FC Utrecht maakt nieuwe transfer officieel na 'verlossend woord' PSG

FC Utrecht maakt nieuwe transfer officieel na 'verlossend woord' PSG

zaterdag 12 augustus 2017 om 09:01

FC Utrecht heeft Jean-Christophe Bahebeck officieel binnen. De 24-jarige spits uit Frankrijk wordt voor één seizoen gehuurd van Paris Saint-Germain.

Directeur voetbalzaken Jordy Zuidam werkte de laatste weken intensief aan de transfer. Zaterdagochtend kwam 'het verlossende woord uit Parijs', communiceert Utrecht via de officiële kanalen. Bahebeck is na de komst van Lukas Görtler (1. FC Kaiserslautern) de tweede nieuwe spits bij Utrecht in een week tijd.

"Jean-Christophe is een spits die het klappen van de zweep op hoge niveaus kent", reageert trainer Erik ten Hag. "Want hoewel hij pas 24 jaar is, speelde hij al meer dan honderd partijen in de competities van Frankrijk en Italië, deed hij de nodige Europa League-ervaring op en kwam hij zelfs drie keer in de Champions League in actie."

"Jean-Christophe is een centrumspits die zich ook op de flanken van het veld thuis voelt. Hij kijkt er naar uit om in de Eredivisie voor FC Utrecht te spelen en wij, op onze beurt, kijken uit naar de samenwerking met hem", aldus Ten Hag. PSG verhuurde Bahebeck de laatste jaren al aan Troyes, Valenciennes, Saint-Étienne en het Italiaanse Pescara.

