Ajax onderhandelt: 'Als ze een beetje hun best doen, komen we er wel uit'

Ajax onderhandelt: 'Als ze een beetje hun best doen, komen we er wel uit'

zaterdag 12 augustus 2017 om 06:50

De kans is groot dat Matthijs de Ligt binnen afzienbare tijd zijn contract bij Ajax verlengt. De twee partijen zijn in verregaande onderhandeling, meldt De Telegraaf.

Ajax gaat het contract van De Ligt openbreken en verlengen tot medio 2021. "Ajax heeft een voorstel gedaan en wij hebben daarop gereageerd met een tegenvoorstel", zegt Barry Hulshoff, zaakwaarnemer en leermeester van De Ligt, in de ochtendkrant.

"Qua financiën is er nog een klein gaatje, maar als Ajax een beetje zijn best doet, komen we daar wel uit", vervolgt Hulshoff. "Wie Matthijs kent, weet echter dat andere zaken ook belangrijk zijn. Hij wil weten wat het sportieve perspectief is. Van hemzelf, maar ook van het elftal. Hoe ziet de selectie er de komende jaren uit?"

De Ligt gaat zelf uit van contractverlenging. "Mijn insteek is niet alleen bij Ajax te blijven, maar hier de komende jaren te voetballen. Davy Klaassen zei dat je het echt heel duidelijk voelt: Hé, dit is hét moment, nu ben ik klaar om een transfer te maken. Dan moet je tot de top van de Eredivisie behoren. En zo ver ben ik nog niet."

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 06:58
Super talent. Lekker nog 3 jaar bij ajax voetballen en de beste speler van de eredivisie worden. Dan lekker een stap maken naar een topclub.
Vind ik leuk
yuuup +4609
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:00
En dan is hij nog een jonkie.
Vind ik leuk
darmianto +5317
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:43
True maar wat goed is, komt snel. Hij moet af en toe nog aan zn inschatting werken en zn snelheid maar verder een heel complete verdediger.
Vind ik leuk
yuuup +4609
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:06
Ja natuurlijk wel. Als het maar niet te snel gaat. Geeft aan hoe jong hij eigenlijk nog maar is.
Vind ik leuk
14forever +5989
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:37
Zou zeggen nog een 5 jaar, dan heeft hij zo een 200 + nationale en.internationale wedstrijden onder zijn riem.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:50
Ja dat zou mooi zijn maar als hij zich zo blijft door ontwikkelen is hij natuurlijk al wel eerder weg.
Vind ik leuk
14forever +5989
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:53
Tuurlijk, maar denk dat.hij verstandig genoeg is. 22 -23 is een mooie leeftijd om een mooie stap te maken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:55
Ja klopt maar hij is wel een super talent en als hij nu elke week basis staat en dat 3 jaar lang komen de grote clubs en is hij niet te houden.
Vind ik leuk
14forever +5989
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:57
Zoals hij zelf al.aangaf, hij weet wanneer zijn tijd is gekomen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:01
Ja maar hij is natuurlijk een groter talent dan Davy. En voor Davy kwamen de echte topclubs niet maar dat zie ik bij de ligt wel gebeuren en dan is het toch wat moeilijker om nee te zeggen. Maar we zullen het gaan zien. Ik ben blij dat de competitie weer is begonnen. Vanavond lekker naar Heracles toe en heb er weer zin in.
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:08
Ik hoop dat we nog jaren van hem kunnen genieten!
Vind ik leuk
Jordanees +2549
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:03
Geweldig niveau nu al, wat een ontwikkeling maakt hij door geweldige mentaliteit ook! Vlaar had heel lang last van zijn optreden tegen Italy, hoe Toni hem wegzette, De Ligt had geen last van zijn optreden tegen Bulgarije, hij ging gewoon door met waar hij bezig is, nieuw op dit niveau als een tiener en gewoon doorleren, want alle potentie heeft hij!

