Tete hoeft nu niet 90 minuten op de bank te blijven, Memphis van grote waarde

Tete hoeft nu niet 90 minuten op de bank te blijven, Memphis van grote waarde

vrijdag 11 augustus 2017 om 22:40

Memphis Depay heeft met zijn eerste doelpunt van het seizoen een grote bijdrage gehad in de 1-2 zege van Olympique Lyon op bezoek bij Stade Rennes. De aanvaller tekende voor de 0-1.

Memphis mocht na een klein uur spelen aanleggen voor een vrije trap en schoot met enige hulp van de keeper van Rennes tegen de touwen. Even later volgde de beslissing door een doelpunt van de van Real Madrid overgekomen Mariano. Hij scoorde op aangeven van Nabil Fekir. Rennes maakte er in de slotfase nog 1-2 van, maar die goal kwam te laat.

Lyon is het seizoen daarmee goed begonnen. Vorige week won de ploeg de openingswedstrijd tegen Strasbourg met 4-0. Kenny Tete maakte overigens zijn competitiedebuut voor Lyon. Na vorige week negentig minuten op de bank te hebben gezeten mocht hij nu na de openingstreffer van Memphis invallen voor concurrent Rafael.

Plaats een reactie

vrijdag 11 augustus 2017 om 22:44
Maar hoe heeft Tete gespeeld dan?
Vind ik leuk
robery +2705
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:51
Gewoon normaal.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:12
Gewoon Bas.
Vind ik leuk
robery +2705
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:19
Hahaha
Vind ik leuk
Kwikwek +2480
zaterdag 12 augustus 2017 om 04:27
Gewoon Boef
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:17
Heeft niks met voetbal te maken, maar die 2 woorden zijn echt de stopwoordjes van de meeste Nederlanders. Ik hou er niet echt van, niks tegen jouw of je reactie.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:52
Memphis meer vrije trappen als neymar
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:11
Als de Keepers altijd half de bal proberen te pakken bij Memphis wel ja
Vind ik leuk
United +39113
zaterdag 12 augustus 2017 om 00:23
Matchfixing
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:02
Kijk dat is goed als memphis wat goaltjes gaat maken. Met afstand het enige echte toptalent dat we hebben als Nederland.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:07
Ben ik het niet met je eens maar zeker wel goed dat ie weer een goal mee pakt !!
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:31
Kado krijgt bedoel je.
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:30
Huh? Nee joh, met afstand de meest over het paard getilde voetballer die we in Nederland hebben, die heeft het tussen zijn oren niet op een rijtje en is de volgende Elia.
Vind ik leuk
afca34 +389
zaterdag 12 augustus 2017 om 00:04
"De" hahahah
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 01:48
Hou toch op
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:15
Ja en nu staat hij 1-0 voor op Neemaar. :)
Vind ik leuk
Mallerd +1121
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:08
Depay - Neymar 1-0
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:31
Zal ie ook wel zo op zijn instagram zetten, zo eigen geil is hij wel.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 01:49
En terecht
Vind ik leuk
Tyson89 +2802
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:42
Nou nou wat heb je een hekel aan hem zeg. Laat die gozer toch lekker, het enige wat hij moet doen is presteren en daar begint hij nu aardig mee.

9 van de 10 voetballers zijn verwende nesten met een onrealistisch beeld over zichzelf.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:13
Wat een blunder van die keeper.
Vind ik leuk
Sil95 +5166
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:20
Het is te hopen dat Kenny zijn plek afdwingt anders was zijn overstap volkomen zinloos..
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:29
Haha wat een ongelofelijk blunder van die keeper zeg.

Ik heb veel van Depay gezien dit seizoen in Lyon en dat hij op deze wijze moet scoren verbaasd me niks, want kwaliteit heb ik hem nog niet zien leveren in Lyon.

Hij is vooral bezig met acrobatiek, zoals op de foto, maar rendement heeft het allemaal bar weinig. Nu is hij natuurlijk weer de man, omdat hij deze goal kado krijgt van de keeper...

#nietmeeroproepenvoororanje
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 00:26
Op de goal van het jaar na bij Lyon. Maar goed kleinigheidjes blijf je houden he Foebele. Niet zo in het verleden blijven hangen joh. Als hij niet zichzelf 100% geeft op trainingen zal die ook niet in de basis staan. Hij blaast misschien hoog vd toren maar feit blijft wel dat hij achter die bal mag staan van het elftal. Dat heeft hij dan toch afgedwongen op trainingen.

Ja ik geef toe hij heeft een eigenaardig persoonlijkheid maar we worden ook allemaal een stukje ouder. En het schijnt dat met ouderdom volwassenheid komt. Ik geef hem zeer zeker het voordeel van de twijfel. Deze jongen heeft het gewoon in zich om de top te halen.

En met zo'n instagram post waar die Neymar uitdaagt wie de meeste vrije trappen er in jast in 1 seizoen laat die ook meteen zien dat die gefocused is, en vertrouwen heeft.
Vind ik leuk
Foebele +35200
zaterdag 12 augustus 2017 om 01:51
Ik heb bijna al zijn wedstrijden in de voorbereiding gezien en ook wat van vorig jaar. Daarin heeft hij zelden goed spel laten zien, zoals hij ook bij Oranje zelden goed spel laat zien.

