenoord het met zn drietjes gaan uit vechten.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:46
Hoezo als alles door gaat heeft ajax Huntelaar Olejuela Baca cuenco en leers behaald
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 18:23
Je vergeet lamprou! :)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:26
Schat Feijenoord hoge in als Ajax en psv al gaat utreg hoge ogen gooien
Vind ik leuk
Pvdsluis +2697
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:26
Denk persoonlijk dat Vitesse en AZ een sterker elftal hebben dan Utrecht (op dit moment). Ik denk Vitesse 4e AZ 5e en Utrecht 6e. Voor de top 3 denk ik 1 Ajax (kan door mijn voorkeur komen, maar ben ervan overtuigd dat Ajax de sterkste selectie heeft) 2 Feyenoord 3 PSV
Vind ik leuk
The Rock +1293
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:26
gebaseerd op de begroting is Ajax favoriet gevolgd door PSV. ben benieuwd hoe lang de sportieve malaise bij psv aanhoudt. als dat langer dan drie wedstrijden is doen ze niet mee en gaat t tussen Feyenoord en Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:27
1 Op zeker! Hoop ik
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 11:28]
Vind ik leuk
666 +5040
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:37
Minst ingeleverd??
Hoe berekend VP dit dan?

Feyenoord is 4 basis krachten kwijtgeraakt van kampioensteam vorig jaar.

Zijn die andere 2 meer dan 4 basisspelers kwijtgeraakt dan?
Volgens mijn Psv er ook 4 en ajax zelfs maar 1 toch.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:48
Klaassen traore riedewald en tete want dat waren het jasr ervoor basis spelers
Vind ik leuk
Fredsjhe +2505
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:37
Als je echt goed kijkt, is Ajax alleen Klaassen als basisspeler kwijtgeraakt. Dat gaat uitstekend opgevangen worden door Vd Beek. Ik denk dat door het vroege begin van het seizoen, de uitschakeling CL, en de hele situatie met Nouri zijn weerslag gaat hebben in de loop van het seizoen.

Feyenoord heeft redelijk goed ingekocht, rechterkant is met Nieuwkoop mits fit weinig minder. Diks moet duidelijk nog wennen. Linkerkant met Haps (Kongolo heeft 11 wedstrijden heeft gemist afgelopen seizoen) en Boetius (Elia miste 10 wedstrijden) gaan elkaar goed aanvoelen. Middenveld met Amrabat als extra keus duidelijk sterker geworden. Voorhoede zal misschien nog iets bijkomen. Belangrijkste verandering is de spelopvatting die veranderd is bij Feyenoord. Men neemt geen genoegen meer met 2-0, maar speelt 90 minuten lang voor de 3-0 en 4-0. Als dat blijft, dan ziet het er in Rotterdam niet zo slecht uit.

PSV zal een matig seizoen beleven denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:39
Ajax heeft qua basis spelers alleen klaassen en traore ingeleverd en daarnaast riedewald tete verkocht en het verhaal van nouri kennen we. Klaassen is een groot gemis maar dat is wel op te vangen iedereen is blij dat traore weg is en riedewald gaat ook niet gemist worden dan heb je Tete die iedereen bij ajax in de basis wou hebben. Ajax heeft niet echt spectaculair ingekocht maar heeft genoeg jeugd klaar staan en de winter aankoop Neres die best een aardig balletje kan trappen alleen nog even moest wennen aan nederland.
Feyenoord heeft Karsdorp Kongolo en Elia verkocht. Elia hoeft men niet zo rouwig om te zijn maar Karsdorp en Kongolo gaan ze wel missen. Feyenoord heeft wrl goed ingekocht met ambrabat, st juste en haps maar uit de jeugd staat er een stuk minder klaar als bij ajax. Al met al denk ik dat het net als dit jaar nek om nek zal gaan alleen trekt akax aan het korte eind omdat ik niet verwacht dat ze weer zolang in europa mee gaan spelen, wat ze vorig seizoen toch punten heeft gekost
Vind ik leuk
Xtacy +282
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:41
Donny neem Davy zn plek moeiteloos over...

Wordt nog veel beter dan Davy, dus eigenlijk een geluk voor Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:51
Wat klets je nauw man blij dat traore weg is ? En wat ajax heeft niet goed ingekocht? Olejuela baca Huntelaar en cuenca
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:21
Traore heeft in de eredivisie hoog uit 4 ballen goed geraakt dan mag je blij zijn dat hij weg is. Huntelaar wordt geen verstereking let op me woorden. De andere aankopen van Ajax heeft nog nooit iemand zien spelen dus die kan je niet beoordelen
Vind ik leuk
Xtacy +282
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:40
Minst ingeleverd?

