'Mixed feelings' bij Heerenveen: 'Dan komt Ajax op het laatste moment voorbij'

'Mixed feelings' bij Heerenveen: 'Dan komt Ajax op het laatste moment voorbij'

zaterdag 12 augustus 2017 om 07:43

Dennis Johnsen ruilt sc Heerenveen per direct in voor Ajax, zo werd vrijdag bekend. In Friesland blijft men met gemengde gevoelens achter.

Johnsen was de beoogde opvolger van Sam Larsson als linksbuiten, maar door de concrete belangstelling van Ajax was er geen houden meer aan voor Heerenveen. "Het speelt al een aantal weken dus in die zin was het niet opmerkelijk, maar het zorgt wel voor mixed feelings", aldus technisch manager Gerry Hamstra tegen Omrop Fryslan. "Aan de ene kant hoop je dat hij het eerste elftal haalt, maar aan de andere kant komt Ajax op het laatste moment voorbij."

Hamstra koos eieren voor zijn geld toen bleek dat Johnsen zijn tot medio 2018 lopende contract niet wilde verlengen bij Heerenveen. "We moeten dan een afweging maken en als er dan zo'n bedrag komt waarvan je zegt: Dat mag je niet laten lopen..." Heerenveen krijgt in elk geval méér dan de eerder genoemde twee miljoen euro van Ajax. "Wij doen nooit inhoudelijke uitspraken over contracten of bedragen maar die twee miljoen klopt niet. Het is hoger."

Plaats een reactie

HJR +3029
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:48
"Wij doen nooit inhoudelijke uitspraken over contracten of bedragen maar die twee miljoen klopt niet. Het is hoger."

Dat is toch echt een inhoudelijke uitspraak. Dus die bewering kan vanaf nu de prullenbak in :).
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:02
Je ziet dit vaker. Lastig om gelijktijdig discreet en stoer te doen :)
Vind ik leuk
Pino61 +7075
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:44
Weer een eigen jeugdspeler erbij, wat een talent hebben we rond lopen :-)
Vind ik leuk
Hupfean +1251
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:25
Wil je ook zo veel likes als royco88? Papegaai.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:48
Kunnen ze hem beter nog een jaar of 2 verhuren aan Heerenveen toch?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:55
nee hij is opvulling voor jong
Vind ik leuk
Ruud40 +5374
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:31
Nee joh. Jij kijkt vast zelden Ajax.
Het is een linksbuiten, grote kans dat ergens halverwege september hij Younes uit het elftal heeft gespeeld.

Je kunt zeggen wat je wilt, vind dit echt een goede keuze van deze jongen. Als hij gezien heeft hoe zwak Younes al meer dan een seizoen speelt, stapel daar het geklaag van Younes over geen vakantie bij op (=excuus voor zijn wanprestaties komend seizoen) en binnen de kortste keren zal Younes meer vakantie kunnen opnemen dan hij zelf wil.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:33]
Vind ik leuk
Roekoe +1941
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:58
Beetje jaloers op Ajax wel.. denk dat dit het volgend briljantje uit de Ajax opleiding wordt:) zonder dollen, goede speler!
Vind ik leuk
Sjaak12 +223
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:03
Zo'n speler komt dan toch niet uit de opleiding van de snavels als hij op die leeftijd weggekocht wordt.....lijkt Chelsea wel dat ajax. Veel jonge spelers kopen voor veel geld bang zijn dat ze iets missen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:06
Ik snap die afgunst wel. Ik zou willen dat mijn clubje wat poet had.
Vind ik leuk
darmianto +5338
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:37
Heb je nou niet door dat hij sarcastisch is bedoeld? Natuurlijk is het geen eigen jeugd maar vooral het PSV gilde hier staat vooraan om te huilen dat alle Ajacieden altijd van alle spelers zeggen dat het eigen jeugd is terwijl dat complete onzin is, een soort hersenspinsel, er zullen wel te veel methaandampen daar in de lucht zitten daar.

