VVV geeft glans aan Eredivisie-rentree en zet Sparta met ruime cijfers weg

VVV geeft glans aan Eredivisie-rentree en zet Sparta met ruime cijfers weg

zaterdag 12 augustus 2017 om 20:25

VVV-Venlo is teruggekeerd in de Eredivisie met een overwinning op Sparta. De ploeg van trainer Maurice Steijn versloeg de mannen van Alex Pastoor met 3-0.

Het duurde even voordat de toeschouwers in De Koel konden juichen. Een minuut voor de theepauze haalde middenvelder Clint Leemans van ruime afstand uit en verschalkte hij Roy Kortsmit, die er niet goed uitzag. De doelman zag een schot recht op zich afkomen, maar liet zich toch verrassen.

In de tweede helft drukte VVV door en zocht het naar de 2-0. Die kwam er uiteindelijk via de voet van Le Havre-huurling Tarik Tissoudali, die de bal binnenschoot nadat een van zijn ploeggenoten kort daarvoor naliet de wedstrijd te beslissen. Hij droeg zijn doelpunt op aan Abdelhak Nouri.

Het slotakkoord kwam van Vito van Crooy, die het feest met de fraaie 3-0 compleet maakte voor de Limburgers. VVV geeft een mooie glans aan de Eredivisie-rentree. De ploeg speelde in 2013 voor het laatst een wedstrijd op het hoogste Nederlandse niveau.

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 20:28
Prachtig rentree en wat streden ze met een passie, niet het mooiste voetbal maar toch leuk om te zien.
Vind ik leuk
mason +1153
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:33
Zeker netjes had ik niet verwacht.
Vind ik leuk
Julio-dvd +1472
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:13
Maar wat een veld zeg!!! Een drama. Bij elke bal zie je de zwarte korrels opspatten. Dit moet echt verboden worden
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:28
Sparta met stip op nummer 1 als degradatiekandidaat.
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:32
dat was eigenlijk vooraf al bekend .. teveel kwaliteit ingeleverd ..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:29
Ongekende schande! Wat schaam ik mij diep. Mag hopen dat die staatsmongool Pastoor nu de laan uit gaat! Brogno nog even lekker pesten door te laten warmlopen maar erin zetten ho maar. Ballerina Spierings weer laten spelen, Dougall linksback die al in de Jupiler League door het ijs zakte. SCHAAM JULLIE KAPOT. Nu aankopen doen met al die miljoenen van de verkoop en Pastoor OPROTTEN. Helemaal zat die vent.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:34
Tja, roep ik hier al lang.
Pastoor aanhouden = degraderen.
De man is een zelfingenomen, naar mannetje die zichzelf als de messias ziet. Alles en iedereen moet voor hem buigen en oh wee als je het waagt om daar tegenin te gaan. Dan ben je een paria, zoals Brogno.