Een topper!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:40
Hij heeft geen last gehad van die fout tegen Bulgarije.... maar wij wel!
;)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 09:40]
Vind ik leuk
mcmodd +7256
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:30
Als hij er een goede les uittrekt (en zo is Matthijs wel), dan heeft je club er best ook veel aan gehad.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:48
Ik had het over ons als supporters van het Nederlands elftal. Ik ben niet voor Ajax, ben je gek ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:03
slimme jongen. zou zeker nog minimaal een jaartje 3/4 bij ajax moeten blijven , dit jaar nog het liefst met sanchez naast hem want die knapt wel nog veel voor hem op
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:48
Mee ens, de Ligt heeft een type Sanchez naast zich nu zeker hard nodig. En omdat hij niet de allersnelste is, voegen extra jaren bij Ajax de broodnodige ervaring en nog meer spelinzicht toe.
Vind ik leuk
JTE +97
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:16
Leuk om te horen,hopelijk komt het voor mekaar
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:19
Zijn achilleshiel is zijn snelheid. Of liever gezegd: zijn gebrek aan snelheid. Ik weet niet of je daar op deze leeftijd nog iets aan kunt doen. Hij wordt er elke wedstrijd minimaal één keer finaal uitgelopen. Dat is echt een groot gebrek voor een verdediger. Je kunt ook nooit meer iets op snelheid corrigeren. Jammer is dat. Maar goed, ook schildpad Daley Blind heeft het tot ManU geschopt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:10
vraag maar advies aan Ronald koeman..


Vind ik leuk
mcmodd +7256
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:35
Daar kun je zeker nog wel wat aan doen en volgens mij wordt dat nu ook gedaan. Het effectief snelheid inzetten, reactiesnelheid verhogen, juiste moment kiezen, dat alles kan bij hem nog verbeteren vanwege zijn leeftijd. Ook ervaring brengt hem dat gedeeltelijk bij. Zijn motoriek op de eerste twee meters valt nog een beetje weg in zijn iets tekortschietende reactiesnelheid, daar zit zijn grootste verbeteringsmogelijkheid. Daar is bij Ajax de oefenstof gewoon voor aanwezig hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:28
Dus ajax moet z'n best doen om eruit te komen? De spelers zouden is een keer wat water bij de wijn doen
Vind ik leuk
Jerome +824
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:42
Helemaal juist bierprofessor. Beetje dimmen De Ligt en Hulshoff. Je komt pas kijken. Trots zijn dat je bij Ajax mag voetballen. Wat een grote bek gelijk. Geen woorden maar daden vent.
Vind ik leuk
Psmeets +348
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:26
Er is helemaal en nergens in het artikel sprake van een zgn. Grote bek. Jouw reactie daaintegen wel
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:12
Er is altijd wel wat te zeuren he ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:41
Leuk talent maar wel erg overhyped vind ik. De fouten die hij maakt in wedstrijden moeten er echt uit wil hij de stap maken na de absolute top. Het speelt ook lekkerder met Sanchez centraal naast je dan een Veltman o.i.d
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:46
Als Sanchez straks weg is moet je nog maar zien hoe De Ligt functioneert. Sanchez naast je is wel lekker ballen denk ik
Vind ik leuk
rpaulp50 +1483
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:22
Als je goed "ligt" bij de Ajax leiding maakt het niet zo veel uit wat je rendement is, kijk maar naar Younes, ijzersterke basisplaats in ruil voor 3 ED doelpunten in 2 seizoenen.........
Vind ik leuk
rpaulp50 +1483
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:18
Verlengen, om hem het volgend jaar voor een hoop geld te verkopen.....
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:13
Rustig aan rpaulp50 hou je emoties in bedwang!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 12:14]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:22
Bij de top is hij wel, nog 2 jaar bij Ajax blijven en dan een mooie stap maken
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:33
Wijze les van Klaassen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:44
Uiteraard gaan ze verlengen. Een wereldtalent dat een grote toekomst tegemoet gaat. Als Nederland een talent als de Ligt die ook nog in Oranje heeft gespeeld niet meer kan behouden, dan kunnen we er beter mee stoppen.

Gaan we lekker amateurvoetbal kijken, ook leuk!
Vind ik leuk
rpaulp50 +1483
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:41
Het wordt nog veel erger.......het inkomensverschil tussen de Europese landen wordt alleen maar groter, wij leiden op en kopen in, het goede talent verdwijnt binnen twee jaar.
Slim wereldwijd inkopen via een goed samengesteld scoutingsapparaat met aanvullende opleiding geeft wellicht het beste rendement. De grote prijzen zullen nooit meer worden gewonnen door een Nederlandse club. Gewoon accepteren en aanpassen om te overleven .
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:45
Daar heb je helemaal gelijk in. Ajax doet dat volgens mij goed, maar alle aankopen gaan weer ten koste van de jeugd.

Wat mij bevreemdt is dat Ajax gewoon spelers voor tientallen miljoenen verkoopt, terwijl psv bijvoorbeeld sterspelers voor 5 miljoen of minder moet laten gaan. Leuke grapjes over Marc Netto, maar dat doet hij toch echt tien keer beter dan de overdreven bewierookte Brands.