Jij bent net zo opportunistisch als hij is, goal van het jaar zegt helemaal niets over je prestaties over het hele jaar genomen, zelfs niet over de wedstrijd waarin je hem scoort, daarin kun je geweldig kut gespeeld hebben en toch die geweldige goal gemaakt hebben.

Hij heeft potentie, maar nog steeds niet de kwaliteiten van een topspeler. Hij is een acrobaat op het veld en een clown er naast. Zijn trucs hebben vaak geen toegevoegde waarde en het rendement van zijn acties ligt veel te laag. Ook heeft hij niet de statistieken van een topspeler, zeker bij Oranje niet.

Met die instagram post laat hij zien dat hij afgeleid is, want als je wil presteren ben je niet met anderen bezig. Tevens laat het zien dat hij zo'n verkeerd zelfbeeld heeft dat hij denkt al met iemand als Neymar te kunnen sparren. Hij heeft nog niets gepresteerd in zijn carriere, noem mij op wat hij gepresteerd heeft dat hem het recht geeft zich met Neymar te willen meten? Zelfs in dat kampioensjaar bij PSV waren er 2 zo niet 3 spelers bij PSV beter en belangrijker.

Over het paard getild is ie en daarom gaat ie niet de top halen!

Vind ik leuk
Vp128 +496
zaterdag 12 augustus 2017 om 03:00
Met je negatieve reactie nummer 4 in dit topic, blijkt maar weer dat je Memphis nogal haat.. zou het nou komen door z'n psv verleden?
Vind ik leuk
Tyson89 +2802
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:44
Triest figuur op deze manier.

Maar als hij zo zijn vrijdagavond besteed, dan zegt dat wel genoeg.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:43
Mij valt bij Memphis evenzo als bij Kluivert op dat zij, ieder op hun eigen manier, veel spektakel (mooie acties, hoge mate van behendigheid) laten zien maar in verhouding (veel) te weinig rendement hebben. Memphis is ouder, groter en sterker en houdt dat dus een hele wedstrijd vol. Kluivert is in zware wedstrijden na een uur leeg gespeeld. Het is oogstrelend voetbal en het oog wil zeker ook wat, maar wedstrijden moeten worden gewonnen. En spelers die de klasse daarvoor hebben moeten daar effectief aan bijdragen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:16
Oke ik heb even het 1 en ander uitgezocht want het is wel duidelijk dat ik met feiten moet komen die jou argumenten tegenspreken.

Je begint al meteen over wedstrijden in de voorbereiding, totaal niet interessant. Ik geloof dat Real Madrid zo'n beetje iedere wedstrijd heeft verloren in de voorbereiding en die stonden er toch ook meteen weer tijdens de Super Cup.

Depay start nu met een goal en een assist en 6 punten uit 2 wedstrijden. Dat noem ik een goede start. Van buitenspelers moet je rendement verwachten. DIe hoeven niet 90min lang een topwedstrijd te spelen. Die moeten er staan als de kans geboden word.

Ik ben dan misschien wel een opportunist maar wat je zegt klopt gewoon niet. Depay is in Januari 2017 overgekomen naar Lyon. Sindsdien kreeg hij 12 basisplaatsen en was hij 4x invaller. In totaal speelde hij het afgelopen seizoen 1099min voor Lyon en scoorde hier in 5 goals en leverde 7 assists af. Een simpel rekensommetje maakt dan dat die gemiddeld genomen iedere wedstrijd een goal of een assist aflevert. En dat is vrij knap als je midden in het seizoen overkomt van een andere club.

Ter vergelijking. Younes bij Ajax over het hele seizoen genomen 29 wedstrijden waarvan 1 als invaller scoorde 3 doelpunten en leverde 6 assists af. Elia bij Feyenoord over het hele seizoen genomen speelde 24 wedstrijden waarvan 3 als invaller en scoorde hier in 9x en leverde 8 assisten af. Dus ga me aub niet vertellen dat Depay niks heeft laten zien sinds die bij Lyon zit.

Dat gezever over de instagram post ga ik verder niet teveel op in. Ik ben van mening dat Depay zich kan meten met de allerbeste als het gaat om vrije trappen scoren. In zijn laatste PSV seizoen alleen al schoot hij er maar liefst 7 in. Dat hij dan Neymar challenged vind ik alleen maar stoer en dat heeft verder niks met een verkeerd zelfbeeld te maken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 08:19]
Vind ik leuk
Tyson89 +2802
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:46
Zooooo ja. Ontzettend sterke reactie op een post van Foebele met een hele hoop gebakken lucht.

Cijfers liegen nooit.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12657
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:42
Er zijn dus ook gewoon mensen die denken dat hij een basisplek kan krijgen. Vorig jaar een klasse minder dan Joël. Zal nu ook niet zomaar mee kunnen bij Lyon.
Vind ik leuk
raoul88 +487
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:55
Wat een vooruitgang zeg! Rafaël is ook een geduchte concurrent. Daarentegen heeft hij zelfs nog invallen!! Goed zo
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 00:03
Keepertje, die moet je pakken!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 00:35
1Depay VS neyamar 0
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 06:47
Go Kenny!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:51
Dit word het jaar van Memphis.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:50
Ik hoorde iedereen hem nog uitlachen laatst toen hij Neymar uitdaagde.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:50]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tete hoeft nu niet 90 minuten op de bank te blijven, Memphis van grote waarde