Huntelaar mist 'Plan B' bij Ajax: We hebben erop getraind. Moet zeker nog beter

Huntelaar mist 'Plan B' bij Ajax: "We hebben erop getraind. Moet zeker nog beter"

zaterdag 12 augustus 2017 om 13:29

Klaas-Jan Huntelaar stelt dat Ajax moeite heeft met opportunistisch voetbal. De naar Amsterdam teruggekeerde spits laat in gesprek met Ajax Life weten dat de club het 'Plan B', wanneer het in de slotfase van een wedstrijd een achterstand moet goedmaken, niet voldoende beheerst.

"We hebben erop getraind. We spelen de lange bal op Davinson. Kasper en ik staan daaromheen om te proberen tot een schot te komen", legt Huntelaar uit. "Je moet eigenlijk altijd de verste man aanspelen. Die kan dan terugleggen en dan hebben de andere twee hun gezicht richting het doel."

Dat Ajax deze tactiek nog niet helemaal beheerst, kwam volgens Huntelaar tot uiting tijdens de wedstrijd tegen OGC Nice. Ajax moest in de slotfase van de wedstrijd nog een keer scoren en bracht Huntelaar in om voor meer opportunisme te zorgen. "Een paar keer kwam er een bal die net niet goed genoeg was. Dan ga je automatisch uit positie lopen. Het moet zeker nog beter."

Lees ook: Huntelaar: "Echt anders dan andere jongens van zeventien of achttien jaar"

Poll

Kan Huntelaar komend seizoen belangrijk zijn?

(1887 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 13:33
Goed zo Klaas. Neem ze mee met he ervaring want die heeft Keizer ook niet op dit niveau.
Vind ik leuk
Alain2708 +3157
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:36
Oh Huntelaar legt de gedachte achter plan B meteen even uit, kan Ajax meteen overgaan naar plan C..
Vind ik leuk
Garrie +2057
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:38
Sta ik ook altijd van te kijken, wanneer Ajax of spelers hun tactiek even uit de doeken doen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:39
KJ blijf er vooral op door training, want clubs gaan zich ingraven komend seizoen en dan is af en toe opportunistisch plan B zeker nodig!!
Vind ik leuk
vivaldi +1395
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:39
Alleen als Dolberg geblesseert raakt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:41
Plan B is zeker wel noodzakelijk kijk Maar naar wedstrijd zoals nice
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:43
Ik verbaas mij dat hij erover begint. Want Keizer zei namelijk in het begin van zijn aanstelling dat Ajax ook zou trainen op plan B en zelfs plan C. Dat zei hij naar aanleiding over een vraag dat Bosz maar 1 manier van spelen had.
Vind ik leuk
frankn27 +4397
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:05
je weet toch hoe dat soort gasten gaan zijn als ze op de bank zitten? dit is nog maar het begin...
Vind ik leuk
Eendracht +8581
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:46
Plan B van Ajax is toch al 3 jaar in werking??
Vind ik leuk
Richard020 +10281
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:52
Welk plan b hebben jullie eigenlijk bij PSV?
Vind ik leuk
United +39113
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:22
Plan g
Vind ik leuk
mablo46 +527
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:13
Lammers in minuut 89 inbrengen voor Luuk ;)
Vind ik leuk
Gustavo +336
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:47
Persoonlijk heb ik het meeste met plan D. Het liefst dubbel D.
Vind ik leuk
United +39113
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:23
Ouwe graaier.
Vind ik leuk
pos +5034
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:49
Plan B van Ajax heet in de volksmond gewoon pompen of verzuipen. Wel aandoenlijk dat ze dat nog niet onder de knie hebben en erop moeten trainen. Nieuwe spelers zullen straks eerst een jaar aan plan A en vervolgens nog een half jaar aan plan B moeten wennen bij Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:58
Als er iets bekend is van Ajax is dit het wel...

Al een eeuwigheid geen Plan B, niks nieuws dit.
Vind ik leuk
frankn27 +4397
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:03
handig om te vertellen klaasjan... echt een meerwaarde zo.... voor de hele eredivisie
Vind ik leuk
Gozert +2403
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:03
Ja dit was ook duidelijk in de Europa League finale. Maar ja, Ajax heeft hier de spelers ook niet voor dus dan wordt het ook niks als je het probeert.
Vind ik leuk
glenn +859
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:21
kijk das mijn mening...als je een topper als de hunter binnen haalt dan MOET die op het veld staan en niet aan de kant...bvb tegen Nice had die er gewoon moeten in staan...dan ben je op zijn minst verzekerd dat hij verdedigers aan de praat houd die niet olijk en vrolijk in het offensief trekken...in wiens plaats dat laat ik in het midden en anders had je de hunter niet moeten binnen halen want nu zitten daar gegarandeerd 20 doelpunten op je bank
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 14:23]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:22
Hoe kan je nu plan B spelen als je buitenspelers hebt die dat totaal niet snappen ..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:42
Plan B ... van Bergkamp.
Plan C ... van MarC O
Plan D ... van EDwin vdS
...
Plan Z ... van KeiZer
Vind ik leuk
United +39113
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:24
Plan W... van Hup Wim Jansen
Vind ik leuk
Gerro +3700
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:49
Vreemd uitspraak van Klaas Jan onlangs zei Keizer nog dat ie een plan A B en C had.
Vind ik leuk
Broes +822
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:47
Ajax kwam toch mooi terug van de achterstand tegen Nice? Om vervolgens weer een tegendoelpunt te krijgen, grrr....
Ajax heeft vooral behoefte aan een plan C: hoe verdedig je een voorsprong ....