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 09:07
PSV: maak je ongemotiveerde borst maar nat!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:13
Euhh ja?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:17
9 uur , Utrecht huurt een spits en jij denkt aan psv? Knap .....
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:25
Vrij logisch. Je vergelijkt je club doorgaans met de directe concurrent.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:48
Jimmy barnes claimt fc Twente fan te zijn.... Arie Arie , was de vorige keer dat je je zelf zo voor schut zette niet erg genoeg???
Vind ik leuk
Bizzy +3236
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:45
Wat heeft Psv deze met speler te maken ? Of ga je iedere eredivisie huur/koop speler matchen met Psv.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:10
Rara foto wil hij hier mee zeggen dat hij een kleintje heeft :p
Vind ik leuk
Sigma +1285
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:14
Ik denk dat hij hem drie keer om je middel kan draaien en daarna nog in je sterretje pakken......:) geintje...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:21
Whahahaha het kan maar zo :)
Vind ik leuk
Dicky +968
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:15
Ik ben benieuwd. Utrecht is lekker bezig. Maar dat zijn ze al een hele tijd. Ik denk dat Utrecht onze grootste concurrent is wat betreft de 4e plaats.
Vind ik leuk
Stack5 +314
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:36
Ik denk dat je de 3e plaats bedoelt Dicky ;)
Vind ik leuk
Dicky +968
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:48
Dat zou goed zijn voor de clubs en het Nederlands voetbal in het algemeen. Maar ik denk dat het gat met de top 2 en Feyenoord nog veel te groot is. Het is te hopen dat wanneer Vitesse of Utrecht 4e wordt dat.de top 2 of Feyenoord de beker wint. Dan dwing je in ieder geval direct Europees voetbal af met die 4e plek.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:15
Gevaarlijk team hoor! Outsider voor de derde plaats samen met Vitesse
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:15
Zal CYRIEL DESSERS wel leuk vinden hoop dat ze samen het goed kunnen vinden in de aanval op het veld
Vind ik leuk
Filip_FCU +4995
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:42
Komt er eerder voor Kerk in de plaats, opieuw, we spelen met twee spitsen en niet met het voor de hand liggende 4-3-3 systeem.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:46
Kerk is echt een beest man, die kan je toch niet naar de bank verwijzen. Laat hem dan maar een jaar bij ons wedstrijden spelen.
Vind ik leuk
mcmodd +7256
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:51
Ik zou hem je van harte gunnen man, maar soms moet je wel wat achter de hand hebben. We willen op alle fronten zo lang mogelijk meedoen, dan heb je een brede selectie nodig.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:52
Straks komt Makienok er ook weer bij, of je hebt ontevreden spelers op de bank. Kerk moet spelen....
Vind ik leuk
mcmodd +7256
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:01
Makienok is zes tot negen maanden uitgeschakeld, zo is de verwachting. Die zie je echt niet meer voor maart terug en dat op zichzelf is al doodzonde. Het is nu zaak dat hij heel goed herstelt en daarom is nu Bahebeck er ook nog bijgehaald.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:03
Hoeveel spitsen hebben jullie nu dan?
En zal Kerk op de bank willen worden gezet en stagneert dit niet zijn ontwikkeling?
Vind ik leuk
mcmodd +7256
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:17
We hebben Kerk, Makienok, Dessers en nu Bahebeck en daarachter nog de jeugdige Nick Venema die regelmatig zijn wedstrijden in Jong Utrecht combineert met de reserverol bij het eerste. Venema zal echt klaar zijn, nu al bijna, maar zeker als Bahebeck volgend jaar weer weg is. Een topclub is al een topclub als je de goede, juiste spelers ook op de bank hebt zitten. Laat het maar aan Erik ten Hag over om ze ook voldoende speeltijd te geven, dat doet hij al twee jaar voortreffelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:44
Görtler?
Vind ik leuk
mcmodd +7256
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:18
Ja inderdaad, sorry, die was ik nog vergeten. Ik denk dat als Ayoub nu werkelijk geblesseerd is dat Görtler achter de spitsen zal worden geposteerd, ook dat kan hij. Maar hij is natuurlijk een spits, het geeft Ten Hag de mogelijkheid om nu versneld met de variant op de 4-3-3 te komen. Het zal echt van de tegenstanders afhangen hoe dat wordt ingevuld, ook ik ben erg benieuwd.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:08
Je kan beter met 4-3-3 systeem spelen die kerk is echt een top talent aan het worden.
Kan je beter erin houden vooral als je straks tegen zenit moet spelen.
Vind ik leuk
mcmodd +7256
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:21
Het idee van Ten Hag is dat ze elk seizoen een nieuw systeem (of systeemvariatie) erbij onder de knie krijgen. Maar vooral nog belangrijker: tijdens het voetballen van het ene moment op het andere van systeem te veranderen, de goede toeschouwer heeft dat gisteren gezien bij het tweede doelpunt tegen ADO. Even die veilige tweede erin zodat de ontspanning weer terug kan komen, let maar op, dat ga je steeds meer zien.
Vind ik leuk
Sigma +1285
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:17
Utrecht altijd een club geweest om rekening mee te houden.....maar dit keer hebben ze echt een goed team op papier...
Vind ik leuk
Stack5 +314
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:37
Het is voor het eerst dat we echt een brede selectie hebben. Er kunnen een paar spelers uitvallen zonder dat het niveau dramatisch ver omlaag schiet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:20
Gelukkig een goede spits erbij want die Dessers heeft pas 2 doelpunten gemaakt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 09:21]
Vind ik leuk
Filip_FCU +4995
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:43
En Kerk was gisteren zò slecht zeg! ;)
Vind ik leuk
Andre As +3345
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:23
Goede trainer en goede spelers. Benieuwd of de vaak sls "slapende reus" omdchreven FC eindelijk wakker wordt. Een brede top van de eredivisie zou mooi zijn.
Vind ik leuk
Filip_FCU +4995
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:44
Lijkt me ook mooi als er een aantal ploegen iets van een aansluiting vinden op de top.
Vind ik leuk
fcu79 +989
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:33
Mooi dat het eindelijk rond is. Maar om Utrecht gelijk te bombarderen tot de nummer 3 gaat echt te ver. Wij zullen met AZ en Vitesse strijden om de plekken 4-6. Het gat met PSV is te groot
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:42
Zo zie ik het ook. We hebben een bredere selectie dan voorheen, maar wij gaan niet zomaar dat grote gat in punten met PSV dichten. Ook niet in de vorm die zij nu hebben. Denk ook dat de strijd om plek 4 nog heel spannend gaat worden. Vitesse heeft ook hun sterkste selectie in jaren.
Vind ik leuk
Filip_FCU +4995
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:45
Nee nee, kijk is op teletekst we staan op 1!

ben het wel met je eens, niet te hoge verwachtingen hebben, maar twee jaar geleden 5e, vorig jaar 4e, dit jaar....
Vind ik leuk
fcu79 +989
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:55
Wij zullen denk ik toch minder constant zijn als psv. Durf te dromen natuurlijk maar ik ga uit van plek 4-6
Vind ik leuk
defons +869
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:11
Precies gewoon strijden voor een plek tussen plaats 4 en 7 want iedereen vergeet Heerenveen vind dat die club ook in het rijtje genoemd mag worden.

