Eerste zege voor Bosz met Dortmund: Aubameyang meteen in topvorm met hattrick

Eerste zege voor Bosz met Dortmund: Aubameyang meteen in topvorm met hattrick

zaterdag 12 augustus 2017 om 17:19

Peter Bosz heeft zijn eerste zege als coach van Borussia Dortmund geboekt. In de Duitse beker werd zaterdagmiddag met 0-4 gewonnen van FC Rielasingen-Arlen.

Pierre-Emerick Aubameyang was met drie treffers de grote man aan Dortmund-zijde. De topspits maakte vlak voor rust een strafschop en was ook in de tweede helft nog twee keer trefzeker. Marc Bartra opende na twaalf minuten de scoren tegen de amateurs. Bosz verloor vorige week zijn eerste officiële wedstrijd in dienst van Dortmund: Bayern München was in de Super Cup na penalty's te sterk.

Datzelfde Bayern München wist zaterdag ook zijn bekerwedstrijd te winnen. Chemnitzer FC werd met 0-5 verslagen. Robert Lewandowski (2), Kingsley Coman, Mats Hummels en Franck Ribéry zorgden voor de doelpunten. Arjen Robben maakte zijn rentree na blessureleed.

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 17:22
Lekker tegenstanders voor beide clubs hahaha.
Wel een geweldige verdediging bij niets zeggende FC Rielasingen-Arlen Btw hehehe.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 17:29]
Vind ik leuk
pos +4364
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:23
Het lek is boven.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:23
Goed begin is het halve werk.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:24
Grote kans dat Bosz nu kampioen wordt
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:31
Keurig Peter !
Effe lekker intrappen tegen 1. FC Rielasingen-Arlen en dan er vol tegenaan in de Bundesliga !
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:31
Haller ook een goed begin in Duitsland. 1 goal en 2 assists.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:34
Lekker begin Bosz! Nu lekker knallen in de Bundesliga!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:40
Je kunt niet "in vorm zijn" na slechts één wedstrijd...
Vind ik leuk
Mo +6783
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:44
Als ze van hun kunnen winnen kan Bosz van iedereen winnen ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:50
FC Bayern München maak je borst maar nat ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:04
NB. Voor de geïnteresseerden:
Frankfurtt 3-0
2x assist en goal Haller (assist Willems die net 3 minuten in het veld stond).
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 18:05]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:21
Moeilijk hoor, een hattrick tegen zo'n ploeg als je 1 van de beste spitsen van de wereld bent, maarja ik ben blij dat Dortmund door is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eerste zege voor Bosz met Dortmund: Aubameyang meteen in topvorm met hattrick