Transfernieuws bij Ajax: Amsterdammers kondigen komst van verdediger aan

    Transfernieuws bij Ajax: Amsterdammers kondigen komst van verdediger aan

    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:30

    Luis Manuel Orejuela is speler van Ajax. De Amsterdammers hebben de komst van de vleugelverdediger vrijdagavond definitief gemaakt.

    Eerder kondigde Deportivo Cali, de vorige club van Orejuela, al aan dat de verdediger voor 3,65 miljoen euro de overstap maakt naar Ajax. De Colombiaan heeft nu zijn handtekening gezet onder een contract voor vijf seizoenen in de Johan Cruijff Arena.

    Orejuela heeft al bijna tachtig officiële wedstrijden achter zijn naam staan bij Deportivo Cali. De 21-jarige Colombiaan kan als rechtsback uit de voeten, maar is ook sterk op de linkerflank. Daardoor is hij niet alleen de concurrent van Joël Veltman, maar ook van Nick Viergever, Daley Sinkgraven en Mitchell Dijks. Orejuela gaat met rugnummer 28 spelen in Amsterdam.

    Lees ook: Orejuela naar Ajax: 'beste back' is offensief pareltje en wars van bedreigingen

    Plaats een reactie

    Vapormax +1736
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:33
    Mwah niet ajax niveau....
    Weinig ambitie dit jaar
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2766
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:37
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    Mauritz +1304
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:38
    Klopt, is toch echt meer niveau De Graafschap....
    Vind ik leuk
    Adjab +447
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:44
    Hahaha meer verstand van verzekeren zeker.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11710
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:47
    Ja want jij kent alle colombiaanse spelers..Bijdehand.
    Vind ik leuk
    14forever +7920
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:48
    Kan lb en rb spelen en heeft al 80 wedstrijden gespeeld. Je hebt helemaal gelijk.zeg...
    Vind ik leuk
    Olfie +3612
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:37
    Ik denk dat er daar ook wel een paar van de vinden zijn in 5e klasse D
    Vind ik leuk
    cheeks +3093
    vrijdag 11 augustus 2017 om 20:22
    Nu al 80 ? Gisteren nog 54... Waarvan 16 x geel en 3x rood.
    Vind ik leuk
    United +38453
    vrijdag 11 augustus 2017 om 23:12
    Volgens mij heeft hij nog bijna geen wedstrijd gespeeld....

    https://www.transfermarkt.nl/luis-manuel-orejuela/leistungsdatendetails/spieler/331057/plus/0?saison=&verein=&liga=&wettbewerb=&pos=&trainer_id=
    Vind ik leuk
    14forever +7920
    vrijdag 11 augustus 2017 om 23:27
    Ik las.dat hij al 80 wedstrijden op zijn naam had, zegt niet dat deze info juist was.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:59
    Ajax wilden Nelom..Maar fey wilde hem onder geen beding laten gaan..
    Vind ik leuk
    chicken +10152
    vrijdag 11 augustus 2017 om 20:05
    Dat ging zelfs feyenoord te ver ons dat aan te doen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 20:06]
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    vrijdag 11 augustus 2017 om 21:50
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1135
    vrijdag 11 augustus 2017 om 20:47
    spreekt verstaat wel Nederlands... best handig hoor!
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:03
    Oké en hoe kan jij dit bepalen? Heb hem gevolgd ? Kan je zijn statistieken overleggen ?

    Ben je Mss zijn broer ?
    Vind ik leuk
    Senn +5157
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:33
    En maar kopen en kopen
    Vind ik leuk
    Sil95 +9395
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:35
    Hou toch op. Ajax heeft veel meer spelers verkocht tot nu toe dan binnengehaald.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11410
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:03
    Ben wel benieuwd wat en nu met Dijks gaat gebeuren.
    Als ie echt goed is op de linkerflant dan gaat die een jaar tegemoet waar ie niet vrolijk van zal worden.