Juist meest ingeleverd!
Vind ik leuk
Kuip +3732
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:43
Stelling 1: onzin. Feyenoord heeft het meest ingeleverd. Alle vervangers zijn minder dan wat ze hadden (3 basisspelers) en onderschat het gemis van Kuyt niet. Ajax is slechts Klaassen (1 basisspeler) kwijtgeraakt, maar van de Beek heeft al bewezen een veel betere speler te zijn. Feyenoord is zwakker geworden, Ajax sterker en PSV lijkt helemaal nergens op. Ajax kan de champagne reeds koud zetten.
Vind ik leuk
orion73 +744
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:00
Bedankt, nu weet ik de uitkomst al en kan dus mijn abonnement op FOX opzeggen.
Vind ik leuk
AFC +3734
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:55
wie bedenkt deze stelling.. Fey is de meeste basisspelers kwijt .. Psv en Ajax zijn gewoon de fav en het moet blijken of fey weer kan achtervolgen
Vind ik leuk
orion73 +744
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:58
Nieuwkoop als hij fit is zal niet veel uitmaken met Karsdorp. Karsdorp had meer de drive naar voren maar Nieuwkoop is verdedigend wat beter. Haps is niet beter dan Kongolo maar kan ermee door. Voorin met Boetius is het maar afwachten. Elia bleef onberekenbaar en kon scoren uit het niets en dat laatste mis je een beetje bij Boetius. Voorin heeft Feyenoord echt nog wel wat nodig want Bilal en Kramer zijn prima als er iets geforceerd moet worden maar niet om 90 minute mee te doen.
Bij Ajax is het afwachten of de jonge spelers een heel jaar constant kunnen presteren. Dat zal de ene week een 8 zijn en de andere een 4 en de vraag is of dat punten gaat kosten want als je een 4 speelt is het wel belangrijk wie de tegenstander is. Tegen VVV zal het minder erg van invloed zijn dan wanneer je uit moet tegen een Utrecht of Twente.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:08
We hebben wel veel goals ingeleverd
Vind ik leuk
mcmodd +13403
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:22
Stelling 1. Feyenoord het minst ingeleverd? Het gaat er toch om wat Feyenoord heeft ingeleverd en niet hoeveel? Als je kijkt naar het aantal vertrokken spelers dan moet je alle vertrokken spelers daarin betrekken, niet alleen je belangrijkste. En dan moet je ook kijken naar wat er is aangetrokken. Dan denk ik dat onder de streep juist Ajax het minst heeft ingeleverd en FC Utrecht het meest. Maar concludeer nu niet dat Ajax van FC Utrecht zal winnen, we weten allemaal beter dat dit zwaar kan tegenvallen. De stelling “iedereen kan van iedereen winnen, maar ook verliezen” zal door iedereen (veiligheidshalve) kunnen worden onderschreven. Dan is deze stelling dus ook niet te beantwoorden en derhalve een ‘non-stelling’. Het slaat eigenlijk nergens op, volgens mij dan.
Vind ik leuk
Chloe +569
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:57
Stelling 4: Feyenoord heeft het meest ingeleverd deze zomer ( vijf stuks) en is wel titelfavoriet'!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 15:45
Ik denk dat Ajax, helaas, meer favoriet is voor de titel omdat ze voetballend gewoon net iets beter zijn.
Feyenoord kan alleen de titel prolongeren als ze hetzelfde kunnen brengen qua team en onverzettelijkheid, als het voorgaande seizoen.
De magie van Cocu bij PSV is uitgewerkt en als ze daar "vers bloed" aan het roer zetten gaat PSV ook gewoon meedoen..
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 16:58
1. Ze hebben veel ingeleverd, maar ze hebben de lege gaten goed opgevuld. Ze zijn zeker titelfavoriet, maar dan wel samen met Ajax. Maar de transferwindow is nog altijd open, er kunnen nog altijd gekke dingen gebeuren. Zou me niks verbazen als er straks serieuze interesse zal komen voor Vilhena en Jörgensen.
2. Ik denk ook dat het ligt aan de zware concurrentie voor die posities. Op de flanken krijgen Kluivert, Younes en Neres de voorkeur. Cerny kan wellicht nog doorbreken, maar ik betwijfel het. Zou beter zijn als deze jongen wordt verhuurd. Voor Cassierra is het al helemaal lastig, met Dolberg en Huntelaar als spitsen, en veel minder kans op de flanken. Direct verkopen, gewoon een miskoop.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 17:32]
Vind ik leuk
JanTa48 +1758
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:16
Bij Cerny is het afgelopen seizoen zijn ontwikkeling wat gestagneerd maar deze keer toch Keizer weten te overtuigen en dat is alleen maar een goed teken. Bij Cassierra weet ik het niet zo zeker, soms goed en dan weer wat minder en dat kan toch te maken hebben met het voetbalklimaat hier en moet nog wennen. Maar om nu al te stellen dat ze tekort komen voor Ajax, daar zijn ze nog te jong voor waardoor er nog heel veel rek in zit. Een beetje tekort door de bocht vind ik.
Vind ik leuk
Jordanees +9091
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:31
Onzin!

Cassierra werd met andere verwachtingen gehaald dan Sanchez, Cassierra werd eerst gehaald voor op het 2de plan, is ook nog jong. Heeft genoeg potentie bij de ene komt het sneller eruit dan de ander. Net als met Cerny boordevol talent, alleen bij een topclub heb je meer te maken met concurrentie dan elders, ze kunnen moeilijk allemaal in de basis staan.

Vele zijn altijd wel snel met hun oordeel elke wisselspeler bewijs van spreken kan het niveau niet aan, terwijl nogmaals niet iedereen kan in de basis het is geen 24 tegen 24 maar 11 tegen 11
Vind ik leuk
United +38924
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:19
Stelling 1: Feyenoord is wel de meeste belangrijke spelers verloren. Maar ze zijn er niet veel minder op geworden. Ze zijn gaan samen met Ajax en PSV strijden om de titel.

Stelling 2: Cerny moet dit seizoen zijn kans grijpen bij Ajax. De potentie heeft hij zeker. Nu nog het vertrouwen van de trainer. Cassierra kan misschien beter verhuurd worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VP-voetbalkantine: 'Cerny en Cassierra komen tekort voor niveau van Ajax'