Twee Nederlanders in De Boer-defensie, Klaassen debuteert meteen bij Everton

Twee Nederlanders in De Boer-defensie, Klaassen debuteert meteen bij Everton

zaterdag 12 augustus 2017 om 15:09

Managers Ronald Koeman (Everton) en Frank de Boer (Crystal Palace) openen zaterdagmiddag het Premier League-seizoen met wedstrijden tegen respectievelijk Stoke City en Huddersfield Town. Dat betekent dat veel Nederlanders in actie komen. 

Bij Crystal Palace, dat tegen Huddersfield opent, krijgt Timothy Fosu-Mensah meteen een basisplaats in de driemansdefensie. De van Manchester United gehuurde verdediger begint aan de rechterkant van de achterste linie. Jaïro Riedewald (ex-Ajax) maakt zijn Premier League-debuut als linkercentrale verdediger. Ook Patrick van Aanholt speelt: hij is de diepe man op de linkerflank.

Bij Everton krijgt Davy Klaassen zijn debuut in de Premier League van Koeman. Tegen Stoke City, waar Erik Pieters start, begint de van Ajax overgekomen middenvelder in de basis. Hij vormt de middenlinie samen met Isaac Gueye en Morgan Schneiderlin. Sandro Ramirez en Wayne Rooney beginnen in de voorhoede. Maarten Stekelenburg staat op goal.

Bij Swansea City speelt Leroy Fer in de basis tegen Southampton en Nathan Aké krijgt een basisplaats bij Bournemouth tegen West Bromwich Albion.De wedstrijden in de Premier League beginnen om 16.00 uur.

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 15:12
Die Riedewald joh, direct in de basis. Leuk voor die gast.
Klaassen en Riedewald zullen t ongetwijfeld goed gaan doen dit seizoen.
Vind ik leuk
14forever +5989
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:16
Klaassen zou wel eens de verassing van het seizoen kunnen worden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:18
Ik acht die kans ook zeker aanwezig.
De omstandigheden lijken geweldig. Een enorm ervaren held vlak naast zich die alle aandacht opvangt. Een Nederlandse trainer die de kwaliteiten van Klaassen kent en een elftal wat echt wil voetballen.
Vind ik leuk
14forever +5989
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:20
En een land waar je ze op je waardes schatten.
Vind ik leuk
N24 +343
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:42
Dat denk ik ook, toch had ik liever gezien dat hij zich nog meer als powerplayer had ontwikkeld bij clubs als Dortmund en Liverpool. Maar wellicht kan dat bij Everton ook..
Vind ik leuk
Tyson89 +2561
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:31
Zeker leuk voor hem. Ik zie dat CP ook een sterk team heeft hoor. Ook zo'n van Aanholt wordt ieder jaar beter.

Zou leuk zijn voor de Boer iig als ze het goed doen.

Lekker veel Nederlanders vandaag trouwens :)
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:41
zou ik ze wel gunnen ook .. vooral davy is altijd een op en top prof geweest .. komt zeker ooit weer terug bij Ajax
Vind ik leuk
Pino61 +7055
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:28
Ze staan na een half uurtje spelen wel met 0-2 achter......
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:13
Geen goed begin voor Frank... En dat tegen een gepromoveerd elftal.
Vind ik leuk
Pino61 +7055
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:36
Die promovendus doet het verbazingwekkend goed, zitten er vol bovenop. Hoppa,0-3
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:14
Lekker hoor, die De Boer speelt met 2 (eigenlijk 3) Nederlanders in de verdediging. Hopen dat het goed afloopt...

Spelen Pieters en Affellay overigens niet bij Stoke vandaag?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:18
Affrllay is nog geblesseerd pieters weet ik niet
Vind ik leuk
oke dan +3059
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:28
In de tekst staat toch dat Pieters speelt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:44
Niet op het moment dat ik de reactie schreef
Vind ik leuk
14forever +5989
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:15
Wat nu aanpassen, gelijk in de basis die Klaassen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:26
Hij zit er nu ook al ongeveer 2 maanden he!
Vind ik leuk
Truth +2273
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:19
Foutje VP : subs stekelenburg !!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:49
Lekker veel Hollanders!!
Vind ik leuk
Foebele +27181
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:52
Zin in de potjes van Frank en Davy, ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Ik heb het gevoel dat het zomaar eens een mooi debuut voor beiden kan gaan worden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:12
Ook Propper speelt.
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:17
Lekker hoor om te beginnen tegen Man City! Dat is wel even wat anders dan AZ ;p
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 17:17]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:44
Zeker weten, wel pittig. Ze hebben dan ook verloren.
Vind ik leuk
Foebele +27181
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:27
Nou, Franks debuut verloopt voorlopig dramatisch, z'n team komt totaal niet aan het voetballen en ze krijgen net 2 goals om de oren.
Vind ik leuk
Pino61 +7055
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:30
Ja, dramatisch, bijna 0-3
Vind ik leuk
Foebele +27181
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:31
Die promovendus is scherp als een mes.
Vind ik leuk
Pino61 +7055
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:39
Die vallen helemaal niet tegen.
Vind ik leuk
Pino61 +7055
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:40
Chelsey staat met 0-2 achter thuis....... apart
Vind ik leuk
Foebele +27181
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:54
0-3 zelfs bij rust. Leuke eerste speelronde tot nu toe.
Vind ik leuk
Pino61 +7055
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:56
Everton met 1-0 voor door een doelpunt van Rooney :-)
Helemaal leuk dit
Vind ik leuk
Foebele +27181
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:00
Heb je die loopactie van davy gezien waardoor het gat voor Rooney viel? Dat wordt ook een leuk tandem.
Vind ik leuk
Pino61 +7055
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:02
Geweldig hè, beloofd wat voor dit seizoen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:29
De Boer staat al 0-2 achter, gaat lekker
Vind ik leuk
Pino61 +7055
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:42
Chelsey ook
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:33
Lekker hoor de Boer nu al 0-2 daar gaat mijn bet weer....
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:33
Crystal Palace is (nog) niet om aan te zien en van de stem van De Mos bij het commentaar bij Ziggo word ik ook niet vrolijk. En dan zit Blind ook nog in de studio.
Daarbij is Everton (Klaassen) niet eens te zien bij Ziggo.
Gaat goed bij Ziggo!
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:20
Slechter kan het niet...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:36
Kolere wat een slechte pot van everton
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:38
Sorry hoor maar die Riedewald kan echt niet mee in de premier league. Fosu mensah ken ik niet zo goed. Het gaat echter wel lekker tegen de zwakste broeder 0-2 achter. De boer haal die riedewald eruit want dat kost je naar 7 wedstrijden al je kop.
Vind ik leuk
Foebele +27181
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:47
Geweldige loopactie van Davy bij de goal van Rooney, hij trekt zo het gat open.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:53
Maar wayne scoort bij zijn terug keer , goede kopbal en mooie assist. Klaassen speelt oke.. moet duidelijk wennen aan het fysieke spel.
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:11
De Boer staat al met 0-2 achter...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Twee Nederlanders in De Boer-defensie, Klaassen debuteert meteen bij Everton