Inmiddels maken wij Ajacieden daar dus maar sarcastische grapjes over, wat helemaal grappig is, vervolgens heb je hier types met het intelligentieniveau van Matchfixing Marcel die daar dan ook nog serieus op gaan proberen te reageren :'-)
Vind ik leuk
Degraaf +6357
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:54
Zelfs dat hebben ze niet door Darmianto, hahaha. Niet alleen liefde maakt blind, haat ook blijkt maar weer eens. Heerlijk om te lezen ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:40
haha dat is juist zijn grap :)
Vind ik leuk
Pino61 +7075
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:46
Jawel, eigen jeugd, goed gescout van Ajax
Vind ik leuk
Sjaak12 +223
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:48
Je bent altijd al een rare doorgesnoven vogel geweest Pino. Neem nog een lijntje!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:04
Met de volle beurs kan Ajax veel talent wegplukken. PSV en Feyenoord moeten uitkijken dat ze niet op een onoverbrugbare achterstand worden gezet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:04
Goed bezig ajax! Zorgen dat er een talentvol ingespeeld tweede elftal staat dat kan doorschuiven naar het eerste. Wanneer hij was doorgebroken dan had hij 4 keer zoveel gekost.
Vind ik leuk
Vak-DD +5531
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:24
Niet goed bezig zou ik zeggen. Een jongen die bij Heerenveen in de basis zou gaan spelen, wegkopen en in het tweede zetten. Er is vaak kritiek dat de clubs buiten de top drie spelers huren, maar wat moet je als je talenten en basisspelers worden weg gekocht door de top drie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:37
Ik snap je reactie maar een jaar in het tweede in de basis wordt hij echt niet slechter van. Daarnaast ben jij natuurlijk geen Ajax fan dus we hebben een verschillende kijk. Bij ons worden er ook jeugd spelers weggehaald dus we zullen dit moeten aanvullen.
Vind ik leuk
Vak-DD +5531
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:46
Dit heeft niet zo zeer alleen betrekking op ajax maar ook op de andere twee topclubs. Daarom zie je dat er amper een andere club doordringt in de top drie, omdat ze elke keer hun beste spelers zien vertrekken. En dat gebeurd natuurlijk ook bij ajax, maar een basis speler weghalen om hem daarna op de bank of in het tweede te zetten vind ik onzin. Zo word de weerstand ook minder voor de top drie in de eredivisie. Bij ons werden vroeger onze vaste krachten zoals Machlas, van den Brom en Sikora weg gehaald door ajax om daarna op de bank te worden gezet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:00
Ga je dit soort spelers nou vergelijken met Machlas? Die was topscoorder en kwam binnen als gearriveerde speler en met achteraf te hoge verwachtingen. Zelfde als Torres toen die van Liverpool naar Chelsea ging.

Dit is een jonkie die juist niet met hoge druk gelijk in Ajax 1 moet beginnen maar rustig mag wennen in Jong Ajax. Dat is ook voor de speler gunstig, hè?
Maar jij denkt dat ie een heel jaar in Jong Ajax speelt? Dat is misschien het verschil met de andere 2 clubs. Zodra Johnsen laat zien dat hij er klaar voor is, gaat ie minuten maken in het eerste. En ik schat in dat dat komend seizoen gaat gebeuren.