    Verhuur in de winterstop of al voor 1 september,
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:16
    Neem dat soort mensen nou gewoon niet serieus
    Vind ik leuk
    cheeks +3093
    vrijdag 11 augustus 2017 om 20:27
    Klopt niet. Maar volgens de supporters zouden Eiting, Dankerlui en Zeefuik klaar staan om de opengevallen plekken op te vullen. Er wordt echter alleen maar gekocht. De jeugd is dus bedankt nu men geld heeft. Inmiddels nog maar 4 of 5 eigen opgeleide spelers in de gehele selectie, de rest is gekocht. Daarbij reken ik Dolberg en de Jong ook als gekocht.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 20:28]
    Vind ik leuk
    RocknRoll +996
    vrijdag 11 augustus 2017 om 20:42
    Er stroomt jaarlijks gewoon talent door naar het 1e elftal. Kunnen we van jouw club helaas niet zeggen.
    Vind ik leuk
    cheeks +3093
    vrijdag 11 augustus 2017 om 20:58
    Feiten liegen niet. Van de 26 selectiespelers zijn er 21 , 22 gekocht.
    Vind ik leuk
    RocknRoll +996
    vrijdag 11 augustus 2017 om 21:01
    Volgens mij geef ik aan dat er jaarlijks talenten doorstromen. Jouw tegenargumentatie slaat kant nog wal. Blijft moeilijk inhoudelijk te reageren.

    Ps: zijn het er nu 21 of 22? En wat is je bron? ;-))
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 21:01]
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 21:33
    En geen dubieuze steun nodig van de gemeente!
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2766
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:38
    Nog altijd minder gekocht dan Feyenoord terwijl we meer hebben verkocht.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:43
    Moeten we dan alleen maar verkopen? Weer een domme reactie.

    Of Marc zit op het geld of koopt teveel het is ook nooit goed hier voor de Ajax kritikaste hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 20:58
    Kan die club van jou niet meer doen, of weer aankloppen voor een financiële dubieuze steun van je gemeente!
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 21:18
    Jankers, kunnen jullie niet meer doen tenzij weer een dubieuze steun van de gemeente!
    Vind ik leuk
    Sil95 +9395
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:34
    Van harte welkom bij ons aller Ajax! Ontzettend veel succes gewenst en zet hem op!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 18:39]
    Vind ik leuk
    buddha +7711
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:36
    Sil lees je eigen bericht even opnieuw. klopt iets niet.
    Vind ik leuk
    Jozef +32923
    vrijdag 11 augustus 2017 om 20:06
    Ons aller? Ook van jou dus....

    Tja, nu ben je eraan koud hoor...;-)
    Vind ik leuk
    buddha +7711
    vrijdag 11 augustus 2017 om 22:04
    sil had iets verkeerd geschreven en daarna aangepast. slaat dus niet op het gene wat jij aanhaalt. en ze zullen zeker NOOIT de mijne worden.
    Vind ik leuk
    Jozef +32923
    vrijdag 11 augustus 2017 om 22:07
    Haha, misschien willen we dat ook niet... ;-)
    Vind ik leuk
    buddha +7711
    vrijdag 11 augustus 2017 om 22:10
    nee dat willen jullie zeker niet . ik ben objectief en gezellig. en vooral NIET arrogant . dus ik pas ECHT NIET bij jullie ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +32923
    vrijdag 11 augustus 2017 om 22:13
    Joh...

    Je moet dan langzamerhand een beetje een hekel krijgen aan het gros van je stadgenoten...
    Vind ik leuk
    buddha +7711
    vrijdag 11 augustus 2017 om 22:21
    ik heb aan niemand een hekel . alleen wel aan het gedrag van sommige hier op deze site. maar die zullen wel niet slimmer zijn
    Vind ik leuk
    Altijd wat +112
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:34
    Welkom, ben benieuwd wat ze nu weer uit de hoge hoed hebben gehaald
    Vind ik leuk
    buddha +7711
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:34
    mooi man .
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17513
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:35
    Welkom Ajacied!

    Bij de mooiste, grootste en warmste club van Nederland, tevens EL finalist.

