Huntelaar mist 'Plan B' bij Ajax: We hebben erop getraind. Moet zeker nog beter

Huntelaar mist 'Plan B' bij Ajax: "We hebben erop getraind. Moet zeker nog beter"

zaterdag 12 augustus 2017 om 13:29

Klaas-Jan Huntelaar stelt dat Ajax moeite heeft met opportunistisch voetbal. De naar Amsterdam teruggekeerde spits laat in gesprek met Ajax Life weten dat de club het 'Plan B', wanneer het in de slotfase van een wedstrijd een achterstand moet goedmaken, niet voldoende beheerst.

"We hebben erop getraind. We spelen de lange bal op Davinson. Kasper en ik staan daaromheen om te proberen tot een schot te komen", legt Huntelaar uit. "Je moet eigenlijk altijd de verste man aanspelen. Die kan dan terugleggen en dan hebben de andere twee hun gezicht richting het doel."

Dat Ajax deze tactiek nog niet helemaal beheerst, kwam volgens Huntelaar tot uiting tijdens de wedstrijd tegen OGC Nice. Ajax moest in de slotfase van de wedstrijd nog een keer scoren en bracht Huntelaar in om voor meer opportunisme te zorgen. "Een paar keer kwam er een bal die net niet goed genoeg was. Dan ga je automatisch uit positie lopen. Het moet zeker nog beter."

Lees ook: Huntelaar: "Echt anders dan andere jongens van zeventien of achttien jaar"

Poll

Kan Huntelaar komend seizoen belangrijk zijn?

(1887 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 13:33
Als je plan a goed uitvoert zoals het hoort bij Ajax heb je geen plan b nodig... :p
Vind ik leuk
Harrie82 +1657
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:49
Dat hebben we gezien afgelopen seizoen. Dan wordt je overal 2de.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:51
En toch nog altijd hoger dan psv geëindigd.
Vind ik leuk
Harrie82 +1657
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:55
En wat wil je daarmee zeggen.
Afgelopen seizoen is bij ajax en iedereen er omheen geroepen dat er geen plan B was en dit is pijnlijk duidelijk geworden tegen MU. Waarom dan PSV erbij halen, want ook tegen PSV hadden ze geen plan B waardoor ze met 1-0 verloren.
En dat is dan wel pijnlijk, want het kantelen van een wedstrijd is Feyenoord wel een aantal keer gelukt en dat maakt je uiteindelijk kampioen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:59
De 1-0 tegen PSV had niks te maken met geen plan B hebben, het had te maken met dat je op donderdag 120 minuten alles moest geven tegen een hele goede ploeg en de zondag erna gelijk weer tegen een Nederlandse topclub moet spelen. En de enige goal die ze tegen kregen was een lullige vrije trap.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 13:59]
Vind ik leuk
Harrie82 +1657
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:05
Ho ho, dat mag je er niet bijhalen want dat hoort bij Europees succes. Ajax had een goed uitgebalanceerde selectie waar andere spelers zouden kunnen spelen als je dat niet doet Kun je problemen krijgen en dat is gebleken. En ja die lullige vrije trap zat er goed in, maar volgens mij kan Schöne daar ook wat van, wat ook regelmatig voor het openbreken van een wedstrijd heeft gezorgd. Ook dat is een kracht en horen de topclubs goed uit te kunnen voeren.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:10
we mogen erbij halen wat we zelf willen ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:42
Om nou de nr 10 van de bundesliga een "hele goede ploeg"te noemen is ook wat overdreven;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:00
De wedstrijd tegen PSV daar had Peter Bosz een aantal spelers moeten sparen er zaten genoeg alternatieven op de bank om een aantal vermoeide spelers te vervangen die wedstrijd. Peter Bosz was stront eigenwijs en deed dat niet. Een fris startend Ajax had op zeker meer weerstand kunnen geven aan PSV. De wedstrijd in Eindhoven is niet verloren omdat Ajax geen plan B in werking kon zetten, die wedstrijd werd verloren door de eigenwijze Peter Bosz.
Vind ik leuk
Harrie82 +1657
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:03
Dat is toch ook een plan B. Frissere spelers inbrengen of zie ik dat nu verkeerd.
Dan is dat toch het probleem geweest afgelopen seizoen en op dit moment ook nog.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:08
Dat zeg ik toch ook, Peter Bosz weigerde frisse spelers op te stellen, terwijl dat door het TH werd aangeraden dat Bosz spelers moest gaan sparen, hij weigerde dat.
Vind ik leuk
Jozef +15684
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:04
Je moet gewoon plan A tot in de perfectie willen en kunnen uitvoeren en dan win je gewoon van Mou.

Niemand lijkt te beseffen dat de finale halen met plan A gewoon een wereld prestatie was en dat Mou hoogst waarschijnlijk ook had gewonnen van Ajax met plan B...kwestie van gewoon nadenken...

Popie praat van Huntie wat mij betreft.

Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:52
Alle ballen op Pelle, dit speelde onder Frank de Boer al.
Vind ik leuk
Harrie82 +1657
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:26
Nu brengt van bronckhorst Kramer in als stormram en dit heeft al aantal keer punten opgeleverd.
PSV heeft zelfde probleem, geen plan om iets te forceren.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:29
Als Luuk vanaf de bank komt is dat plan B, al hoop ik dat hij Locadia eruit speelt. Die is niet meer te motiveren nu Bayern München dit seizoen niet meer op het programma staat.
Vind ik leuk
Niellie078 +19772
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:03
wij hebben Ali b dus dat we geen plan b hebben is gelul
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 17:03]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:33
Goed zo Klaas. Neem ze mee met he ervaring want die heeft Keizer ook niet op dit niveau.
Vind ik leuk
Alain2708 +1047
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:36
Oh Huntelaar legt de gedachte achter plan B meteen even uit, kan Ajax meteen overgaan naar plan C..
Vind ik leuk
Garrie +1529
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:38
Sta ik ook altijd van te kijken, wanneer Ajax of spelers hun tactiek even uit de doeken doen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:37
Goh, weer 'nieuws' over Ajax.
Daar ben ik echt aan toe, ik vraag me af of het nog zin heeft me te mengen in VP-discussies, 80% gaat over Ajax en het meeste daarvan is totaal oninteressant, wat doe ik hier nog?
Vind ik leuk
Sniper1 +763
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:39
Omdat je Ajax misschien stiekem toch wel interessant vind? :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
Als jij zelf niet weet wat jij hier nog doet... hoe moeten wij het dan wel weten wat jij hier nog doet..?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:41
Zeuren?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:08
En toch blijf je lekker de ajax artikelen aanklikken, precies wat vp wilt want je brengt geld in het laatje voor ze.
Vind ik leuk
Alain2708 +1047
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:12
Doeiiiiiiiii ;-D
Vind ik leuk
mablo46 +232
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:13
Volgens mij zit de eigenaar dan wel het kantoor van VP in A'dam. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:39
KJ blijf er vooral op door training, want clubs gaan zich ingraven komend seizoen en dan is af en toe opportunistisch plan B zeker nodig!!
Vind ik leuk
vivaldi +387
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:39
Alleen als Dolberg geblesseert raakt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:41
Plan B is zeker wel noodzakelijk kijk Maar naar wedstrijd zoals nice
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:43
Ik verbaas mij dat hij erover begint. Want Keizer zei namelijk in het begin van zijn aanstelling dat Ajax ook zou trainen op plan B en zelfs plan C. Dat zei hij naar aanleiding over een vraag dat Bosz maar 1 manier van spelen had.
Vind ik leuk
frankn27 +3168
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:05
je weet toch hoe dat soort gasten gaan zijn als ze op de bank zitten? dit is nog maar het begin...
Vind ik leuk
Eendracht +5419
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:46
Plan B van Ajax is toch al 3 jaar in werking??
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:52
Welk plan b hebben jullie eigenlijk bij PSV?
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:22
Plan g
Vind ik leuk
mablo46 +232
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:13
Lammers in minuut 89 inbrengen voor Luuk ;)
Vind ik leuk
Gustavo +320
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:47
Persoonlijk heb ik het meeste met plan D. Het liefst dubbel D.
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:23
Ouwe graaier.
Vind ik leuk
pos +3771
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:49
Plan B van Ajax heet in de volksmond gewoon pompen of verzuipen. Wel aandoenlijk dat ze dat nog niet onder de knie hebben en erop moeten trainen. Nieuwe spelers zullen straks eerst een jaar aan plan A en vervolgens nog een half jaar aan plan B moeten wennen bij Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:54
Toch raar dat ze geen trainer hebben genomen die al wat gepresteerd heeft. Ze hadden net zo goed Huntelaar speler/trainer kunnen maken die heeft wa meer in huis
Vind ik leuk
Jimmi +588
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:57
oe daar zijn ze in amsterdam niet blij mee hoor als je zeg dat je geen plan b heb.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:58
Als er iets bekend is van Ajax is dit het wel...

Al een eeuwigheid geen Plan B, niks nieuws dit.
Vind ik leuk
frankn27 +3168
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:03
handig om te vertellen klaasjan... echt een meerwaarde zo.... voor de hele eredivisie
Vind ik leuk
Gozert +1778
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:03
Ja dit was ook duidelijk in de Europa League finale. Maar ja, Ajax heeft hier de spelers ook niet voor dus dan wordt het ook niks als je het probeert.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:05
Elke ploeg moet meerdere systemen kunnen spelen anders heb je niks op het veld te zoeken!
Vind ik leuk
glenn +564
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:21
kijk das mijn mening...als je een topper als de hunter binnen haalt dan MOET die op het veld staan en niet aan de kant...bvb tegen Nice had die er gewoon moeten in staan...dan ben je op zijn minst verzekerd dat hij verdedigers aan de praat houd die niet olijk en vrolijk in het offensief trekken...in wiens plaats dat laat ik in het midden en anders had je de hunter niet moeten binnen halen want nu zitten daar gegarandeerd 20 doelpunten op je bank
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 14:23]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:22
Hoe kan je nu plan B spelen als je buitenspelers hebt die dat totaal niet snappen ..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:42
Plan B ... van Bergkamp.
Plan C ... van MarC O
Plan D ... van EDwin vdS
...
Plan Z ... van KeiZer
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:24
Plan W... van Hup Wim Jansen
Vind ik leuk
Gerro +2261
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:49
Vreemd uitspraak van Klaas Jan onlangs zei Keizer nog dat ie een plan A B en C had.
Vind ik leuk
Broes +764
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:47
Ajax kwam toch mooi terug van de achterstand tegen Nice? Om vervolgens weer een tegendoelpunt te krijgen, grrr....
Ajax heeft vooral behoefte aan een plan C: hoe verdedig je een voorsprong ....