Bij PSV zit inderdaad Ramselaar op de bank of duurt het heel lang voordat een speler de kans krijgt maar bij Ajax is dat een ander verhaal
Vind ik leuk
Vak-DD +5531
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:20
Voor jullie waren speler als Machlas (die met alle geweld naar amsterdam werd gehaald), Sikora en van den Brom miskopen. Maar bij ons belangrijke basisspelers. En nu halen jullie al op jonge leeftijd spelers weg bij Heerenveen, die in het tweede worden gezet in de hoop dat het nog wat word. Zo verzwak je de concurrentie en dus de tegenstand voor de top drie in de eredivisie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:38
Ik zou het trouwens goed vinden wanneer Cerny een jaartje op huurbasis naar heerenveen zou gaan.
Vind ik leuk
Degraaf +6357
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:55
Hij had niet hoeven te tekenen hé.
Vind ik leuk
Vak-DD +5531
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:10
Ne maar je weet dat zo'n jongen graag naar een grotere club gaat en meer zal gaan verdienen. Dat maakt zulke gasten natuurlijk dat ze tekenen.
Vind ik leuk
mason +475
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:32
Gerry hamstra is zelf dom geweest. Hadden ze hem een half jaar terug gewoon 2 jaar verlenging gegeven. Dan had deze jongen gewoon getekend bij heerenveen. Nu wacht die sukkel het af, en je bent johnson gewoon kwijt. Ik vind dit wel ff een leer momentje voor Heerenveen. Hier is niet goed over nagedacht.
Vind ik leuk
14forever +6093
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:31
Snap het punt niet eigenlijk
- Deze speler wou NIET bijtekenen
- Zou een mogelijke basisspeler kunnen worden
- krijgen ze meer dan 2miljoen voor.
-' krijgt de kans om door psv fans vanaf nu voor Ajaxjeugd uitgemaakt te gaan worden

Lijkt mij een win voor Heerenveen, een win voor de speler en misschien een win voor Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:16
Lijkt wel of Ajax zijn scouting in Scandinavië aan Heerenveen heeft uitbesteed ;-)
Vind ik leuk
darmianto +5338
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:32
Daar komt t wel op neer zo :-) maar zonder dollen, dit is nou eenmaal hoe het werkt, voor Ajax ook trouwens want die raken de beste spelers ook weer kwijt aan buitenlandse clubs
Vind ik leuk
Pino61 +7075
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:52
Wie mijn werk doet is mijn knecht.
Vind ik leuk
Andre As +3516
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:18
Uitstekende aankoop. Kan mooi nog verder rijpen in de jeugdopleiding. Mooi om dan over één a twee jaar door te stromen als eigen kweek naar Ajax 1. ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:42
Reserve spelers van Heerenveen zijn tegenwoordig al 3 miljoen waard. Waar gaat dit naar toe....
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:46
Dit gaat naar geen 17 miljoen meer neertikken voor een waardeloze speler van pakweg Heerenveen.....
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:11
Ben benieuwd. 5 waardeloze spelers van 3 miljoen is nog steeds 15 miljoen :)

Vorig jaar betaalde ze nog 12 miljoen voor Neres en 5.5 miljoen voor Casseira, die het allebei nog waar moeten maken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:25
Lang leve de jeugdopleiding in Amsterdam. Wat een lachertje daar. Moeten ze zelfs talent halen bij Heerenveen die nog geen minuut ere in de benen heeft. Ook knappe scouting daar.
Vind ik leuk
Pukstra +317
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:37
Hamstra zegt dit om het publiek tevreden te houden. Bovendien maakt 2 miljoen of 2,6 miljoen wel degelijk uit voor heerenveen. 6 ton extra is voor ons een hoop geld. Maar goed, als Larsson nog verkocht word lopen de miljoenen aardig binnen dit jaar. Kan de club eindelijk weer gaan bouwen. Hopelijk weer naar het niveau van jaren terug.Stabiele sub topper
Vind ik leuk
JanTa48 +1167
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:14
OK, 2.1 miljoen, iedereen tevreden. H. veen beseft heel goed dat een talent zonder eredivisie ervaring en met een aflopend contract daar geen megabedrag betaald gaat worden.
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:38
En Heerenveen heeft weer wat extra's.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:02
Nou maar hopen dat Ajax dit beter doet als het grote voorbeeld zivkovic want we weten allemaal hoe het met dat talent is afgelopen nog steeds dood zonde
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Mixed feelings' bij Heerenveen: 'Dan komt Ajax op het laatste moment voorbij'