Wat ik zeg, de UEFA en de FIFA zouden hier wellicht eens actie kunnen ondernemen. Anders krijg je straks 100 keer dezelfde finale met een Engelse grootmacht en een Spaanse grootmacht.

Het voetbal wordt er niet bepaald spannender op en ik kijk ook geen buitenlands voetbal meer met vrienden. Geen Fox, niets. Je weet toch al wat er gaat gebeuren. Waar is de spanning?

Hopelijk hebben onze vrienden van bovenstaande organisaties daar ook aandacht voor. Mij interesseert het Spaanse, Engelse en Duitse voetbal echt geen ruk meer. Ook voor de CL ga ik niet meer zitten en ik neem aan dat dat voor veel mensen geldt. Dan kijk ik liever een film en is mijn vriendin ook weer vrij haha.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 23:50]
Vind ik leuk
rpaulp50 +1483
zondag 13 augustus 2017 om 01:37
Ik weet het niet Markus met die aankopen en de eigen jeugd frustreren cq niet laten doorgroeien.
Een trainer stelt altijd de beste spelers op, of het nu eigen jeugd is of niet, eigen jeugd is bovendien goedkoper.
Eigen jeugd opleiden doet Ajax prima maar je kan niet verwachten dat je een keurig gebalanceerd elftal "op bestelling" uit de hoed tovert.
Ajax heeft nauwelijks sterke aanvallers uit eigen jeugd, geen keeper, geen goede verdedigers maar wel een "waterhoofd" aan
lichtvoetige, technisch begaafde middenvelders bijvoorbeed.
Dus daar ga je.....Je moet dus je eigen jeugd aanvullen, zie de implosie van het elftal van de Boer, een goed voorbeeld dat eigen jeugd niet toereikend is.
Eigen jeugd wordt ook weer snel weggekocht.....dus je leidt een talentje op voor pak em beet 8 jaar, speelt een paar wedstrijdjes leuk en binnen 2 jaar is het jochie verdwenen....daar is "niet tegen op te leiden"........Er staat natuurlijk niet meteen weer zo'n kereltje klaar uit eigen jeugd.
Kortom, eigen jeugd is een mooi idealistisch streven maar zeker in deze markt, beheerst door geldwolven, is het een illusie daar veel van te verwachten. Arsenal weet dat ook, evenals Ajax uit ervaring geleerd heeft.
De UEFA kan niet veel doen, het is een vrije markt en gebaseerd op kapitalistische denkbeelden, de rijkste / sterkste wint, globalisering werkt nu eenmaal zo en beperkt zich niet alleen tot de voetbal business.
De UEFA en de FIFA liggen bovendien maar graag "te bed" met de commerciële jongens, want ook zij zijn afhankelijk van het grootkapitaal, daar hoef je dus niets van te verwachten, integendeel. Toch was er altijd wel een deling tussen de groten en de kleintjes Real Madrid, Bayern etc., het verschil is alleen wel veel groter en dat maakt de competitie niet spannender.
In de Eredivisie ook; Feyenoord, Ajax, PSV waren altijd al veruit de beste, toch blijft het een aardige competitie net zoals de PL.
Jammer dat je niet veel meer kijkt maar aan de andere kant, wees blij dat je voor een leuke vriendin kan kiezen, er zijn er ook die hun partner niet meer kunnen luchten of zien en zich op de zolderkamer verschansen met een krat bier, om vervolgens Ajax weeeer te zien verliezen van een grootmacht zoals Heracles in dit geval. Doe de groeten aan je vriendin en hou het spannend !
Vind ik leuk
Sil95 +1255
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:47
Fantastisch nieuws! Dit is een toekomstige topspeler. Dat zie je aan alles. Bijzonder knap hoe zo'n jongen zich binnen afzienbare tijd in de basis geknokt heeft
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:37
Perfect met Sanchez ernaast...oh nee die verkopen ze gewoon nog even....wanbeleid!
Vind ik leuk
Gustavo +319
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:48
Ajax is zijn niveau. Te traag en ook niet meedogenloos genoeg voor de Europese top. Ik zie eerder een Vlaar dan een Stam in deze vriendelijke jongen.
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:15
Hij is 17....
Vind ik leuk
vivaldi +308
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:52
Voordat hij al die fouten afgeleerd heeft, dan kan hij zeggen, ik ben goed
genoeg om een stapje hogerop te gaan.
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:08
Heel goed van De Ligt! Lekker blijven tot de tijd daar is om te gaan. Er zit een goede kop op die jongen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax onderhandelt: 'Als ze een beetje hun best doen, komen we er wel uit'