Kritiek op buitenlandse transfers Sparta: Terechte vraag, die stellen wij ook

Kritiek op buitenlandse transfers Sparta: "Terechte vraag, die stellen wij ook"

vrijdag 11 augustus 2017 om 20:00

Het aankoopbeleid van Sparta wordt deze zomer flink bekritiseerd door het grote aantal buitenlanders wat de Rotterdamse club naar Het Kasteel haalt. Trainer Alex Pastoor begrijpt die kritiek.

"Wij kijken daar zelf ook kritisch naar," zegt Pastoor in het programma FC Rijnmond van RTV Rijnmond. "Het is een terechte vraag. En die vraag stellen wij onszelf ook. Het is in de praktijk moeilijk gebleken om, met onze begroting, spelers te halen met Nederlandse roots. Want wij willen alleen spelers die minstens een evenaring of verbetering van onze huidige spelers zijn", legt de coach uit.

Pastoor kent een moeilijke voorbereiding met Sparta vanwege veel vertrekkers. "Vorig jaar hadden we een hele voorbereiding waarbij het team al bijna compleet was. Nu hadden we de zaken ook goed voor elkaar, maar gaan er veel bepalende spelers weg of raken geblesseerd. Dus het afstemmen op elkaar en ingespeeld raken zal nu iets langer duren", waarschuwt de coach, die onder meer Rick van Drongelen en Denzel Dumfries kwijtraakte.

Plaats een reactie

El Lobo +963
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:06
Ja, Pastoor dat is en blijft LA-ST-IG
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:14
Pastoor blijft ook een lastig mannetje...
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:08
Als Sparta straks gewoon kampioen wordt met al die buitenlanders dan is die kritiek snel weer overgeslagen in verbazing;)
Vind ik leuk
El Lobo +963
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:09
Als dat zo is, trakteer ik je op een biertje! ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:11
Volgens mij had ie al een kratje op toen hij dat schreef ;p
Vind ik leuk
El Lobo +963
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:27
Een buitenlands biertje uiteraard!;-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:29
HaHa, nee hoor moet nog aan de eerste beginnen zelfs.
Vind ik leuk
Liwwadder +3160
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:12
Gefeliciteerd Sparta met Lilypaly!!
Vind ik leuk
Spartan +1624
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:19
Wat bedoel je??
Vind ik leuk
Liwwadder +3160
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:47
verkocht aan Sparta
Vind ik leuk
Liwwadder +3160
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:00
rectificatie..geen Sparta maar Indonesië.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:16
Hoe kwam je hierbij dan?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:08
Iets te veel op.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:40
Ik verwar Sparta en Indonesie ook altijd hoor ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:20
Zie veel overeenkomsten ook:)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:12
Sparta moet het juist hebben van de eigen jeugd.
Vind ik leuk
Spartan +1624
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:56
En die hebben ze ook gewoon rondlopen.

Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:01
hoop dat duarte en ache niveau aankunnen, mooie voetballers
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:05
Allemaal paniek om niks. Nog genoeg jeugd en Nederlandse inbreng. Wil je doorgroeien als club die in een ontwikkelfase zit moet je soms risico's nemen met relatief onbekende buitenlandse spelers. Degene die Sparta op het oog heeft kiezen meestal voor een stap hoger als de interesse er is, zoals een FC Utrecht of SC Heerenveen. Ik ben blij dat er in ieder geval rustig beleid is. We gaan het meemaken dit seizoen al zou ik graag nog een linksback en nieuwe aanvaller zien, dan heb ik er wel vertrouwen in.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 19:18]
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:10
duidelijk en waar, heb er ook volste vertrouwen in, en Tis eindelijk naar jaren weer lekker rustig op het kasteel(qua trainers, verstuur)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:11
In de voetballerij kan het zo weer omslaan. Straks staat de trainer nog ter discussie na x aantal verliespartijen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:31
Terechte kritiek, zijn toch vreemde aankopen van Sparta. Buitenlanders zonder indrukwekkende prestaties die daar ineens opduiken. Het succes van Dumfries en van Drongelen zou Sparta toch moeten aanzetten om eerder te kiezen voor eigen jeugd ipv onbekende buitenlanders.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kritiek op buitenlandse transfers Sparta: "Terechte vraag, die stellen wij ook"