    Succes Luis Manuel!
    Vind ik leuk
    Ale +3652
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:40
    Denk je dat hij dit leest?
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17513
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:51
    Tuurlijk, Ginger!! Net als Ajax is VP ook heel groot in Colombia!;-).
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 18:52]
    Vind ik leuk
    Richard020 +12863
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:57
    Hopen dat het net zo'n beest als Sanchez is of gaat worden dan zit Ajax gebeiteld met deze gast. Alle vertrouwen erin na wat ik over hem heb gelezen en de beelden die er te zien zijn van die jongen.
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1183
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:36
    Welkom! Goed nieuws!
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:40
    Welkom Bij Ajax Amsterdam !!!!!!
    Top ben benieuwd.:)
    Vind ik leuk
    klaas +172
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:42
    hehe ,ajax heeft wat gevonden na 3 maanden,en getekend ook al ,gaat dus echt gebeuren ,goh Overmars die zoektocht gaat je niet in de koude kleren zitten ,vooral niet doorpakken met een paar andere transfers ,ga maar lekker bijkomen van die speurtocht ,in de winterstop nog maar iemand halen dan
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:44
    Welkom bij onze mooie club Ajax!
    In onze mooie stad Amsterdam!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10352
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:47
    Beter dan Veltman zal ie wel zijn, maar dat is ook niet zo moeilijk.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16946
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:47
    Ben benieuwd wat hij kan.
    Vind ik leuk
    Morris +21080
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:49
    Welkom bij de mooiste club van Nederland
    Vind ik leuk
    Hammie +1033
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:55
    Hij komt toch niet naar Feyenoord ???
    Vind ik leuk
    Morris +21080
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:57
    Nope.. Da's de ene mooiste..

    Altijd net niet ;-)
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7791
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:58
    ...helaas voor jou gaan de prijzen tegenwoordig naar Rotterdam of Eindhoven. Maar je kunt hier wel goed stappen.

    En de beste frikandellen!
    Vind ik leuk
    Morris +21080
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:59
    Tegenwoordig??

    Jan je snapt er niks van
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7791
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:06
    Morris, het is alweer 3 jaar op rij he. Dat noem ik tegenwoordig.

    Eerst weer eens een prijs winnen, iedere prijs is goed, maar wel een prijs...

    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:07
    Whahaha we gaan gewoon voor de 5de titel in 8 jaar.
    3 jaar geen titel nou nou nou het is me wat hahaha
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7791
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:10
    houdt moed. het komt allemaal goed.

    Na een jaar of 15.

    Aan ons de glorie. Het dal is voorbij!

    Heracles dit weekend toch?
    Armenteros!
    Vind ik leuk
    stollie38 +16977
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:14
    Die doet niet mee next.
    Vind ik leuk
    Morris +21080
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:25
    Grote mond na 18 jaar droog staan..

    Voorlopig zijn wij de enige met 3 sterren..
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7791
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:30
    Tja, jullie hebben grote mond na drie jaar droog staan.

    Vind ik leuk
    Morris +21080
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:37
    Hoezo grote mond? Dat vind jij.. Wat zegt dat over jou?

    Van mij mag jij Feyenoord de grootste en mooiste club vinden. Da's toch goed.. Zou je sieren
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7791
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:17
    ahum... Jij begint met grote mond. lees hierboven.

    Van mij mag jij alles vinden, maar je mag niet mij aanvallen op het roepen van grote mond als je het daarvoor zelf hebt geroepen. Dat is namelijk de pot die de ketel verwijt dat die zwart is.
    Vind ik leuk
    Morris +21080
    zaterdag 12 augustus 2017 om 11:21
    Haha.. Je snapt het niet hè. Wat is een grote mond?

    Laten we er geen woorden aan vuil maken.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:31
    Ja en dan noemen ze ons arrogant hahaha

    En Armenteros doet wellicht niet mee....
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:21
    Kijk maar uit, laat Rafael van der Vaart dat maar niet horen ;)
    Vind ik leuk
    Bizzy +16946
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:52
    Goed bezig ajax
    Vind ik leuk
    AFFA +1354
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:52
    Hoppa
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:52
    Ik dacht dat ze Van Rijn al terug hadden gehaald voor de RB positie? Waar slaat dit op?
    Haal gewoon een goede linksback voor 10 miljoen die het gras van de flanken afknaagt.
    Vind ik leuk
    Morris +21080
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:58
    Hij kan ook als linksback.