Gaat een mooie strijd worden voor plek 4 tussen Utrecht , Az , Vitesse , En Heerenveen.
En misschien nog een verassing want elk jaar komt er wel een verassing naar boven drijven.

Maar ik word wel blij dat deze spits binnen is en dat we zo brede selectie hebben.
Gelukkig hoeven we voorlopig niet meer tegen Ado dus blijven de spelers waarschijnlijk heel.
Vind ik leuk
fcu79 +989
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:14
Ja Heerenveen of Groningen. Die hebben ook van die jaren er tussen zitten. Laat ze het bovenin maar uitzoeken. Wij spelen met deze clubs om de plekken 4-6
Vind ik leuk
FCU10 +356
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:35
Goed nieuws! Nu maar hopen dat er vandaag ook nog goed nieuws komt over Ayoub en Kali. Ik heb er een hard hoofd in nadat ik Ayoub van het veld gedragen zag worden, en Kali op krukken zag lopen. ADO bedankt!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:42
Waardeloze arbitrage dikke rode kaarten!! Den haag schop ploeg !!! Houden weinig over zo in de selectie !!! Emanuelson goed opgepakt gisteren gelukkig maar kerk was ook top!!
Vind ik leuk
BBAjax +507
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:36
Van de subtop heeft Utrecht wel het sterkste elftal naar mijn mening...psv moet idd gaan op passen:p
Vind ik leuk
rolo8679 +1029
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:36
Utrecht kan wel eens de verassing van het seizoen gaan worden. Vorig jaar nog een vrij groot gat in punten tussen 3 en 4. Maar verwacht Utrecht korter achter de top 3, wellicht zelfs er tussen.
Goed werk van die Ten Hag!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:37
Word druk voorin en Kerk en Dessers speel je er ook niet zo maar uit.Maar dat betekent dat je moet blijven presteren en geen moment kan verzwakken Anders staar je vervanger al klaar.Dit lijkt meer en meer op een topclup in wording.Zijn heel goed bezig Utreg en bijna Elke aankoop is een versterking in plaats van een breedteaankoop!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:43
Goeie speler man!
Vind ik leuk
mcmodd +7256
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:47
Er wordt heel volwassen ingekocht bij FC Utrecht. Dat deze Bahebeck gehuurd wordt doet daar niets aan af, dat kan na een seizoen zomaar een gekochte speler worden. De constante kwaliteitsimpulsen moeten er voor zorgen dat FC Utrecht zowel in de competitie als in de beker, maar wellicht ook nog op Europees niveau, goede zaken doet. Met de twee geblesseerde middenvelders Kali en Ayoub hoop ik dat het snel weer goed zal gaan, maar het bewijst dat het geen luxe is om een brede selectie te hebben van min of meer gelijke sterkte. Een al behoorlijke Bahebeck van 24 jaar is daarbij van harte welkom.
De eerste punten benne binnen, we zijn begonnen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:51
Utrecht is goed bezig!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:22
Hoeveel spitsen heeft Utrecht inmiddels.Volgens VP nu wel een stuk of 20.
Telkens weer word hetzelfde nieuws herhaald.
Vind ik leuk
mason +463
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:25
Utrecht word kampioen. Kijk maar naar de stand ze staan koplopen man!
Vind ik leuk
BS +534
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:26
Mooi, dit lijkt mij een echte aanwinst voor de Utrecht, ik denk dat hij niet al te veel problemen met het ere divisie niveau heeft en dat we heel veel plezier met deze spits beleven.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:41
4-spitsensysteem???
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:00
Ik vraag me alleen af; met welke liquide middelen zijn al die spelers "gekocht".??
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:48
Goed verkopen (Haller en Amrabat) en goedkoop inkopen. Alle aankopen samen hebben minder gekost dan Haller heeft opgeleverd. Dus hou je nog 4 miljoen over.
Vind ik leuk
milo +88
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:46
ik denk niet van de loempia opbrengsten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:17
NB. Voor de geïnteresseerden:
Frankfurt oefenduel. 3-0
2x assist en goal Haller (assist Willems die net 3 minuten in het veld stond).
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Utrecht maakt nieuwe transfer officieel na 'verlossend woord' PSG