Als de directie van Sparta hem niet ontslaat dan verdient Sparta het ook gewoon niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:36
Het is echt verschrikkelijk. Heel mijn weekend is weer verziekt door deze wedstrijd. Pastoor is een hele hele enge man. Ik verwacht dat Sparta hem deze week gaat ontslaan.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:53
Anders moeten gewoon de supporters in opstand komen. Dan is het zo gepiept
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:54
Ben jij dezelfde persoon als op VZ met de gebruikersnaam Sparta1994? Precies zelfde tekst bijna.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:59
Klopt ik moest even mijn frustraties kwijt op meerdere kanalen! Volgende week zit ik er weer hoor in het stadion maar nu kan ik alles wel vervloeken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:02
Dacht al dat is hem. Die Pastoor moet echt snel plaats maken anders blijf je maar aanmodderen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:11
Ja het is echt te erg voor woorden. Ben er doodziek van.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:22
Wens je veel sterkte goos.
Vind ik leuk
mason +1153
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:34
Streppel hebben? :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:43
Nee bedankt!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:15
Ik ook wat een klote trainer is het met zij prietpraat was all bij nec pffffff. P
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:30
Netjes gedaan! Proficiat!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:30
Sparta krijgt het moeilijk!
Vind ik leuk
Mo +8782
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:31
Prachtig voor VVV, je debuutwedstrijd met 3-0 winnen van een directe concurrent. Sparta heeft een heel matig elftal, dus ik verwacht dat VVV het nog wel heel moeilijk gaat krijgen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:32
Dat is zeker, maar het is een begin.
Vind ik leuk
Mo +8782
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:33
Dat is absoluut waar
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:32
Moet te winnen zijn volgende week.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:47
Tegen wie?
Vind ik leuk
tikkietoe +3006
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:34
Jammer, dat Sparta zo weggespeeld is.
Nu moet FC Utrecht de koppositie delen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:48
Denk dat Vitesse of Ajax positie nr 1 overneemt.
Vind ik leuk
tikkietoe +3006
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:35
Bij rust staat het al 3-0 voor Vitesse. Zal dus idd Vitesse wel worden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:36
Goed team heeft Vitesse.
Vind ik leuk
tikkietoe +3006
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:20
Ja, de koppositie is nu met 4-1 echt voor Vitesse.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:23
Ajax hou je wel onder je dat is altijd wel mooi toch?
Vind ik leuk
tikkietoe +3006
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:26
Die club die met 1-2 verliest bedoel je?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:29
Jaja die NSB club
Vind ik leuk
frank1971 +2040
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:34
Toch netjes van Vvv want dit zijn toch ploegen waar ze de punten tegen moeten pakken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:35
VVV heeft laten zien dat het zeker eredivisie waardig is. Niet de allerbeste spelers maar een goed ingespeeld team die voor elkaar door het vuur willen gaan. 3 Duitsers in de basis, dat is een garantie voor succes
Vind ik leuk
Mo +8782
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:36
Heb de wedstrijd niet gezien maar als je met 3-0 van VVV verliest bak je er helemaal niks van
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:49
Het was om te janken wat Sparta liet zien.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:00
Sparta is gegarandeerd degradeert als pastoor aan boord blijft , na Roda, gun ik het Sparta , beter dan vvv met dat klein stadionnetje
Vind ik leuk
Goodie +10
zondag 13 augustus 2017 om 00:04
Klein stadionnetje, maar wel financieel alles op orde weer. Iets waar ze in Kerkrade over mogen dromen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:25
Verkeerd gepost
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 21:25]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:30
Ongelooflijk.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:37
Waarom zou Pastoor een slechte trainer zijn? Na 1 wedstrijd. Cocu ook al. Wie wil je er voor terug halen? Wiljan Vloet of zoiets? Pastoor heeft de laatste 2 jaar prima gepresteerd. Dus dat zie ik nog niet zo. Bij Cocu daar en tegen ... heb ik wel mijn twijfels. Of hij PSV weer beter krijgt. De patiënt heeft keel en buikpijn. Als dat maar niet uitmondt in een ernstige koorts.
Vind ik leuk
Cster +23
zondag 13 augustus 2017 om 07:47
Het gaat om de manier waarop. Als hij afgelopen seizoen niet zo was gaan kloten met de basis(waar hij nu stug mee doorgaat), dan hadden we geen degradatiestress gehad. Hij moet gewoon de beste spelers opstellen en dat zijn Spierings, Alhaft e.d. niet.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:01
Als je 6x verliest, dan hoef je nog niet te twijfelen. Maar na 9 a 10 keer wel. Lijkt mij.
Trainers moeten op veel dingen letten. Dat is voor een buitenstaander soms moeilijk te beoordelen. Over het algemeen vind ik Pastoor geen gekke dingen doen, ondanks dat zulke type mensen niet mijn voorkeur genieten. Professor achtige nitwits ... Haha.
Vind ik leuk
Cster +23
zondag 13 augustus 2017 om 10:17
Ja klopt, alleen is Pastoor vrij eigenwijs en laat hij bepaalde spelers niet spelen. Brogno was vorig jaar onze beste speler. Wordt keihard bestraft met vanalles. Ook gisteren, heel de tijd laten warm lopen en dan weer op de bank laten zitten. Echt achterlijk. Die jongen moet altijd in de basis.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:45
Lekkere start voor VVV, ben zeer benieuwd hoe een talent als Vito van Crooy zich gaat manifesteren dit seizoen. Verwacht van Tissoudali ook wel leuke acties, en het viel me trouwens op in een korte samenvatting dat Seuntjens veel scherper/fitter leek, hoe speelde hij vandaag
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 09:46
Klopt Ralf ziet er afgetraind uit, alleen de positie waar hij gisteren stond heb ik mijn twijfels over, hij is geen aanjager en wil je de slag op het middenveld niet verliezen zul je tegen een hoop ploegen toch een ander type speler er neer moeten zetten, een stofzuiger type.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:23
Dat stofzuiger type staat er normaal gesproken ook, namelijk Danny Post, eerste aanvoerder. Was door een schorsing uit het vorige seizoen deze wedstrijd geschorst.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VVV geeft glans aan Eredivisie-rentree en zet Sparta met ruime cijfers weg