    V Rhijn is niet terug.. Ajax heeft geen officieel bericht van gemaakt
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7791
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:58
    welk gras?
    Vind ik leuk
    Beulen +1085
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:00
    Van Rhijn was een gerucht. Nooit vanuit Ajax is die interesse bevestigd, en gelukkig ook van niet.
    Vind ik leuk
    3ismo +2866
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:16
    van mij mag van rhijn wel terug komen voor de breede! wie weet bloeit die jongen weer op! is het niks na een jaar afscheid nemen wat heb te verliezen! van rhijn zou niet mistaan bij zowel de top 3 als de subtop!
    Vind ik leuk
    Hammie +1033
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:54
    Gelukkig weer een Nederlander !!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:10
    In een multiculturele stad en een multiculturele club maken ze zich niet druk of een speler wel of geen Nederlander is. Wij Ajax en Amsterdam accepteren iedere cultuur en zijn daarom ook zoals de Burgemeester laats zei bij zomergasten de huiskamer van Nederland. In Amsterdam en bij Ajax is iedereen welkom, geloof en huidskleur daar kijken wij niet naar. Moet je ook eens leren, dan maak jij je ook niet meer druk over '' weer een Nederlander ''.

    Veel plezier morgen in de zandbak bij de plaatselijke speeltuin waar je woont.
    Vind ik leuk
    Stranger +4083
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:56
    Omdat iedereen welkom is , is het ook zo'n vrienden kliek waarbij miljoenen naar vriendjes en familieleden geschoven wordt zonder tastbaar resultaat.
    Straks komen die jongens terug en dan kan de rest van Nederland de klotezooi opruimen.
    Vind ik leuk
    2cents +49789
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:55
    Rechts én links, ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    vivaldi +1384
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:55
    Lijkt mij een prima versterking voor Ajax, en voor de defensie van Ajax. !!
    Vind ik leuk
    flipper +1340
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:56
    welkom bij de mooiste club van Europa.
    Vind ik leuk
    Mjblinker +543
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:56
    Zo, Overmars kan ook op vakantie en gewoon niet meer opnemen als de eoa sjeik belt voor een speler.
    Vind ik leuk
    Forza u +1455
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:00
    Eenheidsworst
    Vind ik leuk
    stollie38 +16977
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:01
    Welkom bij Ajax. Op naar mooie wedstrijden. ;-)
    Vind ik leuk
    Hyena +27328
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:13
    Welkom bij de mooiste club van Nederland!
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:33
    heb je nu toch niet meer nodig met Veltman ,orejuela en zeefuik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:35
    Speler voor de breedte en uiteraard eigen jeugd uiteindelijk
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 19:37]
    Vind ik leuk
    LFC16 +305
    vrijdag 11 augustus 2017 om 19:39
    Komt nu ook die zuid Amerikaanse drumband weer terug in de JC Arena? Begint al aardig op een Latin party te lijken, leuk man!
    Vind ik leuk
    Het Brein +3341
    vrijdag 11 augustus 2017 om 20:09
    Het is de toptransfer van Ajax deze zomer! Dat is even opvallend als lachwekkend...
    Vind ik leuk
    vinny99 +794
    vrijdag 11 augustus 2017 om 20:58
    En nu kijken of Keizer het aan durft om Veltman eruit te halen.
    Vind ik leuk
    Sigma +1760
    vrijdag 11 augustus 2017 om 21:09
    Ik durf het bijna niet te zeggen want tja Veltman liefhebbers....hier he...maar welkom Orejuela.....ik hoop dat je snel Veltman gaat vervangen en de verdediging een nieuwe impuls geeft....mede ook aanvallend en met mooie voorzetten richting onze spits.....
    Vind ik leuk
    United +38453
    vrijdag 11 augustus 2017 om 23:08
    Kijk dat zijn de berichten! Welkom bij Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 23:55
    Typische Ajax miskoop, net als met nerez wat een wanbeleid voert Ajax de laatste jaren beneden het niveau. Zoveel geld fe besteden maar marcje houd de hand op de knip alsof het zijn laatste centjes zijn. Snoodaard
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Transfernieuws bij Ajax: Amsterdammers kondigen komst van verdediger aan